بازدید 255311

واکنش معاون روحانی به ماجرای مرگ مهرداد سپهری

آنچه در خصوص شهروند مورد اشاره به وسیله ضابطان دادگستری اتفاق افتاده است، نقض آشکار قواعد مسلم حقوقی درخصوص رفتار با شهروندانی است که در مظان اتهام قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۱۰۱۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ 27 October 2020

به گزارش تابناک، در پی مرگ مهرداد سپهری جوان مشهدی در جریان دستگیری توسط پلیس، معاون حقوقی رئیس جمهوری با انتشار یادداشتی به ذکر برخی نکاات پرداخت.

لعیا جنیدی در روزنامه «ایران» نوشت: درخصوص مرگ یکی از شهروندان اهل خراسان که براساس روایت تصاویر و ویدئوهای منتشرشده، در معرض رفتار آشکارا خلاف قانون مأمور نیروی انتظامی (ضابط دادگستری) قرار گرفته بود، از منظر بایسته‌های نظام حقوقی، موازین حقوق اسلامی، تعهدات بین‌المللی دولت و اقتضائات مصالح کلان ملی، گزارشی از سوی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در مقام پیگیری اجرای اصول قانون اساسی تنظیم گردیده که بر ملاحظات زیر استوار است:

۱- اصل دوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران کرامت و ارزش والای انسان و اصل بیست و دوم مصونیت از تعرض به جان، حیثیت و غیره افراد را مورد تأکید قرار می‌دهد. بر همین مبناست که در اصل سی و نهم قانون اساسی با تأکید صریح بر وضعیت کسانی که از آزادی و قدرت محرومند، اعلام شده است که «... هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده، به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است». هیچ یک از قوانین موضوعه کشور، تعرض به جان و حیثیت افراد، مانند آنچه در واقعه فوق دیده می‌شود را تجویز نکرده است و بر همین مبنا، هیچ مقام قضایی و به طریق اولی هیچ ضابط قوه قضائیه حق ندارد از حدود پیش‌بینی‌شده در قوانین انحراف حاصل کند.

۲- قانون اساسی بر مبنای همین اصل کرامت والای انسان، تمام شهروندان را در موضعی برابر قرار داده است. بند ۱۴ اصل سوم قانون اساسی «تأمین حقوق همه‌جانبه افراد از زن و مرد و ایجاد امنیت قضایی عادلانه برای همه و تساوی عموم در برابر قانون» را در شمار اهداف بنیادینی قرار داده است که دولت (حکومت) باید برای نیل به آن بکوشد. در اصول بیستم، سی و ششم، سی و هفتم و سی و هشتم نیز همین رویکرد شناسایی شده است.

۳- در حقوق اسلام حتی نسبت به کسی که ارتکاب جرم قتل عمد توسط او پس از رسیدگی قضایی به طور قطعی احراز شده است، هیچ مجازاتی جز مجازات مقرر در حکم قطعی را نمی‌توان اعمال نمود.

واکنش معاون روحانی به ماجرای مرگ مهرداد سپهری

۴- این مواضع قانون اساسی و موازین فقهی با مفاد اسناد بین‌المللی مورد تعهد دولت نیز همسوست. مطابق ماده یک اعلامیه جهانی حقوق بشر: «همه افراد بشر آزاد و با حیثیت و حقوق یکسان زاییده می‌شوند و دارای موهبت خرد و وجدان هستند و باید با یکدیگر با روحیه برادری رفتار کنند». همچنین به موجب ماده ۷ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی (مصوب ۱۹۶۶ م) که دولت ایران نیز آن را پذیرفته است و طبق ماده ۹ قانون مدنی در حکم قانون داخلی محسوب می‌شود: «هیچ کس را نمی‌توان مورد آزار و شکنجه یا مجازات‌ها یا رفتارهای ظالمانه یا خلاف انسانی یا ترذیلی قرار داد.»

۵- نظام حقوقی کیفری کشور تنها آنگاه به کمال می‌رسد که پاسدار کرامت و حیثیت ذاتی و برابر همه شهروندان در مقابل هر نوع تعرضی باشد و بر بنیاد هدف اصلاح و اعاده حیثیت اجتماعی بزهکاران سامان یافته باشد و به آینده محکومان و زندانیان پس از خروج از زندان بیندیشد. متأسفانه آنچه در خصوص شهروند مورد اشاره به وسیله ضابطان دادگستری اتفاق افتاده است، نقض آشکار قواعد مسلم حقوقی درخصوص رفتار با شهروندانی است که در مظان اتهام قرار گرفته‌اند.

۶- فصل دهم (در تقصیرات مقامات و مأمورین دولتی) از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (قانون تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) ضمانت اجراهای ناظر بر تخلف از موازین فوق را بیان کرده است. براساس ماده ۵۷۰ این قانون: «هر یک از مقامات و مأمورین وابسته به نهادها و دستگاه‌های حکومتی که بر خلاف قانون، آزادی شخصی افراد ملت را سلب کند یا آنان را از حقوق مقرر در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران محروم نماید علاوه بر انفصال از خدمت و محرومیت یک تا پنج سال از مشاغل حکومتی به حبس از دو ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.» در همین زمینه می‌توان به ماده ۵۷۹ نیز توجه داشت. ماده ۷ قانون آیین دادرسی کیفری نیز رعایت حقوق شهروندی مقرر در قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حقوق شهروندی از سوی تمام ضابطان دادگستری را تابع تضمین ماده ۵۷۰ قانون تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده قرار داده است.

۷- نظر به ضرورت «تلاش مداوم و مستمر در جهت حاکمیت کامل فرهنگ و ضوابط اسلامی در نیروی انتظامی» (بند ۲۶ ماده ۴ قانون تأسیس نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) و با عنایت به مبانی پیش‌گفته، از نیروی انتظامی کشور به عنوان مأمور «استقرار نظم و امنیت و تأمین آسایش عمومی و فردی» (بند ۱ ماده ۴ قانون تأسیس نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران) انتظار می‌رود چنین اعمال مخل به اصل حاکمیت قانون و احترام حقوق شهروندی را از منظر قانونی و علوم جامعه‌شناسی و جرم‌شناسی مورد تحلیل و بازنگری و نظارت مجدانه قرار دهد و با ارائه و تقویت و توسعه آموزش‌های قانونی و حرفه‌ای لازم به نیروهای تحت امر، ضمن برخورد مقتضی با خاطیان و اطلاع‌رسانی در این خصوص، از تکرار چنین وقایع ناگواری پیشگیری نماید.

همچنین ضروری است، قوه قضائیه به موجب فصل دوم از بخش دوم قانون آیین دادرسی کیفری، اعمال نظارت‌های قانونی بر ضابطان دادگستری در خصوص انجام وظایف مقرر را بیش از پیش وجهه همت خود قرار دهد تا خودسری‌هایی این چنین، موجب تضییع حقوق شهروندان نشود و هزینه‌های جبران‌ناپذیر بر کشور تحمیل ننماید.

در پایان تأکید می‌نماید که مأموریت نیروی انتظامی برای دستگیری و بازداشت شهروندان در معرض اتهام، مأموریتی است که در جایگاه ضابط دادگستری اعمال می‌شود و به موجب ماده ۳۰ قانون آیین دادرسی کیفری، دادستان مکلف است به‌طور مستمر دوره‌های آموزشی حین خدمت را جهت کسب مهارت‌های لازم و ایفای وظایف قانونی برای ضابطان دادگستری برگزار نماید. به موجب ماده ۱۲ آیین‌نامه اجرایی احراز عنوان ضابط دادگستری نیز صدور کارت ویژه ضابط دادگستری منوط به دریافت گواهینامه گذراندن دوره آموزشی و تأیید دادستان خواهد بود. بدیهی است که برای اطمینان از پیشگیری از چنین تخلفاتی، تکالیف قانونی فوق باید با جدیت و ممارست، پیگیری و اجرا شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۳
این متن وزین و متقن برای گرداندن سارقین موبایل در جلوی مجتمع علاء الین هم صدق می کند که بالاخره معلوم نشد با مامورین خاطی چه برخوردی شد/گویا آن پرونده هم در دادسرا شامل مرور زمان شده و مختومه میشود ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
شما لازم نکرده نظر بدی.گرداندن اونا حکم قضایی بوده.حالا یه پس گردنیم خوردن.
اگه همین اتفاق عینن در آمریکا و توسط پلیس آمریکا اتفاق می افتاد زمن د رمان را به هم میدوختند و آن را نشانه افول آمریکا میدانستند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
دمت گ رم احسنت اون مامور نامرد کور بود نمی‌دید که این بنده خدا هیچی حالیش نیست تو حال مستیه
یزدیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
‌‌همین اتفاق هاهر روز در امریکا می افتد ولی قانون ازپلیس حمایت می کند. ولی در ایران پلیس را به زندان می اندازند
ارغوان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
آخه اتفاقی که تو ایران افتاده کجا قابله مقایسه با جنایاتی هست که تو آمریکا اتفاق نیوفته؟ امثال جرج فلوید ها به جرم سیاه پوست بودن کشته میشن ولی این جوان خراسانی از هیچ هتک هرمت و فحش ناموسی به پلیس و مردم کوتاهی نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
خیلی احمقی که اینجوری فکر میکنی، مگه پلیس ایران مثل اون پلیس وحشی قصد کشت اون طرف رو داشت و میخواست به طور وحشیانه مثل پلیس آمریکا پا رو گردنش بزاره و خفش کنه!!! بعد تازه پلیس آمریکا قبل از این هم خیلی جنایت های بی رحمانه ای داشته و مردم آمریکا هم هیچ واکنشی نشون ندادند. خیلی آدم باید بی فکر باشه که پلیس ایران رو با پلیس آمریکا مقایسه کنه.
این که در ملا عام بوده خدا می دونه چه بلایی سر بقیه در برخی بازداشتگا ها می آورند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
جناب اون شخص خودش مشکل تنفسی داشته حالا یه اسپری مزید بر علت شده.۴۰ سال حق داشتن یه خودروی خوب یه شغل خوب و رفاه از مردم سلب شده هیچی نمیگی.اون اقا معتاد بوده؟چرا چون دولت به حقوق شهروندیش عمل نکرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
شماکه دلسوزی همین الان روزی چندتامعتادمثل همون آقادارن تزریق میکنن میمیرن بیابرونجاتشون بده
رفتارغیر قانونی ومحکوم است ولی به معاون ریس جمهور عرض کنم شما با دولتیان کرامت ۸۰ میلیون ایرانی راازبین بردهاید کیه شما را محاکمه کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
جانا حرف دل ما را زدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
شماها انگار بیماری ستیز با دولت روحانی دارید وسرهر موضوعی به دولت حمله میکنید ساید اجیر حزب مخالف باشید
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
همه بایدب پلیس احترام بزارن هرکس ب پلیس احترام نذاره هربلایی سرش میاد حقشه
وای به حال ملت
mercci
معاون ریس جمهور بد نیست کمی به ریشه های رفتاری این وقایع هم نگاهی بکنید . چرا کار یک جوان به اینجا کشیده میشود ؟ دولت بی تدبیر و اشرافی گری شما مسئول عامل بسیاری از این وقایعن .
چیزی قابل گفتن نیست
مامور نیروانتظامی حق زد خورد متهم رانداردوظیفه اصلی اش دستگیرکردن وتحویل دادن به مراجع قضایی هست. بشدت محکوم هست چون بااین رفتار زشت کرامت انسانی جریحه داره کرده...
با توجه به موارد گفته شده ، یعنی مامور خاطی قصاص می گردد؟ چون اعمال مامور با قصد و آگاهی انجام می شود که نهایتا منجر به فوت انسانی می گردد
آمریکا چنین کاری کنه حتی حاضر به عذر خواهی هم نیست
ولی ایران همه محکوم و پلیس پیگیر شخص خاطی هستش

اینه فرق ما و اونا
بالاخره اشتباهات شخصی در هر جایی ممکنه رخ بده
مردم باید حق و حقوق شهروندی را بشناسند تا مامور جلوی چشم همه تخلف نکند وای در جایی که کسی نباشد ببینید اونوقت این قبیل افراد چه می کنند البته ما ماموران دلسوز هم داریم که اونا رو باید تشویق کرد .
شرافت داشته باشید این پیام رو بگذارید.برای جورج فلوید پورن استار بزرگ تا کوچک مملکت روضه می خونه واشک می ریزه....بد نیست برای یه جوان وطنی کلاهمون رو بالاتر بذاریم.
خدمت جنابتان عرض کنم اگه چشمان مبارکتونو باز کنید اولا این شخص در مقابل چشم همه فحاشی میکرد و مشخص بود حالت تعادل نداره و حالا حتما بررسی میشه و حتما اگه جرمی راجبش اتفاق افتاده باشه بهش رسیدگی میشه ولی جنابتان بازم چشمان مبارکتونو خوب اگه باز کنید و کمی اخبار روز رو دنبال کنید وکمی سیاسی بشید میبینید که پلیس امریکا همین الانم داره درمقابل چشم دنیا مردم بیگناه رو شکنجه میکنه و به قتل میرسونه فقط نمیدونم چرا نمیخواید ببینیدو باور کنید که واقعا کشور توخالی و پوشالی امریکا ابرویی نداره که شما سنگشو به سینه بزنید.
کار مامورین نیروی انتظامی پیچیدگی ها و سختی های زیادی دارد. انشاالله نیروی انتظامی را در برابر اوباش و متخلفان و متعرضان به قانون خلع صلاح نکنند.
در پی کشته شدن شهروند مظلوم مشهدی که توسط نیروی انتظامی دوره ندیده وخشن بوقوع پیوست معاون ریاست جمهوری دست به کار و در اطلاعیه ای نا معلوم به دادگستری اعلام کرد که نظر ریاست جمهوری همچون قانون اساسی و قانون مجازات اسلامی و کلیه ضابطین قضایی میباشد و باید هیچ تعرضی به متهم نشود وکرامت او حفظ شود ولی نامه جناب معاون آنقدر پیچیده است که مخاطبین خود معاونت از نامه چیزی نمیفهمند که هیچ اصلن ضابطین قضایی میلی به اچرای قوانین نداشته و نخواهند داشت اگر قانون اجرا میشد اینهمه جوانان مردم در بازداشت گاه ها جانشان را از دست نمیدادند. تشکر
اگه به ناموس شما هم در حضور مردم حرفای رکیک و زشتی میزد و رفتار شنیع و کثیفی با ناموس دیگران داشت و در مقابل همین مامور بقول معاون که خواسته ربطش بده به قوه قضائیه و گفته ضابط دادگستری ، مردم رو به کشتن و تعرض به ناموس اونا میکرد ، دیگه اینجوری به مامور بدبخت نمیتاختین؟
ما بعنوان شاهدین صحنه میگیم که حقش بود که کشته بشه و دیگه اینجوری ترس و وحشت برا محله ایجاد نکنه.
مشکل همیشه همینجاست که اول اتفاق میافته و بعد اساتید همچون ایشان هزاران قانون و مدرک ارائه می دهند که این حادثه و یا حوادث دیگر رو از هزارجنبه قانونی محکوم کنند ولی دریغ از این هشت سال که شخص آقای روحانی وعده حقوق شهروندی رو دادند و امثال این اساتید رو هم دور برخودشون داشتند اما تاثیر این آدمها برای جامعه و این موارد صفر بوده است.
عالم بی عمل به چه ماند به زنبور بی عسل
دو صد گفته چون نیم کردار نیست .
تا الآن چه کردید؟
لابد برای آینده هم همینطور مقاله آماده گذاشتید.
برداشت بنده از کلا مقاله ارائه شده توسط ایشون اینه که خواستن اطلاعات ذیقیمتی رو که از قانون داشتند رو به رخ مابکشند.
مردم کاره ای نیستند این شمائید که تاثیر گذار هستید وگرنه نوشتن این مقالات شما هزار بارهم که بگید به اندازه همین یکبار نجات جان یک انسان به هیچ نمی ارزه
سلام.بخدامن ١٠روز بازداشت بودم شیراز بلانسبت با حیوون اینجوری رفتارنمیکنن ساعت٥صبح میکردن توحیاط قفس تا١شب توسرما دستشویی هم نمیزاشتن کسی بره خدا نگذره ....
انشاالله همیشه و در همه ی موارد به یاد قانون و قانون مداری باشیدو جهت گیری های جناحی تان را به اسم مردم و شهروندان ننویسبد, وقتی به هموطنان در دیگر کشور ها دست درازی میشود , شما بانو کجایید ؟؟ خدا عاقبت به خیر کند همه ی ما را.
یک آدم معتاد خلاف کار که کارنکرده نداره.با فحاشی .... مزاحم محله کسبه و مردم می‌شده مرده.شما که تمام آدمهای ابرو دار زحمتکش ایران را به خاک سیاه کشندید با این بی مدیریتی تون شما دیگه خجالت بکشید .حیا کنید فقط بهتره حرف نزنید....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
چیه برا خودت داستان ساختی برای جوون بیچاره اون بنده خدا دعوای خونوادگی داشته با مردم کاری نداشته
اگه تو امریکا بود...
نیروی انتظامی زیر نظر دولت و وزیر کشور است و اولین حکمی که وزیر کشور بعد از تعیین شدن از رهبری درخواست میکنه جانشینی فرماندهی کل قوا در نیروی انتظامی ست.پس اولین وظیفه آموزش و تربیت نیرو برعهده دولت ست. قوه قضائیه از این نیرو استفاده میکنه طبق آیین نامه مشخصی که داره و البته دادستان هم وظیفه نظارتی دارد ولی نه بر همه و نه مثل خود نیرو و دولت.
فقط اینو بگم آستانه تحریک ملت بشدت و بی اندازه پایین اومده. مامور نیروی انتظامی هم که شده ضابط قوه قضائیه یک ایرانیه با همه گرفتاریها و مشکلات و درگیریهای فکری و عصبی. یعنی ضابط قوه باید انتخاب شوند و آموزش مخصوص ببینند. پلیس قضایی چیش بد بود که حذفش کردند؟ به نظر که خیلی خوب بود
من اهل دعوا نیستم اگه اونجا بودم حتما با اون مأمور برخورد فیزیکی میکردم واقعا کسانی که اونجا بودن عین هویج وایتاده بودن نگاه میکردن
اینکه چه جرمی برای مامور خاطی در نظر گرفته میشه مهمه ولی مهمتر اینه که این کارهای غیر اخلاقی دیگه تکرار نشه و دیگه رفتار غیر انسانی از مامورین حکومتی سر نزنه
تو این مملکت کلی از این اتفاقات افتاده و هنوز هم در جریانه فقط فیلم برداری نشده که رسانه ای بشه
نظر حسن اولین گزینه عالیه دمت گرم ..
برو بابا!
خانه ازپای بست ویران است.
سالی که زوره 13ماهه
بسیار جالب بود
حالا باید از ایشان که به حقوق شهروندی کاملا اشنایی دارند سوال کرد که فشار بی امان اقتصادی از طرف شما هم مصداق ظلم و از بین بردن حقوق شهروندی می شود یا خیر ؟


علی برکت الله
دشت ما گرگ اگر میداشت نمی نالیدم، چه کنم نصف گله ما را سگ چوپان بلعیده، خداوند رحمتش کند گرفتن جانی که خداوند داده حتمأ خشم و غضب پروردگار را بهمراه خواهد داشت.
معاون محترم حقوقی رئیس جمهور:
اصلا" زیبنده یک حقوقدان نیست بر اساس یک تصویر اظهار نظر حقوقی نماید !!!!!!!
شما که از کم و کیف ماجرا اطلاعی ندارید بعید است که اینچنین همه چیز را زیر سوال می برید !!!!
-در این مسئله باید تقصیر دولت را هم مد نظر قرار داد که یک خودروی مخصوص که مثل کشورهای مهد تمدن که خودروهای پلیس دارای اتاقک مخصوص متهمین می باشد در اختیار پلیس قرار بگیرد تا این اینگونه اتفاقها باعث سوء استفاده افرادی مثل شما نباشد .... !!!
این همه ملت دارن بدبختی و بیچارگی می کشن حالا یه الاف و اوباش ، معتاد مرده شده سر خط خبری
این متن وزین رو واسه ماموران نیروی انتظامی هرروز بخونین تا یادشون باشه اون لباس وسیله ای واسه قدرت نمایی و ابراز عقده های درونی شون نیست بارها ویدیو های برخورد زشت برخی عوامل انتظامی منتشر شده یعنی تو بازداشتگاه چه بلایی سر متهم میارن البته نمونه اش هم داشتیم از برخورد در بازداشت
صدا وسیما لال وگنگ شدند فقط سیاه پوست امریکایی که ظاهرا جز سارقین و مواد فروشان بوده ایرانیا حق داشتند معترض شوند شهردار هم اسم خیابان بنامش کرد اما ایرانی را که میکشن فقط استناد به قوانین میشود تبلیغات چطور کشوری را بد نام می‌کند اما مال خودمون آب ازآب تکان نمی‌خورد فقط بگویید متاسفیم
اگر با مامور انتظامی برخورد بشود دیگر در این مملکت سنگ روی سنگ بند نمی شود مامور باید اقتدار داشته باشد والا اراذل و اوباش زندگی را از مردم عادی سلب می کنند
خدا خیلی جای حق نشسته
از کی تا حالا دولت دوست دار مردم و حقوقشون شده،شما که هشت ساله دارید حق مردم بدبخت رو میخورید،اگر شما وظیفه خودتون رو درست انجام میدادید،شاید این آقا معتاد نمیشد،والان هم زنده بود،صد البته که کار مامور هم درست نبوده،وحق انجام چنین کارای خلافی رو نداشته،بیچاره مهرداد،بیچاره ایران.
متاسفانه نیروی انتطامی علارقم زحمات فراوان کارکنانش اموزش صعیف دارند واغلب سلیقه ای رفتار میکنند
جناب روحانی که به اقتصاد مملکت و بخصوص بورس کشور گند زد و همه رو به خاک سیاه نشاند رها کردید و حالا چسبیدین به یه معتاد و انگل جامعه که نظم عمومی جامعه رو بهم ریخته و از بس مواد نامرغوب مصرف کرده به دَرَک واصل شده ، برا اون معتاد دارین دلسوزی میکنید!!!!!! نکنه خودتون هم معتادین؟!!!!!!!!!!!! جناب روحانی پراید ۳۰ میلیونی رو رساندی به ۱۱۰ میلیون.سکه ی ۴ میلیونی رو رساندی به ۱۷ میلیون. دلار ۵ هزار تومنی را رساندی به ۳۲ هزار تومان و ....... به درد مردم برس . نمی خواد دلت برای معتاد و انگل جامعه بسوزه.
کاش طرف یه سیاه پوست بود که توسط آمریکایی ها بهش ظلم شده بود تا حداقل 4 نفر براش تظاهرات میکردن
خانم معاون، اینکه شما دست به قلم میشین و از احقاق حقوق فردی که ستمی بر او رفته می نویسین جای تشکر داره. ولی ممنون میشم بفرمایید امید نامید شده از بی تدبیری برخی مسئولین از لحاظ علم وزین حقوق چه جرمی می تونه باشه.
آقا خواهشا این موضوع رو پیگیری کنید تا مجرمین محازات بشن دل من خنک بشه
اگه راست میگین علنی دادگاهیش کنید تا درس عبرتی باشه برای بقیه مامورین
همین......؟
هزاران مورد کشته حین بازجویی در بازداشتگاهها رخ داده کی جوابگو هست خون رنگین پوست آمریکایی واقعا رنگیتر و مهمتر بود .... اما خون مسلمان در کشور اسلام شیعه مثل خون پشه ناقابل و ناچیزه
لعیا جنیدی لطفا فرار به جلو نکنید شما که ادعای قانون اساسی را دارید یه نگاه به معیشت مردم بندازید که قیمتها همچون فواره بالا میرود و انگار دولتی وجود نداره که کنترلی بر قیمتها داشته باشه. عوام فریبی دیگه بسه بنفشه
شما فکر می کنید کرامتی برای ایرانیان باقی مانده است ؟ اگر کرامتی دیدید سلام برسانید !
جناب معاون شماظاهراتمام قوانین حقوق بشرروازبریدتواین قوانین درموردرفاه واسایش مردم که دولت چه وظیفه ای داردنیامده،بس کنیدحالاداریدبندبندنوشته های حقوق بشرودیکتیه میکنید،به فریادملت گرفتاردراین گرانی وبیکاری وبی پولیشان برسید
طبق قانون اساسی کشور حق داشتن رفاه کار مسکن بهداشت و درمان و آموزش و پرورش رایگان حق شهروندان اون مملکت که چند ده ساله از مردم سلب شده.تو کجا بودی حرفی بزنی.اون شخص حاشیه نشین بوده و معتاد.وقتی بعد این همه سال و این همه منابع نتونستی حاشیه نشینی جمع کنی و شغل برای اون طرف درست کنی میره معتاد میشه و این معضل پیش میاد.بودجه پلیس را بده که با ماشین بیان گشت بزنن نه بخاطر نبود بودجه و صرف جویی از خودرو استفاده نکنن.وقتی کمبود نیرو باشه همین میشه.باید متهم بمونه اونجا فحاشی کنه بعد رو اعصاب مامور بره که پلیس هم یه لحظه عصبی بشه.کدوم جاتون مطابق حقوق شهروندی که میخواد اینجا باشه.
یه جاهای نیروانتظامی خدایی خوب کار میکنه اینجا کار خوبی انجام نداده فردی که هیچ گونه دفاعی نداره ازخودش بکنه
خانم جنیدی خیلی خوب بلدی حقوقی حرف بزنی ...احتمالا از قوانین اطلاعاتی داری .!!
سلام اصلا باور نمیکنم همچین رفتار ناپسندی رو از یه مأمور وظیفه که خوب وظیفه انسانیت رو یاد نگرفته متاسفانه.ولی آقای معاون کاش زنده بمونم و خداوند عمری بده و محکومیت کارهای کثیف شمارو که در حق مردم کردید رو ببینیم انشاالله هرچه زودتر. پس خواهشاً سکوت....
این اراجیف را برا کی سر هم میکنی اینها گوششون از این حرفها پره .پس خودتا خسته نکن....
حرف مفت نزن.اگر مامور کاری نمیکرد میگفتین رشوه گرفته.طرف کارتن خواب ومعلومه موادزده وتوفضا هستش.بازدحرف مفت مامورخدمتکاررو زیرسوال نبرین.حیا کنید و زود قضاوت نکنید.قاضی نظرآخررومیده نه هرادم عوامی.
با این تفاسیر برای برخوردهای وحشیانه با مردم ضابطان قوه قضاییه باید دوره های ویژه ببینند.خدا آخر وعاقبت همه ما را ختم به خیر کند
بار دیگر نقض اشکار حقوق بشر در کشورم رخ داد و هیچکس عذر خواهی نکرد
چرا به این مامورین خود سر تذکر وانفصال از خدمت یا برخورد حقوقی نمی کنید واقعا اگر در آمریکا چنین اتفاقی افتاده بود الان پیراهن عثمان میشد
حالامگه چی شده بامردن یه معتادنظم وتعادل جهان که به هم نخورده این همه ادم که کروناگرفتن ومردن این هم مثل بقیه ..بیچاره اون نظامی اومدثواب کنه اگه این نظامیانباشن امنیتی هم درکارنیست بیچاره هاحقوقی هم نمیگیرن معتاده خودش رفتنی بود
کرامت انسانی دیگه کیه ؟ این آقا کرامت هم مشهدی بود که کشته شد ؟ چه فامیلی جالبی هم داره !!! انسانی !!!
برسان سلام ما را
انسانم آرزوست .بگیر آسوده بخواب بی دردو غصه دیگه کابوس زمستون نمیبینی...‌..‌روحش شاد
اینجا باید عرض کنم که سرکار خانم معاون حقوقی لطف کنید این گوشه کنارا که دارین قانون اساسی رو باز میکنید و پیگیر این ماجرا ها هستید لطف کنید از طرف ۸۰ میلیون ایرانی یه شکایت تنظیم کنید بر علیه ریاست جمهور و هیئت دولت با موضوع نادیده گرفتن کرامت و نجابت و شعور ملت ایران که به سخره گرفتین و بادستای مبارکتون تیشه زدین به ریشه ملت. من یکی که ازتون نمیگذرم چون زندگیم رفت به باد، خدای منو این ملتم ازتون نمیگذره. امیدوارم که همین دنیا تاوان کارتون رو پس بدین که ما با چشم خودمون ببینیم و عدالت پروردگار رو شکر بگیم.
لطفا به حقوق کسانی رسیدگی کنید که از بی تدبیری دولت شما نابود شدند
تا حالا نیروی انتظامی تحت نظارت و حمایت و آموزش وزارت کشور بود... یهو شد ضابط قضایی... وزیر کشور کجایی؟
به نظر من که درباره ی خاطیان مذکور هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.
مدتی میگذره و بعد هم آبها از آسیاب میفته.
بدترین ظلم ها داره در حق مردم عادی اجرا میشه و در طرف دیگر ماجرا عده ای آقازاده در همه جا همه نوع رانت و لابی و فسادی رو انجام میدن و در اون موارد هیچ اتفاقی نمی‌افته.....
بعضی از مسوولان بجای اینکه ابراز ناراحتی کنند و جلوی چنین اتفاقاتی توسط پلیس را بگیرند برعکس مثل همیشه اول پخش این تصاویر را به دشمن نسبت دادن و گفتن با فردی که از این صحنه فیلم گرفته باید برخورد شود.واقعأ خجالت نمی کشید چنین اظهارنظر هایی میکنید.برای آن سیاهپوست آمریکایی که خود را به آب و آتش میزدید ولی وقتی نوبت به اعمال ناشایست خودتون میرسد طوری دیگر رفتار میکنید.واقعأ جای تأسف دارد
اینم اگه رسانه ای نمیشد وشاهد نداشت خونش پایمال میشد...من ی اتفاق مشابه برام افتاد....سر ی مساله ی خانوادگی و طلاق مامور نیروی انتظامی با همسر سابقم در خونه اومدن با نقشه ی قبلی کاری کردن که عصبانی بشم...وقتی کار به عصبانیت رسید مامور گفت بشین بریم...در واقع اومده بودن ی ابلاغ بدن...بعد منو بردن تو پاسگاه و ده نفری دوره کردن...اخرشم ی برگه دادن گفتن باید امضا کنی که اول تو شروع کردی..‌منم برای اینکه مسوای بشیم ی کتک کاری اساسی کردم...و در اخر فهمیدم شخصی که تو زندگیم بوده همون مامور بود..توی دادگاهم با قاضی کاری کردن که ورق برگرده.....
از همون اولش اینقد متن و ماده و تبصره و کلمه هارگذاشتین کنار هم ورورور سخنرانی کردید اونی که باید گوش میکرد خسته شد هیچی نفهمید اومدتوخیابون آدم دست بسته روکشت.بجای این همه حرف یک کلمه یاد بدید که به یه مریض دست بسته در خیابان اسپری نمیزنن.
این کار. روبایدهمیشه انجام بدن مامورین تادرس بشه برادیگران من بودم دستش قدمیکردم3+5*3+5
بااین تفاصیل که معاووووون رئیس جمهور می فرمایند
درب کلانتری ها ببندیم واجازه دهیم اراذل واوباش به مال وجان وناموس مردم تعرض کنند
معاون حقوقی محترم قانون اساسی برای همه مردم است نه فقط اراذل واوباش
کسانیکه از رفتار این فرد لا ابلی تاقبل از امدن
نیروی انتظامی اسیب دیدن اموالشان تخریب شد
به ان ها توسط این فردبی بند وباراهانت شد حقوق ندارند؟
دردتان چست که نیروی انتظامی ی کوبید
بااین چرندیات امثال شما ارادل واوباش انقدر پرو شده اند که نیروهای عزیز حافظ امنیت جان ومال مردم با قمه تهدید می کنند وان عزیزان برای دفاع ازخودشان دستشان بسته است
بله عزیزا ن نبروی انتطامی با رعایت شئونات اسلام باید قاطع جلو ارادل واوباش را بگیرند
ومجلس محترم هم باید حامی این عزیزان باشد
با ارازل و اوباش که اقدام به تخریب خودروی مردم؛مغازه مردم؛اقدام به عربده کشی؛فحاشی ناموسی به اهالی محل،و بر هم زدن نظم عمومی میکنه؛باید برخورد شدیدتر از این میشد..با تشکر فراوان از نیروهای امنیتی نظامی انتظامی و دستگاه قضایی کشور.
ای وااای کور خودمون هستیم بینای کشورهای دیگه
معتاد و مفنگی و مست لایعقل که شهروند با کرامت محسوب نمیشه!! دولتیها حق ندارند از کرامت حرف بزنن اونها خون مردم رو تو شیشه کردن بالا سرکشیدن بعد از کرامت و ...سخن می رانند.
اگر کسی توانست این کشور را پاسخگو کند و تو کله آنها فهماند که مسبب مشکلات کشور فقط رییس جمهور نیست و باید اعضای شورای نگهبان و نمایندگان مجلس و قوه قضاییه و تمامی دست اندرکاران و مسعولین همه هستند و به هم متصل هستندزنجیر وار
آن گاه میتوانند جواب این گونه بی عدالتی را هم دریابند ....
دلواپسان مرگ جورج فلوید کجایند
خداروشکر هر روز چیز تازه ایی میبینیم
آقای رییس‌جمهور خیلی ممنون از عنایت شما به اینگونه موارد.
ولی آقای رییس جمهور این مسایل حتماً حل میشوند.
شما فقط بگو دلار چند؟؟
در این مورد هم لطفا نظر بدهید.
الان دلار چند؟
بعيد به نظر ميرسد فرمانده ناجا از مرگ اين هموطن ناراحت شده باشد چه رسد به عذرخواهي و استعفا.
لابد ميخواهند ديه اين مظلوم را از بيت المال بدهند كه خود اين عمل خيانت درحق مردم است.
تو آمریکا اون قاچاق چی مواد رو کشته بودن اینا اونقدر تو اخبار گفتن دیگه من کم کم فک میکردم حتما شهید درراه خداست
ازکوره هران تراود که دراوست.
کاش توی زندانها هم دوربین بود
مردمی که این جنایت را ازنزدیک مشاهده کردند و هیچ گونه عکس العملی از خودنشان ندادند از مامور قاتل مجرم تر هستند
دقیقا همان بلایی ک نیروهای امریکایی سر مردمشون میارن چرا صداسیمای کشورمان چیزی نگفت فقط بلدن توکار کشورهای دیگر دخالت کنند
آقای معاون شماها اگر حرمت و حقوق مردم براتون مهم بود . اینجور مردم رو به فلاکت نمینداختین . بیشتر بزهکاریها و تخلفات و سو رفتارها ریشه در مشکلات اقتصادی و فقر مردم داره که شماها یکی از مسببین اصلی آن هستید . بجای لفظ قلم و کتابی حرف زدن یک اقدام عملیاتی در خصوص رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم انجام بدین من قول میدم بیشتر این مشکلات و سوء رفتارها خود بخود حل خواهد شد...........
یکسال است که در اخبار میگن حاج فلورید مورد ظلم واقع شده و براش شمع روشن کردن الان برای هم وطن چرا شمع روشن نکردن چه فرقی داشت
با دزدان نظام اختلاس گران هم همین رفتارو می کنید یا اونا تو هتل اوین مهمان افتخاری شرم به شما
موافقم
برید بابا برید . یارو کل مردمو مسئولینو نوامیس مردمو به فحش رکیک بسته . در ضمن اگر نمیدونید بدونید این رفتار آدمیه که زیاد زده کسی هم که زیاد میزنه اوور دوز میکنه پلیس فقط اسپری فلفل زد همین . حالا اگر یکی جلوی خود شما مسئولینو بگیره انتقاد کنه ( نه اینکه فحش بده ) چیکارش میکنید . مثل اون نماینده مجلس گرامی دوره قبلی
سلام این کار نیروی انتظامی خیلی خیلی وحشیانه بود میگین آمریکا جنایت میکن. ایران هم جنایت میکن مامال. دیگران را می‌بینیم ولی مال خودمان را نمیبینم این مامورها باید مجازات شوند خدا به داد دل خانوادش برسد
به نظر من برخورد قاطع و محکم لازمه. پلیس باید مقتدر باشه. طرف اوردوز کرده بود و به خاطر همون مرد. پلیس هم برای اینکه دهنش رو ببنده که بیشتر فحش نده و هتاکی نکنه اسپری زده
واقعا فکر میکنید امام حسین این شکنجه قبول میکنه ؟
واقعا فکر میکنید این شکنجه از نظر اسلام کرامت مسلمان درسته ؟

چرا کشورهای کویت ، دوبی ، قطر و .... شکنجه وحشی ندارد ؟ چونکه از نظر اسلام باطل هست .
بر باعث و بانی کسانی که جوان های مملکت رو به این روز انداختند لعنت لطفا دولتی ها دیگه حرف از حقوق شهروندی نزنن مردم نون شب ندارن اینا دم از..... واقعا که شرم آور هست
به واله به پیر و پیغمبر من زمان جنگ وقتی زیر تیربار عراقی به قصد کشت اسیر شد تنها کاری را که کردم ان دو اسیر را تحویل پشت خط برای انتقال به بازداشتگاه اسیران دادم نه فوش نه درگیری بیجا . حالا تو مامور قانون بی قانونی میکنی
لعنت برشما که قوانین را فقط برای خواندن گذاشتید و موقع اجرا هیچکدام از دستگاهها اجرا نمیکنند ، لعنت برشما
بابا اون بنده خدا امنیت مردم رواز بین برده بود جرئت نمی کنیم از شر این آدم های خطرناک تواون محله رفت وآمد کنیم
کاش آقای معاون درمورد اقتصاد و معیشت مردم هم همین طور موضع میگرفت،شما که اقتصاد مملکت رو آباد کردید حالا فقط مونده در مورد اشکالات پلیس و قوه قضاییه صحبت کنید.
سلام
فرمانده اش هم باید ادب وتنبیه بشود که هم چنین پرسنلی
دارد
سلام و عرض ادب و احترام به محضر معاون اول رئیس جمهور عرض شود توجه جنابعالی ودیگرعزیزان بخصوص نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران حسب فرمایش مقام معظم رهبری هرکس از هرفردی فرار می‌کند به دامان پلیس پناه ببرد چرا که مامن امنیست، ازطرفی وقتی شاهدیم با دزدان بیت المال در دادگاه ها باالفاظ جناب آقای... بکار برده می‌شود فرد یا افرادی که بااختلاس های آنچنانی از بیت المال که باعث فلج کردن اقتصاد مملکت شده‌اند آن واز این سوی با متهم، متهم یعنی کسی که هنوز جرمش ثابت نشده است ازسوی بعضی از مامور نماها اینچنین مورد تکریم قرار گرفته که باعث شده ارزش نیروهای انتظامی که شبانه روز صادقانه و بی منت زحمت کشیده زیر سؤال برود دیگه قضاوت باشما هموطنان
بله ایرانی حتما کرامت داره مرگ بر آ مریکا
انصافن حق با مامور نیرو انتظامی بود ولی برای اینکه دهن رسانه های خارجی رو ببندن دوروز انداختنش بازداشتگاه
ببینید یک معتاد لاابالی چجوری آبروی انقلاب رو به باد میده.
۷۰ میلیون مهرداد سپهری در ایران وجود دارد که هر کدام به نوعی با زندگی و معیشت در این کشور دست وپنجه نرم میکنند و تخریب شده اند،،،،بغیر از ۱۰ میلیون از آقازاده ها و سران و کسانی که دستشون به دهنشون میرسه
باید با این ماموران شدیدترین برخورد و مجازات اجرا شود حتی تا پای قصاص تا درس عبرتی شود برای بقیه ماموران که بدانن برای امنیت مردم هستن ن خالی کردن عقده هایشان که با مردم مانند حیوان رفتار کنن!!!!لطفا برخورد جدی و اشد مجازات برای ماموران خاطی اعمال شود
اول میکشند و جان یک انسان را میگیرند و بعد تازه بفکر آموزش نیروهای انتظامی و ضابطان قضایی برای رفتار مناسب با مردم میوفتند..
همیشه در این مملکت نوشدارو بعد از مرگ سهراب
من معتقدم باید درباره همه مسائل همینکونه نوشت نه فقط این مورد را. ظلمی که دولت در حق مردم رواداشته و اونها را با مضاعف همراه ساخته رو گزارشی بنویسید
طبق مجازات اسلامی عامل باید اعدام شود ، ببینیم چه میشود ، تا جایی که سابقه نشان داده اعدام فقط مال مردم عادی و بدبخت و بیچاره هست در ایران...
مرگ بر امریکا
زمانیکه اراذل واوباش آقای مهدی محمدی که در دفاع از نوامیس بلندشد ومورد ضرب وشتم قرار گرفت وبه شهادت اسید اون مو قع معاون روحانی کجابود که از حقوق اون دفاغکند ....
اگه نیروی انتظامی به یک نفر تعرض کرده،دولت محترم پا روی گلوی هشتاد میلیون نفر گذاشته،پس بهتره ندای دلسوزی سر ندهید...مردم عاقل هستند
خدا میداند مامورین برای امنیت مردم چه خون دل میخورند که عده ای این طور قضاوت میکنن
معاون حقوقی اول حقوق هشتاد میلیون مردم ایران بشناسد و بفهمد بعد نسبت به یک نفر چند بند و تبصره بیارد
چرا یکروی سکه را می بینی تمام ان را ببینید شکستن خودروی مردم محل، عربده کشی، فوش ناموسی آزاد وکرامت انسانی وحق مردم ایجاد رعب وحشت عیبی نداره توی اون قانون که کفتید جا نداره لااقل حرف مردم محل را که از دست این جوان بی گناه سرتاپا تقصیر را بنویس پلیس به وظیفه خود عمل کند یا نه باز طلب کار می شوید.بلاخره باید یکی جلوی اوباش بایستاد.
اون سرباز بیچاره هم ک الآن مقصر و قطعا مقصر چوب بی مسئولیتی و عدم آموزش صحیح آقایون،
لطفاً گزارش کاملی از اتفاق بدهند.
آیا مامور پلیس را بر گلوی متوفی نهاده(به روش پلیس آمریکا) یا اینکه متوفی بر اثر اسپری فلفل فوت کرده؟

اگر بر اثر اسپری فلفل فوت کرده باشه کسی متهم به قتل نمیشه.مگر اینکه اسپری فلفل نوعا کشنده باشه.
لطفاً از منظر حقوقی بررسی کنید
اینافکرکنم پول هم بگیرن جنازه تحویل بدن برادرمن فروردین توخیابون میرفته نصف شب بهش ایسن میدن اینم از ترس خوابوندن ماشین فرارمیکنه اما اونا بهش تیراندازی کردن وتیر به پهلو اصابت کرد نزدیک ۷تومن پول بیمارستان دادیم تازه پرونده سازی هم کردن اونم ازترس شکایت نکرد
ببینید پلیس چه راحت یک نفر حالا گناه کار یا بی گناه کشته هیچ کسی صداش درنیومد ...بعد اون مرد امریکایی وقتی پلیس امریکا به قتل رسوند.تو ایران براش عزا گرفتین ... کسی که تو امریکا معروف به بازی در فیلمهای پورن استار هس برا ایرانیا مرگش غمناک بود .ولی این بدبخت فقط به چشم یک مرگ معمولی ازش رد میشین...
مهرداد سپهری شاید به علت درگیری با خانواده همسر و ضرباتی که به سرش خورده حالت تعادلشو از دست داده. و شاید دلیل مرگش همین بوده باشه. جوان بوده و غرور لازمه ی جوانی. به زحمت خودشو جلوی جمعیت سرپا نگه داشته. پس بهتره مصرف بیش از حد مواد و یا مستی رو به مرده ای که مظلومانه رفته و دستش از زمین کوتاهه نسبت ندیم. روحش شاد.
مامورها سرمرز باکوله برها رفتارخوببی ندارن
اینکه کارخوبشونه
خخ
خداهمه. ماراازدست این مامورا نجات بده
بادرودوسلام به دوستان حالا این شخص هرگناهی کرده باشه چه کبیر چه صغیر اصلا پلیس حق کشتن کسی رونداره
من اینجانمیتونم دقیق بگم مقصرکیه چون اونجا نبودم ولی بارها به چشم خودم شاهدرفتارخیلی بد ماموران انتطامی بامردم بودم
کسی که در خیابان اربده میکشد وسلب امنیت میکند چه کسی باید با او برخورد کند؟
قتل با فلفل نوعا کشنده نیست پس قتل بحساب نمیاد!!!جل الخالق
قتل قتله.فقط نوعش فرق میکنه اقای حقوقدان
احتمالا ماموره خاطی جاسوس اسراییل بوده ومیخواسته ایران رو خراب کنه ،،،،،،مگه نه!
نمیگه توسط مامور نیروی انتظامی تحت امر وزارت کشور دولت روحانی،می گه ضابط دادگستری که اولا دامن دولت را پاک کند ثانیا یک طعنه به رقیب سابق قوه قضائیه بزند .چقدر شریفید شما جنیدی خانم
درمورد فرزندان ایران جوانان ما چه آسان بدون دادگاه کشته میشن متوجه نیستم اختلاف خانواده گی و دیگری درگیری چه ربطی به هر مامور اورگنهای مختلف چرا خودسر بدون قانون میکشن خیلی خیلی درد میکشم این وضع دردناک می را می بینم متاسفم مادر بزرگ
خانم جنیدی ممنون از نظرتان . از حرفهای نا اگاهان دلخور نشوید . خداوند یاور حق طلبان است
گیریم که طرف ابن ملجم . باالاخره ابن ملجم هم حقوقی دارد . اسلام اجازه نمی دهد با مجرم و متهم مطابق تشخیص خودمان عمل کنیم
شما که دم از قانون وحقوق شروندی میزنی اول بگوبببنم کدام قانون وحقوق شهروندی درکشور اجرا کردی
چی ،،،،پلیس ،،چی ،،،،کار پلیس عبادت بود،،،،
الانه نمیدونم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی