بازدید 59164

لغو تمامی محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران / پایان محدودیت سفر ۲۳ شخص حقوقی ایرانی+بیانیه وزارت امور خارجه

بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از امروز ۲۷ مهر، همه محدودیت‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران و همچنین اقدامات و خدمات مالی مرتبط با آن و تمامی ممنوعیت‌­های ورود یا عبور از قلمرو دولت‌های عضو ملل متحد ـ که پیش از این علیه برخی از شهروندان و مسئولین نظامی ایران تحمیل شده بودند ـ خودکار خاتمه یافت.
کد خبر: ۱۰۰۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱ 18 October 2020

لغو تمامی محدودیت های تسلیحاتی علیه ایران/پایان محدودیت سفر 23 شخص حقوقی ایرانی+بیانیه وزارت امور خارجه

بین الملل تابناک: بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)  از امروز ۲۷ مهر همه محدودیت‌های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران و همچنین اقدامات و خدمات مالی مرتبط با آن و تمامی ممنوعیت‌­‌های ورود یا عبور از قلمرو دولت‌های عضو ملل متحد ـ که پیش از این علیه برخی از شهروندان و مسئولین نظامی ایران تحمیل شده بودند ـ خودکار پایان یافت.

 ساعت ۳:۳۰ بامداد امروز یکشنبه ۲۷ مهر ماه/۱۸ اکتبر محدودیت‌های تسلیحاتی ایران در پنجمین سالگرد حصول برجام به صورت خودکار پایان یافت و از این به بعد، محدودیت صادرات و واردات اقلام تسلیحاتی از مبدا به مقصد ایران لغو و محدودیت سفر ۲۳ شخص حقوقی موضوع فهرست قطعنامه ۲۲۳۱ خاتمه یافت. 

لغو این محدودیت‌ها در حالی صورت گرفت که آمریکا در ماه‌های اخیر تلاش‌های گسترده‌ای کرد تا این محدودیت‌ها ادامه یابد و در همین راستا قطعنامه‌ای نیز به شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد داد که با ۱۱ رأی ممتنع، ۲ رأی موافق (آمریکا و جمهوری دومینیکن) و ۲ رأی مخالف (روسیه و چین) به تصویب نرسید و آمریکا باز هم ناکام ماند.

بر اساس قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد که در ماه مارس سال ۲۰۰۷ تصویب شد، تحریم‌هایی علیه برنامه توسعه موشک‌های بالستیک ایران، تصویب و هر گونه صادرات و واردات سلاح‌های سنگین هم از سوی ایران ممنوع شد.

پس از آن قطعنامه ۱۹۲۹ شورای امنیت سازمان ملل متحد در ۹ ژوئن ۲۰۱۰ به تصویب این شورا رسید و بر اساس آن تمامی کشورها می‌بایست از انتقال هرگونه تانک، خودروهای زرهی، هواپیماهای جنگی، هلیکوپترهای تهاجمی، توپخانه کالیبر بالا، کشتی‌های نظامی، موشک و سیستم‌ها و قطعات مرتبط با آن‌ها به ایران خودداری کنند و از دولت‌ها می‌خواست تمام محموله‌های هوایی و دریایی که به ایران فرستاده می‌شود یا از آن خارج می‌شود، در فرودگاه‌ها، بنادر و آب‌های قلمروی خود در صورتی که بر این باور باشند که آن محموله‌ها حاوی مواد اتمی، موشکی یا نظامی ممنوع اعلام شده‌ است، بازرسی کنند.

گفتنی است، لغو این محدودیت‌ها نیازمند هیچ اقدام دیگری از سوی شورای امنیت سازمان ملل نیست و از این پس تجارت تسلیحات و اقلام نظامی با ایران، ارائه خدمات مالی به این کشور و اعطای ویزا و مجوز سفر به اشخاص مرتبط با برنامه هسته‌ای بلامانع است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (یکشنبه) در توئیتی به زبان انگلیسی و در آستانه پایان محدودیت تسلیحاتی ایران نوشت: روزی بسیار مهم برای جامعه بین‌المللی که - در مخالفت با تلاش‌های بدخواهانه ایالات متحده - از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد و برجام صیانت کرده است.

وی افزود: عادی سازی همکاری دفاعی ایران با جهان از امروز، یک پیروزی برای آرمان چندجانبه‌گرایی و نیز صلح و امنیت در منطقه به شمار می‌آید.

بیانیه وزارت امور خارجه

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در رابطه به پایان محدودیت‌های تسلیحاتی و ممنوعیت سفر تعدادی از شهروندان و مسئولان نظامی کشور بیانیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد.

امروز، یک روز بسیار مهم برای جامعه جهانی است، که بر خلاف تلاش‌های رژیم ایالات متحده، از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ملل متحد و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) صیانت کرده است.

لغو تمامی محدودیت های تسلیحاتی علیه ایران/پایان محدودیت سفر 23 شخص حقوقی ایرانی+بیانیه وزارت امور خارجه

از امروز، همه محدودیت‌های انتقالِ اقلام تسلیحاتی به و از جمهوری اسلامی ایران و همچنین اقدامات و خدمات مالی مرتبط با آن و تمامی ممنوعیت‌های ورود یا عبور از قلمرو دولت‌های عضو ملل متحد که پیش از این علیه برخی از شهروندان و مسئولان نظامی ایران تحمیل شده بودند، به صورت خودکار خاتمه یافت.

بر اساس یکی از نوآوری‌های برجام، اختتام قطعی و بدون قید و شرط محدودیت‌های تسلیحاتی و ممنوعیت‌های مسافرتی مستلزم هیچ گونه تصویب قطعنامه‌ی جدیدی نیست و هیچ نیازی به صدور بیانیه و یا هیچ اقدام دیگری از سوی شورای امنیت ملل متحد ندارد.

لغو محدودیت‌های تسلیحاتی و ممنوعیت مسافرتی به گونه‌ای طراحی شده است که خودکار بوده و به هیچ اقدام دیگری نیاز ندارد. این مهم پس از مذاکرات نفس‌گیر و با پیش‌بینی‌ دقیق از امکان نقض تعهد از سوی یک یا چند طرف دیگر برجام به دست آمد. همین روش برای پایان محدودیت‌های موشکی در سال ۱۴۰۲ (۲۰۲۳) و نیز پایان کامل پرونده هسته‌ای در شورای امنیت در سال ۱۴۰۴ (۲۰۲۵) هم پیش‌بینی شده است.

بنابراین، از امروز، جمهوری اسلامی ایران می تواند هرگونه سلاح و تجهیزات لازم را، از هر منبعی، بدون محدودیت قانونی و صرفاً بر اساس نیازهای دفاعی خود تهیه کند و همچنین می‌تواند بر مبنای سیاست‌های خود تسلیحات دفاعی صادر کند. در اینجا باید این نکته مورد تاکید واقع شود که سنگ بنای سیاست خارجی ایران، رد سلطه و فشار در هر شکل آن است. از این رو، تحمیل هرگونه محدودیت در هر زمینه‌ای، از جمله مالی، اقتصادی، انرژی و تسلیحاتی، هیچ گاه از جانب ایران به رسمیت شناخته نشده است.

در عین حال، دکترین دفاعی ایران بر پایداری عظیم مردم و توانمندی‌های بومی استوار است. از زمان دفاع مقدس و جنگ تحمیلی هشت ساله رژیم صدام علیه ایران ـ که طی آن مردم دلاور ایران قربانی تسلیحات پیشرفته و آتش افروز غربی شد ـ تاکنون، جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بومی، نیازهای دفاعی خود را تأمین کرده است.

این دکترین همچنان محور اصلی و اساسی کلیه اقدامات جمهوری اسلامی ایران در حفظ قدرت دفاعی بوده و خواهد بود. تسلیحات غیرمتعارف و کشتار جمعی و واردات بی‌رویه سلاح‌های متعارف در دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد. توان بازدارندگی کشور مبتنی بر دانش و توانمندی بومی و برخاسته از قدرت و مقاومت مردم ایران است. در تاریخ معاصر، ایران به رغم اختلاف و برتری در قدرت، هیچ گاه آغازگر جنگ نبوده است.

ولی متاسفانه معاملات سودآور تسلیحاتی  ـ عمدتا میان کشورهای غربی و برخی کشورهای منطقه ـ به طرز قابل توجهی به ارتکاب جنایات جنگی در منطقه - همانند تجاوز علیه مردم بی‌دفاع یمن - کمک کرده و به آن دامن زده است.

علیرغم تلاش‌های ناموفق ایالات متحده برای جلوگیری و از بین بردن منافع ایران از قطعنامه ۲۲۳۱، دولت‌های عضو ملل متحد موظفند قوانین و مقررات خود را با این قطعنامه که «از دولت‌های عضو دعوت می‌کند که نسبت به این تغییرات توجه مقتضی داشته باشند» سازگار کنند.

جمهوی اسلامی ایران توجه همه دولت‌های عضو را به مفاد روشن قطعنامه ۲۲۳۱ و جدول زمانی مربوطه جلب می‌کند.

در این بیانیه آمده است: ایالات متحده که نیرنگ‌های غیرقانونی و بدخواهانه آن در تلاش برای نقض هر چه بیشتر قطعنامه شورای امنیت، در طول سه ماه گذشته، چندین بار توسط شورای امنیت به طور قاطع رد شده است، باید رویه مخرب خود را در قبال قطعنامه ۲۲۳۱ رها کرده، به پایبندی کامل به تعهدات خود بر اساس منشور ملل متحد بازگردد، اقدامات مغایر با حقوق بین‌الملل و نادیده گرفتن نظم بین‌المللی را متوقف کند و از دامن زدن به بی ثباتی در منطقه غرب آسیا اجتناب ورزد.

بدیهی است، هرگونه اقدام در تعارض با مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ و خصوصا بند یک قطعنامه و چارچوب‌های زمانی مندرج در آن، در شمار نقض ماهوی قطعنامه و اهداف برجام محسوب شده و جمهوری اسلامی ایران متقابلا حق انجام اقدامات لازم برای تامین منافع ملی خود را محفوظ می‌دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۹۴
تفنگ وموشک آب و نون نمیشه بیخودی دلخوش نباشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
چرا تا الان کشف نشده بودی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
تازه بخشی هم هست که کمترین مشکل را داریم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
امنیت و استقلال از نان خشک شب هم مهمتر است افراد شکم پرست و راحت طلب بروند تاریخ فروپاشی لیبی، شوروی سابق، عراق، یوگسلاوی ، سوریه و .. بخوانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
اگر واقعا توانایی علمی دارید
دستگاه ونتیلاتور و ساکشن و تجهیزات اطاق ای سی یو
برای بیماران کرونایی و سکته قلبی و مغزی بسازید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
جریان ، اگر برای من آب نشد برای تو نون شد را شنیدید؟ این همان جریان است. اگر برای ملت آبی نداشته باشد برای دلالان اسلحه ، کاسبان و...نون فراوانی خواهد داشت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
برا ماها اب نداره ولی برا خیلیا نون داره
ناشناس
| France |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
یکماه پیش 5 کیلو برنج خریدم کیلویی 25 تومن
الآن رفتم دوباره از همون برنج 5 کیلوخریدم کیلویی 31
تومن
هورررااااا
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
روغن ریخته نذر امامزاده نفرما جناب ظریف
ما اصلا مشکل تسلیحات و دفاعی نداشتیم تا الان
دولت مشکل سفره مردم را حل کند که کوچک و نابودش کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
فروش تسلیحات که بد نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
خوب این اول راه هست
الان جبهه جنگ عوض شده ، جبهه و خط مقدم جنگ وضعیت اقتصادی و تولید کشور هست
همه نیروها باید روی کار بیایند تا این در این عرصه فعال شوند و با افزایش تولید داخلی و دست یابی به تکنولوژی های برتر در اقتصاد این جنگ را به نفع خودمات تغییر دهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
دست نیروهای مسلح درد نکنه با تولیداتشون
دولت چرا پز میده؟
راستی از گشایشش چه خبر؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
منابع ارزی کشور و بیت المال را هدر ندهید
بازار آزاد و فاسد ارزی حتی با صدها میلیارد دلار هم اشباع و ارزان نمیشود
بقول دکتر صمصامی در شرایط جنگی فعلی متاسفانه بازار آزاد ارز باعث تشدید اثربخشی تحریم و افزایش نجومی قیمتها شد لذا باید محدود شود.
اما ظاهرا منافع ژن خوبهای دولت مانع کنترل بازار ارز است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
همه چی 1000 برابر شده مردم نون شب ندارن بخورن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
هر چیزی سر جای خودش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
آقای روحانی! به اندازه 5نفر ازاین موشکها به من بدین میخوام برای شب شام درست کنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
آره امریکا میزاره باخیال راحت اسلحه بخریم و بفروشیم. منتظر اقدام امریکا ، فردا دوشنبه باشید.
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
داشتن موشک و هواپیما دلیل بر نداشتن نان و آرامش و زندگی راحت نیست. کسانی که در آن زمینه کار کرده اند کارشان را درست انجام داده اند و کسانی که در زمینه نان و آب مردم کار کرده اند درست کار نکرده اند و باید آنها بازخواست شوند. چرا این دو را به هم ربط بی مورد می دهیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
اوکی جشن.....اوکی شادی....اوکی طبق معمول پیروزی....قبول کردیم....
وقتی خبر جشن و شادی میدین ، پس باید اثراتی هم داشته باشه قطعا".....
یعنی فردا باید پاشیم ببینیم دلار شده 70 ریال که نه.... لااقل 1000 تومن و پراید 6 میلیون و سکه 200 هزارتومن و..... آره؟؟؟؟!!! یا نه؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
بفرمایید خوروش فشنگ
هووووووورا دیگه همه مشکلات مون حل شد مردم
من فردا میخوام نون با موشک اس 400 بخورم میگن خیلی بهتر از گوشت و مرغ هست مزه ش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
یه لقمه هم به من بده ثواب داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
پیازم بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
کلک نخوراصلاپیازنخور
ای کاش میشد در تانکا زندگی کرد
ای کاش میشد ناوها رو مثل ماهی از دریا صید کرد و بین نیازمندان توزیع کرد
ای کاش میشد موشکا رو مثل گوشت قربونی بین اهالی محله تقسیم کرد
ای کاش میشد به جای کیک نارنجکی نارنجک خورد
ایک کاش میشد یه قطار پر فشنگ رو برای آذوقه برد و دست پر به خونه رفت
ای کاش میشد بمبا رو کباب کرد
ای کاش میشد در لوله هر تفنگ گل سرخی کاشت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
آره. اگه گذاشتند بکار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
ای کاش میشد بمب‌های آمریکا رو که معادل بمب‌های 200 کشور از جمله ایران هست رو به کباب تبدیل کرد تا همه گرسنگان برای همیشه سیر شوند داداش با بصیرتم
حالا چه نفعی برای مردم داره. هی به عربستان و امارات میگیم گاو شیرده. اونها دولتهاشون گاو شیرده هستند ولی ملتشون توی آسایش.
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
اونا هر کاری برای آسایش ملتشون میکنن . اصلاً براشون هم مهم نیست بقیه (البته فقط ایران) پست سرشون چی میگن .

کشوری قدرتمنده که ملتش در آسایش و رفاه باشه . نه اینکه مسئولینش در رفاه باشن و نسخه مقاومت برای ملتش بپیچن .
آخرش و بگو ، خوبه یا باز هم قراره تحریم ها روی ما اثر نداشته باشه و اینکه ما مقاومت می کنیم و یک سری ها هم به همان کار و رانت خود مشغولند . منظور از ما مردم شهید پرور است .
شب دراز و قلندر بیدار. تا ببینیم این حرفها مصرف داخلی داره یا نه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
این رفع تحریم‌ها ربطی به برجام نداشت و حتی این اقایان از عمد در برجام آوردن و 5 سال دیرتر اعمال شد
دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو
هر وقت سلاح خریدی یا فروختی لطفا به ما هم بگو بدانیم
خوش به حالمون پراید شد هفت میلیون آهای مردم جشن بگیریم
مباركه اميدواريم به همين شكل پيش بريم و دوباره سريال نمايش موشكهاي زير زميني و خط و نشون كشيدن مثله زمان بعد از تاييد برجام نشه
چه فایده ، دوباره کشور هایی مثل روسیه از این گزینه همانند خرید s300 از غرب به خاطر نفروختن تجهیزات امتیاز میگیرن
سوال اینجاست که الان جامعه جهانی به این اعلامیه اصلا توجهی میکنه؟؟؟
موشکهارابدهید مردم گزسنه بخورند
خوش به حال مردم روسیه از این به بعد هرجه در آوریم و نفت می فروشیم اسلحه از روسیه و چین می خریم.
روغن ریخته نذر امامزاده نفرما جناب ظریف
ما اصلا مشکل تسلیحات و دفاعی نداشتیم تا الان
دولت مشکل سفره مردم را حل کند که کوچک و نابودش کرد
آقای روحانی اولین فرصت باید این پیروزی شگرف را به مردم ایران تبریک بگه. صرف نظر از اینکه اصلا اجرا بشه یا نه. دقیقا مثل برجام همین که روی کاغذ تحریم برداشته بشه کافیه ولو اجرا نشه.........
هیچی دیگه سفره مردم پر برکت شد تامام
تا دیروز
معاملات تسلیحاتی آمریکا و اسرائیل و ... اخ بود
حالا برای ما هیچ اشکالی نداره و شیرین هم هست
ماکیاولی خیلی درست گفت که
هدف وسیله رو توجیه میکنه
یعنی الان ایران می تونه سلاح وارد کنه ، ولی دارو نه؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
دارو ها را که ۱۹ کامیون ۲۰ کامیون
صادر میکنند
و دلارهای آنرا هم به حسابشان واریز میکنند !!؟؟
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
همینو بگو
هرچند ظاهرا برای مسولین یک پیروزیه اما به حال مردم فرقی نمیکنه. آمریکا تا چند روز دیگه با یه حکم جدید، خرید/فروش و معامله سلاح با ایرانو ممنوع میکنه و کسی از ترس قهر آمریکا جرئت معامله رو نخواهد داشت. عملا هیییچ!
لغو تمامی محدودیت‌های تسلیحاتی علیه ایران


دلار33000
از دست این برجام بی فرجام... برسد بدست برادر حسین در ایالت کیهان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
اگر آمریکا از برجام خارج نمیشد که همینم خبری نبود دیگه؟
يعني پول براي دارو و غذابه دليل تحريم نداريم ولي براي خريد اسلحه داريم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
آی کیو
میتونیم اسلحه بفروشیم
این هم میشه مثل نفت و گاز و معدن و غیره یعنی کشورها تسلیحات نظامی را می خرند بعدش ایران باید بدود دنبال پولش یعنی هی پول بدو ایران بدو قابل توجه خوشحالان عدم تصویب fatf.
تحریم تسلیحاتی لغو شده ولی وقی نتوان پولی جا بجا کرد عملا معامله ای صورت نمی پذیرد واین یعنی همان تحریم بطور غیر مستقیم ب قوت خود باقیست
مبارک باشد.صبحانه تیر وتفنگ نهار توپ وتانک شام موشک وبمب.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
نصف شبم شیمیایی
خدا رو شکر
نون که نداریم در عوض سلاح داریم
خدایا شکرت
کاش یه قطعنامه هم بود که واردات دارو و غذا رو با ایران اجباری می کرد
مایحتاج مردم از اسلحه خیلی مهم تر هست
اگه تونستید برید اسلحه بخرید. البته اگه پولی باشه و از شکم مردم باز بزنید!!
از این به بعد صبحانه توپ و ناهار نارنچک و شام تفنگ بخوریم و شبها توی تانک بخوابیم .
عربستان 5 برابر ما خرید می کند و جشن نمی گیرد

از جنگ خسته شدیم و صلح چه عیبی دارد ؟
شما میگین به دلیل تحریم بانکی نمیتونید دارو که مصر بشر دوستانه داره وارد کنید . حالا چجوری میخواین اسلحه وارد کنید
خخخخخ
ما الان دارو تحریم نیستیم ولی آیا می توانیم در عمل دارو خرید کنیم؟
خدا را شکر. ما امروز همه پولهامون را جمع می کنیم تا باهاش اسلحه بخریم ببریم سر سفره خانواده.
خوب، که چی؟!
زندگی مردم نابود شده دولتمردان دارن خوشحالی می کنند که در ظاهر تحریم تسلیحاتی تمام شده خب بفرمایید ربطش به مردم چیه؟؟؟ اختلاس ها کمتر می شه؟ کاخ سازی ها در جماران و لواسانات تموم می شه؟ فک و فامیل بازی و سپردن همه پست های کشور با حقوق نجومی به بستگان بی سواد و بی تعهد و بی تخصص تموم می شه؟ کوه خواری و جنگل خواری و ویلا سازی و ساحل خواری... به نام وقف و ... تموم می شه؟ قاچاق دارو به عراق تموم می شه؟
لغو تحریم تسلیحاتی پشیزی برای مردم اهمیتی نداره البته شاید برای عده ای وابسته در لبنان و عراق و یمن و ... خبر خوشحال کننده ای باشه اما برای مردم ایران هیچ ارزشی نداره. در ضمن با کدوم پول می خواهید اسلحه بخرید؟!!!!!!!!! ......
واقعا جای تاسف داره امروز رفتم یک شیشه خیارشور گرفتم 38000 تومان موردی که خیار سبز و اب و نمک است با حدود 100 گرم کالباس و یک بسته نان شده است 67000 تومان حالا موشک را من چکار کنم شما نمیتوانید حداقل نیاز مردم را تامین کنید این چه افتخاری است.
خوب که چی؟ الان کره و روغن و ... پیدا نمیشه توپ و تانک را میخام چه کار؟
نه اینکه الان طبق برجام تحریم نیستیم و چقدر کشورها از جرات امریکا با ایران تجارت می کنن
هوووورررررااااااا
چه پیروزی بزرگی
دیگه گرسنگی وبیکاری وتورم وخودکشی وزباله گردی بسرامد !!!
اگر بهتون اسلحه فروختن حسابه
فایدش چیه؟
مردم درد بی نانی دارن مسولین درد خرید و فروش اسلحه؟!!
من گرسنه امه!

نون قراره بشه برامون؟
بورس تا این لحظه ۳۹۰۰۰ واحد سقوط کرد اینم پاسخ بورس به لغو تحریم تسلیحاتی !!!!
یکشنبه ۲۷ مهر ساعت ۱۰:۳۱
درحالیکه همه بازارهای رقیب بورس نورچشمی در مدار رشدهستند بازار سرمایه باوجودتبلیغات شبانه روزی همچنان درمسیر سقوط قراردارد
شاخص کل امروز هم نزولی بود و تااین لحظه ۴۰ هزارواحددیگر سقوط کرده
این بورس دیگه بورس بشونیست اگرترامپ بیاد بخاطر ادامه تحریمها و اگربایدن بیادبخاطر سقوط قیمت دلار سقوط خواهدکرد !!!
مثل نفت، خريد و فروش سلاح هم آزاد شد. اگر نفت را صادر كرديد آن وقت سلاح هم ميتوانيد
حالا ببینیم این برخی شهروندان و نظامی ها کجا می توانند بروند و نگران بازداشت شدن نیستند!!!!!!
دلار ریزش دارد.
خواهشاً شلوغش نکنید خودتان این بساط را برای ملت بوجود اوردید و حالا هم بعد از انقضای مدت آن اتومات به حالت اول باز گشته وهیچ نیازی به مذاکرات نفس گیر هم نبوده است جز هزینه هزاران دلار بابت رفت و آمدها و هتلها وخوراک سوغات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
احسنت بهترین کامنت
مبارک باشه به امید یزدان از امروز زندگیمون متحول میشه
سپاه باید لیست سلاح های موجود و آماده صادرات اعلام کنه تا کل ملت همکاری کنند و مشتری پیدا کنیم سپاه نباید تنها بماند
یعنی از امروز......از هر فروشگاهی که بخواهیم میتوانیم تهیه کنیم.......یا باید ثبت نام کنیم......صفیه یا نوبتیه...!!!!!!
خوبه روی کاغذ مدت تحریمهای تسلیحاتی تمام شد ولی ایا کشوری جرات میکند با امریکا مخالف کند وبا ایران خرید فروش اسلحه بکند
یه سوال ایا امریکا میتونه بگه هر کشوری که به ایران سلاح بفروشه یا بخره تحریم میشه؟
یه سوال ایا امریکا میتونه بگه هر کشوری که به ایران سلاح بفروشه یا بخره تحریم میشه؟
اول از فروش شروع کنید.
اول از فروش شروع کنید.
احمدی نژاد که نفت خالی کرد وسط سفره مون
روحانی هم که فشنگ گذاشت کنار بشقاب غذامون به جای خلال دندون

حالا بازم نق بزنید
دیگه چی میخواید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
من غلط بکنم‌دیگه چیزی بخوام
حالا موشک بفرشیم جاش انبه بگیریم؟
چقدر ذوق کردید؟!!!!تا زمانی که توصعه نظامی را بر توصعه اقتصادی اولویت میدهید،..فقیر و فقیرتر می شوید و ضعیف و ضعیفتر...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
سهراب جان توسعه نه توصعه بهتر هست درستو ادامه بدی تا اظهارنظر کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
توسعه دلبندم
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
ناشناس 1332 از اینکه یادآوری کردی ممنون...اما میدونی که قدیما به کسی که مفهوم رو ول میکرد دیکته رو میچسبید میگفتن ملا لغتی!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
ناشناس 13:32
شاید بلد نباشه بنویسه توسعه و از نظرت هنوز مدرسه میره
مهم اینه تفکر و دیدگاهش از برخی مسئولای پر مدعا و همه چیز دان بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
اقا سهراب توهم مثل بعضی ها شنیدی وبازگو میکنی ولی سطح سواد تدرحد راهنمایی هست به اندازه سوادت حرف واظهارنظرکن وتوفقط گوش کن ما بزرگترها چی میگیم
با این خبر خوش امروز کلا بورس ریخت و سرمایه شرکتها و سهامداران هر روز داره کمتر میشود .
بد نیست بدانید با این کاهش قیمت ها و افزایش قیمت ارز به زودی کل شرکتهای ایرانی ارزشی تنها برابر با یک شرکت خارجی شیطان بزرگ که نمیخواهم اسمش را بگم پیدا خواهند کرد.
تابناک ایا رفع تحریم تسلیحاتی برای افزایش سطح رفاه مردم تاثیر گذار است؟ ایا برای مردم نون شب میشه؟
چه خبر از سفره مردم!!!
مردم نان ندارن بخورن شما دنبال چه میگردی
خب حالا از امروز محموله های تسلیحات ایرانی به سراسر دنیا ارسال میشه فقط مشکل اینجاست که کسی پولشو بهمون نمیده
امیدوارم..............بازار سیاه درست نکنید تا به همه برسه.......!!!!!
جمع کنید این بساط اعلام پیروزی های الکی رو.دلتون برای خودتون خوشه وگرنه در عمل هیچ هست.یه فکری هم برای قیمت مرغ بکنید که دیروز خیلی شوکه شدم و نخریده برگشتم خونه.
خدایا شکرت الان میرم یه ام 16 خفن میگیرم باهاش آب گوشت درست میکنم
روحانی ووزیر خارجه با آب وتاب فراوان اعلام کردند تحریمهای تسلیحاتی از 27مهرماه به اتمام میرسد وایران میتواند آزادانه سلاح بخرد وسلاح بفروشد سوال ملت ازروحانی این است اگر ارزی وجوددارد برای واردات اسلحه پس چرا مواد غذایی ودارویی وارد نمیکنید تا اکثریت ملت اززیر بار وضعیت ذلت باربی سابقه نجات دهید که کاردرابه استخوان رسانده مهمات و اسلحه درجایی اکثریت ملت زیرفشاراقتصادی بیکران هستند کاربردی ندارد چراکه اصل رضایت یک ملت از وضعیت کشوراست لذا حضرات بفکر وضعیت فلاکت باراقتصادی ملت باشند
دلار 32500
به کدام کشور ها صادر کنیم؟؟؟ چین و روسیه که خودشان قدرن نظامی خوبی دارند و بقیه کشور ها هم که خریدار از امریکا هستند . تنها گزینه ی واردات مانده که اگر پولی داریم بهتر از خرج مردم کنید تا سلاح . با این وضع اقتصادی اگر جنگی هم رخ دهد مردمی نخواهد ماند تا این سلاح ها را در دست بگیرند
چه اهمیتی دارد؟ بیایید در کوچه و خیابان و با مردم مصاحبه کنید... ببینید چه میشنوید
واقعا بهترین خبری بود که تا حالا شنیدم، حالا که خونه و ماشین خریدن واسم رویا شده، عوضش میخوام یه تانک روسی بخرم بزنم جاده شمال! واقعا دمتون گرم
یکشنبه ۲۷ مهر ساعت ۱۱:۳۴
دلار ۳۲۵۰۰
سکه ۱۶۶۰۰
بورس مفنی ۴۳۰۰۰ واحد
علی برکت الله !!!
جرات ندارید نظرات مردم را نشان دهید؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
دیگه چی رو نزاشته؟!! فقط مونده فحش رکیک. لاید کامنت شما دیگه خیلی داغون بوده!! یه مگا به نظراتی که تایید شده بنداز! تارضایتی و ... به خوبی منعکس شده دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
ناشناس ۱۳:۵۲
چیزایی که نزاشته رو اگه اینجا بگم بازم نمیزاره
پس سوال بیخود نپرس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
بعضی ها فقط غر میزنن
تصمیم دارم آخر هفته یه ضدهوایی بخرم
امیدوارم حداقل این قیمتش مناسب دربیاد
برخی که اعتقاد دارن قطعنامه ها کاغذپارن!
دورود بر ظریف و تیم قهرمانش
:/
کسی از پیشرفت نظامی کشورش ناراحت نمیشه و بودجه ای که به امور نظامی داده میشه ربطی به بخش دولتی نداره اما در این شرایط بحرانی مثل الان که کرونا بسیاری از کسب و کارها رو نابود کرده، توی موج سوم داریم غلط میزنیم، وضعیت اقتصاد فلج کننده است و دلار به 32 هزار تومن رسیده، خرید تسلیحات منطقی نیست. تازه دلار اگر 35 هزار تومن رد کنه، اقتصاد ایران ورشکست میشه و ... . در مورد خرید و فروش تسلیحات این رو هم باید در نظر بگیرم که آیا واقعا ایران میتونه؟ چون همه میدونیم کدخدا مکانیزم ماشه رو چکانده و کسی بدون اجازه اش اب نمیخوره. حالا هرچقدر شما میخواید بگید آمریکا رو به افول است و فلان است، باشه. اما باید واقعیت رو هم دید.
قیمت تخم مرغ چند؟
چه تغییری در وضع مردم ایجاد می شه؟فقط پولهای ما را خرج تسلیحات خواهند کرد .اصلا خبر خوبی نبود
خبر خوبی بود بین این همه خبرهای بد
درودبرروحانی
با این تحریمهای موجود هیچ کشوری ماست هم از ایران نمیخره چه برسه به اسلحه هنوز اون نفتی که فروختیم پولشو نمیتونیم استفاده کنیم بلوکه شده تو چین و کره و هند و ... امروز بورس منفی شد دلار رفت بالا تا کی این حضرات میخوان بشینن و شعار بدن؟
تابی جون . میشه بگید چه نفعی برای معیشت مردم داره ؟؟؟؟؟ آیا باید خوشحالی کنیم یا گریه ؟؟؟
نمی دونم شاید من اشتباه می کنم ولی طبق اظهارات مسئولین قرار بود تحریم ها در همان روز امضا برجام برداشته شود حالا بعد از گذشت چندسال امروز با کش و قوس های فراوان تحریم های خرید و فروش تسلیحات برداشته شد. اهان فهمیدم که هدف اصلی برجام در واقع فروش سلاح بوده ......... خوب پدر بیامرزها اینو همون اول صادقانه به مردم گوشزد می کردید .......اهان می دونید مشکل کشور ما چیه حب ریاسته ...... خدمت به مردم مسئولی از جنس مردم می خواهد شخصی رو نمی خواهد که ثروتمند بدونه دغدغه باشد بلکه شخصی را می خواهد که در بین مردم از مردم با مردم باشد نه شخصی که در داخل ماشین نظر سنجی می کند.......
تحریم تسلیحاتی ربطی به برجام ندارد وباید زودتر برداشته میشد که آقایان قبول نکردن
ما نون واسه خوردن نداریم.سلاح میخواییم چیکار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
بیسکوییت با موشک بخورید
لغو خرید گوشت قرمز چی؟
میدونی دیگه خیلیا نمیخرن؟
اخه مضره درجریانی که
مرغم انگار داره مضر میشه
من یک موشک نقطه زن لازم دارم، کجا برای خرید مراجعه کنم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
کجا رو می خوای بزنی شیطون:))
من یک موشک نقطه زن لازم دارم، کجا برای خرید مراجعه کنم؟
ای کلک!!!
قرار بود تحریم اقتصادی را برداری، چی شد؟
خودتان می گفتید دوران موشک گذشت!!!
به این زودی فراموش کردبی یا کلکی ملکی چیزی دربین است؟؟؟؟
این مواردی که هیچ وقت تحریم نبود از جمله مواد اولیه شرکتها چرا نمیاد و همین نفت ایران مگه تحریم هست که چین و کره و ژاپن و ...نمیخرن و مول قبلی هاش رو نمیدن.
ما دلمون رو به چی خوش کنیم به اسلحه هایی که قرار هست بجای طلب های ما بدن تا ما باهاشون با کی بجنگیم.
احتمالا حساب کردن با خودمون بجنگیم.
باز شروع کردیم داریم به خودمون تبریک میگیم بابت اینکه آمریکا ضایع شده.... ولو اینکه موضوع هیچ آورده ای هم برای کشور نداشته باشه.
به گرونی ها برسید به کرونا برسید... هچی ازتون نمیخوایم.
بعد با کدوم پول می خواهند سلاح بخرند . من تو این موندم . به کی می خواهیم سلاح بفروشیم .
اگر مخالفین برجام دبه نمی کردند یک روز محدودیت های غنی سازی هم پایان می یافت و ایران عملا مانند ژاپن به یک قدرت هسته ای مشروع بدل می شد.برجام دستاوری بزرگ بود که به فنا رفت
چه فکر میکردیم و چه شد
فکر میکردیم بابامون زن میگیریه
فکر نمیکردیم ننه مون شوهر کنه
.بالاخره جنگ خوبه یا بد .اگر بده چرا اسلحه بخریم و بفروشیم .این سالها اگر رو صنایع دیگه سرمایهگذاری میکردن الان وضع مردم این نبود
آخ جون این بار به جای نفت قراره تفنگ رو سر سفره مردم بیارن!
من این به طنز نمی نویسم ای کاش چندتا از این اسلحه ها را در اختیار ما بزارند تا خودمون راحت کنیم
این مساله فقط مصرف داخلی داره. باوجود تحریمهای همه جانبه ای که امریکا علیه ایران وضع کرده و همینطور محدودیتهای بانکی، تقریبن هیچ کشوری حاضر به فروش هیچ سلاحی به ایران نیست. حتی کشورهای به ضاهر متحد ایران مثل چین و روسیه چنین کاری نخواهند کرد. چرا که اکثر شرکتهای این کشورها، بخصوص چین از نظر تکنولوژیک وابسته به امریکا هستند و به دلیل ترس از تحریم توسط امریکا تمایلی به همکاری با ایران ندارند. مساله بعدی عدم توانایی مالی ایران برای انجام خریدهای سنگین هست. چرا که با توجه به عدم فروش نفت و پایین بودن درامدهای خارجی و ارزی ایران، امکان خریدهای نظامی آنچنانی در جهت مثلن بازسازی و به روز رسانی نیروی هوایی وجود نخواهد داشت و چنین امری به زمانی حداقل بیست سال نیاز دارد.
خوش به حال صاحبان قدرت
البته نظر بعضی کاربران که از سختی معیشت مردم گفته اند بجا و درست است. اما اینکه بعد از اینهمه سال محدودیت تسلیحاتی از کشورمان برداشته شد نیز درخور توجه و نوعی پیروزی است.
اینک که این محدودیت بناحق برداشته شده روی سخن با جناح و افراد همیشه منتقد و بعضاً توهین کننده به رییس جمهوری و ظریف و دست اندرکاران برجام است که اگر این کار مثبت حاصل دسترنج‌خودشان بود هم اکنون از هر تریبون در اختیار این پیروزی را به خودشان و ملت ایران تبریک میگفته و همه برنامه های صدا وسیما پر بود از اخبار این پیروزی و شکست امریکا و غرب و غیره و غیره. اینک متوجه میشویم که هجمه متراکم و برنامه ریزی شده علیه دولت و برجام که این روزها سر در کجا دارد. این موضوع اگر منافع مادی فی الفور نداشته باشد ولی موضوعی ملی است که همه باید خوشحال و سرافراز باشند . این گروه منتقد نشان داده است که برای منافع جناحی و چیبیدن به میز قدرت از هیچ کاری رویگردان نیستند. مردم و کشور در درجه دوم اهمیت است اگر اصلاً برای مردم و نظرشان احترامی حداقلی داشته باشند.
ایران که اکثر سلاح های مورد نیازش رو خودش تولید میکنه خدا رو شکر! پس این مسئله چندان جذابیتی و تاثیری روی حال و احوال ملت ندارد! هر وقت دلار شد 3 هزار تومن و پراید شد 30 ملیون تومن مردم خوشحال خواهند شد
قاچاق دارو، ارز، خودرو، مواد غذایی مشکل نداشت. تحریم اسحله برداشت از این پس می توانید اسلحه هم قاچاق شد
تحريم تسليحات برداشته شد خوب كه جى ارز داره ميره بالا تمام اجناس قيمتا ساعتى شده فقر بدبختى بيكارى بيمارى وباء و.........
شما اول پول نفت ملت رو که فروختید پس بگیرید
والله به خدا به هر کی دوست دوری دغدغه مردم رفاه هستش نه خرید اسلحه و فشنگ
شکر نگران گرین کارت اون 23 نفر بودم بدو تا تمدید نشده...
خلاصه ما نفهمیدیم ، برجام خوب بوده یا بد بوده ؟
این همه پیام خوندم یعنی حتی یک نفر هم از این خبر خوشحال نبود !!!!!
الان وقتشه ایران ایران هرچی اسلحه ناکارامد انبار کرده زیر قیمت بازار رد کنه
یک حالی به صندوق دولت بده
نمیفهمم دلیل این همه تیکه هایی که میندازید ! چیه همه دوست دارید که بیچاره باشه ایران؟ که هرکی از راه رسید بتونه تهدید کنه کشورمونو؟ والا به خدا خیلی خودفروخته شدید
امیدوارم که روزی برسه انقدر از لحاظ دفاعی قوی شیم که هرکی از راه رسید تهدید نکنه ایرانو، روزی برسه که از لحاظ نظامی و اقتصادی حرف اول رو بزنیم حداقل تو آسیا
من خوشحال شدم از این خبر
ایران کشور منه
خاک منه

ایران ناموس همه ی ماهاست
انقدر غرب زده نباشید
به امید روزی که همه ی تحریم ها برداشته شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
تو نه اسمت آرمین هست نه ایران و خاکش برات مهمه
تو پول میگیری که به مردم گرسنه کشورت بگی غربزده
به نظر من این دولت در بحث مسائل حقوقی و بین الملی یک سری حرکات خوب انجام داد. همچنین تاسیس شرکت خای دانش بنیان هم حرکت خوبی بود. اما متاسفانه در بحث مسائل داخلی و اقتصاد و خصوصا تورم اونقدر ضعیف عمل کردن که بر روی تمام مسائل دیگر دولت و کشور سایه انداخته
لغو تحریم تسلیحاتی برای مزدم اب میشه یا خربزه
جامعه جهانی رو خوب اومدی
مسئولین هوشیار باشند.

ممکنه تمام قضیه تحریم تسلیحاتی نقشه آمریکا باشه برا اینکه ایران رو بیشتر به خرید سلاح ترغیب کنه و باعث بدتر شدن وضعیت اقتصادی ایران بشه.
خب که چی ؟!!
از فردا بزنیم تو کار خرید و فروش تانک و ضد هوایی شاید بشه باهاش پول خرج زن و بچه ام را در بیارم!
اینم خودش تموم شد
زمانی که فقیرتر بشی و گرسنه تر عزت و غرور ایرانیت هم فقیر میشه
شد نون و آب برای مردم ؟!!!
مردم گرسنه هستن، گرسنه، بفهمید
از فردا دیگه میتونیم اسلحه بخریم برای خودمون
مسولین محترم نه سرما‌کلاه بذازین نه دل خودتونوخوش کنید اینا چیزی نیستن لطفا گرونی رو تموم‌کنید
سلاح فقط امریکایی
به خدا یه اف22 کل نیرو هوایی روسیه رو حریفه
روسیه فقط پول میگیره و اخرش ات اشغال تحویل میده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
اتفاقا در جنگ آذربایجان و ارمنستان برتری مطلق تسلیحات هوایی آذربایجان که همگی ساخت آمریکا و کانادا و اسراییل و اروپا هستند را بر آشغال تسلیحات روسی که در دست ارمنستان است می بینیم
این یه زمان مشخصی داشت که باید تموم میشد
چی شد این تحریم هم برداشته شد اما دلار که همه چیز به اون وابسته هت همچنان در حال رو به بالا رفتن هست امریکا بهمون رحم کرد شما چرا به ما رحم نمیکنین بابا ملت کمرشون از شکستن رد شده
یکم انصاف بد چیزی نیست
شخص حقوقی چطوری میتونه سفر کنه؟؟
تا امروز بهونه دستتون ندادیم. ولی حالا منتظر آتیش بازی باشید آقای ترامپ
پاسخ ها
- مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
مواظب باش دستت نسوزه داداش !!!!
جالب تر از همه پایان محدودیت سفر ۲۳ شخص حقوقی است!!! من موندم که شخص حقوقی چطور و با چه وسیله ای سفر می ره؟؟؟؟؟؟!!!!!
ماموریت اقای ذالنور هویدا شد . روزی که باید ایشان برای رفع تحریم تسلیحاتی شیرینی پخش کند . روحانی را برای پیروزی در این جریان به اعدام محکوم میکند یعنی همان چیزی که ترامپ و نتانیاهور در ارزویش هستند و بودند ولی رفتار دیپلماتیک ایجاب نمیکرد که سخن ذالنور را فریاد بزنند و لذا ذالنور ماموریت خود را بخوبی و بی مزد و مواحجیب به سرانجام رساند . و صدای ترامپ و نتانیاهو از حلقوم ذالنور شنیده شد . بر شرفتان درود . بر میهن دوست تان درود . بر احترامی که بر لباس روحانیتی گذذاشتید درود .
این تحریم ها کی وضع شده بود که حالا لغو میشن؟
من فکرمیردم ازهمون اولل انقلاب تحریم بودیم. نگو در زمان آقای احمدی نژاد بوده.
والا چند سالی بود آرزو به دلمون مونده بود یه ماشین نو بخریم، که الان با این قیمتهای مریخی دیگه یه جفت لاستیک نو هم نمیشه خرید!!! خواهشا اگه ممکنه شرایط و قیمت تانک، نفربر، جیپ جنگی تولید ملی با قیمت مناسب رو اعلام کنین که لاقل اونو بخریم باهاش بریم سفر...
اوکی جشن.....اوکی شادی....اوکی طبق معمول پیروزی....قبول کردیم....
وقتی خبر جشن و شادی میدین ، پس باید اثراتی هم داشته باشه قطعا".....
یعنی فردا باید پاشیم ببینیم دلار شده 70 ریال که نه.... لااقل 1000 تومن و پراید 6 میلیون و سکه 200 هزارتومن و..... آره؟؟؟؟!!! یا نه؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
معامله بزرگی درکارنیست!لغوتحریم تسلیحاتی فقط یک عدد درتقویم است!
خداروشکر امروز سر سفره به بچه هام گفتم قراره دیگه نگران نباشند فردا قراره برم چند تا موشک و گلوله خمپاره و کاتیوشا بگیرم بزارم سر سفره خداییش بچه هام خیلی خوشحال شدن مرگ بر آمریکا
بسیار خوب. حالا با درآمد محدود کشور باید تانک و اسلحه خرید؟ از که از چین؟ یا روسیه؟ یا حالا آلمان و فرانسه هم می توانند در مناقصه شرکت کنند؟ تانک در مقابله با کدام کشور همسایه و غیر اهمیت استراتژیک دارد؟ هر زمان محدودیت های اقتصادی برداشته شد ما هم جشن بگیریم. مقامات تصمیم گیر قدری تعمق کنند که بقول خودشان دشمن چگونه است که اجازه خرید اسلحه را می دهد ولی فشار اقتصادی را هر روز بیشتر می کند؟
تسلیحات را رها کن برای مردم هیچ اهمیتی ندارد قاچاقچی نوزده کامیون دارو تو این نبود دارو کی هست
یا این موضوع هم مثل موضوع هجده تن طلا می خواد ماستمالی بشه
اهالی مملکت! به شکرانه چنین اتفاق میمون و مبارکی. امشب به خیابان ها بیایید و با پایکوبی و حرکات موزون جشن بر پا کنید. باشد که چشم دشمن و بدخواه کور شود.
نه که صف کشیدند برا خرید تسلیحات از ایران.تلیاردر شدیم رفت.تخم مرغمون تو روغنه.
میون خبر لغو تحریم تسلیحات ، انسولین کم شد تو کشور
سفره های مردم عالی میشه بعد از نفت موشک هم به سر سفره های مردم می آید
فوری فوری ..
روحانی یک خبر خوش دیگر هم به مردم داد و بابت این اتفاق مهم به ملت عزیز ایران تبریک هم گفت. فرمودند ما از بیست و هفتم مهر ماه هم می توانیم اسلحه بخریم و هم می توانیم بفروشیم.
خدا را صد هزار مرتبه شکر، عیال بنده چهار سال بود که از من تقاضای خرید یک مسلسل آلمانی می کرد. الحمد الله به برکت تلاش های دولت تدبیر و امید سر همین ماه یک مسلسل اتوماتیک برای اون و یک خمپاره انداز هم برای خودم می گیرم.
حرف رایگان زدن اسان است!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر