بازدید 45457
مرور روزنامه‌های چهارشنبه هشتم بهمن ماه

جناب عنابستانی! استعفا استعفا / دو برابر کردن یارانه دردی از مردم دوا نمی‌کند / از بزرگنمایی فساد تا کوچک‌انگاری تهدید!

عذر بدتر از گناه نماینده، اشاره وزیر نفت به وجود افراد فراقانونی برای کاهش تولید، درباره «تنهایی استراتژیک»، برجام، انتخابات، اصولگرایان، زیست شبانه پیشکش، زیست روزانه را دریابید، یک ـ هیچ به ‌نفع جنگل‌خواران، غایبان اجماع یا نامزد‌های ۱۴۰۰؟ بایدن به دنبال حذف پسر سلمان؟ اعتراضات لبنان به نفع کیست؟ حبس و رد مال مجازات مهدی جهانگیری و تهران، میزبان طالبان از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۳۰۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۸ 27 January 2021

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز چهارشنبه هشتم بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شد که ادامه واکنش‌ها به اظهارات انتقادی احمد توکلی درباره غسال ابر بدهکار شخصیت‌ها و نفوذ جن گیر‌ها، محکومیت مهدی جهانگیری به حبس و رد مال، مخالفت روحانی با تغییر شاکله بودجه و حضور گروه سیاسی طالبان در تهران در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛



از بزرگنمایی فساد تا کوچک‌انگاری تهدید!

علی هدایتی طی یادداشتی در شماره امروز وطن امروز با عنوان از بزرگنمایی فساد تا کوچک‌انگاری تهدید! نوشت: حکم آقای مهدی جهانگیری، دیروز توسط سخنگوی قوه قضائیه اعلام شد. خوشبختانه رویه برخورد با مفسدان دانه‌درشت که از دوره آیت‌الله آملی‌لاریجانی در قوه قضائیه مشهود شده بود، در دوره آیت‌الله رئیسی نیز با قوت ادامه یافته است.


با این حال با آنکه اکنون اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضایی در وضعیت مطلوبی قرار گرفته، اما اخیرا شاهدیم در برخی سطوح، جامعه هنگام شنیدن حکم دادگاه برای مجرمان دانه‌درشت، واکنش مثبت و رضایت‌بخشی نشان نمی‌دهد. به عبارتی جامعه در عین حال که به اراده مدیریت قوه قضائیه برای برخورد با مفسدان اعتماد دارد، اما در مرحله صدور حکم، این اعتماد تبدیل به انتقاد یا اعتراض می‌شود. دلیلش چیست؟

وقتی درباره یک پرونده اتهامی، بزرگنمایی می‌شود و اطلاعات دروغین داده می‌شود، آن وقت جامعه منتظر یک مجازات متناسب با این اتهامات مطرح شده است. یعنی قبل از برگزاری دادگاه قضایی، جامعه بر اساس اطلاعات و روایت‌های غلط به یک قضاوت رسیده است. آنگاه منتظر است همان قضاوت خود و حکم مطلوب خود درباره پرونده مورد نظر را در دادگاه قضایی هم شاهد باشد. اگر اینگونه نشد و حکم صادره قضایی کمتر از حکم پیش‌فرض باشد، آنگاه معترض می‌شود و این را نماد و نمودی از بی‌عدالتی تلقی می‌کند. این یعنی عدالت‌خواهی مبتنی بر دروغ!


خب! طی سال‌های اخیر، مبادی عملیات‌های روانی برای بزرگنمایی فساد کاملا مشخص شده است. متاسفانه بخشی از این مبادی رسانه‌ای بویژه تیم‌های عملیات روانی در فضای مجازی، در درون کشور و شوربختانه پهن شده در اطراف برخی سازمان‌ها هستند.

جناب عنابستانی! استعفا استعفا/۲ برابر کردن یارانه دردی از مردم دوا نمی‌کند/از بزرگنمایی فساد تا کوچک‌انگاری تهدید!
به بهانه مقوله شریف عدالت‌خواهی، با تحریک هیجانات عمومی بویژه جریان انقلابی، پرونده‌های خیالی فساد می‌سازند و وقتی دستگاه قضایی بر اساس این تخیلات و دروغ‌ها پرونده‌ای تشکیل نمی‌دهد، انگاره «فساد سیستمی» را جا می‌اندازند. درباره برخی پرونده‌های فساد و حجم فساد بزرگنمایی می‌کنند و وقتی قاضی بر اساس متن قانون و نه دروغ‌های تیم‌های مجازی حکم صادر می‌کند، اتهام زد و بند‌های پشت‌پرده را چاق می‌کنند! این دستور کار تیم‌های عملیات مجازی، موضوع پوشیده و پنهانی نیست و همین‌طور همه می‌دانیم سر این‌ها در کدام آخور است. نه فقط در مساله بزرگنمایی فساد و جا انداختن دروغ «فساد سیستمی»، بلکه در سایر مسائل نیز با تکیه بر هیجان، اقدام به مساله‌سازی‌های بی‌مورد و بعضا خطرناک علیه امنیت ملی می‌کنند و خدا می‌داند در این مدت چه آبرو‌ها برده‌اند. واقعیت این است که هیچ کسی از زهر این مار‌های سمی در امان نیست.

ببینید طی یکی دو سال گذشته چگونه مراجع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جریان انقلابی را به بهانه‌های مضحک و به بهانه عدالت‌خواهی، مورد هتک و هدم قرار داده‌اند تا اکنون جوانانی را ببینیم که به جای فلان عالم و فلان متخصص دلسوز، حواس‌شان به ترهات فلان کانال تلگرامی یا اکانت توئیتری وابسته به فلان محفل ناسالم است. چشمه تمام‌نشدنی انگیزه جوانان انقلابی اینگونه با تخلیه ناسالم هیجانات، آلوده و به مسیر انحرافی کشانده می‌شود؛ جایی که طی روز‌های اخیر شاهدیم با جسارت بیشتری علیه «ارکان نظام» ادراک‌سازی می‌کند!


این‌ها مایه تأسف و نگرانی است، اما تأسف‌انگیزتر از همه این است که کدام قدرتی اراده کرده چند اکانت جعلق در این تیم‌ها و کانون‌های شورشی علیه مبانی انقلاب و ارکان نظام، آزادانه فعال باشند؟ و اکنون کار به جایی رسیده که حرمت‌های مقدس را نیز زیر پا بگذارند؟


برخورد دستگاه قضایی و جمع کردن این بساط آلوده خود یک مطالبه عدالت‌خواهانه است. چرا که از یک سو بساط اتهام‌زنی و هتک حرمت و دروغ جمع می‌شود و از سوی دیگر، قطعا تقویت نظام اسلامی، هدف غایی حکومت را که همان تحقق عدل و قسط است، در مسیر تحقق قرار می‌دهد.


دو برابر کردن یارانه دردی از مردم دوا نمی‌کند

محمود جامساز اقتصاددان طی یادداشتی با عنوان دو برابر کردن یارانه دردی از مردم دوا نمی‌کند در روزنامه ایران نوشت: در سال‌های اخیر درآمد‌های ارزی دولت به‌واسطه محدودیت‌های تحریم و همچنین شیوع کرونا افت شدیدی پیدا کرده است و باعث شده تا درآمد‌های ریالی دولت نیز افت کند. این درحالی است که نرخ رشد منفی اقتصادی نیز روی درآمد‌های مالیاتی تأثیر منفی داشته است. حال در شرایطی که مردم به دلیل رشد شدید قیمت‌ها و کاهش ارزش پول ملی قدرت خرید خود را از دست داده‌اند، تنها راه منطقی برای جبران آن توجه به رونق تولید و حذف موانع پیش روی فعالان اقتصادی و بخش خصوصی است.


براساس گزارش‌های ارائه شده سالانه ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان در کشور و در بخش‌های مختلف پرداخت می‌شود. ضمن اینکه یارانه‌های آشکار دیگری مانند یارانه نقدی و معیشتی و اخیراً یارانه کالا‌های اساسی با تصویب مجلس درحال پرداخت است. طبق مصوبه مجلس ماهانه باید به ۴۰ میلیون نفر یارانه ۱۰۰ هزار تومانی و به ۲۰ میلیون نفر یارانه ۱۲۰ هزار تومانی پرداخت شود که به سالانه ۴۸ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد.

جناب عنابستانی! استعفا استعفا/۲ برابر کردن یارانه دردی از مردم دوا نمی‌کند/از بزرگنمایی فساد تا کوچک‌انگاری تهدید!
این درحالی است که دولت با توجه به افت شدید درآمد‌ها توان پرداخت این حجم از یارانه را ندارد و برای تأمین آن باید به استقراض از طریق انتشار اوراق قرضه و برداشت از ذخایر بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی رو بیاورد. یکی دیگر از راه‌هایی که دولت مجبور به طی آن می‌شود، افزایش قیمت خدمات دولتی مانند آب، برق و... است که منابع آن تکافوی هزینه‌ها را نخواهد داد و بنابراین به استقراض از بانک مرکزی هدایت می‌شود که نتیجه آن رشد پایه پولی، نقدینگی و در نهایت تورم است که مردم از آن آسیب می‌بینند. هم‌اکنون با احتساب یارانه اخیر مجلس، مشمولان یارانه ماهانه ۱۴۵ هزارتومان دریافت می‌کنند که با محاسبه دلار ۲۳ هزارتومانی، ماهانه ۶.۳ دلار و روزانه ۲۳ سنت می‌شود. حتی اگر براساس تصمیم مجلس این یارانه دو برابر شود، میزان یارانه روزانه به ۴۰ سنت می‌رسد که جوابگوی هزینه مردم نیست و کاهش قدرت خرید آن‌ها را جبران نمی‌کند. این اقدام تنها پاشیدن نمک روی زخم مردم است چرا که با افزایش هزینه‌های دولت و استقراض باعث رشد نقدینگی و تورم می‌شود که همین یارانه دوباره از جیب مردم خارج خواهد شد؛ بنابراین راه بهبود رفاه مردم پرداخت یارانه نیست و باید از طریق رونق تولید و حمایت از آن باشد. طبق رویکرد‌های سه گانه سازمان همکاری‌های توسعه اقتصادی، بهبود فضای کسب و کار و تولید به کاهش هزینه و افزایش سودآوری فعالیت‌های اقتصادی، کاهش ریسک ناشی از تغییر قوانین و افزایش رقابت در جهت رشد کارایی و بهره‌وری نیاز دارد. این در شرایطی است که اقتصاد ایران یک اقتصاد دولتی و سیاسی است که قادر به تأمین این موارد نیست. اگر قرار باشد نارضایتی مردم از افزایش قیمت‌ها را با پرداخت یارانه پاسخ داد، مجدداً این مشکل درجای دیگری خود را نشان خواهد داد و یارانه تنها یک راه رضایت بخشی ناپایدار است که با اصول اقتصادی منطبق نیست. هم‌اکنون در کشور جوانان بسیاری جویای کار هستند که باید فکری برای اشتغال آن‌ها شود که تنها مسیر، رونق تولید و تقویت بخش خصوصی و رشد اشتغالزایی است. بدین منظور به جای پرداخت یارانه نقدی به مردم، باید یارانه‌ها در قالب یارانه نرخ سود تسهیلات بانکی برای بخش تولید هزینه شود تا تولیدکنندگان با دریافت تسهیلات صفر درصدی که سود آن را دولت تقبل کرده است، بتوانند رونق تولید را محقق کنند. بدین ترتیب نباید مسائل را با دید کوتاه مدت حل کنیم، دو و سه برابر کردن یارانه نقدی دردی از مردم دوا نمی‌کند و تنها باعث رشد تورم و مشکلات بیشتر خواهد شد.

 

جناب عنابستانی! استعفا استعفا

نعمت احمدی حقوقدان طی یادداشتی در شماره امروز آرمان امروز در مطلبی به عذرخواهی نماینده جنجالی مجلس از مردم و تشکرش از سرباز راهور پرداخت و نوشت: داستان آقای عنابستانی با کمک فضای مجازی به صدر اخبار کشیده شد. ماجرایی که در آن متاسفانه آقای عنابستانی از بالا به قضیه نگاه کرد و وقتی تصاویر دوربین توسط نیروی انتظامی پخش شد، مسائلی مطرح کرد که در شأن یک نماینده نبود؛ لذا مرتکب دو عمل مجرمانه شد؛ عمل مجرمانه اول، ضرب و شتمی که نسبت به مامور صورت داده بود. دوم، آنچه بعد از آن اتفاق افتاد و سفسطه‌ای که آقای عنابستانی در بیان مطلب و قلب واقعیت صورت داد. متوسل به مطالبی شد که هم شأن مجلس و جایگاه نماینده را زیر سوال برد و تلاش داشت مسیر تحقیق را منحرف کند که برابر قانون این مطلب جرم محسوب می‌شود. یعنی اگر فردی خصوصا در جایگاه یک نماینده، متوسل به اعمال و افعالی شود که مسیر تحقیق را منحرف کند یا باعث انحراف شود، عمل مجرمانه دیگری انجام داده است؛ لذا در قضیه آقای عنابستانی، سه مجموعه درگیرند و جامعه توقع دارد به وظایف خود عمل کنند. نخست، شکایتی است که نیروی انتظامی طرح کرده و سربازی که شجاعت طرح موضوع را داشته و مثل یک کارشناس قوه حقوقی در همان ویدئوی چند دقیقه‌ای بیان مطلب کرده، مستندات قانونی ارائه داده و ادله اثبات جرم را بیان کرده است. رو به دوربین با بیان سیلی خوردن، حاضران و دوربین راهنمایی و رانندگی که صحنه را ثبت و ضبط کرده را شاهد گرفته.

جناب عنابستانی! استعفا استعفا/۲ برابر کردن یارانه دردی از مردم دوا نمی‌کند/از بزرگنمایی فساد تا کوچک‌انگاری تهدید!

حال وظیفه نیروی انتظامی است که نباید کوتاه بیاید، چون از زبان آقای عنابستانی شنیده شد که یکی از مقامات فرمانده ناجا ماجرا را فیصله یافته دانسته درحالی‌که این قضیه جنبه عمومی پیدا کرده و اگر واقعیت هم داشته باشد و کسی بخواهد آن را فیصله دهد، انتظار عمومی مردم مطرح است. دوم، قوه قضائیه که به عنوان مرکز تظلمات عمومی و حافظ حقوق عامه، باید موضوع را به عنوان یک شکایت همینطور که نیروی انتظامی و سرباز راهور اعلام و بیان کرده، در دستورکار قرار دهد و به اصل قضیه با توجه به دو بعد که ضرب و شتم صورت‌گرفته و زیاده‌خواهی مطالبه‌شده و امتیازخواهی از خط ویژه است؛ لذا به باور من کمترین کاری که باید بکند، استعفاست، چون دیگر واجد شرایط نمایندگی نیست. یعنی اولین شرط نمایندگی را که باید صداقت و امانت باشد دیگر ندارد و به قول خودش عصبانی شده بود! درحالی‌که در ملأعام عصبانی شدن یک طرف قصه است و بعد از آنکه دیگر عصبانی نبوده، چرا متوسل به دروغ شد و مردم را به شکستن شیشه اتومبیلش متهم کرد؟ درحالی‌که اگر شیشه‌ای شکسته شده بود، باید همانجا صورتجلسه می‌شد ولی با توسل به دروغ از اینکه مورد هجوم مردم واقع شده، سخن گفت. به دروغ ادعا کرد که اصلا با سرباز راهور برخوردی نداشتم و او بود که مرا زد! و مهم‌تر از همه، اینکه اکنون مهم‌ترین سوژه رسانه‌ها و ملت خواهد بود. عنابستانی صادقانه و صمیمانه استعفا کند. چرا که اوصاف یک نماینده که عصاره ملت باشد از وی سلب شده، بنابران بهترین راه که می‌تواند اندکی افکار عمومی آسیب‌دیده و لطمه‌دیده را درمان کند و مرهمی بر آن باشد، استعفاست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۵۸
مجلس نشان خواهد داد که طرفدار عدالت هست یا کشک؟ اخراج از مجلس وقطع نمودن کلیه مزایای نمایندگی کمترین کار ممکن است
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
بالاخره آقای روحانی در قبال دعوت ملت به بورس و ضرر ملت چیکار می خواهد برای 40 میلیون نفر انجام دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
به نظر شما رای موافق دادم . اما باش تا صبح دولتت بدمد. این آقایان اول اقدام سرباز را غیر قانونی اعلام خواهند کرد. توبیخی رای فرمانده راهور خواهند فرستاد. بعد برای خودشان (به اصطلاح نمایندگان) قانونی وضع خواهند کرد که نمایندگان فقط با نشان دادن کارت نمایندگی به هر جا حتی به منزل خود شما هم می توانند وارد شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
مجلس را سرگرم یک سیلی زدن نکنید.
روحانی بدترین سیلی را به مردم با فروش پالایشی یکم زده است و حرفی زده نمی شود.
ممکن است افزایش یارانه تورم را زیاد کند اما فقرا را از مردن نجات می دهد.
برخی تنها درآمدشان همین یارانه است
چرا منتظریم استعفا کنه؟
بیرونش کنید به همین راحتی. بالاخره یه مافوقی داره این آدم.
دوبار که محکم باشید بقیه حساب کارشونو میکنن
مگه اینکه همه جزء همون بقیه باشید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
استعفا راه چاره نیست، بلکه اخراج از مجلس باید انجام بشه. چون ایشون قانون شکنی کرده. اونم نماینده ی قوه ی مقننه
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
بهتر است از طریق قانون برخورد شود
سعید
| Germany |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
استعفا دادن به معنای این نیست که فقط استعفا بدهد و برود خانه ! بلکه از داست دادن اول لیاقت نمایندگی از این آقا سلب میشود، دوم در امور دولتی دیگر نمیتواند پست مهمی داشته باشد سوم شروع محاکمه
است و جرمی هایی که مزتکب شده است!
بالابردن قیمت ارز و به تبع اافزایش کمر شکن وافسار گسیخته قیمت های اقلام مصرفی و طلا و خانه و ریزش بورس، همه اینها از جرم آن سارق که چند سال پیش بخاطر 50 هزارتومن دزدی از یه فرد با قداره به اعدام محکوم شد آیا جرمش کمتر است که این حکم مسخره را براش صادر کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا مردم دارن مثلا یه پازل همه چیز را کنار هم قرار می دهند و وای به روزی که صبر مردم لبریز شود از این بی عدالتی های یک طرف
هرچند استعفای نماینده کمترین مجزات برای این فرد متخلف ،دروغ گو، متکبر، قانون گریز، ظاهرساز و مخالف اسلام است.مسلمانی به ریش و یقه بسته و انگتر و پیشانی پینه بسته نیست.مسلمانی به انسانت است
برخورد شدید با آقای عنابستانی الزامی است و اصلا نباید مماشات کرد
ولی اگه این قضیه بین اصلاح طلب ها بود لابد میگفتند اون سربازه پرستو بوده
هههه
جناب عنابستانی! استعفا استعفا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
تواین مملکت عمرا کسی استعفا بکنه
چرا ايشون استعفا بدن جرم معلومًشده محرم معلوم شده كاملا مشخص شده يك نماينده به گوش يك سرباز مظلوم كنار خيابون تو اين سرما كوبيده همه چيز مشخصه ديگه خوب فورا سرباز بايد ٧٥ شلاق ٨ سال خبس و يك خكم اعدام بگيره ديگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
مرسی
فقط استعفای نماینده مجلس و برخورد قاطع قوه قضائیه میتواند از تکرار این توهین ها به مجریان قانون در آینده جلوگیری کند
عنابستاني بايد از مجلس اخراج و در دادگاه محاكمه شود.
این نماینده دروغگوی قانون شکن قلدر ابتدا باید اخراج بعد محاکمه شود . هرگونه مصالحه ومماشات و ماست مالی ، خشم وبی اعتمادی مردم را نسبت به دستگاههای ذیربط بیشتر خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
کی به خشم مردم اهمیت می ده ؟؟
مردم خشمگین باشند و از شدت خشم بمیرند هم برای حضرات مهم نیست
با دلار 1000 تومانی، یارانه 45000 تومان بود، الان با دلار 25000 تومانی ، یارانه باید بیش از یک میلیون تومان باشد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
صبر کن محمود جونت بیاد و یارانه را افزایش دهد
قاچاق ارز شنیده بودیم ولی دیگه حرفه ایش رو ندیده بودیم جل الخالق....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
شیفتگان خدمت در ایران همه حرفه ای هستند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
دوستانی که نسبت به عنابستانی اعتراض دارند اگر صداقت دارند ومی گویند باید استعفا دهد بگویند در زمان حوادثی مثل درازهی نماینده ای که زیر گوش مامور کمرک زد ،وزیری که میکروفون کشید؟استانداری که توهین کرد و وزیری که گفت خودت بروبمال وبرادر معاون اولی که محکوم شده کجا بودند وهستند ؟
حامیان دولت بی تدبیر که یکی از جرمهایش اجرای طرح افزایش قیمت بنزین بدون اطلاع رسانی ودر نهایت بی تدبیری وشلختگی موجب کشتن دهها نفر شد کجا بودن که بگویند استعفا استعفا صداقت وانصاف خوب چیزی هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
حالا اول سیلی را ثابت کنند این جماعت بعد به استعفا برستد
مقصر ما ملت هستیم که در برابر تمام اجحاف ها سکوت می کنیم.
به مسئولین بی کفایت بگویید کاری را بلد نیستند نکننددوبرابر کردن یارانه جز ایجاد تورم دردی دوا نمی کند به جای اینکار به کارخانجات مواد را ارزان حساب کنید ومقرر کنید کالا ها را ارزان بفروشند هرکس تخطی کرد جریمه کنید این راه پایین آوردن تورم وکمک به مردم هست.گوش شنوا تو مملکت هست.امیدوارم که گوش شنوا باشد.
به مسئولین بی کفایت بگویید کاری را بلد نیستند نکننددوبرابر کردن یارانه جز ایجاد تورم دردی دوا نمی کند به جای اینکار به کارخانجات مواد را ارزان حساب کنید ومقرر کنید کالا ها را ارزان بفروشند هرکس تخطی کرد جریمه کنید این راه پایین آوردن تورم وکمک به مردم هست.گوش شنوا تو مملکت هست.امیدوارم که گوش شنوا باشد.
ناجا چقدر اهل مدارا و تساهل و تسامح شده است !!!!!!!!

پس چرا در برابر مردم اینقدر مدارا ندارید ؟ صلابت و ادعاییتان فقط برای مردم عادی است؟؟؟؟؟
بازیهای سیاسی تهوع آور!!!!!!!! روزانه هزاران سیلی به ناحق توی کوچه و خیابان رد و بدل میشه هیچکس صداش در نمیاد حالا این وسط توی دعواهای سیاسیون این ماجرا شده نقل مجلس!!!!
بنظر من اقای میرسلیم هم باید بجرم حمایت از همکار مجرمش توبیخ گردد این اقا مخالف سرسخت شبکه های اجتماعیست چون این شبکه ها قادرند مچ متخلفان را بگیرند
مجازات کسی که مردم و کشور را بیمار میکند چیست؟
سلام بایستی بررسی شود چند نفردیگر مثل این نماینده در مجلس وجود دارد
چهارشنبه ۸ بهمن
رشد دستوری بورس که پس از اعتراضات اخیر صورت گرفته تنها چندروز دوام داشت وامروزهم درهمان ابتدای صبح شاخص کل ۲۰ هزار واحددیگرهم فروریخت و مجددا به کانال یک میلیون وصدهزار واحدبرگشت
این بورس دیگه بورس بشو نیست و در خوشبینانه ترین حالت فقط درجاخواهد زد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
من دیروز با ۲۸ درصد ضرر امدم بیرون
به بقیه سهامداران هم توصیه میکنم بیش ازاین بااعصاب وسلامتیشون بازی نکنن و بیان بیرون
وقتی دلار 1200تومانی شده 25000تومان
از طرفی همه قیمتها بر اساس دلار داره محاسبه میشه
دو برابر کردن یارانه چه دردی را دوا میکنه
سهامداران عزبز
بورس دوباره ریخت
پاشید راه بیافتید تا دوباره بکشنش بالا !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
واقعا این چه رسمیه که تا بورس میریزه یه عده راه مز افتن شعارمیدن؟ تو کدوم بورس دنیا چنین حرکاتی رو میشه دید؟
ناشناس
| Turkey |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
چون ریزش دستوریه داد مردم رو در اورده
آقای عنابستانی مطرح کردند بخاطر دیر شدن مجبور شدیم از خط ویژه حرکت کنیم. به این آقایان مجلسی و دولتی بفرمایید اگه شما کلا یک سال هم سر کار نروید نه تها آب از آب تکان نمی خورد بلکه مردم هم آسوده تر زندگی خواهند کرد.
اخراج از مجلس کمترین مجازات ایشان است
دوستان عزیز بورسی
از قدیم گفتن پیشگیری بهتر ازدرمان است
نباید بذاریم هربار بورس سقوط بکنه بعد تجمع کنیم
من پیشنهادمیکنم هرروزیکه سود روزانه کمتر از ۲ درصد شد جلوی تالار تجمع کنید و اگر سود زیر یک درصد شد چندتا تخم مرغ هم همراه بیارین اینطوری دیگه عمرا سقوط نمیکنه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
سود وزیان تو ذات بورسه و اینجور اعتراضات وتجمعات فقط توبورس ایران اتفاق می افته ونه هیج جای دنیا
ناشناس
| Turkey |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
جملات تکراری و دروغ از طرف دلالان دلار
من خودم در یکی از کانال های تلگرامی دلاری دیدم که میگفتن برید علیه بورس تبلیغ کنید
میخوان پول از بورس خارج بشه بره تو دلار و دلار بشه 50 تومن
چهارشنبه ۸ بهمن
دلار ۲۴۰۰۰
سکه ۱۰۸۰۰
بورس شاخص کل ۲۰۰۰۰ واحد دیگر سقوط کرد و شاخص کل به کانال یک میلیون وصدهزارواحدی بازگشت
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
جملات تکراری و دروغ از طرف دلالان دلار
من خودم در یکی از کانال های تلگرامی دلاری دیدم که میگفتن برید علیه بورس تبلیغ کنید
میخوان پول از بورس خارج بشه بره تو دلار و دلار بشه 50 تومن
چهارشنبه ۸ بهمن
دلار ۲۴۰۰۰
سکه ۱۰۸۰۰
بورس شاخص کل ۲۰۰۰۰ واحد دیگر سقوط کرد و به کانال یک میلیون وصدهزارواحدی بازگشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
دلار الان ۲۴۲۰۰ هست
کل نماینده ها هم اخراج شن چیزی از کشور که کم نمیشه بلکه جلو هزینه ها گرفته میشه.
بایدن بایدن که میگفتن این بود ؟؟؟!!!
اینهمه اسامی ایالت های امریکارو یاد گرفتیم !!!
این بابا هم که توزرد ازاب دراومد !!!!
امریکا محموله دومیلیون بشکه ای نفت ایران راتوقیف کرد
دلار دوباره به کانال ۲۴۰۰۰ تومان و سکه به کانال ۱۱ میلیون و بورس به کانال یک میلیون وصد هزارواحدی بازگشتند!!!
روز از نو روزی از نو !!!
گیرم از خط ویژه ای گذر کردی پل صراط چی؟ وصله ناجوره وطنم
زدی سیلی به گوش سرباز میهنم سرباز نه برادرمن پاره تن من
حاشاکردی از رفتار وعمل خویش نزدخداایا میتوانی زبان بازکنی
اعمال خودت را وصل به سردار کردی ما روی خوش سردار سلیمانی ایم
دروغ نگو توجیح نکن از سیلی خویش کنترل نما این دست بیقرار رااااااااا
عنابستانی درکدام فرهنگستانی؟ فرهنگ دینی یا فرهنگ ارباب رعیتی؟
شک دارم تورودوست بشمارم بازدن گوش سرباز وطن شرمت باد
تو دین را وسیله قدرت کردی شهامت وشجاعت وغیرت دینی را شرمنده کردی
بابا موضوع خیلی واضحه، یه سرباز وظیفه به وظیفه اش عمل کرده و باید مجازات بشه که چرا از جلوی سیلی نماینده خدوم به موقع جاخالی نداده، یه تک سوزن منطق داشته باشین
ننه بزرگ یه بنده خدایی هم اگه بود میفهمید افزایش یارانه ها و ایجاد نقدینگی فقط باعث تورم و فلاکت بیشتر مردم میشه.ولی اینا هنوز نفهمیدن.شایدم میفهمن ولی به خاطر انتخابات این حرفای پوپولیستی خوبه
بابا اشتباهی شده انسان جایزالخطاست چون وضع معیشتی که دولتها در ست کرده اند شامل نماینده هم میشود وقتی جیب خالی باشد اعصاب نداریم در این قضیه معضرت خواهی وتمام شد صبور باشید .
اگر قانون بود عنوان خبرها باید اینطور میشد
حکم اعدام برای مهدی جهانگیری
اخراج عنابستانی از مجلس
شما ها ببخشید آقا عنابستانی هیچ تقضیری نداره ایشان چون دیدن از تریبون مجلس هر فوهشی که خواستن برئیس قوه مجریه دادن و آب از آب تکان نخورد وباخودش فکر کرد سرباز کیه دیگه از رئیس جمهور که بالاتر نیست
اینهمه هزینه نکرده که با یه سیلی استعفا بده ...ساده نباشیم!
در این مملکت مسئولان واژه استعفا در فرهنگ لغت شان اصلا جایگاهی ندارد . یادم میاد سالها پیش رئیس یک بانک در ژاپن اختلاس کرده بود ، بجای رئیس بانک ، وزیر دارایی شون استعفا داده بود فقط به این دلیل که در زیر مجموعه اش یک کار خلاف اتفاق افتاده است . شرم بر مدیران خلافکار
عنابستانی استعفا دهد؟؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر