بازدید 6173

لزوم احتیاط در بازگشت به کار مشاغل

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به روند کاهشی ورودی به بیمارستان‌ها پس از اعمال محدودیت‌ها، گفت: برای اینکه از دو هفته محدودیت استفاده مطلوبی داشته باشیم باید در بازگشت به کار و زندگی عادی با احتیاط عمل کنیم.
کد خبر: ۱۰۲۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 11 December 2020

به گزارش «تابناک»، دکتر مسعود مردانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازگشایی‌های جدید صورت گرفته، گفت: اگر به همین منوال بازگشایی‌ها انجام شود، مجددا موارد جدید بیماری افزایش خواهند یافت. مردم باید بدانند این ویروس با هیچ‌کس شوخی ندارد.

احتمال افزایشی شدن دوباره روند بستری در بیمارستان‌ها

وی درباره وضعیت ورودی بیمارستان‌ها، اظهار کرد: پس از اعمال محدودیت‌های دو هفته‌ای ورودی بیمارستان‌ها و روند بستری بیماران کاهش یافته است ولی مجددا احتمال افزایشی شدن این روند وجود دارد. برای اینکه از دو هفته محدودیت قبلی استفاده مطلوبی صورت گیرد باید در بازگشت به کار و فعالیت عادی با احتیاط رفتار کنیم.

مهمانی‌های شب یلدا، نگرانی اصلی این روزها

این متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم شب یلدا، نگرانی اصلی این روزهای متخصصان و کادر درمان است، تصریح کرد: ما از بدو شیوع کرونا بسیاری از عادات و سنت‌های خود را بر خلاف سال‌های قبل ترک کرده یا تغییر دادیم. نوروز ۹۹ به دید و بازدید نرفتیم، ۱۳ بدر هیچکس سبزه گره نزد، در ماه مبارک رمضان هیچکس ولیمه نداد و... به همین دلیل به نظر می‌رسد باید شب یلدا هم استثنایی برگزار شود. از مردم می‌خواهیم در خانه خودشان با همان جمع خانوادگی بمانند و بدون مهمانی و دورهمی از این شب استفاده کنند. وسایل ارتباط جمعی، اپلیکیشن‌های ارتباطی و... در این شب می‌توانند سبب دیدار ما با اقوام و دوستانمان شوند.

وی ضمن تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، هشدار داد: از زمان آغاز واکسیناسیون تا ریشه‌کن شدن یا کنترل کووید۱۹ بیش از یکسال زمان لازم است. به احتمال زیاد کرونا ریشه‌کن نخواهد شد اما، موارد جدید آن شدت فعلی بیماری را نخواهند داشت. نباید فراموش کنیم تا زمان دسترسی به واکسن رعایت نکات بهداشتی مهم‌ترین اصلی است که می‌توانیم دنبال کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان