بازدید 44471

وعده دلاری رئیس کل بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: علیرغم تمام سختی‌ها مصمم به کنترل تورم و دستیابی به پایداری بازارها و تامین ارز برای ملزومات مردم به عنوان اولویت‌های اصلی هستیم.
کد خبر: ۱۰۰۱۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ 11 September 2020

به گزارش تابناک عبدالناصر همتی در پست اینستاگرامی خود نوشت: بارها از این صفحه سیاست‌ها و برنامه‌های بانک مرکزی را با شما در میان گذاشته ام که هدف اصلی از این نوشته‌ها ارائه شفافیت در کارها بوده است. من به خوبی می‌دانم که با توضیح سیاستها، بسیاری از کارشناسان و اصحاب رسانه به نقد می‌پردازند و تجزیه و تحلیل می‌کنند که این امر برای من و همکارانم همواره مورد احترام بوده و از آن‌ها استفاده کرده‌ام.

وی افزود: اما در این میان دو نکته توسط برخی از نوشته‌ها و مصاحبه‌ها نادیده گرفته می شود. اول، شرایطی که کشور به لحاظ اقتصادی در آن قرار دارد. در شرایط عادی بدیهی است که بسیاری از پیشنهادها و راهکارها قابل انجام است ولی در اوضاع کنونی که اقتصاد تحت شدیدترین فشارها قرار دارد اندکی انصاف و مسئولیت پذیری در تحلیل و سخن گفتن با توجه به عوامل موثر خارج از کنترل، می‌طلبد.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: دوم، کارها و اقداماتی است که بانک مرکزی در این دوره دو ساله انجام داده و می‌دهد. بخشی از این اقدامات در قالبی است که به اطلاع شما مردم عزیز رسیده و نتایج آن هم دیده می‌شود اما بخش مهم از اقدامات خدمتگزاران شما مردم در بانک مرکزی، مربوط به فعالیت‌هایی است که برای جلوگیری از سوء استفاده واضعان فشار حداکثری، سخنی از آن‌ها به میان نیاورده‌ام. اگر نبود این بخش اقدامات و تلاش‌ها بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز در ابعاد بسیار بزرگتری اقتصاد کشور را دچار عدم تعادل‌های جدی می‌کرد اگرچه به هیچ عنوان منکر مشکلات و رنج مردم شریف ایران نیستم.

همتی در پایان گفت: من و همکارانم علیرغم تمام سختی‌ها مصمم به کنترل تورم و دستیابی به پایداری بازارها و تامین ارز برای ملزومات مردم به عنوان اولویت‌های اصلی هستیم. امیدوارم بعد از این که با سرافرازی از این شرایط بیرون آمدیم مردم را در جریان اقدامات و سختی های راهی که آمده ایم قرار دهم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۲۰
عجب!!
فشار؟ کدوم فشار؟ فشاری که 2 سال پیش امد و دیگر فشاری در کار نیست به غیر فشار پول های سرگردان خودتان که نمی خواهید از این بازار ها جمع کنید و ببرید به سمت تولید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
تا وقتی که قانون پولی برای اینکه پول افراد از کجا بدست می آید نداشته باشیم نتیجه گرانی و گرانی خواهد بود چون این پول ها از طریق نامشروع شروع به رشد می کنند و هر روز بیشتر از دیروز می شوند
و این مردم که دسترسی به این پول های باد آورده دارند هر روز قوی تر می شوند و این بسیار خطراناک است !!!!
آقای همتی چرا از صبح تا شب دروغ به خرد مردم می دهید ؟گو آن همه وعده و وعید ؟ دروغگو های مانده شما و امسال تان یک عده را مولتی میلیادر و اکثر یت را بد بخت و ذلیل کرده لذا بیاید با این مردم صادق باشید نه فریب کار .
من خودم به شخصه از اعتماد به این اقای نا محترم خیلی خسارت دیدم . وقت آمد سر کار دلار 11 تومان بود . می خواستم دلار بخرم گفت روی دلار سرمایه گذاری نکنید و این قیمتها واقعی نیست . با همین مزخرفات آدمهای ساده ایی مثل من اعتماد ردیم و پولمان در بانک نابود شد . من و خانواده ام با تمام وجود و آه عمیق ایشان را بابت دروغهای زیادی که گفتند و ملت و مملکت را نابود کردند به خدا حواله کردیم .....
بشنو وباور نکن
اگر حسن روحانی و برجام و جواد ظریف نبودند دلار نهایتا 5000 تومان بود. دیسلایک های آلبانی و عکاظ در حقیقت تاثیری ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
خودت از کجا داری پیام میدی کانادا یا آلبانی
دیسلاک نه و منفی
ما نشسته ایم تا دولت عوض شود و بعد از چند سال مثل بقیه کسانی که حالا به جرم اختلاس و رانت و دزدی دلارهای بانک مرکزی دستگیر شده اند و در حال محاکمه هستند هر چند ان محاکمه ها سوری است و برای گول زدن مردم ولی باز هم خوبی ان این است که دروغ افراد مشخص می شود .
خواهیم کرد
خواهدشد
اقدام میکنیم
فقط حرف
فقط شعار
فقط ادعا
فقط وعده
چرخه انتقال سرمایه های سرگردان :
بورس را باتبلیغات شبانه روزی ومصاحبه های سفارشی وجهتدار انقدر سوداوروجذاب نشون میدن تا ادمهای طماع برای کسب سود کاذب روزانه ۵ درصد سرمایه هاشونو بیارن توبورس بعد که حسابی نقذینگی جمع شد انقدر بورس رو باد میکنن که باصدای مهیب بترکنه و بعدازازنکه عده معدودی که رانت داشتند وسودهای غیرقابل تصوربردن بقیه رابه خاک سیاه مینشانند و همزمان نرخ دلار را افزایش میدهند و خودرو های اماده عرضه را احتکارمیکنند تا سرمایه هاازبورس به بازار ارز وخودرو کوچ کنند بعد فیتیله دلار رامیکشند پایین تا دوباره سرمایه هابه بورس برگرده واین چرخه معیوب تا تامین کامل کسربودجه وتبخیرشدن بخش مهمی از نقدینگی سرگردان ادامه خواهدداشت !!!!
وای بر شما بی عرضگان که هیچکاری بلد نیستید هیچ کاری نمیکتید فقط همواره بر سر ملت منت میگذارید و وعده و عیدهای دروع می دهید خداوند هرگز شما را نخواهد ببخشید. دلار سر به فلک کشیده و تورم در ممکلت بیداد میکند. حداقل بگویید اشکال کار از کجاست شاید عده ای بخود بیاییند. دریغ از یک جو راستگویی و مردانگی در وجود مسئولین .... خدایا خودت به دادمردم برس.
آقا جان خودت حرف نزن!!
برو تو خونه ت بشین بگو کرونا گرفتی
قرنطینه شدی! فقط حرف نزن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
دمت گرم
به نظر من چند بار دلال ها تو بازار شروع به بازار گرمی کردند.که با اقدامات مناسب آقای همتی ختم به خیر شد انصافا اگر ایشون نبودند قیمت دلار پنجاه تومن شده بود.تو دولت اگه یه نفر کارش درست باشد همین آقای همتی می‌باشد.خدا حفظشون کنه.کشور مادرشرایط کنونی به خلخالی میخواد که این دلالای بازارو تو خیابون به رگبار برنده تادلال بازی تموم شه
با اعلام انتخاب آقای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ،دلار سریعا در مدت زمان 20 تا 40 روز به عدد قابل باور و قابل هضم 50 هزار تومان میرسد،تنها کاری که بانک مرکزی میتونه بکنه حذف صفر و ایجاد یه واحد پولی دیگر هست که از لحاظ روانی جلوی تورم و گرانی افسار گسیخته رو بگیره،هر شخص دیگری هم رئیس بانک مرکزی باشه همین داستان اتفاق میوفته،پس گیر ما همتی ها نیستن،گیر ما خالق دلار هست،که این خالق یا امریکاست یا افزایش تولیدات صادرات محور،اگر حاکمان میخوان در مقاومت با مردم شریک باشن باید هم در سود و هم در زیان شریک مردم باشند،الان فقط زیان برای مردمی است که چیزی ندارن که با گرانی و تورم دارایی شان افزایش پیدا کنه،،وقتی حرفی در سیاست خارجی و با نک مرکزی و اقتصاد بر روی معیشت مردم تاثیر میزاره باید در گفتار بیشتر از عمل دقت کنن،میشه میوه و لبنیات و پوشاک نو و ماشین و از سبد خانوار حذف کرد ولی نمیشه غذا نخورد و سر پناه نداشت،الان کانکس هم نمیشه خرید که اطراف شهر توش زندگی کرد
سلام
خسته نمی شید، این همه دروغ می گید
یک سئوال اساسی؟اگر توانستیم باین سئوال پاسخ دهیم آنوقت اجازه داریم خود را اقتصاد دان یا رئیس بانک مرکزی بدانیم.
ارز خارجی برای خرید ورفع نیاز از خارج ومبادله آست آیا میتوان گفت که معادل ارزهای نفتیمان طی صد سال گذشته کالا یا خدمات یا فناوری وارد کشور شده است؟دزدی ها ،اختلاس ها ،حیف ومیل ها،سوء استفاده مراکز قدرت و....را هم معادل حساب کنید.
اگر اینچنین نیست اینهمه ارزی که فقط میشود با یکسالش دوباره اروپای بعد از جنگ را بازسازی کرد کجا میرود ؟این سیوالیست که هر کشوری واقتصاددانهایش باید بدان پاسخ دهند یا ابدا زر نزنند وکسی ادعای اینرا نداشته باشد که چیزی میفهمد
روت رابرم چه رویی
تورو به اجدادت قسم آقای همتی آنقدر شعار نده ما عمل را می بینیم ،حرف همه می زنند،مثلا این ماه شمار بانکها که شما گذاشتید،خالی کردن جیب مردم است ،خیلی راحت بانکها یک ماه سود پول مردم را در جیب خود می اندازند،حالا اگر پول ۱۰۰۰تومان باشد در حساب کوتاه مدت یا ۱۰۰۰میلیارد تومان واین حق الناس است ،اگر قبول داشته باشند؟!
سلام
یه سوال از اقای همتی و باقی مدیران کشور میخوام بدونم کشورهایی مثل انگلیس که نه نفت دارن نه منابع گازی نه منابع فولادی و نه حتی منابع گردشگری چطور تورمی به مراتب پایین تر از ایران دارن ایا علتش این نیست که مدیریت بهتری دارن؟ ممنون میشم اگه جواب بدن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس