بازدید 8800
۱

بازدید هیئت وزارت بهداشت از خط تولید واکسن روسیه

هیئت وزارت بهدشت، درمان و آموزش پزشکی به سرپرستی دکتر شانه‌ساز معاون وزیر بهداشت که به روسیه سفر کرده اند، از خط تولید واکسن سازی روسیه در استان "ولادیمیر" این کشور در ۲۰۰ کیلومتری مسکو بازدید کرد.
کد خبر: ۱۰۳۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷ 11 February 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، دکتر شانه‌ساز، معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو هدف از این بازدید را آشنایی با فناوری واکسن سازی روسیه به منظور همکاری مشترک در ساخت واکسن عنوان کرد.

وی به امضای یادداشت تفاهم همکاری در حوزه توسعه و تحقیقات مربوط به بیماری کووید-۱۹ بین موسسه پاستور ایران و موسسه آزمایشگاهی گامالیا که روز دوشنبه امضا شد اشاره کرد و گفت: دو کشور همکاری‌ها را در این زمینه ادامه می‌دهند.

دکتر شانه ساز گفت: با وزیر بهداشت روسیه درباره امضای تفاهم نامه تولید مشترک واکسن "اسپوتنیک وی" گفتگو خواهیم کرد.

وی پیش‌تر گفته بود در چارچوب قراردادی با روسیه از این کشور دو میلیون دوز واکسن "اسپوتنیک وی" دریافت خواهیم کرد و علاوه بر تولید داخلی برای تهیه واکسن کرونا از منابع معتبر و مطمئن دیگر نیز بهره خواهیم برد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تحویل گرفتن نخستین محموله واکسن "اسپوتنیک وی" اظهار داشت: محموله اول وارد ایران شد و محموله‌های دیگر از این نوع واکسن به فاصله یکی دو هفته پشت سر هم تحویل خواهد شد.

در مراسمی که دوشنبه در موسسه آزمایشگاهی گامالیا به عنوان سازنده واکسن «اسپوتنیک وی» برگزار شد، یادداشت تفاهم تحقیقات و توسعه مربوط به بیماری کووید ۱۹ بین موسسه پاستور ایران و موسسه آزمایشگاهی گامالیا به امضای نمایندگان وزارتخانه‌های بهداشت ایران و روسیه رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
وقتی سرپرست هیات آقای شانه ساز نمک پرورده حاجی نمکی باشد نتیجه بررسی هایشان هم از الان مشخص است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل