بازدید 4758
۱
چرا داورزنی به استخدام مربی ارزی اصرار دارد؟

سرمربی خارجی چند دلار برای والیبال ایران آب می‌خورد؟

کد خبر: ۱۰۰۵۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰ 29 September 2020

این روز‌ها والیبال ایران در انتظار انتخاب سرمربی آینده تیم ملی است و گفته می‌شود که توافقات با آلکنو هم انجام شده و جذب این مربی نامدار روس به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش تابناک ورزشی، در صورتی که این اتفاق رخ دهد آلکنو حدود ۵ ماه سرمربیگری تیم ملی والیبال ایران را بر عهده خواهد داشت تا در المپیک توکیو روی نیمکت تیم ملی بنشیند؛ اما این حضور ۵ ماهه چقدر برای والیبال ایران هزینه خواهد داشت؟

آلکنو از جمله مربیان گرانقیمت والیبال دنیا محسوب می‌شود و حداقل مبلغی که برای جذب این مربی باید هزینه شود حدود ۱۵۰ هزار دلار برای ۵ ماه است. اینکه در فوتبال جذب مربی خارجی ممنوع است، اما در والیبال این امکان وجود دارد هم از جمله تصمیماتی است که می‌توان در خصوص آن بحث‌های زیادی را مطرح کرد.

تیم ملی والیبال تقریبا هیچ شانسی برای صعود به مرحله نیمه نهایی المپیک ندارد و حتی اصرار روی آرمان تیم ملی هم تاثیری در این موضوع نخواهد داشت. ۵ میلیارد تومان هزینه برای حضور ۵ ماهه در ایران جای هیچگونه توجیهی را نمی‌گذارد؛ حتی حضور تیم ملی در جمع هشت تیم پایانی را هم باید با اما و اگر دنبال کرد، چرا که تیم‌های حاضر در المپیک با بالاترین آمادگی خود در این رقابت‌ها حاضر می‌شوند.‌

ای کاش مسئولان فدراسیون والیبال این واقعیت را می‌پذیرفتند که در انتخاب سرمربی تیم ملی، جنبه‌های فنی بیشتر از اینکه افکار عمومی راضی شود ارزش دارد و نباید با موج‌سواری تصمیماتی گرفت که برای کشور هزینه‌بر خواهد بود. باید دید واکنش وزارت ورزش در قبال این موضوغ چیست، اما لازم و ضروری است که این موضوع مورد بررسی دوباره قرار بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با کمال احترام
استدلال شما را بسیار آبکی و آکنده از نیات شخصی و گروهی دیدم...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار