بازدید 17349
۱

معاون وزیر خارجه کره جنوبی عازم تهران شد

معاون وزیر خارجه کره جنوبی کشورش را برای گفت‌وگو با مقام‌های جمهوری اسلامی درباره نفتکش توقیف شده در تنگه هرمز به مقصد تهران ترک کرد.
کد خبر: ۱۰۲۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 10 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «چویی جونگ کان» معاون وزیر خارجه کره جنوبی برای گفت‌وگو با مقام‌های ایرانی در خصوص نفتکش کشورش که شامگاه دوشنبه در تنگه هرمز توقیف شد، صبح امروز (یکشنبه) کشورش را به مقصد ایران ترک کرد.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در این خصوص گزارش کرد، چویی قصد پیوستن به هیأت کره جنوبی را دارد که روز پنجشنبه هفته گذشته برای گفت‌وگو درباره نفتکش توقیف شده در تنگه هرمز وارد تهران شد.

معاون وزیر خارجه کره جنوبی در فرودگاه بین‌المللی «اینچئون» به خبرنگاران گفت که از ایمنی و سلامت خدمه کشتی کره جنوبی اطمینان دارد اما اوضاع را جدی توصیف کرد.

طبق گزارش یونهاپ، این دیپلمات کره جنوبی قصد دارد ضمن بحث درباره موضوع پولهای بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی به واسطه تحریم‌های ایالات متحده، در خصوص آزادی نفتکش‌ و خدمه آن با مقام‌های عالیرتبه وزارت خارجه ایران گفت‌وگو کند.

طبق این گزارش، چویی به خبرنگاران گفت که ایران از کره جنوبی درخواست کرده است که اجازه استفاده از پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی را بدهد و به همین منظور قصد دارد در سفر خود به ایران یک بار دیگر، درخواست ایران در این زمینه را بداند و بررسی کند که سئول چه اقداماتی را می‌تواند در زمینه پول‌های بلوکه شده ایران انجام دهد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران روز دوشنبه (۱۵ دی‌ماه/ ۴ ژانویه) اعلام کرد یک شناور نفتکش کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» به دلیل نقض پیاپی قوانین زیست‌محیطی در خلیج فارس توقیف شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که گفته می‌شود شناور مذکور حامل ۷۲۰۰ تن اتانول بوده است. خدمه کشتی از اتباع کشورهای کره جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار هستند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه هفته گذشته در پاسخ به پرسش خبرنگاران در ارتباط با هیأتی از کره که گفته می شود وارد تهران شده و مهمان سفیر کره جنوبی است، اظهار داشت: هیأتی که وارد کشورمان شده است بخشی از هیات قائم مقام وزارت خارجه کره جنوبی است که قرار است روز یکشنبه به تهران سفر کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: سفر این هیأت قبل از توقیف کشتی متخلف کره‌ای مورد توافق قرار گرفته و دستور کار اصلی آن مذاکره در مورد چگونگی دسترسی به منابع مالی ایران در کره است.

خطیب زاده روز دوشنبه ۱۵ دی ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره بدهی کره جنوبی به ایران اعلام کرد که این موضوع به کندی پیش می‌رود و از اتفاقاتی که تاکنون رخ داده رضایتمندی نداریم. وی عنوان کرد: قائم مقام وزارت خارجه کره جنوبی به ایران سفر می‌کند تا با مقامات ما گفت‌وگو کند و امیدواریم خاتمه‌ای باشد به کندی‌هایی که در این مسیر تاکنون وجود داشته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
بی پول یا با پول ؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر