بازدید 13470

اجرای طرح پایش خانه به خانه در خمینی شهر

فرمانده سپاه خمینی شهر گفت: از امروز طرح پایش خانه به خانه توسط قرارگاه‌های ۳۷ گانه حافظان سلامت محلات در خمینی شهر و درچه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۰۱۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۹ 28 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سرهنگ محمد کریمیان، امروز (شنبه- ۸ آذرماه) در جلسه هماهنگی قرارگاه‌های ۳۷ گانه شهرستان خمینی شهر شهادت دکتر فخری زاده را تسلیت گفت و اظهار کرد: هنر انقلاب و نظام این بوده که برای همه مردم نقش تعریف کرد. امروز نیز اگر برنامه ریزی کرده و مردم را پای کار بیاوریم در بحث کرونا موفق‌تر خواهیم بود.

وی هدف اصلی اجرای طرح پایش خانه به خانه را برانگیختگی عمومی دانست و گفت: برای اجرای این طرح ۱۵۰ نفر از خواهران و ۵۰ نفر از برادران بسیجی در حسینیه ثارالله آموزش داده شده اند که از امروز در تیم‌های سه نفره منزل به منزل شهر را از نظر ویروس کرونا پایش خواهند کرد.

فرمانده سپاه ناحیه خمینی شهر در مورد قرارگاه‌های ۳۷ گانه محلات گفت: در قرارگاه‌های فرعی برنامه‌های خوبی از جمله تهیه ۱۴ دستگاه اکسیژن، اعطای وام‌های قرض الحسنه به کسبه آسیب دیده، توزیع ماسک رایگان و با قیمت مناسب، کمک‌های مومنانه و ... انجام شده است.

۹۰ تیم سه نفر خانه‌ها را پایش می‌کنند

به گزارش ایسنا، معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان خمینی شهر نیز در مورد طرح پایش خانه به خانه گفت: این طرح با هدف بیماریابی از امروز در شهرستان خمینی شهر اجرایی شد و از حاشیه شهر این پایش را شروع و به مرکز شهر خواهیم رسید.

دکتر محسن روحانی اجرای این طرح را در حوزه قرارگاه‌های ۳۷ گانه حافظان سلامت دانست و افزود: ۱۵ پایگاه در شهر درچه و ۲۲ پایگاه در خمینی شهر تشکیل شده که در کنار فعالیت‌های دیگر این طرح را نیز عملیاتی می‌کنند.

وی افزود: ۹۰ تیم سه نفر تشکیل شده که ۶۰ تیم در خمینی شهر و ۳۰ تیم در شهر درچه خانواده‌ها را غربال گری می‌کنند. این تیم‌ها متشکل از دو خانم و یک آقا بوده که نیرو‌های مشترک بسیج و شبکه بهداشت هستند. برای این افراد کاور مخصوص تهیه شده و با کارت شناسایی به در خانه همشهریان مراجعه خواهند کرد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت خمینی شهر در مورد مراحل این طرح گفت: در مرحله اول سوالاتی از خانواده‌ها پرسیده می‌شود و در مرحله دوم سطح اکسیژن خون افراد مشکوک به بیماری بررسی می‌شود. استیکر‌هایی روی خانه‌های غربالگری شده نصب می‌شود و بحث قرنطینه منازلی که بیماران کرونایی دارند توسط همین پایگاه‌ها پیگیری می‌شود. همچنین اگر خانواده‌ای مشکل معیشتی دارد توسط همین قرارگاه‌های محلی کمک رسانی می‌شوند.

وی تصریح کرد: خطوط تلفن ۴۰۳۰ و ۳۱۱۳ برای مشاوره و اطلاع رسانی تخلفات اختصاص داده شده است، همچنین شماره‌های ۱۹۰ و ۱۱۰ نیز برای اطلاع رسانی تخلفات بهداشتی حوزه کرونا در اختیار همشهریان قرار دارد.

خون شهدا نظام را بیمه می‌کند

امام جمعه خمینی شهر نیز شهادت دانشمند برجسته کشور شهید دکتر محسن فخری زاده را تسلیت گفت و افزود: تروریست‌ها فکر می‌کنند که با ترور اشخاص موثر در نظام اسلامی در پیشرفت کشور خلل ایجاد می‌کنند، اما این خیال باطلی است، چون ملت ما با این اقدامات تروریستی بیدارتر می‌شود.

آیت الله سید محمد موسوی افزود: وقتی سرداری به شهادت می‌رسد خون پاک این شهید در رگ ۸۰ میلیون جمعیت ایرانی به جوش می‌آید و نظام را بیمه می‌کند. تروریست‌ها بدانند که نمی‌توانند بر اراده ملت خللی ایجاد کنند و روزی می‌رسد که بساط رژیم غاصب اسراییل برچیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه فعالیت قرارگاه‌های ۳۷ گانه منافاتی با سیاست‌های ستاد کرونا ندارد، گفت: ستاد کرونا سیاست گذاری می‌کند و این قرارگاه‌ها کار عملیاتی و منسجم انجام می‌دهند. در هر شهرستانی این قرارگاه‌ها با سیاست‌های ستاد کرونا پیش می‌روند بنابراین سیاست گذاری با قرارگاه‌ها نیست و اگر پیشنهادی هست باید به ستاد کرونا ارسال شود.

موسوی خاطرنشان کرد: این قرارگاه‌ها در چند بخش از جمله بخش بهداشت، درمان و کمک‌های مومنانه و آموزش به مردم کمک رسانی می‌کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان