بازدید 11874

پاپ شراکت زندگی قانونی همجنسگرایان را تأیید کرد

پاپ فرانسیس در جریان مصاحبه‌ای در یک فیلم مستند، شراکت زندگی قانونی همجنسگرایان را تأیید کرد.
کد خبر: ۱۰۱۰۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 22 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از یورونیوز، این مستند که «فرانچسکو» نام دارد و بخش‌هایی از آن روز چهارشنبه ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر) در جشنواره رم نمایش داده شد، درباره زندگی فرانسیس و به ویژه برخی مباحث مورد علاقه او از جمله محیط زیست، فقر، مهاجرت، نابرابری نژادی و درآمدی و سایر تبعیض‌هاست. پاپ فرانسیس در این فیلم درباره همجنسگرایان می‌گوید: «افراد همجنسگرا هم حق دارند در یک خانواده باشند. آنها هم فرزندان خدا هستند.»

وی در مصاحبه‌ای که در این فیلم نشان داده می‌شود، حتی پیشنهاد می‌کند که برای شراکت زندگی همجنسگرایان قانون وضع شود و می‌گوید: «آنچه ما باید داشته باشیم یک قانون مدنی برای شریک‌های زندگی همجنسگراست. به این ترتیب آنها تحت پوشش قانون قرار می‌گیرند.»

فرانسیس یک بار دیگر در گذشته زمانی که اسقف اعظم بوینس‌آیرس در آرژانتین بود، زندگی مشترک قانونی برای زوج‌های همجنسگرا را به عنوان جایگزین ازدواج رسمی و مذهبی همجنسگرایان تأیید کرده بود. اما او در جایگاه پاپ، هرگز به صورت آشکار از تأیید شریک‌های زندگی همجنسگرا حمایت نکرده بود. با این حال او نه در دوران رهبری واتیکان و نه پیش از آن هرگز ازدواج همجنسگرایان را به عنوان امر مورد تأیید کلیسا مطرح نکرده و بنابراین تأیید ازدواج همجنسگرایان در مذهب کاتولیک همچنان منتفی است.

کشیش جیمز مارتین، یکی از روحانیان معروف مسیحی در آمریکا که همواره در پی ساختن پلی میان همجمسگرایان و کلیسا بوده است، اظهارات پاپ را «یک گام بزرگ رو به جلو در حمایت کلیسا از دگرباشان جنسی» خواند. او با انتشار بیانیه‌ای گفت: «صحیت‌های مثبت پاپ در مورد شراکت‌های مدنی همجنسگرایان، حامل پیامی محکم به کسانی است که در کلیسا با چنین قوانینی مخالفت می‌کنند.»

کارگردان مستند «فرانچسکو» اوگنی آفینیوسکی است و یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم او خوان کارلوس کروز شیلیایی است که سال‌ها پیش قربانی سوءاستفاده جنسی روحانیون کلیسا شده بود و پاپ در جریان سفرش به شیلی در سال ۲۰۱۸ ابتدا داستان او را باور نکرده بود. کروز که خود همجنسگراست، گفت که در جریان اولین ملاقاتش با پاپ در ماه مه ۲۰۱۸، فرانسیس به او اطمینان داد که خداوند خود، کروز را همجنسگرا کرده است. کروز داستان خود را در قسمت‌های مختلف در سراسر فیلم «فرانچسکو» روایت می‌کند و سیر تحول فرانسیس در درک سوءاستفاده جنسی را نیز شرح می‌دهد و به این ترتیب نظرات پاپ در مورد همجنسگرایان مستند می‌شود.

آفییوسکی که یک یهودی روسی‌تبار است و در لس‌آنجلس زندگی می‌کند شرح داده است که برای ساخت این فیلم دردسرهای زیادی کشیده و به جاهای زیادی در جهان سفر کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۰
دین خدا را بیشتر از این خراب نکنیدکه بدجور در آتش دوزخ خواهید سوخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
وای بر او با این خداشناسی اش . بجه های تازه بالغ ما ، فهم درست تری از خدا دارن تا امثال او .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
پاپ به این باحالی دیده بودید؟
هر کی هر کار خواست بکنه.
پس دین و انجیل و این چیزا سی چی اومده؟
پی چه نیازی اصلا به پاپ داریم؟
هر کی هر نه ورنه ورنه.
پاپ شیطانی
خدا اقوام لوط در شهرهای سدوم و عموره را نابود کرد؛ به سبب جرمشان. این حضرات همان ها را تایید میکنند آنهم به نام خدا ! به نظر جرم چنین پاپ و اسقفهایی از جرم قوم لوط سنگینتر است. قوم لوط اعمالشان را از سوی خدا تطهیر نمیکردند.
بخش زیادی از فسادها زیر سر تعدادی از یهودیهاست که در اصل صهیونیست هستند. تئوری ولنگاری جنسی زیگموند فروید یهودی، کمونیسم کارل مارکس یهودی، فیلمهای رومن پولانسکی یهودی و اسپاسنرهای اکثر کازیونوها و استودیوهای پورنوگرافی و ... اینها فرزندان خلف سامری هستند. والا عده زیادی از مردان بزرگ روی کره زمین از جمله اکثر پیامبران و دانشمندان بزرگ هم یهودی بوده اند.
اینها ضالین هستند.
مگر با تایید یا رد پاپ حرام مطلق حلال می شود!!!
أين تذهبون!!!
یه نگاه به سرشت و درونمایه طبیعت بیندازید
موجودات دیگر رو نگاه کنید حتا گیاهان
اگر دیدید که دو جنس همسان تشکیل خانواده دادن کار پاپ هم درسته
همجنسگرایی برخلاف ذات و سرشت طبیعت هست یک نوع ناهنجاری که البته گناهی متوجه فرد دارنده نیست ولی آیا باید ناهنجاری را به عنوان هنجار قبول کرد؟
چطور درمورد بقیه اختلالات روحی روانی درمان انجام می شود اما در این مورد نه؟
پاپ فرانسیس ميخواد اين كار رو براي دورو بري هاي خودشون ازاد كنن به اندازهاي فساد در اطراف امثال اقاي پاپ فرانسیس وجود داره كه ديگه جرايدشون روشون نميشه ازش حرف بزنن. عدم امكان ازدواج مردان راهبه و زنان راهبه اين مسائل رو بوجود مياره وقتي به قول خودش فرزندان خدارو از ازدواج منع كني نتيجهاش ميشود اين حرف مفت زدنها و بيماريهااي كه در جامهيه اروپا بيشتر رواج داره.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر