بازدید 10382

یارانه میلیاردی برای استخرهای لاکچری

در شرایطی که بهای تمام شده تولید هر مترمکعب آب در تهران ۲۷۰۰ تومان و متوسط قیمت فروش ۷۰۰ تومان است، در هر مترمکعب آب ۲۰۰ هزار تومان یارانه پرداخت می شود.
کد خبر: ۱۰۰۵۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲ 26 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان، البته این یارانه برای کالایی ضروری مثل آب بد نیست اما وقتی حجم زیادی از آب مصرفی شهری مثل تهران در خانه های ویلایی لوکس شمال شهر صرف آبیاری درختان و پرکردن استخرها می شود، باید به موضوع به شکل دیگری نگریست.

بر اساس این گزارش ساکنان پایتخت در مدت یک روز (۲۵ شهریور) یک میلیون و۳۰۴ هزار متر مکعب آب مصرف کرده‌اند که به استناد آمار، ۴۷ درصد از میزان مصرف آب بخش خانگی مرتبط با استفاده پر مصرف هاست که در مناطق یک تا ۳ شهر تهران ساکن هستند. یک حساب سر انگشتی مشخص می‌کند، پر مصرف‌های لاکچری نشین در یک روز ۶۱۲ هزارو ۷۷۶ متر مکعب آب مصرف می‌کنند. با احتساب یارانه ۲ هزار تومانی هر مترمکعب آب و یک ضرب ساده مشخص می شود که در هر روز یک میلیارد و ۲۲۵ میلیون تومان از بیت المال صرف پر کردن آب استخرهای مناطق مرفه نشین تهران و آبیاری فضای سبز این واحدهای مسکونی می‌شود.

این در حالی است که با یک راهکار ساده یعنی افزایش قابل توجه نرخ آب بها برای پله های بالای مصرفی این یارانه حذف می شود. کسانی که در حد عرف و برای کارهای روزمره از آب استفاده می کنند یارانه بگیرهستند اما کسانی که مصارف نامتعارف مثل پرکردن استخر و آبیاری فضای سبز بزرگ دارند باید بهای واقعی را بپردازند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۴
ملت را بازی ندهید باز آب را میخواهید گران کنید حرفهای بی معنی تحویل مردم میدهید . هیچ استخری را با آب لوله کشی پر نمی کنند زیرا فوری شرکت آب متوجه و جریمه سنگین میکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
یاد همین گفته های اول می افتم میگفتند اگر این صرفه جویی را انجام بدهیم 1000 مدرسه و صد هزار بیمارستان و ... مگر ساختید دوما مگه استخر ها دسته کیه أقای فتاح یک سری رو گفتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
من کارمند سازمان آب هستم کاملا این متن را مورد تایید است.
آب را باز میخواهند گران کنند حرف های مفت تحویل ملت میدهند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
اب رو گرون کنند و خرج ملت کند وضع همه بهتر میشه مگه در اروپا اب گرونه مردم بدبخت شدند .خیر فاصله طبقاطی کم میشه
" در هر مترمکعب آب ۲۰۰ هزار تومان یارانه پرداخت می شود "

فکر نمیکنید اشتباه تایپی بوده باشد ؟!
اگر این آسمان و ریسمان بافتنها برای گران کردن آب است که راحت و بدون دردسر بفرمائید اما اگر مساله آنهائی هستند که استخرهای خود را پر می کنند یا باغهای خود را با آب شرب آّیاری می کنند که این راهکار دارد.
شما با توجه به پایان کار ساختمانی می توانید متوجه شوید که کدام ساختمان دارای استخر می باشد و کدام ساختمان استخر ندارد و با توجه به میزان مصرف آن شخص نسبت به مصرف بی رویه اقدام به اقدام لازم انجام شود مثلا اینکه بابت استفاده آب شرب برای استخر جریمه شوند و آنها مجبور به خرید آب چاه برای استخر گردند و بی دلیل به مردم فشار نیاورده شود.
همچنین آنهائی که باغات خود را با آب شرب آبیاری می کنند نیز مجبور شوند که آب خریداری کنند و در مخازنی نگهداری کنند و از آن آب استفاده کنند.
پس لطفا بیخود مردم را اذیت نکنید و مردم را به سخره نگیرید. باتشکر
در ایام کرونا کی استخر استفاده می کنه؟؟
ای کاش مثل زمان های قدیم هیچ مطلب و آماری بدون نظارت منتشر نمی شد و مردم فقط نوشته های افراد باسواد را می توانستند بخوانند!
تابناک ریاضی بخوان. 2700 تومان قیمت تمام شده و 700 تومان قیمت فروش. می ماند 2000 تومان یارانه نه دویست هزار تومان
عامل گرانی در کشور سازمانهای دولتی هستند و بس ، اجازه ساخت استخر لاکچری را چه کسی صادر میکند شهرداری .نظام مهندسی و غیره.
خیلی گزارشتون ضایع بود
هدفتون کاملا مشخص شدس ما اب از سرمون گذشته نمیخواد مقدمه چینی کنید یهوای بگید اب گرونتر شد بعضیا هم بگن ما نمیدونستیم و تموم میشه ماجرا
یارانش میشه دو هزار تومن اصلاحش کنید متن خبر رو
چه بخور بخوری هست! آب مفت برای دولت 2700 در میاد. چه پولی این وسط گم میشه خدا میدونه. من آب از 60 کیلومتر دورتر از باغم برام، با تانکر آب میارند که تقریبا 11000 لیتر هست توی این گرونی 400 هزار تومان میشه. اگه با نرخ اینا حساب کنیم باید 2 میلیون و دویست هزار تومان پول بدم بعلاوه پول حمل نقل که حتما میشه 3 میلیون تومان.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل