بازدید 6581
۳

کاری نکنیم کرونا از هر خانواده یک قربانی بگیرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به هر گونه بی‌توجهی نسبت به رعایت هشدارهای بهداشتی هشدار داد و گفت‌: ممکن است در صورت کم توجهی مردم به هشدارهای بهداشتی و ایمنی به مرحله ای برسیم که کرونا از هر خانواده‌ای در جنوب کرمان یک قربانی بگیرد.
کد خبر: ۱۰۱۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵ 09 November 2020

به گزارش «تابناک»، دکتر "شُبیر رستمی ابوسعیدی" در گفت‌وگو با ایسنا از آمادگی مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در مقابله با موج سوم کرونا خبر داد و گفت:اگر چه برای مقابله با کرونا آمادگی داریم اما متاسفانه در حال حاضر آمار مبتلایان رو به افزایش است و احتمال شیوع موج سوم در منطقه وجود دارد.

وی با اشاره به فراهم کردن تمهیدات و زیرساخت های درمانی در شهرستان های جنوب استان کرمان افزود: با افزایش ونتیلاتور ها در حال حاضر ۷۲ دستگاه در بیمارستانی های زیرمجموعه این دانشگاه وجود دارد و علاوه بر اینکه دستگاه های اکسیژن ساز را در جیرفت راه اندازی کرده ایم به زودی در شهر کهنوج نیز این دستگاه فراهم خواهد شد.

رستمی ابوسعیدی جداسازی مبتلایان به کووید ۱۹ را از نکات قابل توجه در مقابله با شیوع این بیماری عنوان کرد و گفت: در این مورد جزء اولین دانشگاه‌هایی بودیم که در سطح کشور نسبت به جداسازی بیماران اقدام کردیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از اعمال نکات بهداشتی سختگیرانه در امر درمان نیز خبر داد و افزود: امیدواریم با خطر کمتری از موج سوم کرونا عبور کنیم و لازمه تحقق این امر همراهی هر چه تمامتر مردم با کادر بهداشت و درمان است.

وی راه اندازی کلینیک های تنفسی در کهنوج و جیرفت را طی هفته جاری از اقدامات لازم جهت خدمات دهی به مبتلایان کووید ۱۹ دانست و اظهار کرد: کلینک های تنفسی کمک دهنده اورژانس تنفسی هستند و باعث سرعت بخشیدن در امر درمان می شوند.

رستمی ابوسعیدی افتتاح ICU شماره ۳ در خردادماه سال‌جاری در جیرفت و افزایش تخت های ICU بیمارستان کهنوج را از جمله اقدامات درمانی این دانشگاه برشمرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۳۵ تخت ICU در جنوب استان کرمان آماده خدمات دهی به بیماران کرونایی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از وجود ۷۰۰ تخت بیمارستانی در جنوب استان کرمان خبر داد و گفت: مراکز درمانی و بیمارستانی جنوب کرمان به همراه بیمارستان خصوصی قائم به ۷۰۰ تخت مجهز هستند که اختصاص این تعداد به بیماران کرونایی براساس شرایط اپیدمی متغیر است به طوری که در جیرفت ۱۲۰ تخت مجزا در بخش های کرونا وجود دارد که بنا بر وضعیت منطقه از نظر شیوع ویروس تغییر می کنند.

وی رعایت نکات پیشگیرانه را مورد تاکید جدی قرار داد و افزود: اگر چه آمار مبتلایان به کووید ۱۹ روند صعودی دارد اما اگر مردم بجز موارد غیرضرور از خانه خارج نشوند و از حضور در مراسمات جشن و عزا خودداری کنند و نکات سه گانه بهداشتی را رعایت نمایند شاید وارد پیک شدید موج سوم بیماری در جنوب استان نشویم.

رستمی ابوسعیدی در ادامه مطلب فوق نسبت به تبعات ناشی از کم توجهی به نکات پیشگیرانه هشدار داد و اظهار کرد: نقطه مقابل این است که در صورت کم توجهی مردم و عدم رعایت نکات بهداشتی و ایمنی شاید به مرحله ای برسیم که کرونا در موج سوم از هر خانواده در جنوب استان کرمان یک قربانی بگیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با ابراز امیدواری که جنوب کرمان با همکاری همه دستگاه ها، همراهی مردم و تلاش مدافعان سلامت بتواند با حداقل تلفات از موج سوم عبور کند خاطر نشان کرد: همدلی و هم‌افزایی در همه ابعاد در کاهش خطرات و گذر از موج سوم از نکات برجسته در موفقیت مدافعان سلامت و شکست کرونا خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بیمارستانها خودشون عامل تکثیر کروناییها هستن هیچی رعایت نمیشه با چشم خودم دیدم.توی محیطهای دیگه شاید ناقلین وجود داشته باشن ولی تو بیمارستان همه مثبت هستن وهیچی هم رعایت نمیشه
کرونا قربانیانش را از بین بی مبالات ها و احمق ها می گیرد نه همه خانواده ها البته عده ای هم ناخواسته و به ناحق قربانی می شوند از جمله کادر درمان
خدا ریشه کن کنه این ویروس چینی را
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل