بازدید 6617
۱

تایید نخستین مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در اراک

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی در اراک شناسایی شدو به تایید آزمایشگاه تشخیصی رسیده است.
کد خبر: ۱۰۳۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲ 24 February 2021

به گزارش «تابناک»، دکتر «محمد جمالیان» شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با اعلام اولین نمونه مثبت آزمایشگاهی کرونای انگلیسی مردم باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی‌تر گرفته و از شیوع سریع ان جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اولین فرد مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی در استان مرکزی در روزهای گذشته سابقه سفر به استان خوزستان را داشته است.

دکتر جمالیان بیان کرد: نمونه اخذ شده ویروس از بیمار اشاره شده به انستیتو پاستور تهران ارسال شد و تاییدیه نوع جهش یافته کرونا به استان اعلام شده است.

️وی تصریح کرد: با اعلام نتایج آزمایشگاهی تمامی وابستگان مرتبط و اطرافیان این بیمار تحت بررسی پزشکی و قرنطینه‌ای قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: مردم باید از سفر به شهرهای همجوار در شرایط شیوع ویروس کرونا انگلیسی خودداری کنند به خصوص تردد به استان‌هایی که موارد کرونای انگلیسی در آن مشاهده شده تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

دکتر جمالیان گفت: کارکنان مرکز بهداشت شهرستان اراک از فردا (جهارشنبه) با استقرار در ایستگاه راه آهن مسافرانی را که قصد ورود به شهر اراک را دارند مورد معاینه قرار می دهند و تست شناسایی سریع بیماران کرونایی (رپید) در مکان راه آهن انجام خواهد پذیرفت.

وی تاکید کرد: اگر ویروس کرونای انگلیسی شیوع پیدا کند شرایط استان در حوزه سلامت بسیار سخت‌تر از موج‌های قبلی کووید ۱۹ خواهد شد و با نخستین بیمار شناسایی شده مبتلا به نوع جهش یافته ویروس کرونا زنگ خطر در استان مرکزی نواخته شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مسئولین از این یک سال گذشته درس بگیرن

برای جلوگیری از گسترش کرونای انگلیسی قرنطینه سخت و شدید افراد و خانواده هاشون خیلی مهمه

مردم فرهنگ سازی شه همکاری کنند والا جریمه میشند

چین با قرنطینه سخت و جدی یک شهر مانع گسترش به کل کشور شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل