بازدید 46638
مرور روزنامه‌های یکشنبه پنجم بهمن ماه

اعتماد به نفس سیلی زدن به مامور قانون از کجا می‌آید؟ /روحانی و نوبخت، تسلیم یا ترفند/آیا زمان استقرار صلح در منطقه فرا رسیده است؟

‌واکنش‌ها به ضرب و شتم سرباز پلیس راهور توسط نماینده مجلس، جدال پاستور و بهارستان درمیدان بودجه، با ارز ترجیحی و تناقض هدفگذاری‌ها چه باید کرد؟ وقتی نانوایان هم غم نان دارند، سیاست آمریکا در دوره بایدن و آینده، از سند٢٠٣٠ تا اعتیاد دانش آموزان، ارتفاع پرونده بابک زنجانی یک متر است! تشویق بازیگر تلویزیون برای خرید خانه در دبی! طوفان شن در شرق، نشانه‌های تغییر رویکرد امریکا در قبال ایران و ۲ تا ۵ برابر شدن یارانه نقدی در سال آینده، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۲۹۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۴۵ 24 January 2021

اعتماد به نفس سیلی زدن به مامور قانون از کجا می‌آید؟ /روحانی و نوبخت، تسلیم یا ترفند/آیا زمان استقرار صلح در منظقه فرا رسیده است؟

به گزارش «تابناک» روزنامه‌های امروز یکشنبه پنجم بهمن ماه در حالی چاپ و بر روی پیشخوان مطبوعات قرار گرفت که سیلی نماینده مجلس به صورت یک سرباز پلیس راهور در تهران به یکی از اصلی‌ترین محور‌های خبری صفحات نخست روزنامه‌های امروز تبدیل شده است.

تیترهایی همچون سیلی بر صورت قانون (آفتاب یزد)، سیلی بر چهره قانون (اعتماد)، سیلی بر قانون (جمهوری اسلامی) و سیلی به خدمت (آرمان ملی) این خبر را در صفحه اول امروز روزنامه‌ها بازتاب داده اند.

جدال بودجه‌ای پاستور و بهارستان و انتقاد قالیباف از مرغ ۲۵ هزار تومانی و ۲ تا ۵ برابر شدن یارانه نقدی در سال آینده از دیگر تیترهایی است که در روزنامه‌های امروز برجسته شده اند.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

آیا زمان استقرار صلح در منظقه فرا رسیده است؟

مسیح مهاجری در سرمقاله امروز روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان زمان استقرار صلح در منظقه نوشت: یکی از پیامد‌های سقوط خفت‌بار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و یاغی آمریکا، اینست که با رفتن او زخم پدید آمده بر پیکر مجموعه کشور‌های عربی جنوب خلیج فارس تا حدودی التیام پیدا کرد و قطر به این مجموعه بازگشت.


ترامپ در سفر به عربستان در اوائل دوران ریاست جمهوری خود توانسته بود با ارائه یک طرح فریبکارانه تحت عنوان «ائتلاف علیه تروریسم» کشور‌های جنوب خلیج فارس را برای یک حرکت ضدامنیت منطقه‌ای تحریک کند و، چون قطر حاضر نشد زیر بار این خواسته برود، عربستان و تعدادی از کشور‌های عربی همجوار اقدام به تحریم همه‌جانبه و محاصره آن کردند. در آن شرایط سخت، ایران و ترکیه به یاری قطر شتافتند و تحریم‌ها و محاصره‌ها را خنثی کردند و طرح مورد نظر ترامپ را با شکست مواجه ساختند. در عین حال، این تحریم‌ها و محاصره‌ها تا آخرین روز‌های حضور ترامپ در کاخ سفید ادامه داشت، ولی در آستانه کنار رفتن او از قدرت، دولت عربستان برای کنار گذاشتن تحریم‌ها و محاصره‌ها پیشقدم شد و قطر به مجموعه کشور‌های همسایه خود بازگشت.


از جمله پیامد‌های التیام یافتن زخم پدید آمده بر پیکر مجموعه کشور‌های عربی جنوب خلیج فارس این بود که محمدبن‌عبدالرحمان آل‌ثانی، وزیر خارجه قطر هفته گذشته گفت: وقت آن فرا رسیده است که کشور‌های عضو شورای همکاری به مذاکره با ایران روی آورند. وی خواستار برگزاری اجلاسی با حضور سران کشور‌های عضو شورای همکاری و جمهوری اسلامی ایران شد و گفت امیدوار است این اتفاق بیفتد و به چنین رویدادی اعتقاد دارد.

اعتماد به نفس سیلی زدن به مامور قانون از کجا می‌آید؟ /روحانی و نوبخت، تسلیم یا ترفند/آیا زمان استقرار صلح در منظقه فرا رسیده است؟
پیشنهاد وزیر امور خارجه قطر با استقبال همتای ایرانی وی دکتر محمدجواد ظریف مواجه شد که گفت: همانطور که همواره گفته‌ایم، راه‌حل مشکلات منطقه‌مان، همکاری برای تشکیل مشترک یک منطقه قدرتمند، باثبات و مستقل از تحمیل‌های بیگانگان است. هرچند عربستان، درصدد ایجاد تردید برآمده، ولی به نظر می‌رسد پیشنهاد وزیر امور خارجه قطر، از پشتوانه منطقه‌ای و برنامه‌ریزی حساب‌شده‌ای برخوردار است که دولت‌های عربی منطقه در جریان آن قرار دارند. این پیشنهاد، قطعاً به نفع تمام کشور‌های منطقه است و اجرایی شدن آن می‌تواند صلح و امنیت منطقه خلیج فارس را تضمین کنند.


نکته بسیار مهم اینست که تجربه چند دهه اخیر به روشنی ثابت کرده است ایران هرگز درصدد تعرض به منافع همسایگان خود نیست و همواره خواهان امنیت، صلح و ثبات در منطقه بوده است. اکنون سران کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس باید به این نتیجه قطعی رسیده باشند که جمهوری اسلامی ایران، قدرت بزرگی در منطقه خاورمیانه است که حتی ترامپ با تمام تلاشی که برای به زانو درآوردن آن کرد نتوانست حتی ذره‌ای به خواسته‌های خود برسد. مهم‌تر اینکه جمهوری اسلامی ایران با فداکاری‌های سردار قاسم سلیمانی و یاران شجاعش توانست بر توطئه سنگین آمریکا در منطقه که از طریق داعش و سایر گروه‌های تروریستی تکفیری تدارک دیده بود غلبه کند و امنیت را به کشورهائی که مورد تعرض قرار گرفته بودند بازگرداند. صدور دستور ترور سردار سلیمانی توسط ترامپ به دلیل این بود که این سردار قهرمان توانسته بود تمام نقشه‌های آمریکا را نقش بر آب کند و شرارت‌های تروریست‌ها و حامیانشان را با شکست مواجه سازد. سرانجام نیز جمهوری اسلامی ایران حتی بعد از شهادت سلیمانی قدرتمندانه به راه خود در حفاظت از ثبات و امنیت منطقه ادامه داد و ترامپ با رسوائی تمام سقوط کرد.


اکنون این ایران اسلامی قدرتمند است که دست دوستی به سوی همسایگان عرب خود دراز کرده و به آن‌ها اطمینان می‌دهد که فشردن دست ایران به نفع آنهاست. اگر پیشنهاد وزیر امور خارجه قطر اجرائی شود، با توجه به حسن‌نیتی که دولتمردان جمهوری اسلامی دارند قطعاً تمام مشکلات منطقه حل خواهد شد و تمام ملت‌ها می‌توانند در نهایت امنیت و صلح و ثبات زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشند. شرایط جهانی نیز با در نظر گرفتن تحولاتی که در غرب به‌ویژه آمریکا پیش آمده، زمینه را برای رها شدن دولت‌های منطقه از یوغ بیگانگان فراهم ساخته است.


روحانی و نوبخت، تسلیم یا ترفند

«جهان‌صنعت» طی یادداشتی با عنوان روحانی و نوبخت، تسلیم یا ترفند در شماره امروز خود نوشت: کسانی که بیننده مناظره تلویزیونی کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۳۹۲ و نیز ۱۳۹۶ بودند، هرگز یادشان نمی‌رود حسن روحانی و محمدباقر قالیباف چقدر صاف و پوست‌کنده به حساب و کتاب هم رسیدند و هر کدام دیگری را به فساد متهم کردند. این دو نفر که هیچ خط قرمزی را برای دیگری باقی نگذاشتند شاید نمی‌دانستند در زمستان ۱۳۹۹ هرکدام رییس یک قوه شده و حالا بر سر بودجه به جان هم افتاده‌اند. حالا در دوره‌ای که کشور ایران به دلیل تحریم صادرات نفت و کاهش رشد اقتصادی و بی‌پولی شهروندان در بدترین دوره مالی- اقتصادی به سر می‌برد، این دو جنگجوی کهنه‌کار به جای اینکه فکری به حال کشور و مردم بدبخت کنند دنبال ادامه نبرد هشت سال پیش هستند. یکی از بهترین جا‌ها برای دعوای این دو نفر داستان تلخ بودجه است. چرا؟ چرا بهترین محل برای یقه‌گیری و نشان دادن ناتوانی طرف دیگر نقطه جوش بودجه ۱۴۰۰ است؟ چون هر دو رییس خوب می‌دانند با کاهش و سقوط صادرات نفت، دخل بودجه از خرج آن عقب مانده است و از هر جای خرج که بخواهند بزنند، احتمال افزایش نارضایتی وجود دارد. از طرف دیگر روحانی می‌داند در سال آینده از نیمه دوم دیگر مسوولیت پاسخگویی ندارد و به نوبخت دستور داده با دست و دلبازی بودجه را ببندد و قالیباف که خود را رییس‌جمهور می‌پندارد می‌خواهد جلوی این کار را بگیرد.

اعتماد به نفس سیلی زدن به مامور قانون از کجا می‌آید؟ /روحانی و نوبخت، تسلیم یا ترفند/آیا زمان استقرار صلح در منظقه فرا رسیده است؟
از اول آذرماه تا امروز این دو رییس قوه و هواداران‌شان به ویژه از طرف هواداران قالیباف هر چه خواسته‌اند گفته و حتی رییس دولت را متهم کردند که با ارائه این لایحه قصد فروپاشی اقتصاد را دارد.
حالا که نزدیک ۴۰ روز است لایحه بودجه در اختیار مجلس است و دولت نیز می‌گوید آن‌ها اختیار دارند بدون دست زدن به شاکله بودجه، هر تغییری لازم است را بدهند شاهد مجادله لفظی دو رییس قوه هستیم. قالیباف به تازگی روی یک نقطه انگشت گذاشته است که مردم خوش‌شان می‌آید و اینکه لایحه دولت به نفع دلال‌ها تهیه شده و مجلس می‌خواهد آن را به نفع مردم کند و البته هیچ توضیح دیگری نمی‌دهد که چگونه بودجه‌ای که بنا به قول خود قالیباف درآمد‌های آن روی آب بنا شده است را می‌خواهد از چنگ دلال‌ها بیرون آورد و به نفع مردم کند.


یک گزارش منتشره از سوی مجلس نشان می‌دهد کمیسیون تلفیق ۲۶ مصوبه داشته که در توضیح آن‌ها نکاتی دیده می‌شود که به نظر می‌رسد با لایحه بودجه ارائه شده از سوی دولت تفاوت‌های معناداری دارد. آیا تاوان دعوای تاریخی قالیباف و روحانی را باید لایحه بودجه بدهد؟ سکوت معنادار سازمان برنامه و بودجه در برابر این همه دگرگونی چیست؟ آیا نوبخت و روحانی تسلیم شده‌اند و باور کرده‌اند که اعضای کمیسیون بهتر از آن‌ها بودجه‌نویسی بلدند و اعتراف می‌کنند که لایحه‌شان به درد نمی‌خورده است؟ با شناختی که از روحانی و نوبخت داریم، بعید است از این منظر به تغییرات نگاه کنند و لابد با صدور یک بیانیه از خود سلب مسوولیت می‌کنند و خواهند گفت مطیع مصوبه مجلس خواهند بود و همه گره‌های کور اقتصاد را به مجلس نسبت خواهند داد.


اعتماد به نفس سیلی زدن به مامور قانون از کجا می‌آید؟


سید علیرضاکریمی در سرمقاله امروز آفتاب یزد با عنوان این اعتماد به نفس از کجا می‌آید؟ درباره اتفاقی که مابین یک سرباز پلیس راهور و نماینده مجلس افتاده نوشت: در بند این نباشید که سیلی را بر صورت سرباز، نماینده مجلس زده یا راننده او. اصل ماجرا جای دیگر است. آنجا که حتی بعد از افشا شدن تخلف او که با خودروی بیت المال (دنا پلاس) انجام شده باز هم اعتماد به نفس بالایی دارد و به خبرنگار آفتاب یزد می‌گوید:معمولا وقتی عجله داریم از خط ویژه عبور می‌کنیم، اما نمی‌دانیم چرا این بار اینگونه شده است.


درد دقیقا همین جاست. نماینده مجلسی که قانونگذار و محافظ و ناظر بر اجرای قانون است خود بی‌قانونی می‌کند و ابایی نیز از جار زدن این بی‌قانونی ندارد و حتی حاضر نیست بگوید اشتباه کرده و از سرباز بی‌نوا که در این سرما در حال اجرای مسئولیت خود بوده عذرخواهی خشک و خالی کند.


یک سوال:این اعتماد به نفس پولادین از کجا آمده؟ بنده به رزومه این نماینده مجلس رجوع کردم. نامبرده همواره دارای مسئولیت‌های مهمی بوده و اینگونه نبوده یک شبه ره صد ساله رفته باشد. او در دولت احمدی‌نژاد تا سمت استانداری هم رفته است و امروز نیز در قامت نماینده در مجلس حضور دارد. از آنجایی که خود وی نیز اذعان دارد بار‌ها و بار‌ها چنین بی‌قانونی‌هایی کرده باید پرسید چرا کسی نتوانسته او را پاسخگو کند؟

اعتماد به نفس سیلی زدن به مامور قانون از کجا می‌آید؟ /روحانی و نوبخت، تسلیم یا ترفند/آیا زمان استقرار صلح در منظقه فرا رسیده است؟
به هر حال آنچه روشن و دارای اهمیت است حاشیه امنیت این گونه افراد است. دوپینگ سیاسی چنین افرادی به آنان این جرات را داده تا خود را در هر شرایطی حق مسلم بپندارند. افراد مذکور در حقیقت همواره طلبکار مردم هستند نه بدهکار. کسی طلبکار می‌شود که آن میز وصندلی را تحت هر شرایطی و هر عنوانی حق خود می‌داند ولو با رای بالا باشد یا رای پایین یا به صورت مستقیم باشد یا غیر مستقیم.


اصولگرایان و اصلاح‌طلبان در این مجالس می‌آیند و می‌روند، ولی یک موضوع به صورت هشدار همواره به ذهن ناظران خطور می‌کند. اینکه شان مجلس و جایگاه آن در حال افول است. این بحث سیاسی نیست بلکه فنی است. در پارلمان چه اکثریت از آن اصلاح‌طلبان باشد و چه اصولگرایان خروجی چندان تفاوتی ندارد. فلذا مشکل به گرایش سیاسی مجلس ارتباطی پیدا نمی‌کند.
یکی از نهاد‌هایی که باید در این مورد بررسی و مداقه نماید شورای نگهبان است. پیش‌تر هم بنده نوشتم و اصرار نمودم این شورا کمیته‌ای تشکیل دهد و بررسی کند چرا کیفیت مجالس دوره به دوره کاهش می‌یابد؟ مشکل از نظارت هاست یا سلیقه مردم؟ آیا خروجی شورای نگهبان عامل است یا جریان‌های سیاسی در تولید مدیران و مسئولان کارآمد سیاسی –پارلمانی تنبل و ناتوان بودند. ماجرای سیلی زدن و اعتماد به نفس پس از آن فقط یک نشانه است برای شورای نگهبان.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۸۴
تورو‌خدا این نماینده استعفا بده یا مجبورش کنین استعفا بده تا بفهمیم تو‌این مملکت یه کم قانون و شرف حکمفرماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
والله مردم به یه کم شرف و قانون هم راضی اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
سلمان خدادادی استعفا داد ؟؟؟؟
استقلالی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
اعتماد به نفس لازم نیست به نام اصولگرایی هر کاری ازاد است
منوچ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
اولا شاید دیر میرسید نهارش سرد میشد
بعدشم ما خودمون انتخاب کردیم اینطور سیلی بخوریم
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
برو دعا كن كه فردا نماينده شكايت نكنه عليه سرباز كه وقتي سيلي به سرباز زده صورت سرباز سرد بوده و دست نماينده كمي درد گرفته
سید مهدی
| Germany |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
بار اولشون نیست. چند وقت پیش یه نماینده مجلس به گوش افسر کادر سیلی زد و چند سال قبل یک نماینده مجلس با کله زد دماغ مامور فرودگاه رو شکست
اون نماینده هم که پارسال به مامور گمرک فحاشی کرد
با کدوم یکی از اینا برخورد شده تا به حال که با این یکی بخواد برخورد بشه؟
سیلی ای که نماینده مجلس بر صورت مأمور قانون می زند از خشم است و نه از اعتماد به نفس.
اعتماد به نفس زمانی معنا پیدا می کند که او جرأت کند که در مواجهه با یک قدرت فائقه و حداقل در سطح خودش، ابراز وجود کند و نه اینکه یک سرباز کم سن و سال را مورد اهانت و ضرب و شتم قرار دهد.
اما چه چیزی او را خشمگین می کند. انتظار و تصور او این است که مردم همه جوره (حتی با تخلف از قانون) با او همکاری کنند تا او فرصت بیشتری برای پیگیری حقوق ملت داشته باشد او تصورش این است که با قوانینی که طی این چند ماه در مجلس تصویب شده مردم باید همه جا برایش فرش قرمز پهن کنند و هر جا او را دیدند به خاطر دستاوردهای مجلس، او را بستایند.
اما اینجا او با جامعه واقعی روبرو می شود، اینکه راننده اتوبوس از او میخواهد لطف کند و حداقل در جامعه سد معبر نکند.
اینها آقای نماینده را خشمگین می کند. چرا مردم نمی فهمند او چقدر خوب است؟!! چرا مردم نمی فهمند او چقدر دانا و مردم دار است؟ چرا مردم نمی فهمند که او هم با کمی تفاوت، دارد در همان خیابانی حرکت می کنند که ایشان در آن حرکت می کنند او فکر می کند که اگر در خط ویژه حرکت کند در واقع لطف می کند به مردم که از کنار آنها عبور می کند و مردم اینرا نمی فهمند.
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
سابقه نداشته كه مسولي با تخلف بالا استفا بده برو دعا كن فردا شكايت نكنه كه سيلي كه به سرباز زدم دستم درد گرفته
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
این نماینده که خودش را انقلابی جا زده برود از معماران و مدافعان بی مدعای انقلاب یاد بگیرد که چطور خود را سپر بلا و گلوله دشمن قرار دادند تا سربازان سالم بمانند، شهیدان باکری، همت،شوشتری، باقری، سلیمانی و..
مشکل تربیتی میباشد.اموزش و پرورش را دریابید.کار خاصی برای تربیت مردم نشده است
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
اگه به اینا هواپیما داده بودن این مشکلات پیش نمیومد
فوقش مسول برج مراقبتو میزدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
مسوولین حرمت دارند. الان موقعیت کشور خطیر است و استکبار جهانی میخواهد نظام ما را از بین ببرد. نباید بر سر چیزهای کوچک، فکرشان را مشغول کرد
پیرو سیلی خوردن سرباز امشب در 20:30:سرباز:تقصیر من بود ،من از نماینده معذرت می خوام.پدر سرباز:بچه من از کودکی بی شعور بود و به فامیل بی احترامی می کرد.فرمانده سرباز: این سرباز ما مشکل روانی دارد.یک روحانی:سرباز پا منقلی را گذاشته اند سر چهار راه.نماینده:یکی از عوامل استکبار جهانی با این حرکت انقلابی من شناسایی شد و این قصه هم چنان ادامه دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
فدات
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
وقتی همه چیز وهمه کس را به سخره میگیریم چنین میشود بی شک نماینده باید تنبیه وماشینش که از جیب مردم خریداری شده ودر اختیارش قرار داده شده خوابنده شود آنکسی که باید ناظر بر اجرای قانون باشد وقتی بر تخلف خود اصرار وبه مامور دولت دست درازی میکند برای درس عبرت به دیگر مسئولین خود سر وقانون شکن باید از نمایندگی عزل شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
عالی دست دردنکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
ممنون .خندیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
تلخند خوبی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
زدی تو خال...
[,hn
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
خدای قشنگ گفتی حرف دل 80 میلیون ایرانی
پرتونیکان نگرددهرکه بنیادش بداست تربیت نااهل راچون گردکان برگنبداست
1 - من بارها دیده ام که مسئولین کشور از خط ویژه به خصوص خط ویژه خیابان ولی عصر رد میشوند. خوب این عزیزان یکبار بیایند سوار اتوبوسها و یا حتی تاکسی بشوند این هم نخواستیم یکبار با همان خودرو بیت المال بیایند از مسیر غیر ویژه رد بشوند تا مزه در ترافیک ماندن را بفهمند. اینطوری میخواهید درد مردم را درک کنید؟
2 - درود به شرف اون سرباز وظیفه شناس. به نظرم بایستی تشویق هم بشود تا برای سربازان دیگر هم الگو شود تا جلوی این بی قانونی گرفته شود. اینطوری همه سربازان اعتماد به نفس بیشتری میگیرند و این به اصطلاح مسئولین حواسشان جمع میشود ممکلت قانون دارد. هر کسی باشید بیشتر از قانون نیستید.
3 - هر کسی که سیلی زده بایستی سیلی هم بخورد. به چه حقی به یک سرباز در این وضعیت سرما و کرونا که انجام وظیفه میکند سیلی میزنید ای نا نماینده مردم.
4 - امیدوارم این مساله با ریش سفیدی و ... حل نشود و با خاطی برخورد شود.
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
درود بر شما
یک نماینده که می خواهد برای 80 میلیون برنامه ریزی کند آیا خودش نمی تواند برای خودش طوری برنامه ریزی کنند که مثل سایر آدم ها به موقع برسد بدون نیاز به قانون شکنی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
سوال اساسی تر اینجاست که را باید حتما شما شهر ساکن باشند و را نباید نزدیک بهارستان اقامت داشته باشند؟!!
تلویزیون هنوز داره از مرگ جورج فلوید میگه ولی دریغ از یک تیتر در خصوص سیلی به سرباز وطن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
شما اصلا تلویزیون می بینی؟ در این مورد هم تو اخبار گفته شد الکی چیزی ننویس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
در مورد خاشقچی میگه تلویزیون اونوقت سیستان و کرمان و سیلی سرباز و سیلی هایی که به مردم زده میشه با این وضع مملکت داری
اونوقت امریکا و غرب دچار انحطاط اخلاقی شده اند و در حال فروپاشی و افول اند!
اولا با آن رای حداقلی اینها نماینده ملت نیستند.
ثانیا این نمایندگان آنقدر بیسوادند که نمیدونند قانون با ق نوشته میشه یا با غ. چه برسه به اینکه قانون را مراعات کنند. ببینید چه کسانی با چه رفتارهایی و چه سطح شعوری میخوان برای ما قانون گذاری کنند.
باز خوبه فضای مجازی هست که بعضی گندکاریهای به اصطلاح مسوولین را برملا کند.
خدایا از دست اینها به دادمون برس
کاش با همین سیلی تمام بشود....بنده حاضرم هر روز سیلی بخورم ولی حقوق و مزایایم مثل نماینده باشد....
پاسخ ها
نوری
| Canada |
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
بنده حاضر نیستم سیلی بخورم هیچ وقت و به هیچ قیمتی
ناشناس
| Germany |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
تمام بدبختی مملکت ما از امثال شماهاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
هم سیلی میخوریم هم حقوق و معشیت خیلی پاینتر از خط فقر داریم
با شماهایی هستم که ایراد می گیرد کدام یکی از شما مطمئن هستید اگر جای نماینده بودید، این کار را نمی کردید؟ تا حالا چقدر پیش آمده با کسی که از نظر خودتون شأن پایین تری داره بدرفتاری کردید؟ بدرفتاری فقط توی سیلی زدن نیست گاه یک نگاه از بالا به پایین گاه نگاهی تمسخرآمیز و گاه حرفی که تا ریشه ی استخوان رو می سوزونه با خودم هم هستم اگر هر کدوم خودمون رو اصلاح می کردیم جامعه هم اصلاح می شد اما همه کور خود و بینای مردم هستیم. مولا علی به فرزندانش می فرماید: آنچه برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند اما مایی که خودمون رو پیرو علی می دونیم و فقط وقتی به نظرمون عدالت اجرا نشده دم از علی می زنیم، کدوم یکی این سفارش مولا رو انجام دادیم؟ واقعا هرچی برای خودمون می پسندیم برای دیگران هم می پسندیم؟ پس چرا وضع جامعه اینه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
رحمت به شیری که خوردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
این رفتاری که شما می فرمائید مختص آدم های تازه به دوران رسیده و بی اصل و نسبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
انتخاب شده تو هستند
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
البته که همه مسئولیم و ارتقای فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی جامعه هم با همفکری و همگامی همه محقق می شود، اما همان عدالت علوی و سیره نبوی هم به ما می گوید که کسانیکه مسئول هستند، مسلماً مسئولیت سنگین تر و بیشتری دارند چنانکه دارای قدرت و بضاعت بیشتری می باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
در هر صورت کار خلاف قانون انجام داده . اگر من و شما هم جای ایشان بود و همین کار رو می کردیم باز هم خلاف بود.
وقتي با نمايندگان قبلي كه تخلفات مختلف داشتند برخورد نشد، ديگه اينها تصور ميكنند كه هر كاري ميتونن بكنن
باید بررسی کرد اگر سرباز بی ادبی کرده یا ... مستحق سیلی نبوده اما ممکن بوده که سیلی بخورد و عکس العمل او هم موثر بوده
این اعتماد به نفس از هر کجا ناشی شود فرقی نمیکند اما چیزی که قطعی است در نبود احزاب قوی واستخواندار هر فردی حتی بانظارت شدید استصوابی میتواند با شعار ووعده وعید خود را به جایگاه رفیع قانون گذاری برساند در حالی که خود تصور صحیحی از قانون ندارد. نمایندگان اگر به معنای واقعی در کوره احزاب پر سابقه وشناسنامه دار پخته شوند اینگونه حرمت قانون ومامور قانون واز همه مهمتر جایگاه مجلس وحزب خود را لگد مال نمیکنند. واگر هم استثنایی رخ بدهد قبل از همه توسط حزب متبوع خود طرد میشود.
اعتماد به نفس سیلی زدن به مامور قانون از کجا می‌آید؟

از احساس فراقانون بودن، داشتن
از ادب نیاموختن
از سختی های دوران کودکی
جالبه
روزنامه کیهان هیچ تیتری در مورد سرباز وظیفه نزده
فقط اخبار آمریکا و لا غیر
اگر با ساير تخلفات نماينده ها برخورد شده است با اين مورد نيز برخورد خواهد شد؟؟؟ سرباز ضعيف ترين و بي حامي ترين قشر جامعه است كسي كه از چراغ قرمز عبور مي كند مطمئن باشيد كه از همه خطوط قرمز به راحتي عبور مي كند ...
در كشوري زندگي ميكنيم كه قبل از انتخابات نامزدها دم از اجرا نشدن قانون اساسي ميزنند و از مردم كمك ميخواهند كه با راي دادن به او قانون را اجرا كنند و خود را خاك پاي مردم معرفي ميكنند ولي با روي كار امدن ادعاي خدايي و ولي نعمتي ميكنند و قانون را براي خود قابل اجرا نمي دانند و وقطي صداي مردم در ميايد ميگويد شما به من راي داديد
تجمعات اعتراضی جواب داد و بورس را دارن دوباره میکشن بالا !!!! (البته این جور پدیده هافقط توبورس ایران اتفاق میافته)
پیشنهادمن به بورسی ها اینه که باتوجه به شعارپیشگیری بهترازدرمان است نگذارند بورس سقوط کنه بعدش اعتراض کنند تا دوباره بکشنش بالا همینکه سود روزانه رفت زیر دو درصد فورا جلوی تالار بورس جمع بشن واگه زیر یک درصد رفت برن جلوی مجلس !!!!!
کجایی حاج قاسم کجایی باکری کجایی کاوه کجایی مسیح کردستان بروجردی واقعا جای شما خالیست
اینکه «سیلی زدن به مامور قانون» را اعتماد به نفس گفته درست نیست. این اعتماد به نفس نیست. این تکبر است...
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
و البته تکبرنیز گاه از شخصیت اشخاص است و گاه از اختیارات بی حد و حصر
سلام جالب ما حق خودومونو خارج از مرزها دنبال می کنیم در حالیکه حتی نمی دونیم حق مون داخل کشور چیه کلاً نه میدونیم حق چیه نه بلدیم حق مونو بگیریم
عراقچی: علاقه ای به تماس« مستقیم» با امریکا نداریم !!!!!
تماس غیرمستقیم چطور جناب عراقچی؟؟؟؟!!!!!
اقای نماینده باوجود شهادت چندنفری که شاهدماجرا بودند گفته سیلی نزدم وازماشین هم پیاده نشدم!
اون سرباز هم برای اثبات حرف خودش ازمسوولین خواسته دوربین مستقردرمحل راچک کنند
بنظر من باید دوربین چک بشه واگر نماینده واقعاسیلی زده هم بخاطر این حرکت ناشایست و هم بخاطر دروغ گفتن باید اعتبارنامه اش باطل وازمجلس اخراج بشه
جراید: تورم اعلام شده با افزایش دی درپی قیمتها مطابقت ندارد
این امار مثل بقیه امارها ازجمله نرخ رشد اقتصادی و نرخ بیکاری و غیره وغیره است !!!!
من تازه فهميدم كه چرا نمايندها مخالف فضاي مجازي هستند . اگه اينسگرام نبود هيچ فيلم پخش نمي شد و مردم از هيچ چيزي اگاه نبودن ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
بله به نظر منم دقیقا همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
بله به نظر منم دقیقا همینه
حالا فكر ميكنيد مقصر سرباز است يا نماينده ..... اشتباه فكر كرديد دو روز ديگر پليس وارد ماجرا ميشود و مقصر فيلم بردار معرفي ميشود ميگي نه دو روز صبر كن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
فکر می کنی علت خشمشان از شبکه های اجتماعی از چیست؟ آنها از همین جنبه خبری این شبکه ها خشمگین هستند چون هر شهروند یک خبرنگار است
سلمان خدادادی استعفا داد ؟؟؟؟
سرنوشت اون دختر بیچاره چی شد ؟؟
مگه جناب خدادادی نگفت زندگی خصوصی خودمه و شکایت دختر به جایی نرسید و ....
ایشون که میخواست از خط ویژه بره، چرا نرفته سوار اتوبوس بشه؟ راننده اش هم یک استراحتی میکرد
این باید مجبور کنن استعفا بده تا بفهمه معنی قانون رو این بود مجلسی که میگفتن انقلابیه این کجاش انقلابیه
اعتماد به نفس کاذب برای محق برای هرکار نادرستی از احساس قدرت و کمبود انسانیت و اخلاق نشأت می گیرد.
قبل از اینکه به خاطر سیلی زدن بازخواست بشه باید به خاطر دروغ گفتن مورد مواخذه قرار بگیره !
شود بنده بی هنرشهریار/نژاد وبزرگی نیاید به کار
خودکرده راتدبیر نیست
کشورمان مدیون خون شهیدان و سربازان وطن است سلام بر شهیدان
اعتماد این نماینده از سوی مردمی که بهش رأی دادن میاد. پشتش گرمه!!!!
اگه اين اتفا در امريكا افتاده بود كيهان و صدا و سيما تا چند سال اين را میگفتن و فرياد تزلزل امريكا را سر ميدادند
اقا ی طرفه نرید لطفا جور گیر شدن کار ماست...
چه میدونید مامور چی گفته یا چه فوحشی داده بهش که اگه ادم ساده ام باشه همین کارو میکنه من نمیگم سرباز مقصر یا نماینده میگم ی طرفه نرید ...یبار ی مامور راهنمایی به خاطر شکسته بودن چراغ عقب ماشینم هر چی دوست داشت بهم گفت بعد خیلی راحت رشوه خواست ازم...البته ادم خوب و بد همه جا زیاده....لطفا ی طرفه نرید
سیلی بر صورت سرباز قانون جدید نیست فقط عیان است ...متاسفانه مردم هر روز از غالب مسئولین سیلی میخورند و این اعتماد بنفس بسیار گسترده است و متاسفانه مسئولین خودشان را کارمند نمیدانند و انگار نه انگار که از مالیات و ثروت مردم حقوق میگیرند .خواه نماینده مجلس و خواه روساو خواه کارمند پایین رتبه .... مولا علی علیه السلام قاضی را به خاطر فریاد زدن سر مردم اخراج نمود ولی ما از اسلام فقط یک پوسته را برداشتیم و محتوی را رها نموده ایم.
میدونید این اعتماد به نفس از کجا اومده؟
وقتی حمدالله کریمی( نماینده سابق بیجار) چند سال قبل اینکار رو کرد و کسی با یشون برخورد مناسب نکرد باید شاهد تکرار آن باشیم.
مطمئن باشید اگر با این فرد هم برخوردی نشود این قضیه ادامه دار خواهد بود.
طبق تحقیقات اولیه کل این ماجرا یه نقشه پیچیده و حساب شده و از قبل طراحی شده بوده.
با توجه به زاویه دوربین ها و آمادگی فیلم بردارها باید گفت که با یک برنامه پیچیده تصمیم ساز، راننده نماینده رو مجاب میکنن که بیاد تو خط ویژه و درگیری ایجاد بشه و با یه برنامه فوق پیشرفته نفوذی تصمیم ساز نماینده رو مجبور میکنن که از خودرو پیاده بشه و مجبورش میکنن که به گوش سرباز سیلی بزنه و با فیلمبرداری خوراک خوبی برای شبکه های فارسی زبان درست کردن .
سرباز و فیلم بردارها بازداشت میشن و به راننده و نماینده ضمن معذرت خواهی مدال شجاعت خواهند داد.
با سلام. واقعا فکر میکنید این اقایون که در مجلس جمع شدند نماینده مردمند.
اگر تو یه کارخونه. کار فرما چند نفر از کارگر ها رو مشخص کنه برا نمایندگی کارگران. این افراد نماینده کارگران نامیده میشوند. ؟ خدا بداد ما برسه.
با سلام این ها که نماینده نیستند. این ها خود رو سرور .اقا.و مالک مردم.و کشور می دونند.و هر کاری میتونند انجام بدن
اعتماد به نفس سیلی زدن به مامور قانون از کجا می‌آید؟
از مجلس 4 درصدی ها
سلام نقصیر نماینده مجلس نیست تقصیر نیروی انتظامی ناکارامدمونه که یه روز تو بابل به روز تو تهران ویه روز تو جاهای دیگه هر مسئول بی مسئولی به خودش اجازه میده تو گوش نظم وقانون ما بزنه وجالبه که این اقای به اصطلاح نماینده قانون مارک مینویسه
بار اولشون نیست. چند وقت پیش یه نماینده مجلس به گوش افسر کادر سیلی زد و چند سال قبل یک نماینده مجلس با کله زد دماغ مامور فرودگاه رو شکست
اون نماینده هم که پارسال به مامور گمرک فحاشی کرد
با کدوم یکی از اینا برخورد شده تا به حال که با این یکی بخواد برخورد بشه؟
باید اعتبارنامه نماینده رو باطل کنن مثل اعتبارنامه تاجگردون.
عادلانه ترین برخورد با این نماینده خودخواه و قانون شکن برکناری او از نمایندگی است.وممنوعیت دائم کاندیاتوری نمایندگی است.
اقای نماینده باوجود شهادت چندنفری که شاهدماجرا بودند گفته سیلی نزدم وازماشین هم پیاده نشدم!
اون سرباز هم برای اثبات حرف خودش ازمسوولین خواسته دوربین مستقردرمحل راچک کنند
بنظر من باید دوربین چک بشه واگر نماینده واقعاسیلی زده هم بخاطر این حرکت ناشایست و هم بخاطر دروغ گفتن باید اعتبارنامه اش باطل وازمجلس اخراج بشه
اقای نماینده باوجود شهادت چندنفری که شاهدماجرا بودند گفته سیلی نزدم وازماشین هم پیاده نشدم!
اون سرباز هم برای اثبات حرف خودش ازمسوولین خواسته دوربین مستقردرمحل راچک کنند
بنظر من باید دوربین چک بشه واگر نماینده واقعاسیلی زده هم بخاطر این حرکت ناشایست و هم بخاطر دروغ گفتن باید اعتبارنامه اش باطل وازمجلس اخراج بشه
بالاترین قانون وجدان آدم است. در یک کشور قانون‌مدار شخص خاطی قبل از این که به چنگ قانون بیفتد و او را محکوم کند پیشاپیش استعفا می کند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی