بازدید 8907
۵

انتقاد معاون شهرداری از وزارت کشور و پلیس

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با انتقاد شدید از وزارت کشور و پلیس گفت: ما برای رفع آلودگی هوا نیاز به اطلاعات خودرو‌های تهران داریم، اما پلیس و وزارت کشور این اطلاعات را در اختیار ما قرار نمی‌دهند و به همین راحتی سلامت مردم به خطر می‌افتد.
کد خبر: ۹۴۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳ 04 December 2019
محسن پورسیدآقایی در چهل‌ویکمین جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: شهرداری تهران برای این که بتواند مساله آلودگی هوا را رفع کند لازم است که معاینه فنی تمام خودرو‌های در حال تردد در شهر را دائماً چک کند و بتواند آن‌ها را جریمه کند. در حال حاضر دوربین‌های ما طی روز حدود ۴ میلیون خودرو را ثبت می‌کنند و تمام این تعداد را برای سامانه سیمفا ارسال می‌کنیم که به ما اعلام کند که خودرو معاینه فنی دارد یا خیر.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به این که تا حدود دو ماه گذشته تنها اطلاعات دو میلیون خودرو را برای ما ارسال می‌کردند، تصریح کرد: در حال حاضر این رقم افزایش پیدا کرده و ما تقریباً روزانه به اطلاعات سه میلیون خودرو دسترسی داریم. این در حالی است که دوربین‌های ما در حدود چهار میلیون خودرو را روزانه ثبت می‌کنند و این به معنی آن است که برخی از خودرو‌های فاقد معاینه فنی بدون جریمه و اعمال قانون در سطح شهر تردد می‌کنند.

او با تاکید بر این که وزارت کشور باید تعداد پاسخ به استعلامات را برای شهرداری تهران افزایش دهد، تصریح کرد: نکته دیگر این است که زمانی که پلاک خودرو را برای وزارت کشور می‌فرستیم، این وزارتخانه فقط به ما اعلام می‌کند که خودرو معاینه فنی دارد یا خیر. در حالی که ما نیاز به اطلاعات بیشتری در این زمینه داریم.

پورسیدآقایی ادامه داد: برای مثال نوع خودرو و نوع سوخت آن و این که خودرو کاربراتوری است یا انژکتوری برای ما مهم است و در ایام آلودگی هوا در تهران اعلام می‌شود که ورود کامیون‌ها به شهر ممنوع است و این در حالی است که شهرداری تهران پس از ثبت پلاک خودرو نوع آن را در دست ندارد. از سوی دیگر ما اطلاعاتی نسبت به سن خودرو‌هایی که پلاک آن‌ها توسط دوربین‌ها ثبت می‌شود، نداریم؛ بنابراین نخواهیم توانست جلوی ورود خودرو‌های فرسوده را بگیریم.

به گفته پورسیدآقایی «تمام این اطلاعات را پلیس در اختیار وزارت کشور قرار می‌دهد و در سامانه سیمفا تمام اطلاعاتی که ما به آن نیاز داریم، وجود دارد. شهرداری تهران یک سال است که از وزارت کشور خواهش می‌کند که این اطلاعات را در اختیارش قرار دهد، اما وزارت کشور می‌گوید که پلیس این اجازه را به من نمی‌دهد. به همین سادگی هوا را آلوده می‌کنیم و جان مردم را به خطر می‌اندازیم.»

در ادامه این جلسه قنبری، مسئول فناوری پلیس راهور ناجا در پاسخ به این اظهارات گفت: اطلاعات همه دوربین‌ها به صورت خام و برخط به پلیس ارجاع داده می‌شود، اما ناجا یک ظرفیت مشخصی برای پردازش دیتا‌ها دارد. در حال حاضر نیز تمام سرور‌های ناجا با فشار تمام به سیمفا جواب می‌دهند، اما در نهایت تنها می‌توانیم اطلاعات سه میلیون خودرو را به سیمفا ارسال کنیم.

مسئول مرکز فناوری پلیس راهور ناجا ادامه داد: این در حالی است که از ما توقع دارند که در شهر‌های دیگر نیز اطلاعات خودرو‌ها را به سیمفا بفرستیم. ما در حال حاضر اطلاعات سه میلیون خودرو در تهران را با تمام توان و سختی به وزارت کشور می‌دهیم. از این رو نیاز داریم تا با افزایش بودجه بتوانیم سرور‌های خود را بیشتر کنیم.

در ادامه این جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به پلیس اظهار کرد: شما تمام این اطلاعات را به سیمفا ارسال می‌کنید. این که یک نامه برای وزارت کشور ارسال کنید و بگوید که این اطلاعات را در اختیار شهرداری تهران هم قرار دهید، ربطی به ظرفیت سرور‌ها ندارد. این اطلاعات در حال حاضر در سامانه سیمفا موجود است، اما پلیس اطلاعات را به شهرداری تهران نمی‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵
شهرداری سیرمونی نداره بازهم دنبال درامد بیشتر از طرق مختلفه
چرا از سرویس های مدارس که از راهور و تاکسیرانی برچسب و در واقع به صورت قانونی اجازه حمل دانش آموزان را دارند و چندین سال هم به خاطر داشتن همین اجازه قانونی یا همان برچسب سرویس مدارس جریمه نمی شدند حالا به یکباره و بدون اطلاع قبلی از سوی شهرداری پیامک پرداخت عوارض ورود به طرح به تلفن همراه ارسال می شود ؟ آیا این درست است که راننده ها تاوان کسری بودجه شهرداری را پرداخت کنند ؟ شهرداری چه مزایایی یا چه خدماتی به رانندگان سرویس مدارس فراهم کرده که عوارض طلب می کند ؟
متاسفانه راهنمایی و رانندگی بسیار بسیار ضعیف است و نیاز به یک خانه تکانی بسیار بسیار اساسی دارد، اما خیلی دیر شده
وقتی تمایندگیهای مراکز معاینه فنی از دارندندگان خودرو بدون معاینه پول دریافت میکند ومعاینه فنی میدهد وضع ازاین بهتر نمیشود . لطف بفرمائید ماشینهای دوزا که توقیف میگردد ملاحظه نماید از کدام نمایندگی مجوز گرفته است برخورد نماید .ضمناٌ دعوای خود را رسانه ای نکنید.
همه جای دنیا پلیس یا ماموران راهنمایی زیر نظر شهرداری ها هستند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل