بازدید 8469

واکنش لاوروف به تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه

وزیر خارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های واشنگتن علیه آنکارا گفت که تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ غیر قانونی است.
کد خبر: ۱۰۲۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶ 15 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دوشنبه‌شب به‌وقت تهران به اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در اعمال تحریم علیه ترکیه واکنش نشان داد.

وی تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ غیرقانونی است.

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد: «تحریم‌ها علیه ترکیه نشان‌دهنده مواضع فراتر از قوانین بین‌المللی آمریکاست.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا دوشنبه شب به وقت تهران از تحریم رئیس صنایع دفاعی ترکیه خبر داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا صنایع دفاعی ترکیه و «ابراهیم دمیر» رئیس آن را تحریم کرده است. «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در این زمینه اعلام کرد، ترکیه به دلیل همکاری آگاهانه با شرکت تسلیحاتی روسی «روسبرون اکسپورت» و خرید سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» تحت تحریم‌های برآمده از قانون موسوم به «کاتسا» قرار گرفت.

وزارت خارجه ترکیه نیز در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه خود، آن را محکوم کرده و اعلام کرد که در موقع مناسب به این تحریم‌ها پاسخ خواهد داد.

همچنین «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه امروز پس از نشست کابینه با گلایه از آمریکا و اروپا گفته بود: «از آمریکا که هم‌پیمان ما در ناتو بوده انتظار حمایت در مبارزه با گروه‌های تروریستی داشتیم نه آنکه به اعمال تحریم بپردازد.»

کنگره آمریکا روز جمعه در قالب لایحه بودجه دفاعی مجوز تحریم ترکیه به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه را صادر کرده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل