بازدید 6010
۳

احتمال پذیرش بیماران جدید در بیمارستان صحرایی

عضو کمیته علمی مقابله با کرونا گفت: با ادامه بی توجهی برخی مردم به شیوه نامه‌های بهداشتی و انجام مسافرت در دو هفته پایانی ماه صفر، احتمال دارد برای پذیرش بیماران جدید به سمت ایجاد بیمارستان‌های صحرایی برویم.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۰ 06 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، دکتر مسعود مردانی در برنامه تیتر امشب ۲ شنبه شب شبکه خبر افزود: شیوع و همه گیری کرونا در این فصل و در این مقطع بسیار غیر منتظره بود و دکتر زالی هم امروز وضع بحرانی پایتخت را اعلام کرد و به گفته یکی از همکاران پزشک، وضع تهران از رنگِ قرمز عبور کرده و سیاه شده است.

وی با بیان اینکه مقایسه وضع کنونی با هیچ یک از روز‌ها و ماه‌های ابتدایی شیوع بیماری در ۹ ماه گذشته قابل مقایسه نیست، گفت: بار‌ها با فرد بیماری مواجه شده ام که وضع بحرانی و نیاز به بستری شدن داشته است، اما نه تنها بخش‌های ویژه بلکه بخش‌های عادی هم به علت نبود ظرفیت او را پذیرش نکرده اند.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: بر این اساس گاهی مجبور می‌شویم به روش‌های نه چندان علمی، دارو‌های موردنیاز بیمار بدحال را همراه یک پرستار به منزلش بفرستیم تا در خانه و با همان دارو‌ها درمان شود.

دکتر مردانی در ادامه اعلام کرد: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا بیشتر از آمار وزارت بهداشت است.

این متخصص بیماری‌های عفونی با تاکید بر اینکه کرونا پیر و جوان و فقیر و غنی نمی‌شناسد، افزود: هر کس آنتی بادی ویروس را نداشته باشد به آن مبتلا می‌شود.

دکتر پیام طبرسی رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری نیز در این برنامه گفت: در شهر تهران، تخت بستری برای بیماران کرونایی وجود ندارد.

رئیس بخش آی سی یو بیمارستان امام خمینی نیز گفت: اوضاع در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان خوب نیست و در مرحله بد قرار داریم.

دکتر بیگ محمدی افزود: در پیک جدید کرونا، تعداد بستری بیماران نسبت به ترخیصی‌ها بیشتر است.

دکتر گوهری مقدم، رئیس بخش آی سی یو بیمارستان شریعتی نیز در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: هم اکنون درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و در شرایط فعلی پیشگیری مقدم بر درمان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
همچنان تهران را قرنطینه نکنید. شهر را به حال خودش رها کردید. هیچ مدیریتی نیست. توقع بهبود اوضاع را هم دارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
تهران باید شش ماه پیش قرنطینه می شد تا کار به اینجا نکشه .
مدیریت باتلاقی کرونا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار