بازدید 44445

مسئولان جمهوری اسلامی ایران اشتباه نمی‌کنند!

کمتر دیده یا شنیده می‌شود که مسئولان جمهوری اسلامی به مردم بگویند، سیاست اشتباهی را برگزیده و پیش برده اند، یا تصمیم غلطی گرفته اند و یا دچار خطا در ارزیابی‌های شان شده اند؛ هر تصمیم کلان و راهبردی که در کشور گرفته شده، چون متن مقدسی است که احتمال خطا در آن نمی‌رود و طبیعتا وقتی خطایی در کار نباشد، قصدی هم برای اصلاح یا جبران در میان نیست.
کد خبر: ۹۵۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۷ 04 February 2020
تابناک؛ سید مسلم بهشتی نژاد؛ مدت هاست در کشور تلاشی برای اصلاح دیده نمی‌شود. اگر امروز کسی بخواهد پیگیری کند که در کشور، یک فرایند کلان اشتباه که مردم و کشور از آن آسیب دیده اند، در حال اصلاح است یا خیر، بعید است مورد مهمی را بتواند پیدا کند و این شاید عمدتا ناشی از این نگرش باشد که اشتباهی در کار نیست که قصدی برای اصلاح آن در میان باشد. در واقع کمتر دیده یا شنیده می‌شود که مسئولان جمهوری اسلامی به مردم بگویند، سیاست اشتباهی را برگزیده و پیش برده اند، یا تصمیم غلطی گرفته اند و یا دچار خطا در ارزیابی‌هایشان شده اند؛ هر تصمیم کلان و راهبردی که در کشور گرفته شده، چون متن مقدسی است که احتمال خطا در آن نمی‌رود و طبیعتا وقتی خطایی در کار نباشد، قصدی هم برای اصلاح یا جبران در میان نیست.
 
 
به گزارش «تابناک»؛ مثلا در حوزه سیاست خارجی، تقریبا موردی یافت نمی‌شود که مسئولان بگویند اشتباه کرده اند. مسئولان کنونی سیاست خارجی در مساله برجام اگر اشتباهی داشته اند، دیده نشده که خودشان بیایند و بگویند ما در بخشی از فرایند مذاکراتی بر اساس تخمین یا محاسبه اشتباه یا اصلا عدم محاسبه یک متغیر دچار اشتباه شده ایم. یا مثلا پیش نمی‌آید کسی در مورد سیاست منطقه‌ای ایران، اذعان کند که در روند آن دچار اشتباه شده ایم و یا در محاسبه خطا کرده ایم یا حتی هزینه یک کار بر منافع آن برای ما بیشتر بوده است.

روال گویا بدین گونه است، سیاستی که جمهوری اسلامی اتخاذ کرده، حتما درست بوده است و اشتباهی در آن راه ندارد. مثلا کسی از مسئولان نمی‌گوید که راهبرد ایران در عرصه روابط بین الملل اگر غیر از این رویکردی که اکنون هست، می‌بود، چه نتایجی دربرداشت؛ صرفا باید همین رویکرد تکرار و ترویج شود. در مورد همسایگان، قدرت‌های بزرگ و ... همین مساله جاری و ساری است. سیاستی که اجرا می‌شود، قطعا درست است. نه خطایی در آن راه دارد و نه لزومی برای بازگشت از آن دیده می‌شود.

در حوزه سیاست داخلی ما در ماه‌های گذشته حوادث آبان ماه را داشته ایم؛ تا کنون کسی نشنیده است که دولت بگوید اقدامش در افزایش قیمت بنزین با آن شیوه اطلاع رسانی خطا بوده و مجموعه دولت برای خطای به آن بزرگی حتی اقرار به اشتباه نکرده است. پس از افزایش قیمت بنزین با اعتراضاتی در کشور روبرو شده ایم؛ تا کنون کسی از مسئولان نیامده است که بگوید نحوه برخورد با معترضان در آن مقطع زمانی در بخش‌هایی با خطا و اشتباه همراه بود و به خاطر آن از مردم عذرخواهی کند.

همه امور انجام شده در کشور، درست بوده و احتمال وقوع خطا در آن وجود نداشته و ندارد. اقرار به اشتباه بودن یک سیاست یا یک اقدام در ایران، ضعف تلقی می‌شود؛ ضعفی که البته حیات سیاسی اجتماعی افراد را به خطر می‌اندازد و هزینه این ضعف آنقدر بالا رفته است که مسئولان آماده هستند یک تصمیم غلط و اشتباه را تا پایان دوره مسئولیت خود ادامه دهند، اما اشتباه خود را نپذیرند و اصلاحی را صورت ندهند. در این فرایند زیان انباشته آن تصمیم غلط به مردم و کشور منتقل می‌شود و از آنجا که رویکرد کلان لاپوشانی است، اشتباهات مسئولان بدون اینکه مسئولیتی را متوجه خود آنان بکند، در زندگی تک تک مردم سرشکن می‌شود.

راه دوری نمی‌رویم؛ مثال ملموس اقتصادی در این فقره راهگشاست. در مساله صندوق‌های مالی اعتباری، برای پرداخت پول سپرده گذاران که توسط مدیران صندوق‌ها به هدر رفته بود، حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شد؛ این ۳۰ هزار ملیارد تومان از زندگی همه مردم ایران برداشته شد تا چپاول اموال مردم توسط مدیران عامل و هیات مدیره‌های این صندوق ها، ناظران دولتی و غیر دولتی، اعطا کنندگان مجوز‌ها و... دیده نشود، مشاهده هم نشد که مسئولان ذیربط در این امر اقرار به اشتباه کرده و یا از مردم عذر خواهی کنند؛ چون در ایران مسئولان اشتباه نمی‌کنند.

مساله صندوق‌های مالی اعتباری، تازه در سطح مدیران میانی کشور رخ داد که هزینه آن بدون اقرار بر اشتباه بر مردم تحمیل شد. تصور کنید تصمیمات مدیران و مسئولان کلان در صورتی که اشتباه باشد چه هزینه مالی و جانی بر زندگی مردم تحمیل می‌کند! این در حالی است که بسیاری از تصمیمات اشتباه مسئولان، در کوتاه مدت تاثیر خود را بر زندگی مردم و منافع ملی نشان نمی‌دهند و یا مانند تاثیرات اقتصادی آنچنان محسوس و ملموس نیستند و یا می‌شود در کوتاه مدت از زیر بار مسئولیت شانه خالی و فرافکنی کرد.

همان گونه که در سیاست‌های خرد در سطوح خرد به مکرر اشتباهاتی صورت می‌گیرد و مسئولان خرد بازخواست و فرایند خطا اصلاح می‌شود، در سیاست‌های کلان و تصمیم گیری در سطوح بالای قدرت هم اشتباه رخ می‌دهد؛ از حیث اینکه یک تصمیم یا سیاستگذاری سطح خرد یا کلان باشد، تفاوتی در مواجهه با آن نباید وجود داشته باشد، بلکه در مورد سیاست‌های کلان، اذعان به اشتباه و تصحیح آن فوریت و ضرورت بیشتری احساس می‌شود.

باید در جمهوری اسلامی مسئولان یک قدم رو به جلو بردارند، به ویژه در سطوح کلان و آن اینکه تصمیمات و سیاست‌ها را با حیثیت و اعتبار خود گره نزنند؛ تا زمانی که هر فعل و اقدام مسئولان بالای مملکتی، عین آبرو، حیثیت و اعتبار آنان قلمداد شود، برگشت از تصمیمات و سیاست‌های غلط امکان پذیر نخواهد بود؛ در مقابل هزینه‌های کشور در مقابل آن سیاست‌ها و تصمیمات اشتباه روز به روز بالاتر می‌رود؛ صرفا به این جهت که قرار است آبرو و اعتبار یک مسئول مملکتی، در هنگام اشتباه یا اشتباهاتی حفظ شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۵
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۱۶۳
مشکل اینکه قبول اشتباه نمی کنند ، اگر اشتباه رو قبول کنن که هیچ کسی مشکلی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
تیترهاتون منو یاد دختران بی حجابی که زمان انتخابات و تظاهرات از تلوزیون پخش می شن میندازه داداش حداقل این روش برای کسی که تحلیل می خونه خز شده تنها یک راه برای اصلاح کلان وجود داره هممون هم می دونیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
متن خوبی است اما در یک حلقه بسته از یک تعداد معین افراد که راه نفوذی به ان نیست انتظار گفتن این که اشتباه کردیم رو نباید داشت.
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
اصولگرایان ادعا میکنند که آن بخش انتصابی اشتباه نمیکند ولی بخش انتخابی از طریق مردم همیشه در حال اشتباه هستند . پیدا کنید پرتقال فروش را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
من یادمه آقای نوبخت یه بار گفت گفت که تا حالا سیاست های ارزی مان اشتباه بوده و قصد داریم ارز را تک نرخی کنیم و شد غرز ۴۲۰۰
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
اشتباه خخخخخخ تو بگرد یه کار درست یه تضمیم و برنهمه علمی مدن از این پیدا کن
هاشم رجایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
آقایان این آقای بهشتی با این مقالش در روز روشن داره تشویش اذهان عمومی میکنه به جای ارجاعش به مقامات قضایی مقالشرو منتشر کردین
ناشناس
| Philippines |
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
البته ایشان با زبان کنایه به در گفت تا دیوار گوش کنن
ناشناس
| Australia |
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
قبول اشتباه خلاف قانون نیوتن است که میگوید "انرژی {در اینجا یعنی مسئول در ایران} از بین نمیرود بلکه به اشکال دیگر تبدیل میشود"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
هیچ امیدی به اصلاح نیست متاسفانه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
اشتباهی وجود ندارد اگر هم باشد کم است. مسئله این است که خواست مسولین بر اداره امور به این منوال می باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
حالا به فرض محال هم که قبول کردن اشتباه کردن، وقتی برای اصلاحش هیچ اقدامی نمیکنن چه فایده داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
نظام اسلامی هیچوقت اشتباه نمیکند
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
استغفرالله فقط مردم اشتباه می کنند حضرات مرتب از صدا و سیما می گویند مردم اشتباه انتخاب کرده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
وقتی توسط یک اقلیت کل قدرت و پول و سیاست و پذیرش دانشگاه و تمامی تصمیمات بدون ذره ای درنظر گرفتن منافع اکثریت انجام شود و صرفا برای افزایش نفوذ و قدرت همون اقلیت چیزی بجز سرخوردگی باقی نمیماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
منظور از مسئولین انشالله همه مسئولینه دیگه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
آقای بهشتی فقط دولت که مردم انتخاب می کنند اشتباه می کند سایر قوا که تمام اختیرات دستشان است هیچ اشتباهی ندارد
تابناک جووووووووون داری اشتباه میکنی مسولین هم قصد ندارند اشتباهتشون رو بگن ولی ماشاالله آنقدر زیاد اشتباه میکنن که فرصت نمیکنن اشتباهتشون رو بگن اگر انشالله فرصتی پیش بیاد میگن عجله نکن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
مسیولین فقط با این کار خشم مردم را بیشتر می کنند
خدای هست
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
مسئولانی که از دنیای دیگه امدن هیچ وقت اشتباه نمیکنند به هیچ وجهه این مردوم هستن که داران اشتباه میکنند و پی به اشتباه شان نمبیرن وخودشون رو زدن به خواب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
اشتباه جدید هم رونمایی شد دیگه سخنگو گفتن ظاهرا دارو و غذا تحریم نبوده من فقط سوالم از اون با وجدانی که داروی مریض سرطانی تولید داخل رو دوبله و سوبله به ما انداخت اینه...تو انسانی؟
این همه نوشتید تتلو بازداشت شده و به ایران تحویل داده میشه. این که آزاد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
حساب کن تو دو سال گذشته چه اندازه روحانی نرد اتحاد و نزدیکی و دوستی و همراهی با سلطانک رجب صفرم زد. حالا تازه پوتین را نمی گیم.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
بابا انزمان که رجب با ما بود صادرات نفت بود بابک زنجانی بود رصا صراف بود و رجب جان بود و خلاصه دور چاه نفت ملت ایران جمع بودند. حالا که صادرات نفت نیست دیگر خبری نیست. حتی سامسونگ و ال جی هم که خیابانهای ایران را با تبلیغات خود کاغذ دیواری کرده بودند رفتند. اخه نفت رفت.
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
تتلو برای آقایان درد سر ساز می شد
آقای از خود راضی به چلوکبابی رفت و با صدای گوش خراشی گفت آهای گارسون ؛ یه چلوکباب با نوشابه تگری بده!
گارسون بینوا گفت چرا داد و بیداد میکنی؟ کباب کوبیده میخوری یا برگ؟
آقای از خود راضی گفت : به خودم مربوطه!!
بدتر از همه اجرای بد برجام بود برای بدست اوردن رای مردم که همه مشکلات کشور از ان هست و منافع ملی را فدا کردند و غرب راحت زیر ان زد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
از همان ابتدا قرار بود برجام بد اجرا شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
سفسطه نکن که دیگر این حنا رنگی ندارد! اگر مدتی هم مملکت روی خوش دید به خاطر برجام بود که با خروج آمریکا از بین رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
تو مغزت تو 14سالگی قفل کرده داداش اجرای بد برجاااااام ؟؟ چرا اتیشش نزدین وقتی ادعایه اتیش زدنشو کردین ؟ برجام فقط پول بیشتر واسه یه سری نهادخاص داشت همین
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
مغلطه نکن لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
برجام بد شد چون فردای برجام موشک هوا کردند
جناب اقای بهشتی نژاد همه بلدند با قلم و کاغذ مثل شما خوب بنویسند ولی همه مدلل و مستند نمی نویسند. بر فرض اینکه دولت مستقر اشتباه داشت (البته هیچ دولتی بدون اشتباه نیست) اما مجلسی که اکثریت با غیر همسو با دولت است کدام روش اصلاحی را تصویب نمود ؟ چرا به بیراه می روید . مگر دولت قبلی چه کار کرد و دولت ماقبل ان چه کار کرد؟ چرا به مردم ادرس غلط میدهید و چرا به مردم می گویید انتخاب شما غلط بود . ایا میدانید انگنه نگارش و هم نوع ان افتی است که بجای ساقه ریشه را می خوشکاند . اگر مرحوم مدرس رحمت الله علیه یک دوره نماینده مجلس شود دور بعد تایید صلاحیت میشود؟ اگر جواب شما مثبت باشد که باید برای شما متاسف بود. من از بعضی عملکرد دولت بسیار دلخورم و انتظار من این بود به محض ابراز حرفهای دروغ سخنگوی ستاد معیشتی پخش شد وزیر محترم رفاه به جرم سرک کشیدن به حساب مردم استیضاح میشد. اکثریت نمایندگان از کدام جناح هستند ؟ اگر دولت اشتباه کند مجلس ناظر است . ایا همه مردم در انتخاب مرتکب اشتباه شدند؟ اگر این مردم همیشه اشتباه میکنند چرا باز برای رای دادن دعوت میشوند؟
اقای بهشتی نژاد رهبر معظم انقلاب در چند انتخابات فرمودند هرکس تحقیق کند و بر اساس تحقیقش رای دهد وظیفه شرعی و میهنی را انجام داده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
ایشون ازکسی یاگروهی نام نبرده!گفته مسئولین جمهوری اسلامی!...شمابخودت نگیر!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
اولا که دو دوره مجلس کاملا در اختیار دولت بود .
دوما از بین نمایندگان که ما به مجلس می فرستیم که قرار است در کمیسیونهای اختصاصی مدیریت کنند شما کدام نماینده را به مجلس میفرستید که از نظر دانش روز بر مطالب این کمیسیونها مسلط باشد؟
از طرف دولت یک متخصص در کمیسیون تخصصی شرکت می کند و در مقابل نمایندگانی که تسلط ندارند قرار است از حق مردم دفاع کنند ؟
موگرینی به مجلس آمد اون افتضاح ببار آمد شما از این نمایندگان توقع اصلاح دارید؟
مثلا مسئولان کنونی سیاست خارجی در مساله برجام اگر اشتباهی داشته اند،) کل مقاله برای این بود که بگویی برجام اشتباه بود اما آقای مسلم بهشتی که خود را در هر موضوعی صاحب نظر می دانی و درافشانی می کنی برجام یکی از بهترین و عالیترین قراردادهایی بود که در شرایط بسیار فاجعه باری که مملکت بخاطر حماقتهای احمدنژاد درگیر ان بود بسته شد در این مدت که برقرار بود 100 میلیارد ذخیره ارزی برای ما داشت و در ان مدت تورم کنترل و روند نزولی داشت و دارو و لوازم حیاتی به کشور وارد شددر این قرارداد برای محکم کاری پای پنج کشور که از بزرگان اقتصاد جهانند به این قرار داد بسته شد و این در دست وپا زدن انها برای حفظ ان لاقل به ظاهر مشخص است لغو کلیه قطعنامه های شورای امنیت بر علیه ما از دیگر دستاوردها بود بروز کردن تکنولوژی هسته ای ما و قویتر شدن روند غنی سازی هم به این اضافه می شوداما خروج ناجوانمردانه امریکا از برجام . آیا چشم پوشی شما از حقیقت قدرت امریکا باعث می شود این قرارداد بی نظیر زیر سوال برود ایا شما توقع داشتی مثلا کشورهای اورپایی کلیه منافعشان در رابطه با امریکا را فدای ما بکنند اگر چنین کنند به مردم و منافع کشورشان خیانت کرده اند اداره یک کشور یک بعدی و گریدری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
اون صد میلیاردی که میگی از پول های نفتی بود که در دولت قبل فروخته شده بود کلیه قطعنامه های قبلی در قطعنامه جدید تجمیع شد فقط در نظر داشته باش اگه غنی سازی بالای دولت قبل نبود برجام نبود و سایه جنگ به آفتاب جنگ میرسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
من ای مطلب را در جواب جنابعالی می نویسم ول مطمئن هستم چون حقیقت تلخ است تابناک آنرا منتشر نمی کند برجام برای این شکست خورد که برای امریکا که صاحب اصلی آن بود هیچ نفعی نداشت جناحی تقریبا تمام قدرت دفاعی و سیاسی در دستشان است دچار اشتباه تاریخی شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
برجام از انجا بد شد که منافع بعضی ها تامین نشد اولش همان موشک بود یعنی اول خود دوستان دلواپس نقض برجام کردند وبعد انتظار داشتند انها همه کار بکنند دنیا بازار معامله است یکی بده یکی بستان موقع کار ما بود که انها با شلیک گفتند وبعد مجوز که داده بودند برای مذاکره با فشار دوستان به راه بیراهه کشیده شد ومجلس فرمایشی هم که اطاعت امر کرد بقیه مسائل
سیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
با تشکر از شما.ضمن اینکه اصل این مقاله یعنی اعتراف به اشتباه توسط مسئولین،مطالب
بسیار خوبی است وباید از نویسنده تشکر کرد.واقعا اگر برجام برای کشور خوب نبود چرا فقط اسرائی وعربستان مخالف آن بودند.باید با مذاکره مشکلات کشور حل شود وسیساست خارجه اصلاح شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
بخدا همه بزرگای اصولگرا و حتی پایداری و موتلفه هم هزاران بار گفتن برجام تصمیم سران بود اونم در دولت قبلی . باشد که بفهمید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
عالی بود
با تشکر از شما
گل گفتید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
نگفت برجام بد بود!گفت"اجرای بد"چه خبرته؟دلت پره؟...خوب بخون بعد....
در جمهوری اسلامی مسئول نداریم ، همه معصومند و نمی شود مورد سوال واقع شوند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
.این کلمه "مقدس" کاروخراب کرده!آقایون میترسن اگه بگن من مسئول اشتباه کردیم به این کلمه"مقدس"خدشه ای واردبشه!
تیترت خوب بود تابی
اما محتوا کاملا با قصد خاص همراه بود تابلو ...
تا اونجا که زورت رسیده و می‌دونی کی یه مقدار انتقاد پذیری داره، گیر دادی
شورای نگهبان اشتباه نمیکنه؟
...
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
تابناک هم تا کجا میتونه حرف بزنه؟ از حدی بیشتر حرف بزنه، تابناک کله پا میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
تابناک هم همسو با اونهاست حواست نیست
ناشناس
| Canada |
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
دقیقا همینطوره. انگار فقط در دولت مسئول وجود داره. الحمدالله که هزارتا دولت متفاوت داریم هرکدوم برا خودشون اعلام حکومت خود مخنار کردن و به هیچ جا هم پاسخگو نیستند
عالم می فهمد که اشتباه کرده
غیر متخصص و متخصصین دانشگاه های زیر زمینی و ..... حتی نمی فهمند که اشتباه کرده اند
اولش فکر کردم منصفانه و بی طرف نوشته شده ولی زود فهمیدم زهی خیال باطل
کاش از ۶۰ میلیارد دلار هزینه شده در سوریه هم میگفتی
از فلسطین و یمن و عراق
روسیه و چین
ولی خوب توقع زیادیه
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
نه دیگه این چیزا رو نمیشه گفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
نویسنده می خواد بگه بعد از انتخابات مجلس بعدی همه چی گل و بلبل میشه بیا رای بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
لبنان یادت رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
نخبه ها را به خارج راندند که اشتباهات ناکارامدها به چشم نیاید این است نحوه اداره کشور.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
شمااین60 میلیلردوازکجاآوردی؟!!نکنه خودت هم.....!!!
حواستون باشه همين اشتباه را در مورد ويروس كرونا انجام ندهيد . اجازه ندهيد يك ارگان براي خوش خدمتي به كشور دوست و برادر چين ملت ايران را فدا كند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
حواستون باشه که ترستون از کرونا بخاطر اینکه آمریکا می خواد از این ویروس بترسید وگرنه کشندگی این ویروس از ویروس آنفولانزای خوکی که شیوعش از آمریکا شروع شد خیلی خیلی کمتره.
ما کمتر از دو ماه پیش با ویروس آنفولانزا درگیر بودیم اما این همه ترس و حشت تو جامعه به وجود نیومده بود اما الان واسه ویروسی که ضعیف تره و هنوز به ایران نرسیده این همه ترسیدیم. واقعا چرا؟
تابی خیلی انتخاباتی شدی همش حرف دل مردمو میزنی یک سری مقاله بگم بگم هم بزآرین میشه اند شور انتخابات شاید منم بیام رای بدم فقط نمیدونم به کی؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
خواهی نشوی رسوا بپر توجماعت تا بعد از انتخابات مثل همه مسئولین داوطلب وشیفته خدمت توام با قدرت وپول !!!!!!!!!!1
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
رای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شوخی میکنی؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
خخخخخخ
درست گفتی
باید از سیاست و سیاستمداران در ایران تقدس زدائی شود تا بتوان سیاستهای غلط داخلی و خارجی را اصلاح و مسئول را جوابگو کرد. آن خانم که به رئیس جمهور وقت گفت معجزه هزاره سوم را باید بیاد داشته باشیم که چه قدیس سازی اشتباهی کرد
مشکل کشور ما عدم وجود شفافیت در قوانین و تصمیمات و رأیهای نمایندگان است. اگر شفافیت باشد دزد هم جرأت دزدی پیدا نمی کند. آنهایی که دائما غرب غرب می کنند چرا شفافیت را از غرب یاد نمی گیرند؟ مجلس بعدی اگر در زمینه شفافسازی در همه امور اقدام نکند و قوانین درستی تصویب نکند به کشور, مردم و خون شهدا خیانت کرده. ما در ایران مافیاهای زیادی داریم. مجلس باید این مافیاها را با وضع قوانین درست نابود کند. اخذ مالیات بر اساس درآمد و دارایی باید تصویب شود. مجلس باید دولت را مکلف کند تا با گرفتن مالیات از ثروتمندان به داد فقرا و افراد بیکار برسد. مجازات رشوه باید چندین برابر شده و بسیار دردناک باشد. صدا و سیما باید به هیچ وجه به دولت وابسته نباشد و هزینه های آن از مالیاتهای مردم تأمین شود تا نتواند به گروهی ظلم کرده او را سانسور کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
سیاه نمایی ممنوع
اولا شفاف سازی رای آورد ، دو فوریتش بود که رای نیاورد ، ثانیامیخواستن از طرح شفافیت در رد صلاحیت ها استفاده کنند، انشاالله مجلس آینده که کلا مال شماست در اولین برنامه تصویبش کنید.
در ضمن امیدی به انتظاری از صدا و سیمای میلی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
افرین ناشناس 23:31
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
ببخشید!! به نظر شما صدا و سیما به دولت وابسته است؟ اگه وابسته بود که این دولت رو سانسور نمیکرد.
مسیولین مملکت ما اشتیاه نمی کنند بلکه ازاشتباهی به اشتباه بزرگتر ارتقا و ترفی می یابند.
يكي از شاهكار هاي اخير مسئولين همانا ابراز همبستگي با چين و توئيت جناب ظريف است كه ما در كنار چين ايستاده ايم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
اشکالش چی بود؟!!!چین دربرخوردبااین ویروس کوتاهی داشته؟!!!مخفی کاری کرده؟؟؟!!!60میلیون آدموقرنظینه کرده!شهربه اون بزرگی شده شهرارواح!10روزه بیمارستان مخصوص این ویروس درست کرده!بقیه اماکن عمیشوهم تجهیزمیکنه برای بستری کردن بیماران و....اونوقت ایران بعنوان کشوریکه بخش عمده ای ازدرآمدنفتی وخیلی ازدادوستدهای اقتصادی وبین الملیشو باچین داره نبایدپیام همدردی وبده وکمک بفرسته!!!چراهمه چیومیخواین باعینک بدبینی ببینین؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
شما مشکل داری که نمیفهمی اینجور وقتها ما یعنی مردم...بچه های مسولین که امن و امانند ماییم که طبق معمول اینجور وقتها سپر انسانی هستیم!
دولت لیبرال روحانی مسئول نیستند بلکه سرسپرده غرب جنایتکار اروپایی و آمریکایی و صهیونیستی هستندوعامل وضعیت موجود هستند وهیچ ربطی به حکومت اسلامی ندارندمثل دوران امام علی علیه السلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
برو ساندیست را بنوش
با تی تاپ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
شما فعلا برو زیر بال و پر روسیه وچین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
اتفاقا دولت روحانی هیچ تقصیری در این اوضاع فلاکت مملکت ندارد پس سفسطه نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
کاشکی از حضرت علی مایه نمی ذاشتید شما و امثال شماها علی (ع) رو زیر سوال بردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
بنده خدا چشماتو وا کن از اون ور بوم نیفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
برو چین کشور دوست و همسایه بگو مرگ بر امریکا...از بس ساندیس خوردی احتمالا در مقابل کرونا هم مصونی!!
درود بر شما آقای تابناک.مثلا یکی نیست بگه چرا با اینکه روسیه و انگلیس؛ آذربایجان و افغانستان و بحرین رو از ایران گرفتند ولی ما باید با آمریکا دشمن باشیم وبا اونا نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
خزر رو از قلم انداختی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
زیادگفتن!!!شمایاندیدییانخوندی!یاشایدم خوندی ویادت رفته!!!درثانی شماالان داری درکدوم دوره زندگی میکنی؟شوروی رفته!چندساله!!انگلیس هم که الان دنباله روامریکاست وبعدازجنگ جهانی دوم جاشوداده به آمریکا!بااینحال ماهنوزم باانگلیس کلی مشکل داریم واگه دشمنی هم نداشته باشیم،دوست هم نیستیم،
!!کجای کاری
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
خزر رو روسیه نگرفت بهش هدیه دادند
پول هایی که به جای آبادانی ایران در عراق و سوریه و لبنان و یمن و غیره خرج می شود چرا ؟
امیدوارم عمق استراتژیک کشور به جای سواحل مدیترانه در داخل پیگیری شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
اون کلمه"عمق استراتژیک" که گفتی میدونی یعنی چی؟وقتی بشه داخل که دیگه بهش نمیگن عمق استراتژیک!!!..فکرمیکنی چنددرصدبودجه کشوربقول شماخرج اونجاهامیشه وانهم بودن بازگشته؟؟؟!!!برومطالعه کن بعد....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
اقای عزیز من به بقیه کشورهایی که گفتی کاری ندارم ولی عراق را باید داشته باشی . اگر صادرات به عراق نبود الان بیشتر کارخانه های ایران با همین ظرفیت کم که کار می کنند تعطیل میشدند. ضما یه روز برو به یکی از مرزهای بین عراق وایران برو وببین چه غلغه ای چقدر از تولیدات ایران داره به عراق صادر میشه .
این به نظر جنابعالی نکته مثبت نیست؟
غیر از این توریستهای عراقی که سالانه چند میلیون وارد ایران میشن برای گردشگری و درمان که میلیاردها دلار وارد کشور می کنند . این بنظر شما خوب نیست ؟
با سلام....انسان ممکن الخطاست وهیچکس مصون از اشتباه وخطا نیست ودر بیشتر کشور ها معمولا مسئولان سعی میکنند اشتباه خود را پنهان کنند واین خیلی غیر طبیعی نیست اما سیسنتم اطلاع رسانی وآزادی مطبوعات واستقلال قوه قضاییه مانع از این پنهانکاری ویا ادامه اشتباه میشود واین شاید تفاوت ما وکشور ما با سایرین باشد
بنظر میرسد نویسنده این مقاله معذوریت داشته ولی خب باز همین قدر انتقاد هم بسیار عالی است همین روند را ادامه دهید.باتشکر
گرونی وتورم پدر کارگر.معلم.کشاورز.دامدار.راننده.کارمندان جز.ارتشی ها.نیروی انتظامی.جوانان بیکار.دختران دم بخت.بازنشستگان و.....را در آورده.مانند برده برای گذران زندگی با حداقل ها نه شب دارند نه روز این چه زندگی است برای مردم درست کردید؟
پاسخ ها
تتلیتی باهوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
چیزی به نام دختران دم بخت به آن صورتی که تو فکر می کنی من ندیدم در ایران متاسفانه تعداد مردان بسیار بیشتر زنان است همین موضوع باعث شده حتی یک دختر معمولی چندین و چند خواستگار داشته باشه
مگه تابی خودت اشتباه نمیکنی.دهنمونو سرویس کردی با اگهی های مزاحم.به شعور مردم احترام نذاری احترام نمیبینی
در سیاست داخلی و خارجی اشتباه.نتیجه یاس وناامیدی مردم در داخل وانزوای بیشتر در میان کشورهای جهان و همسایگان
یک دوست واقعی در جهان نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
همه دنیا دشمن ما هستن
احسنت بر جناب بهشتی نژاد
تابناک مطلبی مینویسی که شهامت درج پاسخها را ندارین میگوئید دارید خب من خیلی آبکشیده ودست به عصا عرض میکنم اگر خودمانرا موجوداتی زمینی بدانیم قطعا اشتباه هم مرتکب میشویم اما زمانیکه چپ وراست با حدیث وروایت وتمثیل خودمانرا به معصومین متصل میکنیم و رفتارمانرا آسمانی میدانیم مگر میشود خطا کار باشیم قطعا خطا کار بودن ما بمفهوم خطا کار بودن آن بزرگان است پس اگر هم خطایی دیدیم منکر میشویم ............ تا دین بخطر نیافتد غافل از آنیکه اگر ابتدا با خطا کار برخورد میکردیم شاخ وبرگی از دین و اعتماد کنده میشد اما سکوت و مصلحت اندیشی دین و اخلاق و مذهب را از ریشه وبن ویران کرده است
بزرگترین مشکل مملکت ندادن کار به متخصص واهلش میباشد در کشورهای موفق از مشورت متخصصین حمایت میکند سران قوا با کدام تخصص درمورد بنزین برخلاف قانون تصمیم گرفته اند مجلس کجای کاره آیا این اشتباه بوده یاخیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
دقیقا
الان برخلاف ابتدای انقلاب، مملکت پر است از نیروهای انقلابی متخصص متعهد. چرا کار را به پیران 60 - 80 ساله سپرده اید
مثالی هست که میگه دهاتی نمیگه ماست من ترشه ... یک نگاه به شاخصهای کشور در فساد رشوه طلاق ازدواج مقاله های تقلبی الودگی مصرف سوخت ... بندازید .
ببخشید من فقط یک سوال کوچیک دارم : چرا وضعمون اینطور شده؟ مگر نه قرار بود در رفاه باشیم
در کشور ما همه کاره اند
حكومتي كه بر پايه دين حاكم شده حتما اشتباه نمي كند
شما نمي دانم چه إصراري داري تابناك
هيچ كس تو حكومت ديني اشتباه نمي كنه
؟ با اشتباه يكي از اركان خيلي سوال پيش مياد پس بهتره بگيم هيچ كس اشتباه نمي كند
مشورت نکردن و پاسخگو نبودن و خود را بالاتر دیدن
مشكل كشور اين است كه مردم هيچ كارهاند
مسئولین معصوم هستند و لذا معصومین اشتباه نمی کنند.
دقیقاراست میگویدمسئولان کشورمابخصوص منتخبین ماهیچوقت اشتباه نمیکنندچون خودمان انتخابشان کرده ایم مامرتب اشتباه میکنیم بایدخودمان راسرزنش کنیم که مثلاازلج شورای شهرقبلی به گروهی دیگررای میدهیم وکارراخرابترمیکنیم همینطوردرانتخاب های دیگر .... آینه چون نقش توبنمودراست خودشکن آئینه شکستن خطاست مابه شعاروحرفهای عوام پسندانه رای میدهیم و نه به شناخت وتجربه ومشاهداتمان
در مورد سقوط هواپیما با موشک تابی جون چیزی نگفتی!!!!!!هیچوقت حرفات تابی جون صادقانه و بی طرفانه نیست؟؟؟؟
دقیقا انقلاب ما با همین شعارها و ایدئولوژی های اینچنینی منحرف شد و بجای بازسازی، پیشرفت و خدمت به منافع ملی و مردم مهمتر آزادی های فردی اجتماعی و ... تبدیل شد به هدف و سیاستگزاری های خرد کلان کشور و نتیجش شده فلاکت فقر بیشتر مردم چون همه این سیاست ها فقط برای مردم هزینه داشته نه مسئولینی که هی شعار می دهند درحالیکه بیشتر و بیشتر از ملت فاصله می گیرند
همه بجز خدا و رسولان و امامان معصوم علیهم السلام صاحب خطا و اشتباه هستند، خواه قبول کنند و پند گیرند!خواه نه
دوستان هیچ اشتباهی رخ نداده، همه برنامه ها طبق دستورالعمل دقیق داره اجرا میشه!!!!
سلام. مطلب خوبی بود. برای نمایندگان مجلس باید در دوره جدید تفهیم بشه و کلاس توجیهی گذاشته بشه که شما نماینده ملت ایران هستید و نه فقط منطقه و استان خودتان. وظیفه نماینده مجلس این نیست که پیگیر آسفالت کردن خیابان های شهر خودش باشه بلکه وظیفه نماینده مجلس کلان و حمایت از تمام ملت ایران و قانون گذاری است. به نماینده مجلس باید دوره جدید تفهیم بشه که وقتی در صحن مجلس کسی سخنرانی می‌کنه باید با موبایل خودش صحبت نکنه، در صحن مجلس راه نره و کاملا به حرف نماینده پشت تریبون گوش کنه.
اگه کسی بگوید که مسئولین اشتباه کرده اند مطمئنا به او می گویند که تو ضد انقلابی و کسی جرات ندارد به مسئولی بگوید که تو اشتباه کردی البته منظور از مسئولین اصولگرا هست وگرنه اصلاح طلبها و اعتدالیون و مستقلین که عددی نیستند و قدرتی ندارند و صد البته همه تصمیمها ی مهم توسط اصولگرایان گرفته می شود
اهن و فولاد از یک کوره می اد برون .....صد یکی شمشیر گردد بقیه نعل است
تابی با این مملکت داریت
چه در سیاست خارجی (مخصوصا زمان احمدی نژاد) و چه در سیاست های داخلی اشتباهات زیادی داشته ایم که اصلا تلاشی هم برای اصلاحش انجام نمی شود.
کلیه تصمیمات کلان واساسی فردی است
مسولان کم اشتباه نمی کنند
این وضعیت بیانگر قطع ارتباط بین مسئولان و مردم است. شاید هم از نظریه تکاملی عده ای برتر از دیگران هستند، سرچشمه میگیرد.
مشکل اصلی این هست که سالهاست بین مردن و مسولین فاصله افتاده و دوستان فقط اطرف خودشون رو می بینند
تصمیمات وقتی درسته که رفاه مردم افزایش پیدا کنه.
تنها ملاک در تصمیم گیری صحیح ارتقاء سطح رفاه اجتماعی و اقتصادیه.
مشکل اینست که کشور بر اساس خواست ملت اداره نمیگردد
کلمه مسول به معنی مورد سوال واقع شده .ازانجایی که سوال کردن یکی ازابزارهایی که درست وغلط بودن تصمیم راهویدا میکند واین حق سوال کردن ازمسولین هنوز به مردم داده نشده پس هیچ اشتباهی اشکار نمیشود لذا نیازی به اقراراشتباه نیست .
1- چرا هنوز پس از 41 سال خرده نظام/ نظام سیاسی باید در رأس نظام‌ها/ خرده نظام‌های(اقتصادی، اجتماعی- اجرایی و فرهنگی) باشد؟
2- چرا نظام سیاسی باید به شخص/ اشخاص وابسته باشد تا به نقش‌ها/ کارکردها و عمل‌کردها؟
3- آیا اشکال بر سر بازتولید و استفاده از الگوی نظام مدیریتی 15 قرن پیش نیست که نظام سیاسی در رأس بود
4- در این روزگار ساختارها/ بافتارهای مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باید آن گونه شکل بگیرند که با تغییر اشخاص به هر دلیل، زوال اتفاق نیفتد
هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا!!!!!!!!
تا وقتي آقا زاداه ها خارج نشين باشند و پدرانشان پول نفت را برايشان مي فرستند و خيالشان راحت است كه اينده فرزندانشان و هفت نسل بعدشان در گرو آينده ايران نيست هيچ اصلاحي در كار نخواهد بود..
من وقتی اشتباه می کنم میگم آقا من اشتباه کردم . سالهاست در اشتباه محض بودم . جلوی ضرر رو هر وقت بگیری منفعته . سالهاست یه عده با غلط جلو رفتن فقط ملت و امت این وسط داغون میشن
با سلام واحترام
مقاله بسیار خوبی بود.تشکر از نویسنده. و "سایت تابناک." بله اولین قدم برای اصلاح کشور پذیرش اشتباه است. یکی از اشتباهات مسئولین عدم محاسبه سود وضیان ، ادامه تنش با آمریکا برای منافع مردم است.. چند نمونه از ضررهای مردم در شرایط ادامه تنش با آمریکا بیان میشود. ضمنا مذاکره وحل اختلاف به معنی تسلیم شدن نیست.
1- کاهش ارزش پول ملی به یک سوم
2-کاهش صادرات نفت به میزان 2.5 میلیون بشکه در روز ،معادل کاهش درامد 120 میلیون دلار در روز برای کشور
3-افزایش نرخ بیکاری جوانان بدلیل عدم امکان سرمایه گذاری داخلی وخارجی بدلیل تحریم
4-تعطیلی کارخانجات بدلیل تحریم مواد اولیه ودرنتیجه افزایش بیکاری کارگران
5-تعطیلی پروزه های عمرانی بدلیل کسری بودجه ناشی از تحریم نفتی ودرنتیجه بیکاری بخش مهندسی کشور بویژه پیمانکاران ومشاوران
از تابناک عزیز خواهشمندم این متن را بگذارد. اگر دوستان پاسخ منطقی دارند بفرمایند.
با تشکر
پاسخ ها
یک شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۶
کاهش ارزش پول ملی به 1 دوهزارم و نه یک سوم...قبل انقلاب با 1000 تومان میشد 142 دلار خرید و الان با 1000 تومان میشود 7.4 سنت خرید.....ییعنی یک به 1918
رویه خیلی از مسئولین، جزیره ای فکر کردن و توپ را به زمین طرف مقابل انداختن و خود را بی تقصیر جلوه دادن است . این است سر منشاهمه کاستی ها
در هر صورت
رای بی رای
چهل سال نماینده ها انتخاب می شوند اول پاکند بعد از چهار سال ناپاک هر چهار سال مجلس ضعیفتر مردان قوی از احزاب قوی بیرون می ایند تشکیل احزاب قوی مردمی هم که ممنوع است.
مشکل اینکه فرهنگ عذر خواهی در بین ما ایرانیها جا نیفاتده، اگر هم کسی عذر خواهی به این نقطه نرسیدیم که عذر اورا بپذیریم
تنها عمل موفقیت آمیز در سیاست خارجی ایران برجام بود که البته اقای رضایی و دوستان مانع اجرای آن شدند
جالبه نویسنده منتقد محترم ببینید چه قشنگ تو مثالهاش از جریان هواپیمای ساقط شده گذشت
قبلا گفتم و چاپ نکردین اما به یه زبون دیگه میگم : راه درست شدن الگو برداری از حکومت دوست و تقریبا برادرمونه که یک میلیارد جمعیت داره و اونارو داره اداره میکنه...،دیدیم در آن کشور اگر اثبات بشه مسئولی فساد و اختلاس کرده بی تعارف به اشد مجازات و اعدام محکوم میشه چون این منطق هست که اشتباه حاکمان و فساد و دزدی آنها زندگی همه رو تحت تاثیر قرار میده و اعتماد به سیستم رو از بین می بره که بزرگترین ضربه به یک حکومته...اگه واقعا جدی دنبال حل معضلات هستن این نوع برخورد رو تو کشور خودمون قانون کنن و به اجرا در بیارن ببینید دیگه 10000 نفر کاندید مجلس نمیشن یا اینقدر شور خدمت و صندلی طلبی موج نمیزنه!!! اکثر افراد ناکار آمد حذف میشن...اونوقت دنبال انسانهای صالح و سالم و متخصص برای پر کردن پستها باید دوید و التماسشون کرد... پارتی دارا چون میدونن اگه تخصص نداشته باشن و اشتباه کنن تاوانش رو باید با جونشون بدن پس کاری که بلد نیستن رو قبول نمی کنن و کمتر کسی جرات خیانت و دزدی میکنه چون ریسکش بالاست...الان میبینی طرف میلیارد میلیارد برده 5 سال زندان براش بریدن که وسطش عف و مرخصی می خوره میاد بیرون میره دنبال لذت از مال دزدیش. قانون موجود مبارزه با فساد برای این روحیه حاکم در جامعه جوابگو نیست و باید با شرایط روز بروز بشه.البته خیلی رویا پردازیه ولی تنها راه نجاته
مسولین با اشتباهات مکرر که ناشی از عدم کارایی وخودخواهی است ،هیچوقت اجازه ندارند اشتباهات را اصلاح یا عذرخواهی کنند ،زیرا مسولین خود رابرتر ین میدانند واگر اشتباه وخطایی هرچند بزرگ صورت گیرد درانصور ت کی بود کی بود من نبودم راه می اندازند تا بعد ازمدتی فراموش شود.واین امر باعث پس رفت ایران هرروزه میگردد.
وقت
مسئولین اشتباه نمیکنن وضع مردم و مملکت اینه وای به روزی که اشتباه کنن!
زرشششششششششششششششششششک
کاش یه خط بیشتر می نوشتی درباره نقدینگی ایجاد شده ناشی از پس دادن وجود بالا کشیده شده توسط صندوق ها:

همه اش وارد بازار ارز و سکه و احتکار شد و این فاجعه بر سر اقتصاد ایران اومد
سیاستهای خارجی در مسیر اشتباه متمرکز شده ولی مسیولان محترم هنوز اصرار بر ادامه این راه دارند که متاسفانه صدها میلیارد دلار به اقتصاد کشور آسیب رسانده است. آسیب های سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی هم وجود دارند که به راحتی قابل محاسبه نمی باشند.
استغفراله ربی و اتوب الیه، تابناک جان اشتباه، اونم از مسئولین دیگه ازاین حرفها نزنی ها می خوای خدای نکرده سنگ بشیم.
ما از حاج محسن رضایی مرد روز های سخت ایران درخواست داریم که کاندید ریاست جمهوری شود تا ما به آن رای دهیم و مارا از این منجلاب نجات دهد.
خوشم آمد یک بچه سید این حرف را زد. این نوع طرز فکر تقصیر شماست. در ضمن از آن نمایندگان مجلس که توجه ویژه به درخواست سیستماتیک ما در مورد پیگیری پرونده قحطی بزرگ در بالاترین سطح کشور را داشتند سپاسگزاریم
اگر تصمیم نتیجه خوب داد دربوق کرنا ما انجام دادیم اگرمداد مسلما آمریکا نگذاشته است پس همه مسولان بی تقصیرند
اگر تصمیم نتیجه خوب داد دربوق کرنا ما انجام دادیم اگرمداد مسلما آمریکا نگذاشته است پس همه مسولان بی تقصیرند
گرونی وتورم پدر کارگر.معلم.کشاورز.دامدار.راننده.کارمندان .ارتشی ها.نیروی انتظامی.جوانان بیکار.دختران دم بخت.بازنشستگان و.....را در آورده.مانند برده برای گذران زندگی با حداقل ها نه شب دارند نه روز این چه زندگی است برای مردم درست کردید؟
اشتباه و تکرار اشتباه و اصرار بر آن دیگه برا همه مسئولین عادی شده چون نظارت و بازخاستی نیست و نظارتی وجود نداره .... به دروغگویی مسئولین هم بهتر بود اشاره ای میکردید خصوصا اینکه از صدا و سیما پخش میشه و میلیونها نفر میبینن و میشنون. مثال این گفته وزرای و مسئولین مختلف آموزش و پرورش هست در خصوص اصلاح حقوق فرهنگیان و اجرای نظام رتبه بندی که انقدر دروغ و تکرار آن صورت گرفته که نفرت انگیز شده است .... دروغ جزئ لاینفک برخی مسئولین کشور است .........
آنچه من در جامعه میبینم این است که مردم به وطن و مملکت خیلی احساس و امیدی ندارند و درگیر مشکلات اقتصادی هستند و خیلی این موضوعات را متوجه نمی شوند در واقع به مرحله بی حسی رسیده اند
آنچه من در جامعه میبینم این است که مردم به وطن و مملکت خیلی احساس و امیدی ندارند و درگیر مشکلات اقتصادی هستند و خیلی این موضوعات را متوجه نمی شوند در واقع به مرحله بی حسی رسیده اند
تایید صلاحیت احمدی نژاد اشتباه نبود آیااااااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کار نکردن دولت یا کارهای اشتباه دولت و مجلس چه ربطی به جمهوری اسلامی دارد؟!. بسم الله بفرمایید از خودتان و دولت خودتان شروع کنید. الان همین دولت 11 و 12 و مجلس دهم بیایند و هم گزارش کار بدهند و هم اشتباهاتشان را بگویند...
لازم نیست دولتمردان بگویند کجا اشتباه کردیم چون خودشان هم میدانند همه کارهایشان اشتباه هست. همانند کسی که عمدا خودش را بخواب زده
مردم همیشه اشتباه می کنند . چون انتخاب می کنند پس اشتباه انتخاب می کنند . مسئولین انتخابی که انتخاب نمی کنند پس اشتباه آنان پای مردم است پس مردم باید عذر خواهی کنند . کسی هم که از خودش عذر خواهی نمی کند . از طرفی مسئولین غیر انتخابی هم چون عاقلند اصلا اشتباه نمی کنند . پس نتیجه این که همه ی مشکلات موجود تقصیر من و شماست . به قول شاعر که می فرماید چون نیک نگه کرد و پر خویش بر او دید
گفتا: «ز که نالیم که از ماست که بر ماست.»
برای اینکه به اشتباهت اعتراف کنی اول باید بفهمی که اشتباه کردی و برای فهمیدن باید دانش و آگاهی داشته باشی که این آخری گوهر کمیابی است
وقتی خود را آسمانی تصور می کنند قبول اشتباه مشکل می شود
کل اختلاسها رانتها فساد و بی عدالتی و بیکاری و عدم آرامش شغلی و فکری و .... فقط و فقط بخاطر تمرکز قدرت و عدم آزادی واقعی رسانه هاست.
همه میدانیم چه خبر است خودشانم میدانند و ما این را هم میدانیم
مسولین اشتباه نمیکنند خطای انسانی میکنند!!! فقط این مورد اخر نبود هروز و هروز ادامه دارد ...یک نمونه افزایش سهمیه های پزشکی که به اسم افزایش ظرفیت در دوسال گذشته سالی بالای 12 هزار نفر سهمیه ای را وارد دانشگاه پزشکی کردند..فقط سوال من اینست که سهمیه دارها و مسولین مدافع سهمیه فردا که خانواده خودشان زیر دست بیسوادان تلف شد هم باز میگویند پدرش جانباز بوده حقش است ؟؟؟البته این مشکل مسولین نیست چون درمان خانواده هایشان خارج کشور انجام میشود....ما هم که ظاهرا خودمان انتخاب کردیم اینجوری زندگی کنیم!!
شاید هم سررشته نداشتن و همینطوری تصمیم گرفتن
تیتر درست :مسئولان جمهوری اسلامی ایران اشتباه نمی‌کنند حتی اگر خلافش اثبات شود!
الان نزدیک سه ماه است یک چلوبرگ مخصوص نخورده ایم یک مسئول چطور میتواند از گلویش پایین برود...
تمام تلاش متن فوق این بود که بگه برجام اشتباه بوده و دولت فعلي بد عمل کرده آقا یه سوزن به خودت یه جوالدوز به دیگران چرا از ایرادات و اشتباهات سیاست خارجی دولت احمدی نژاد که ملت رو به فنا داد وهنوز هم داریم تاوان میدیم انتقاد نشده و نمیشه
همه مشکلات به زعم عزیزان مسئول،فقط و فقط آمریکای جنایت کار و اسرائیل کودک کش است،خودشون گلن،بچاشون هم در بلاد کفر سفیر انقلابند،مریض هم که میشن می رن همون بلاد کفر و خوب میشن و میان،ما را هم تشویق به مقاومت می کنن.خسته نباشی دلاور،خداقوت پهلوان.
اصولا ما مردم ایران ومسئولان ما هیچ وقت اشتباه نمی کنیم درهیچ اداره ای شما نمی توانید کارمندی را پیدا کنید که بگوید من اشتباه کردم اشتباه نکردن جز ذات ما ایرانی هاست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار