بازدید 28664
دو هزار و سیصد و چهل و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

تلاش اصولگرایان برای کاندیداتوری رئیسی در ۱۴۰۰ / عارف: بحث کاندیدای عاریه‌ای توهین به جریان اصلاحات است / صادق خرازی: مشکل این است که یک آدم حسابی مثل ماهاتیر محمد نداریم

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: ادعایی جدید از رایزنی با سیدحسن خمینی برای ۱۴۰۰ / آخرین تصمیمات شورای وحدت برای انتخابات ۱۴۰۰ و… رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۲۸۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱ 15 January 2021

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

احمد خاتمی: آشتی با آمریکا، ایران را به بهشت برین تبدیل نمی کند

سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: کاری که مجلس و دولت کردند، بسیار خردورزانه و قرآنی است. امروز ما غنی سازی 20 درصدی را وارد صحنه کردیم و به غربی ها نیز می گوییم هر مقداری که به تعهداتتان برگردید ما نیز به تعهداتمان برمی گردیم. وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب با سخنان حکیمانه خودشان این القا را که «آشتی با آمریکا کشور را به بهشت برین تبدیل می کند» را نیز از بین بردند، زیرا همه می دانیم که قبل از انقلاب که کشور در اختیار آمریکا بود، فقر در اقصی نقاط کشور بیداد می کرد؛ امروز در خود آمریکا نیز ده ها میلیون بیکار و گرسنه وجود دارد و افتضاح دموکراسی و جنایت علیه نژادهای دیگر نیز نشان می دهد، دل بستن به این کشور آشفته درست نیست. حجت الاسلام خاتمی تصریح کرد: جمهوری خواهان و دموکرات ها سروته یک کرباس هستند و مسئولان ما نیز فریب لبخند آنها را نخواهند خورد؛ امروز دو صدایی به ضرر کشور است و همه باید بخاطر رعایت مصالح مملکت یکصدا باشیم.

اشاره محسن هاشمی به حوادث ۸۸، حصر، محدودیت خاتمی، ردصلاحیت هاشمی

هاشمی یادآور شد: ما در گذشته حوادث سال ۸۸ و ۸۹ را داشتیم که منجر به کنار گذاشتن شیخ اصلاحات و نخست وزیر دوران جنگ و باعث محدودیت برای رییس دولت اصلاحات شد یا در این سال ها قطعنامه‌های شدید سازمان ملل علیه ایران و تحریم‌های شدید علیه کشورمان را داشتیم که منجر به تحریم کمرشکن اقتصادی شد یا رد صلاحیت آیت الله هاشمی و سازوکار برجام را داشتیم که روی کارآمدن ترامپ نگذاشت از آن استفاده کنیم و حوادث آبان ۹۸ و تصویب نکردن FATF را داشتیم و بعد به هم شیوع ویروس کرونا رسیدیم و اکنون نیز نزدیک به انتخابات ۱۴۰۰ هستیم.

مجلس هیچ مصوبه‌ای درباره حذف اجباری بودن غربالگری زنان باردار نداشته است

کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز گذشته مدعی شد که مجلس شورای اسلامی غربالگری اجباری زایمان را لغو کرده است. او در توییتی نوشت: «عرض تبریک به مادران و پرسنل خدوم وزارت بهداشت. بالاخره با تلاش برخی از نمایندگان انقلابی مجلس، اجبار به غربالگری توسط مادر و پزشکان با تجویزهای غیراستاندارد و غیرمتقن علمی ـ که باعث قتل جنین می‌شد ـ برداشته شد. حالا دیگر هیچ پزشک و مادری مجبور به غربالگری و کشتن جنین نیست.» ساعاتی پیش اما او این توییت را حذف کرد. خزعلی پیشتر نیز از اجباری بودن غربالگری پیش از زایمان انتقاد کرده و گفته بود: «در حال حاضر کشورهای غربی غربالگری را قبول ندارند و مردم را به افزایش جمعیت تشویق می‌کنند.» حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین تاکید دارد که مجلس هیچ مصوبه‌ای در این زمینه نداشته است. او توضیح داد: این بحث‌ها در کمیسیون ویژه جمعیت و تعالی خانواده طرح شده که سه عضو مشترک با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز دارد، اما هنوز این مساله تصویب نشده است.

صادق خرازی: مشکل ما این است که یک آدم حسابی مثل ماهاتیر محمد نداریم

خرازی با تأکید بر اینکه مشکل کشور مدیریتی است، گفت: مشکل ما این است که یک آدم حسابی مثل ماهاتیر محمد (نخست‌وزیر کشور مالزی) نداریم که درد مردم و مشکل کشور را بفهمد. ماهاتیر محمد همان روزی نخست‌وزیر شد که میرحسین موسوی نخست‌وزیر بود. خط فقر مالزی ۷۸ درصد بود و مردم روی درخت‌ها می‌خوابیدند، اما اکنون ببینید که مالزی نسبت به ایران در چه شرایطی است. وی ادامه داد: اکنون کشور مالزی جزو تنها کشور‌های منطقه آسیای جنوب شرقی است که هم حرفی برای گفتن دارد و هم خود را در تراز جهانی می‌بیند. خرازی افزود: ۴۰ سال پیش وقتی در حال اعزام به مصر بودیم از فرودگاه دوبی باید پرواز می‌کردیم. وقتی که از فرودگاه به سمت شهر حرکت کردیم طوفان شن آمده بود و راننده نمی‌دانست جاده کجاست، اما این دوبی امروزی بر اساس یک عقل خردمند ساخته شده است. به عبارتی درست است که خارجی‌ها به دوبی کمک کرده‌اند، اما عقلی بوده که بخواهد و دوبی را این گونه بسازد.

ادعایی جدید از رایزنی با سیدحسن خمینی برای ۱۴۰۰

یک فعال رسانه ای مدعی رایزنی ها با سیدحسن خمینی برای کاندیداتوری در سال ۱۴۰۰ شد. فرید مدرسی فعال رسانه ای در توئیتی نوشت؛ رایزنی ها با سیدحسن خمینی جدی تر شده است. حاضران گفته اند او صحبت ها را می شنود و سخنی در رد و تایید نظرات نمی گوید. البته درباره تحلیل ها و روایات از آینده و امروز سوالاتی می پرسد.

تلاش اصولگرایان برای کاندیداتوری رئیسی در ۱۴۰۰

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر رئیسی نیاید، اصولگرایان با تعدد کاندیداها و نرسیدن به وحدت شکست می‌خورند. «سید محمد حسینی»، دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، درباره بیانیه این کانون مبنی بر درخواست کاندیداتوری از رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ به برنا گفت: ما در کانون دانشگاهیان بعد از چند ماه بررسی میدانی وتحلیل نظرسنجی‌های متعدد پیرامون نتخابات ریاست‌جمهوری و کاندیداها، به این نتیجه رسیدیم که با توجه به شرایط کرونایی که جلسات سخنرانی، سفرهای استانی و اجتماعات محدود شده، کاندیداهای کمتر شناخته شده به سختی می‌توانند در مدت کوتاه باقی‌ مانده به معرفی سوابق، دیدگاه ها و برنامه های خود بپردازند و وارد گود رقابت شوند. تنها شخصیت هایی قادر به ورود در این کارزار پیچیده و دشوار هستند که مردم با کارنامه کاری آنان به خوبی آشنا و به کارآمدی و کفایت آنان اعتماد و اطمینان داشته باشند تا هم سطح مشارکت افزایش یابد و هم با طیب خاطر به گزینه مورد وثوق خود رای دهند. او ادامه داد: در بین گزینه‌های مطرح با وجود احترامی که برای همه آنها قائل هستیم فکر می‌کنیم، رئیسی می‌تواند موجب کاهش مشکلات کشور شود و از طرفی او از جایگاهی برخوردار است که مورد قبول و وفاق همه نیروهای جبهه انقلاب است و می‌تواند از همه عناصر متعهد و توانمند در دولت آینده استفاده کند و همه حاضر به همکاری با او در سطوح مختلف مدیریتی هستند و در نتیجه دولتی مقتدر و کارامد شکل می‌گیرد.

آخرین تصمیمات شورای وحدت برای انتخابات ۱۴۰۰

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره تصمیم گیری برای اختصاص سه کرسی در شورای عالی وحدت به شورای ائتلاف اظهار کرد: قبلا صحبت از عضویت ۲ نماینده از شورای ائتلاف در شورای عالی وحدت بود، حالا به شورای ائتلاف ۳ کرسی پیشنهاد شده است تا مجموعه شورای عالی وحدت تقریبا یکپارچه شود، اما نمی‌دانم این پیشنهاد مورد پذیرش شورای ائتلاف قرار گرفته است یا خیر. شورای وحدت فرایند همگرایی بین نیرو‌های اصولگرا و انقلابی را پیش می‌برد و برای رسیدن به اجماع اجماع پیشنهاد ویژه‌ای را به شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب داده است. حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره ترکیب شورای عالی وحدت گفت: اعضای هیأت عالی شامل آیت الله موحدی کرمانی، آقایان پورمحمدی، سیدرضا تقوی و محمدحسن ابوترابی فرد از جامعه روحانیت، آقایان محمدرضا باهنر، منوچهر متکی، اسدالله بادامچیان، شهاب الدین صدر و عبدالحسین روح الامینی از احزاب، آقای حسین الله کرم از «مجموعه پیشکسوتان جبهه و جنگ» و سیدمحمد حسینی از تشکل اساتید هستند. این فعال اصولگرا افزود: البته «جامعه مدرسین»، «جبهه پایداری»، «هیئات رزمندگان»، «زنان» و «دانشجویان و جوانان» نیز قرار است نمایندگان خود را در آینده مشخص کنند که در مجموع تعداد اعضای شورای عالی ۱۷ نفر می‌شود. سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره تصمیم گیری برای اختصاص سه کرسی در شورای عالی وحدت به شورای ائتلاف اظهار کرد: قبلا صحبت از عضویت دو نماینده از شورای ائتلاف در شورای عالی وحدت بود، حالا به شورای ائتلاف سه کرسی پیشنهاد شده است تا مجموعه شورای عالی وحدت تقریبا یکپارچه شود، اما نمی‌دانم این پیشنهاد مورد پذیرش شورای ائتلاف قرار گرفته است یا خیر. وی درباره هماهنگی شخصیت‌های اصولگرای در مظان کاندیداتوری اظهار کرد: هیأت اجرایی به ریاست آقای منوچهر متکی تشکیل شد و قرار است درباره این موضوعات تصمیم گیری کند. مصباحی مقدم درباره درخواست رسمی شورای عالی وحدت از آیت الله رئیسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

عارف: بحث کاندیدای عاریه‌ای توهین به جریان اصلاحات است

عارف افزود: ما باید با تابلوی اصلاح طلبی و با رویکرد و برنامه‌های مشخص و با تکیه بر تجارب موفق دولت اصلاحات، اعتماد مردم را دوباره جلب کنیم. واقعیت این است که مهمترین چالش ما یعنی هم نظام و کشور و هم جریان اصلاحات، برگرداندن اعتماد مردم است. ما باید در انتخابات ۱۴۰۰ پیروز شویم تا از یکدست شدن نظام سیاسی کشور جلوگیری کنیم و جلوی روندهای مخرب را بگیریم.وی ادامه داد: ارائه راهکارهای درست قطعاً بر روند مدیریت کشور موثر خواهد بود، ما باور داریم که اگر در مسیر درست حرکت کنیم، اعتماد مردم را دوباره به دست خواهیم آورد. استفاده از هر گونه کاندیدای عاریه‌ای توهین به جریان اصلاحات است. افراد شایسته درون جریان اصلاحات بسیار داریم. باید با استفاده از نیروهای شایسته و کارآمد، بسیاری از برنامه‌ها را برای پاسخگویی به همه مطالبات مردم انجام دهیم.رئیس بنیاد ایرانیان با بیان اینکه امروز همه ما اصلاح طلبان البته با ایستادگی بر اصول و مبانی اصلاحات نیازمند اصلاحات اقتصادی سیاسی و فرهنگی هستیم و نه ماله کشی گفت: نیازمند صداقت با خود و ملت هستیم؛ نیازمند حاکمیت فرهنگ خدمتگزاری به مردم هستیم و نه نگاه قیم مآبانه و اربابی بر مردم.

استعفای کروبی از دبیرکلی حزب اعتماد ملی پذیرفته نشد

شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با استعفای دبیر کل حزب مخالفت کرد. «مهران فرجی» مسئول روابط عمومی حزب اعتماد ملی روز جمعه به ایرنا گفت: جلسه شورای مرکزی این حزب با دو دستور جلسه بررسی استعفای دبیرکل و بحث پیرامون معرفی کاندیدای ریاست جمهوری برگزار شد.وی افزود: درباره پیشنهاد استعفای دبیرکل بحث شد و در نهایت اکثریت اعضای شورای مرکزی به استعفای دبیرکل حزب رای ندادند. مسئول روابط عمومی حزب اعتماد ملی اظهار کرد: همچنین مقرر شد حزب اعتماد ملی اعتراض خود مبنی بر صلاحیت دبیرکل این حزب را به کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب ارسال و پی‌گیری کند. وی خاطرنشان کرد: دستور بعدی جلسه بحث و بررسی در مورد معرفی نامزد حزب برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است که نتیجه این دستور اعلام می‌شود.

رابرت دنیرو: ترامپ را تحویل ایران دهید

پس از انتشار توئیتی از سوی رابرت دنیرو برای تحویل ترامپ به دولت ایران، توئیتر حساب این بازیگر آمریکایی را بست.دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا تا چند روز دیگر قدرت را باید به بایدن رئیس جمهور منتخب این کشور بدهد. ترامپ هوادارانش را به ایجاد آشوب در آمریکا تشویق کرده بود که در جریان این اتفاق ۵ نفر کشته شدند.رابرت دنیرو، بازیگر، تهیه کننده و کارگردان آمریکایی، کاریکاتوری از ترامپ را در حساب توئیتر خود منتشر کرد و خواستار بازگرداندن او به ایران شد، که همین پست باعث بسته شدن حساب او در این شبکه اجتماعی شد. این کاریکاتور ترامپ را در حالی که از یک هواپیما آویزان شده و به سمت تهران فرستاده می‌شود، نشان داده است.

ظریف: کره زمین بدون رژیم ترامپ بهتر خواهد بود

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در توئیتی با اشاره به روزهای پایانی شرم‌آور رژیم ترامپ تاکید کرد که کره زمین بدون آن‌ها بهتر خواهد بود.به گزارش جمعه شب ایرنا از وزارت امور خارجه، ظریف در این توئیت افزود: خسارتی که رژیم ترامپ به بشریت وارد آورده از دید افراط‌گرایان این رژیم کافی نیست.وی تصریح کرد: در لیست تروریسم قرار دادن حوثی‌ها که به بدترشدن کابوس بشردوستانه در یمن منجر می‌شود و دروغ‌های جنگ‌افروزانه پمپئو علیه ایران در روزهای پایانی شرم‌آور این رژیم، نشانگر بی‌اعتنایی کامل به صلح است.

بایدن مجری تحریم‌های ایران را معاون سیا کرد

رئیس جمهوری منتخب آمریکا، دیوید کوهن معاون پیشین سازمان جاسوسی سیا را بار دیگر برای دولت خود برگزید.به گزارش ایرنا، دیوید اس. کوهن در موضوعات امنیت ملی، امور مالی و حقوقی تجربه دارد. او از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ به عنوان معاون رئیس سیا فعالیت می‌کرد.در این پست، او با مدیریت عملیات داخلی و جهانی سیا، نظارت بر مدرن‌سازی استراتژیک این سازمان و هدایت جمع آوری، تحلیل و اقدام اطلاعات خارجی همکاری داشت.وی پروژه‌های ویژه‌ای را در زمینه فناوری‌های جدید و چگونگی کار بهتر با شرکت‌ها در پیشبرد ماموریت سیا هدایت کرد.در پایان دوره تصدی خود، کوهن به مدال برجسته هوش، بالاترین نشان سیا، اعطا شد. کوهن پیش از نقش خود در سیا، به عنوان معاون تروریسم و ​​اطلاعات مالی در وزارت خزانه داری فعالیت داشت.

نقل‌قولی از مقام ارشد نظامی چین درباره قدرت ایران

آذرافروز یادآور شد: زمانی در یکی از برنامه‌های نظامی که در چین حاضر شده بودم با یک جمله از فرمانده نیروی زمینی ارتش چین روبه‌رو شدم که برایم بسیار جالب بود، او گفت ما هم‌پیمان ایران هستیم، چون ایران تنها کشوری است که توانسته پوزه آمریکایی‌ها را در منطقه به زمین بزند. مقام ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد متذکر شد: انقلاب اسلامی ایران امروز در چنان سطحی از آمادگی قرار دارد که دشمنان حتی به خود جرات گستاخی علیه ایران را به خود نمی‌دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۹۵
سید حسن خمینی صلاحیت حضور ندارد
رئیس جمهور باید تجربه مدیریت گسترده داشته باشد
نه مدیریت نه چندان درست حرم امام خمینی (ره)
حضور او در انتخابات یک شوخی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
برای ریاست جمهوری مهتر از مدیریت اجرایی مدیریت افکار عمومی یک کشور است که شاید ایشان. دارا باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
حرم یعنی چی؟ کاخ فوق العاده لوکس اخروی درستتر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
نه که اقایون همه از پای میز مدیریت موفق بزرگترین شرکتها رسیدن به این جایگاهاشون فقط این بنده خدا موند بی سابقه
قطعا آیت الله رئیسی در انتخابات 1400 شرکت نخواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
حداکنه
قطعا رئیس جمهور بعدی اصلاح طلب نخواهد بود
وقتی 23 نروژی به خاطر زدن واکسن کرونای فایرز مردند
وقتی اردوغان عضو ناتو خودش واکسن چینی مصرف می کند یعنی واکسن آمریکایی خیلی جای حرف دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
متاسفانه نروژیهایی که مردند افراد مسن بودند و این شاید محققین را به این نتیجه برساند که بهتر است افراد بسیار ضعیف واکسن دریافت نکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
این لزوما به این معنا نیست که واکسنی که در فرد ایجاد تب و حساسیت نکند واکسن خوبیست شاید نشانه بی اثر یا کم اثری انست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
هیچ منبع موثقی این صحبت شما را تایید نکرده است.
ناشناس
| Canada |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
توجه داشته باشیداگرآمارشمابفرض درست باشدو۲۳نفرنروژی ازبین بیش از ۴۰ میلیون واکسن آمریکائی که تزریق شده بعلت عوارض واکسن مرده باشند بقیه ایمنی کامل پیدا کرده اند اگرباواکسن چینی حتی یکنفر هم تلف نشود ولی ایمنی پنجاه درصدی داشته باشد باتوجه به آماربرزیل یعنی هیچ ارزشی ندارد اگر بزنی هم احنمال ابتلای مجددت پنجاه درصد است ونه مثل واکسن آمریکائی نودوپنج درصد آمریکا هیچ چیزش خوب نیست جز واکسن وعلمش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
چند ملیون نفر واکسن تزریق کرده اند که حتی اگر صد نفر هم بمیرند آمار بسیار ناچیزی است و کار آمدی واکسن را زیر سیوال نمی برد.
اصلاح طلبان به جای لاریجانی بهتر است که از سید حسن مصطفوی خمینی دعوت کنند بیاید.
کاندیدای اجاره ای و مشارکتی نشان از توان اصلاح طلبان نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
کدوم اصلاح طلبان؟؟؟
شما تصور کن اگه حتی تصور کردنش سخته تو یه کشوری مثل المان یک نماینده مجلس بیاد بگه این گوشت که همتون گرون میخرید یا خب نمیتونید بخرید فقط نگاه میکنید وارداتش دست پسرخاله وزیره وگرنه یک سومه قیمتش
همین
چه اتفافی تو اون کشور میفتاد؟؟

تابناک من اصلا کار با ایران ندارم چیستان گفتم بابا چاپ کن توام شدی فارس
در این یک جمله صادق خرازی صد نکته پنهان است!
آقای احمد خاتمی خوش چهره
ما هم انتظار نداریم کشورمون بهشت برین بشه ولیولسی از فشار این جهنم سوزانی کشنده ای که امثال تو همفکران تو به سر ما آورده اید قدری کم می شود .... قدری
خرازی جان ماهاتیر محمد داریم اما راهی به قدرت ندارد اگر هم به قدرت برسد قدرت اصلاحات بنیادی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
دوست عزیز سلام
بر خلاف نظر شما معتقدم که نداریم
اصلاحات فرصتهای بسیاری داشته اگر چه همیشه افرادی با شمشیرهای آخته رودررویش بوده اند اما اصلاحات حتی کورسویی از بهبودی نشان نداد.
دقیقا به یادم هست اواخر دوره دوم سید بزرگ همه مردم منتظر بودند زودتر دوره اش تمام شود و برود
ماهاتیر محمد کم نداریم اما شریعتمداری ها ، اصولگرایان ، اصلاحطلبان ، حداد عادل ها ، جنتی ها ، خاتمی ها ، فریدون ها ، باهنرها ، لاریجانی ها و .... اجازه نفس کشیدن به هیچکس را نمی دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
زدی به هدف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
به دولت غرب گرایت بگو خیلی از قوانین آسایش را اجرا کند و 7 سال است امروز و فردا می کند و اج ا نمی کند
انتخابات پارسال یادتان نرود

رای بی رای را تکرار خواهیم کرد

انتخابات فرمایشی و نمایشی هدر دادن پول بیت المال است
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
اگر همه با هم باشیم تمامیت خواه ها را از غصه می کشیم
رای بی رای
متاسفانه در نظام جمهوری اسلامی فضای رشد و فعالیت امثال ماهاتیر محمدها بوجود نمی آید یا جلویش گرفته می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
ماناهاتیرمحمدکسی بودچون محمدمصدق که نگذاشتندواستعمارنگذاشت
احمد خاتمی: آشتی با آمریکا، ایران را به بهشت برین تبدیل نمی کندحضرت ایت الله دشمنی چی ایا با اسفل وسافلین تبدیل نمیکند؟
انتخابات 1400نه باید گفت انتصابات جنتی در1400رئیس جمهور سال1400اگر اگر ازاد وبدون اغراق دررای گیری باشد نهایت 10میلیون رای دارد وگرنه بخاطر وجه رئیس جمهور سال 1400قطعا بالای 24میلیون اعلام میکنند بهرحال ملت تصمیم خودشان را گرفتند که رای ندهند اینهاییکه رای میدهند سهامدار نظامند وبرای نظام وحمایت ازنظام قطعا ازروی مردم عبور میکنند
خدا را شکر یکی فهمید که ما مثل ماهاتیر محمد نداریم .پس یکی از خارج استخدام کنید مثل مربی خارجی در فوتبال .البته اگر مثل ماهاتیر محمد هم داشتیم منافع شخصی مافیای ثروت و قدرت اجازه اصلاح امور را نمی داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
اتفاقاًبدبختی ماهمین است که همیشه چشممان به غریبه هااست که برای ماکاری کنندویابه عالم غیب است اهالی دوبی ویا اهالی مالزی چشمشان به خودشان وتوان خودشان است این است فرق ماباآنها
مالزی و امارات هم اصلا طلبان آشوب گر و خواهان تحریم هم نداشتند!
اقای احمد خاتمی،اشتی با امریکا ایران را به بهشت برین تبدیل نمیکند اما از فلاکت میتوانیم دور شویم و عادی زندگی کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
اصلا کی گفته آشتی کنیم
ما فقط میگیم قهر نباشیم
ما فقط میگیم فحش ندیم
جناب خرازی خدا میداند که چندین آدم که بعضا بهتر از ماهتیر محمد هستند داریم. متاسفانه در نظام حکومتی ایران چنین آدمهایی را تحمل نمیکنند.
"صادق خرازی: مشکل این است که یک آدم حسابی مثل ماهاتیر محمد نداریم "..آفرین صادق خان خرازی...اگر یک حرف درست زده باشه همینه...اما آیا سیستم تحمل شخصیتی مانند ماهاتیر محمد را در خود دارد؟! و آقایان فرصت کار کردن به او میدهند؟!...ماهاتیر محمد یک میهن پرست بدور از تعصبات عقیدتی است و ناجی و معمار مالزی نوین.
آقای خرازی مالزی با هیچ کشور سر جنگ ندارد و دنبال تحریک هیچ کشوری نیست چیزی که در کشور ما وجود ندارد ما با همه سر جنگ داریم بعد می خواهیم پیشرفت کنیم
مرتب به کشک از این کاندید و آن کاندید صحبت میکنید...همه ی مردم میدانند در این کشور تصمیم جای دیگری گرفته میشود که دست مردم از آنجا کوتاه است ! ورئیس جمهور هم مانند مجلس فقط تدارکاتچی و گوش به فرمان.
"نقل‌قولی از مقام ارشد نظامی چین درباره قدرت ایران"
فرمانده عزیز اون طرف چینی برای اینکه جیب من و تو رو خالی کنه باید هم دستی به سر و روی من و تو بکشه و هندوانه ها رو زیر بغلمون بگذاره برادر من!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
چین چرا خودش دهن آمریکا رو به خاک نمیماله؟؟؟
چرا بیشترین مراوده و تجارت رو با آمریکا داره؟
اقای خرازی داریم خیلی هم داریم فقط بله قربان گو نیستند در نتیجه باب میل شماها نیستند
شخصیت های برجسته ای داریم که ماهاتیر محمد انگشت کوچیکه اونها هم نمی شه.اما افرادی مثل شما ها سال هاست به جای آنها نشسته اید.
آدم حسابی داریم!!!! بهتر از مهاتیر محمد هم داریم اما آقایون صلاحیتش رو رد می کنن






میدونی چرا؟ چون اون چیزی که اون آدم حسابی مصلحت میدونه با مصلحت شما فرق داره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
وقتی فلانی با هفتااااااد ..سال سن 37 شغل داره جایی برای ورود نمی مونه
برای وصل شدن مجدد برق شهرها از چینی ها باید اجازه بگیریم.
کوچولو.پولش خوب .ما بیکاریم.
ده تا ماهاتیر محمد هم بیاد با این ساختار حکومتی کاری از دستش بر نمیاد
تابناک این اخبار رو از کجا کپی میکنی که از نیمه خبر تو تو خبرات هست یک کمی دنبال خبر باش کپی کردن کار درستی نیست
یک لحظه فکر کن.همه احزاب در ایران فعالیت داشتند...برگردیم به عقب.تسخیر لانه جاسوسی اتفاق نیفتاده بود وبعد از آن جنگ تحمیلی واقع نشده بود و بعد از آن هسته ای هم نبود وداعشی هم پدید نیامده بود وتحریمی هم نبود و .وای ایران الان مرکز شرق وغرب عالم شده بود واحتمالا در حال تولید خودرو و سیستم های پیچیده کامپیوتری با پیشرفته ترین فناوری روز بود و احتمالا بوشهر وبندر عباس شبیه دوبی ودوحه بود واحتمالا ریال ارز رایج بین المللی بود .ولی حیف.
"رابرت دنیرو: ترامپ را تحویل ایران دهید"...حاضرم او به ایران بیاید و مسئولین ما بر سر کلاسش بنشینند.بلکه شاید مدیدیت و مملکت داری را یاد بگیرند...
بابای مهاتیر محمد هم بیاد ، با این قانون اساسی ما وضع همینه
آقای امام جمعه جسارتا باید بعرض برسانم که در زمان شاه 4%فقیر وکم درامد داشتیم که انها انقلاب کرده کاخ نشین شدند ولی در مقابل 96%ایرانیان به فقر و بیکاری و گرسنگی مفتخر گردیدند وطبقه متوسط جامعه بکلی نابود و از صحنه زندگی محو شدند
خخخخخخ

آقای خرازی بزرگوار

مشکل ما نبودن افراد مشابه ماهاتیر محمد نیست

بلکه مشکل ما اینه که همه روسا و مسئولین و مدیران مملکت ما جیب بزرگ و گشاد دارن

تا جائیکه میخوان نسلهای بعدیشونم ، منتفع کنن

14
خخخخخ

عه ! پس آقای عارف حرف هم میتونه بزنه ؟! راستی ! از ژن خوب چه خبر ؟ خوب هستن ایشون ؟!
الان ریاست جمهوری ایران یک فرد تازه نفس می خواهد. رئیسی برای قوه قضائیه مناسب است.
برای من کاملا مسجل شد که دولت بانی و باعث تمام بدبختی هاست یه روز با گران کردن ارز برای جبران کسری بودجه یه روز با ارزان کردن ارز برای خالی کردن جبی مردم همتی سودهای میلیاردی و ملت بیچاره زیانهای میلیاردی میکنتد بدون شک تیم اقتصادی دولت باید بخاطر این جنایات محاکمه بشه سرمایه ۴۰ میلیون ایرانی تو بورس پودر شد
دنیا مجبور است برجام رو حفظ کند دز غیر اینصورت ایزان کمتر از یکسال دیگر اورانیوم با غنی بالا تولید خواهد کرد و به قدرت بلامنازع هسته ای تبدیل خواهد شد ، در ضمن کورک و پشم تخریم ها هم ریخت و عملا مشخص شد که ۵۰ دزصد تورم موجود تقصیر هیحانات کاذب بازار است ؟!
اگر رئیسی یا قالیباف کاندیدای ریاست جمهوری بشن، علنا اعلام کردن که قوه قضائیه و یا مجلس، هیچ جایگاه و اعتباری نداره!
آفرین بر صادق خرازی حرف منطقی و درست
دولت بعدی به نظر یکی از خوش شانس ترین دولت ها خواهد بود ، بدون شک همه باید از این فرصت استفاده کنیم ، تقویت پول ملی باید مهمترین هدف مسیولین باشه
خیلیها خونه و زندگی خودشون رو فروختند و به روحانی اعتماد کردن و وارد بورس شدن بردارم ۱میلیارد اپارتمانش رو فروخت و وارد بورس کرد و ۶۰۰ میلیون تو ضرره و تو این ۶ ماه با ۴۰سال سن بخاطر استرس به انواع بیماریها متلا شده ؟! ؟؟! مردم باید از دست دولت به چه کسی پناه ببرن
احمد خاتمی: آشتی با آمریکا، ایران را به بهشت برین تبدیل نمی کند

40 سال به حرف های شما اعتماد کردیم برای رضای خدا یکبار و فقط یکبار به خواست ملت اعتماد کنید اگر بهشت برین نشد ضررش بر گردن ملت است نه بر گردن شما
اقای خرازی هست ولی نمیگذارند.
جناب آقای خرازی ما مشابه و حتی بهتر از ماهاتیر محمد را به تعداد زیاد داشته و داریم
ولی متاسفانه نوع سیستم کشور داری بسته ما اجازه فعالیت و حرکت را به این نخبگان و دلسوزان و وطن پرستان مردمی نداده و نمی دهد .
بهترین دو مدیر اجرایی که بر اساس آمارهای رسمی تعیین شده اند ، الان کجا هستند ؟
دلار در معاملات پشت خطی تا ۱۷۹۶۰ تومان معامله میشود ، از اول همه میگفتند با امدن بایدن دلار به ۱۵ هزار خواهد رسید ؟! و ابقای ترامپ به ۵۰ هزار ؟! و سناریوی بایدن اقتصاد کشور رو مجددا ۵ سال ثبات خواهد بخشید و دولت اینده بیشترین بهره را خواهد برد به شرط اینکه فرصت ها رو از دست ندهیم
مشکل اینه ما بالاتر از ماهاتیر محمد داریم
لطفا از سرنوشت ترامپ درس بگیرید او تاوان ظلمی که به ملت مظلوم ایران کرد رو با ذلت و خواری داد ، هر کس در مسیر رفاه و اسایش ملت سنگ اندازی کند سرنوشت شومی در انتظارش هست
با سلام
مشکل ما اینست که یک کاندید مثل ماهاتیر محمد نداریم. من هم همین را میگم . در گروههای اصلاح طلب غربگرا، آدم کارامذی برای کشور وجود ندارد.
دشمنان به خود جرأت گستاخی نمی دهند
اما
سردار سلیمانی را ترور کردند
دانشمند فخری زاده را ترور کردند
و داعش را ساختند که اگر رشادت های سردار دلها نبود آنها الان باید در تهران بر ما حکمرانی می کردند

اگر دشمن می خواست گستاخی کند چه می کرد؟
کدام انتخابات!؟
برای خودتان می برید و می دوزید ،نگاهی هم به اطرافتان بیندازید!
صادق حرازی واقعیت را گفته اند. در کشور ما تخصص و دلسوزی نیست. فقط ما و خط ما است.
اصولگرایان برنده اند اما با حداقل مشارکت . چرا که مردم رای نمیدهند .
رای بی رای
ایران بدون چه کسانی جای بهتری خواهد شد آقای ظریف؟؟؟؟
والبته ۴۰ سال هم طول کشیده که برسیم به نکته شما که شخصی مثل ماهاتیر محمد نداریم.
تابناک عمدن نظرات مخاطبان را دیر منتشر میکند تا هر نفر چندبار به این صفحه سر بزند، این روش برای تعداد بیننده بیشتر، در کوتاه مدت جواب میده جناب تابناک زرد! ولی در بلندمدت باعث ریزش بینندگان میشه
صادق خرازی: مشکل ما این است که یک آدم حسابی مثل ماهاتیر محمد نداریم
بله آنها چهل سال درگیری با آمریکا نداشتند آنها تحریم نداشتند آنها جنگ هشت ساله نداشتند و بقول شما شخصی بنام ماهاتیر محمد هم داشتند
همه سران دنیا آرزویشان این است که مردمی مثل مردم ما داشته باشند و ما دلتمردانی داریم که نگو نپرس
صادق خرازی: مشکل ما این است که یک آدم حسابی مثل ماهاتیر محمد نداریم
بله آنها چهل سال درگیری با آمریکا نداشتند آنها تحریم نداشتند آنها جنگ هشت ساله نداشتند و بقول شما شخصی بنام ماهاتیر محمد هم داشتند
همه سران دنیا آرزویشان این است که مردمی مثل مردم ما داشته باشند و ما دلتمردانی داریم که نگو نپرس
آقای خرازی مشکل ما این است که رابطه سالاری جایگزین شایسته سالاری و تخصص شده.
ماهات مير محمد هم داريم. شما بازي نميدهيد. چون ماهاتيرها چاپلوس نيستند.
تا زمانیکه هر روز شعار بدهیم که اسرائیل باید محو شود مردم ایران روی خوشی را نخواهند دید.
دلارنیادزیرهزارتومان نه من ونه آشناهایم رای نمیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
پرویز جان اقتصاد که همینجوری شرتی پرتی نیست یه چیزی
دلار رو یه شبه بکنه هزار تومن تو خواب ببینی. هیچ رییس جمهوری نمیتونه
ما امثال مهاتیر محمد زیاد داریم. اما آیا مثل او به آنها اجازه کار کردن می دهیم؟ مهاتیر محمد اگر در ایران بود تا به حال صد بار برچسب خائن و مزدور خورده بود و احتمالا در حصر بود.
یادمان نرود که مالزی شریک راهبردی آمریکا است.
جناب آقای خرازی
ماهاتیر محمد هم اگه بیاد ایران نمیتونه کاری از پیش ببره که هیچ، ظرف چند روز از دست شما دیوونه میشه.
رئیس جمهور رو کردید سیبل و هر گندی که از هر جا میزنه بیرون رو میندازید گردن دولت.
عجب، ایران حتی یک ماهاتیرمحمد ندارد تا ایران را آباد کند ولی ادعای مدیریت جهانی داریم!
سیدحسن خمینی با کدام تجربه مدیریت می خواهد کاندیدای ریاست جمهوری شود؟... تا حالا چه مسئولیت هایی داشته؟...
اقای خرازی: مشکل نبود امثال ماهاتیر محمدها در کشور نیست
اقای خرازی :
اگر فکری برای ریشه کندن

میرزا اقا خان نوری ها کنیم

مطمئن باشید ماهاتیر محمدها هم پیدا میشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
هزاران نفر هزار برابر ماهاتیر محمد در مملکت حقوق می گیرند و هزار برابر امثال ایشون هم ادعا دارند و کاری نمی کنند
آقای خرازی ماهاتیر محمد یک موز فروش بود ، ،این موز فروش با سلامت فردی خودش توانست یک پیشرفت به مردمش هدیه دهد . در اینجا ، کدوم مسوول است که ناکارامد نباشد ؟ کدوم مسوول است که به فکر مردم ، منابع آب، آلودگی هوا، رزق و روزی مردم، آینده جوانان ، زندگی روستاییان ،و..... خیلی چیزهای دیگر باشد
رای بی رای
یکشنبه ۲۸ دی
در ادامه ریزشهای سهمگین بورس لحظاتی پیش شاخص کل به کانال یک میلیون وصدهزار واحدی سقوط کرد
صفهای فروش بسیارمتراکم هستند اماخریداری وجودندارد
جوابتان را گرفتید ..بروید کنار باد بیاید .
جالب است چه کسی نظر می دهد در خصوص جلب اعتماد مردم.عارف یکی از دو نفری که همانند روحانی با عملکرد بسیار بد خودش وژن برترش پرونده سیاهی در دلسردی هواداران اصلاحات در انتخابات دارد
ماهاتیر محمد که هیچ امیر کبیر هم بیاد نمیتونه کاری بکنه.
ایت ا... رییسی گزینه اصلح
از آنجاييكه سالهاست تابناک در ابتداي هر بسته ویژه خبری متن ثابتي را اضافه مي كند گفتم شايد بتوانم از اين طريق پيشنهادي به حذف يا تغيير اين كار تكراري و بيهوده داده باشم.
نظرات همواره در حال دگرگوني است و تنوع آن هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ نظرات رسمی و گاه غیررسمی؛ نظراتي که مورد توجه قرار نمي‌گیرند یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. صاحبنظران هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، نظراتي را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر نظر به‌ما‌هو نظر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
نظر‌خانه «خوانندگان تابناک»؛ جایی است که نظرات گاه غیررسمی و گاه نظرات که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای رصدخانه تابناك آماده می‌کند؛ نظراتي که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی به حاشیه می‌روند، ولی همین نظرات، نظراتي هستند که رصدخانه تابناك را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در نظر‌خانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین نظرات که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای ناشران خبر مهم و قابل توجه باشد، در اختیار تابنك قرار می‌گیرد و اینک نظرخانه تابناک را می‌بینید.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی