بازدید 15276
انتساب مکنونات قلبی رسانه‌های حامی دولت به دیگر رسانه‌ها؛

رسانه‌های حامی دولت جرأت دارند در «کمپین تابناک» برای محکومیت هر نوع مذاکره با آمریکا سخن بگویند؟

موضع شفاف تابناک این است که ما مخالف هر گونه مذاکره با آمریکا هستیم. تابناک مخالف هر گونه مذاکره مستقیم با آمریکا در اوضاع کنونی است و اگر رسانه دولت می‌خواهد مکنونات قلبی‌اش را برای مذاکره با آمریکا به اسم تابناک بنویسد، سهو و سوءتفاهم رخ داده را تصحیح و به شجاعت و صراحت اعلام می‌کنیم، مخالف وادادگی دولتی و رسانه‌های حامی او در مقابل آمریکا هستیم. اگر آنان صداقت دارند، می‌توانند مانند ما شفاف موضع خود را اعلام کنند؟ آیا با پیشنهاد تابناک موافقت می‌کنند تا کمپینی رسانه‌ای دال بر مخالفت هر گونه مذاکره مستقیم با آمریکا راه اندازی کنیم؟ آیا رسانه‌های دولت و حامیان آنان در خبرآنلاین موافقند که هر نوع تحرک رئیس جمهور و دولتی‌ها را برای مذاکره با آمریکا محکوم کنند؟
کد خبر: ۹۲۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۳ 15 September 2019

پس از آنکه برخی رسانه‌های دولتی و نزدیک به دولت روحانی، یکی از یادداشت‌های سیدحسین موسویان را منتشر کردند که درباره پیش‌نیازهای مذاکره با آمریکا از جمله خروج و توقف کاملاً تعهدات ایران سخن به میان آورده بود، تابناک نه از اصل مذاکره بلکه توقف امتیازهایی نظیر ان پی تی را اقدامی مناسب تلقی کرد تا غرب بداند چه دستاوردهایی از قبل برجام به دست آورده که می‌تواند از روی میز برداشته شود و از آن محروم شود. با این حال همان رسانه‌های دولتی و نزدیک به دولت مکنونات قلبی‌شان را به تابناک منتسب کرده‌اند و ادعا کردند تابناک از معامله ایران و آمریکا استقبال کرده‌اند! در حالی که تابناک، از خروج کامل ایران از برجام و تعلیق اجرای تعهدات پروتکل الحاقی حمایت کرده و می کند و اگر سهوی هم در این باره صورت گرفته، اصلاح می کند و می گوید، مذاکره با آمریکا که دولتی ها دنبال آن هستند را به هیچ وجه نمی پذیرد و آن را وادادگی در مقابل غرب بدعهد متکبر تلقی می کند.

به گزارش «تابناک»؛ حسین موسویان مذاکره کننده اسبق هسته ای و استاد دانشگاه پرینستون آمریکا در مقاله‌ای برای میدل ایست آی نوشته بود: «ایران به جای سیاست فعلی "خروج گام به گام از برجام" ، باید بلادرنگ از برجام خارج شده و همزمان عضویت خود در معاهده عدم اشاعه هسته ای (ان پی تی) را به تعلیق درآورده و سپس با ترامپ در مورد یک معامله "حقوق هسته ای در برابر تعهدات هسته‌ای" در چهارچوب معاهده ان پی تی وارد مذاکره مستقیم شود.» بدین ترتیب برای خود برگ‌های برنده تازه‌ای برای مذاکره و عرضه به عنوان امتیاز فراهم کنند تا مشت‌شان پرتر از قبل باشد.

آیا رسانه‌های حامی دولت جرات ندارد مستقیماً از معامله با آمریکا بگویند؟!

موسویان این خروج ایران از توافق‌های هسته‌ای و نظارتی از جمله ان پی تی را ابزار مذاکره خوانده و آورده بود: «نتیجه این مذاکرات هم باید این باشد که آمریکا تمام تحریم‌های مرتبط با موضوع هسته ای را لغو کند و متقابلا ایران تمام تعهدات هسته ای درچهارچوب ان پی تی را بپذیرد.» رویکردی که قاعدتاً همراستا با سیاست خارجی ایران در این مقطع نیست. «تابناک» این یادداشت را به نقل از خبرآنلاین رسانه نزدیک به دولت حسن روحانی منتشر کرد و سپس در گزارشی نه از پیشنهاد «معامله با آمریکا»، بلکه از پیشنهاد خروج از توافق‌ها و تبدیل شدن این فرصت‌ها به امتیازی در مشت ایران، استقبال کرد.

در واقع به اعتقاد «تابناک» مذاکره که لزوماً با آمریکا رخ نمی‌دهد و با طرف‌های اروپایی و چین و روسیه نیز در جریان است، باید با تداوم امتیازهایی همراه باشد که آورده‌ای دارد و اگر آورده‌ای ندارد، باید به پیشنهاد موسویان عمل کرد و از ان پی تی خارج شد و هرگاه آنها به تعهدات‌شان عمل کردند، به همان اندازه که آنها عمل کردند، ما نیز مجدداً متعهد باشیم و امتیازات کنونی که به صورت یک امر روتین و جزو وظایف ایران برای غرب تلقی شده، از حالت کنونی دربیاید و مشخص شود که یک امتیاز ویژه است.

با این حال، خبرآنلاین رسانه نزدیک به دولت و روزنامه ایران رسانه دولت مکنونات قلبی‌شان را از زبان «تابناک» بیان و برای گزارش تابناک تیتری با عنوان عجیب «دفاع سایت محسن رضایی از پیشنهاد موسویان برای معامله امریکا با ایران» درج کردند. آیا خبرآنلاین سایت علی لاریجانی، آموزش ندیده است که موازین حرفه ای را رعایت کند؟ آیا روزنامه ایران و ایرنا را می توان سایت حسن روحانی نامید و تلاشش برای بر هم زدن کشور با دو قطبی‌سازی‌های کاذب را کار حسن روحانی نامید؟ یا می‌توان گفت صحنه‌گردان‌های مؤسسه مطبوعاتی ایران و خبرآنلاین به دنبال معامله با آمریکا هستند و با فرصت طلبی از سوء تفاهم یا سهو مذکور، دنبال وادادگی دیگری برای مذاکره مستقیم با آمریکا هستند؟ 

اگر هم در تفسیر نظر حسین موسویان، سوءبرداشتی از مطلب تابناک برداشت شده و یا تابناک به درستی نتوانسته خروج ایران از همه تعهداتش در قبال خروج آمریکا از برجام را به تصویر بکشاند، بدین وسیله تصحیح می شود که موضع شفاف تابناک با توجه به مواضع پیشین و کنونی این است که ما مخالف هر گونه مذاکره با آمریکا هستیم. تابناک مخالف هر گونه مذاکره مستقیم با آمریکا در اوضاع کنونی است و اگر رسانه دولت می‌خواهد مکنونات قلبی‌اش را برای مذاکره با آمریکا به اسم تابناک بنویسد، سهو و سوءتفاهم رخ داده را تصحیح و به شجاعت و صراحت اعلام می‌کنیم، مخالف وادادگی دولتی و رسانه‌های حامی او در مقابل آمریکا هستیم. اگر آنان صداقت دارند، می‌توانند مانند ما شفاف موضع خود را اعلام کنند؟ آیا با پیشنهاد تابناک موافقت می‌کنند تا کمپینی رسانه‌ای دال بر مخالفت هر گونه مذاکره مستقیم با آمریکا راه اندازی کنیم؟ آیا رسانه‌های دولت و حامیان آنان در خبرآنلاین موافقند که هر نوع تحرک رئیس جمهور و دولتی‌ها را برای مذاکره با آمریکا محکوم کنند؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۹
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۱۶۹
این موزی بازی هست که دولتی ها و اصلاح‌طلبان مستقیم و استدلال حرفشون رو نمیزنن تا بعدا هم مسؤلیت قبول نکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
عجب دموکراسی که جرات حرف زدن رو ندارند و از این و ان برای حرفشان استفاده میکنند
اشکان
| - |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
تابناکی ها لیبرال هستند و نظر کاربرانشون هم مشخصه طرفدار مذاکره اند. نظر سجی باید در صدا و سیماباشد با پیامک
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
باید در چنین شرایط حساس و تاریخی دولت و اصطلاح طلبها باتوجه به گرانیها گوجه و سیب زمینی. را ارزان کند تا
سهراب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
ارتباط ومذاکره از اصول دیپلماسی هست..هر کشوری باید قدرت مذاکره با هرکشور دیگر رو داشته باشه.......ژاپن درجنگ با آمریکا شکست خورد.آیا رابطه اش رو با آمریکا قطع کرد؟خیر...تنگتر کرد...حالا آیا پیروز نهایی جنگ چه کسی هست؟وقتی تلفن روی میز رئیس جمهور آمریکا زاپنی هست....ژاپن یا آمریکا....مذاکره کار بسیار بسیار سخت تری نسبت به قهر کردن هست
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
آقای موسویان . اگر از برجام ایران خارج شود و برای مداکره مجدد حق عنی سازی را دول عربی و آزانس قبول نکردند چی . آیا ضمانت میدهید ؟ آیا ضمانت میکنید که همین حق فعلی که با هزینه های زیادی بدست امده در شرایط فعلی دوباره بالاتر از آن بدست آید . تضمین میکنید ؟ من خوشبین نیستم . چون غربیها با تحریک امریکا میهواهند ایران اصلا غنی سازی را برچینند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
آقای موسویان را نمی دانم ولی من تاکنون توافق برجام را نه خوانده ام و نه دیده ام
بعید میدانم نویسندگان این کامنتها هم تاکنون توافقنامه برجام را خوانده باشند
بر سر چه چیزی اختلاف نظر داریم
بر سر چه چیزی اظهار نظر میکنیم
بر سر چه چیزی با هم بحث میکنیم
چیزی که نه دیده ایم و نه خوانده ایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
پیکر بی جان برجام نافرجام راازدستگاه تنفس مصنوعی جداکنید ودل به مشوق های تحقیرامیز مکرون مکار نبندید وبه توانمندیهای داخلی اتکاکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
مجلس ولایی بایداماده باشدتادرصورت ملاقات روحانی باترامپ اورا استیضاح وبرکنارنماید
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
ما معمولا مذاکره نمی کنیم مجادله می کنیم از مجادله هم چیزی جز زیان عاید نمی شود
مردم هم مخالف مذاکره هستن.ایران باید تحریم بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
کدوم مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
خودتی
فهمیدی چی گفتم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
نه اینکه مذاکره تحریم ها رو برداشت!
اگر مذاکره نمی کردند، الان کم کم خود تحریم ها آب می رفت.
ما دوباره تحریمها رو برای خودمان ساختیم.
فروش نفتمان از بدترین زمان دوره احمدی نژاد بدتر تره
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
بسیار درست گفته . این نظر کاسبان تحریم و مسوولین . تنها را مشغول کرردن مردم و فکر نکردنشون به تعب انداختن مردمه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
بی مزه و بی منطق
با برجام یا بدون برجام ، با مذاکره یا بدون مذاکره مهم وضعیت زندگی مردم است که هر روز با بهانه های مختلف از دیروز سخت تر می شود کسانی که می توانند مانند آقای فغانی مهاجرت می کنند اما مردم عادی ..............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
باید با تابناک خداحافظی کنیم! !!!
ایکاش تا آخر بر سر حرفتان بایستید ولی سابقه چنین نشان نمی دهد مذاکره مذاکره است چه مستقیم باشد چه باواسطه این یعنی کلاه شرعی
چرا به آرای عمومی مراجعه نشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
ارای عمومی مجلس و ریاست جمهوری داده شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
در مسائل حساس امنیتی ارا عمومی کارا نیست و باید تخصص به کار گرفته شود
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
چون خطرناکه و ممکنه موجب تشویش اذهان عمومی بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
تخصصتون ما رو کشته ...تخصص توی چی ؟؟؟طرف با نظارت استصوابی با یه مدر ک تقلبی وارد مجلس شده ،بعدشم میشه رئیس فلان کمیسیون مهم مجلس ..فقط رو دارند و اعتماد به نفس کاذب ...کدوم تخصص؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| - |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
ارای عمومی که ملاکش یک کنسرته یا حضور زنان در ورزشگاه چه تضمینی داره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
کدوم مسائل حساس امنیتی الان مردم از جیک و فیک مسائل سیاسی با خبرند و کلاً وارد سیاست شدند و خودشون متخصصند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
خوبه!هر جا می خواهند حرف خود را پیش ببرند مساله را امنیتی می کنند!!
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
صدا و سیما پر از متخصص سیاسی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
مسخره بازی نیست که برا هر چیزی به اراء مردم رجوع بشه. پس مجلس هیچکاره است همین نماینده های شما هستند که رای دادید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
به ارای مردم رجوع شد که به روحانی رای دادید و اینم وضعیت اقتصادی ماست. منطقی رای نمیدید که.
تا کسی دهان باز میکنه میگه ازادی میدم سریع بهش رای میدید
مذاکره دراین زمان اشتباه است؛بایدصبرکردتادراینده شرایط برای این کار مهیاشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
کدوم مسائل حساس امنیتی الان مردم کلاً از جیک و فیک مسائیل امنیت خبر دارند و کلاً وارد سیاست شدن
باید با قدرت و بیان درخواستها با امریکا مذاکره کرد بعد از فتح خرمشهر هم عدهای مخالف مذاکره وصلح با صدام بودند نتیجه آن چی شد شهید شدن هزاران نفر از دو طرف بود بختی دو ملت
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
شهید از هر دوطرف؟ !!!!!!!!!! دو کشور مسلمان وقتی با هم می جنگند حق با هرکدام باشد کشته هایش شههید هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
حالت خوش نیست از فهمت همین بس که سربازان صدام را شهید عنوان کردی
✅چین چگونه با شیطان بزرگ مذاکره و معامله کرد؟
✍️ماجد کیاست

چین کمونیست و آمریکا برای سالیان متوالی روابطی تیره و تار را تجربه کردند به گونه ای که حتی مسافرت اتباع آمریکا به چین با محدودیت بسیار از طرف دولت ایالات متحده روبرو بود، هر نوع ارتباط اقتصادی با محدودیت های فراوانی همراه بود.
هر چند تلاشهایی از دو طرف برای یافتن مسیرهای عادی سازی روابط و کاهش تنش برداشته میشد . اما به هر جهت چون رهبران اصلی طرفین تمایلی در بهبود روابط نداشتند،پیشرفت خاصی حاصل نمیشد تا اینکه ریچارد نیکسون رئیس جمهور ایالات متحده در ابتدای دهه هفتاد میلادی تصمیم قطعی مبنی بر گذر از تخاصمات گرفت همزمان تلاشهای چوئن لای برای اقناع شخص اول چین یعنی مائو ، به ثمر نشست. " چوئن لای در شرایطی که مدیریت و بدنه حزب کمونیست چین عمومأ همه شعارهای ضد آمریکایی میدادند، توانست نوعی اقناع ایجاد کند.

اولین قدم جدی توسط نیکسون طی گزارش سالانه سیاست خارجی به کنگره برداشته شد که در آن اشاره شده بود :" چینی ها مردمانی بزرگند که نمیبایست خارج از اجتماع جهانی قرار گیرند . . . در حقیقت علاقه مندی ما به ایجاد صلح و ثبات و آرامش در آسیا و جهان است. بر همین اساس مایل هستم در جهت امتحان کردن ارتباط با چین قدم بردارم."
رهبران چین پیامی که در این گزارش بود را به درستی درک کردند و بلافاصله پیشنهاد انتقال گفتگوهایی که تا آن زمان در ورشو میشد و حاصل چندانی نداشت را به پکن دادند.

هرچند چوئن لای به عنوان مقام رسمی مسئول تنظیم ظرافت کار به نحوی بود که در عین رسمیت بخشیدن به اقدامات، اراده بالاترین مقام سیاست گذار چین را هم در این خصوص به عنوان نشانه تایید این اقدام نمایان کند. لذا در پیغامی که چوئن لای در 9 دسامبر همان سال از طریق یحیی خان رئیس جمهور پاکستان به ایالات متده ارسال کرده بود کلماتش را به این صورت به پایان رسانده بود." این اولین بار است که پیشنهادی از طرف یکی از سران ( مائو )، از طریق یکی از سران ( یحیی خان )، به یکی از سران ( نیکسون ) داده میشود."

مائو به جهت شخصیت منحصر بفردی که داشت مشورت پذیر نبود وتا موردی را به طور یقین شخصأ نمی پذیرفت امکان تصمیم سازی برای سایرین حتی نخست وزیر علی الخصوص در مورد سیاست خارجی وجود نداشت.او در مصاحبه ای، در جواب ادگار اسنو که پرسیده بود آیا نیکسون که نماینده جهان سرمایه داری است، نیز حق ورود به خاک چین را دارد اینگونه پاسخ داد :" به او خوش آمد خواهم گفت چون مشکلات و مسائل میانچین و آمریکا با وجود او حل می شود و .... خوش حال خواهم شد با او(نیکسون) گفت و گو کنم چه در جایگاه رئیس جمهور امریکا و چه به عنوان توریستی که قصد دیدار از چین را داشته باشد.ً
همین چند جمله کوتاه و نحوه بیان و مقطع زمانی آن چراغ سبزی برای نخست وزیر چین در پیگری ایجاد روابط دیپلماتیک و حل و فصل مشکلات فی مابین چین و آمریکا بود. بایست شرایط آن هنگام چین و آمریکا را نیز در نظر گرفت. عملا دو کشور در ویتنام و کامبوج رو در روی هم قرار گرفته بودند و مذاکره با ویتنام شمالی نتایج مطلوبی به بار نیاورده بود. همین چراغ سبز مائو کافی بود تا پیغامی از طرف چو ئن لای از طریق کانل رومانی به امریکا ارسال کند.در قسمتی از این پیغام آمده بود :" اگر ایالات متحده خواهان گفتگو است و راه حلی در این زمینه دارد جمهوری خلق چین آمادگی دارد تا فرستاده ایالات متحده را در پکن بپذیرد. این پیغام به روئیت مائو و لین پیائو رسیده است."
دو نکته در این پیغام به وضوح مشاهده میشود یکی پذیرش نماینده آمریکا در پکن که تداعی مصاحبه مائو با ادگار اسنو بود و دوم اخذ تایید مائو به مثابه قطعی بودن تصمیم اتخاذ شده.
مورد جالبی که در این پیام به صورت ضمنی دیده میشود عاری بودن از مسائل طعنه آمیز بود و از همه مهمتر اینکه پکن جنگ ویتنام را به عنوان مانعی غیر قابل پذیرش برای ایجاد روابط حسنه دو طرفه چین و آمریکا در نظر نگرفته بود.
در این مقطع ابتدا تلاشهای فراوانی از طرف تندروهای چین برای ایجاد مانع شکل گرفت. روزنامه دولتی People Daily به تندی مطلبی بر علیه آمریکا و شخص نیکسون نوشت که در قسمتی از آن آمده بود:" با پراکندن آتش جنگ بر دروازه های چین، امپریالیسم آمریکا سعی در تهدید و ارعاب چین دارد.

از آنسو جان اشمیتز نماینده کنگره نیکسون را متهم کرد که" به وسیله کمونیست ها محاصره شده است" نیکسون اجبار به برگزاری جلسه ای محرمانه با دو حزب پیدا کرد و در نهایت توانست اهمیت و ضرورت ارتباط با چین را تفهیم کند.اما در چین انتقادها از چوئن لای بالا گرفته بود و او را به غرب زدگی متهم میکردند تا اینکه مائو با قاطعیت تمام و کاملا شفاف نظر خود در ارتباط با لزوم ارتباط با آمریکا را با توجه به خطر شوروی اعلام و از چوئن لای پشتیبانی کرد
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
نباید هر شرایطی رو با هم قاطی کرد، اون موقع آمریکا تو ویتنام داشت ضرر میکرد، چین دنبال بمب اتم.
الان اقتصاد آمریکا رو به پیشرفت. چطوری مذاکره الان رو با اون موقع مقایسه میکنین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
درک و فهم اقدام به موقع مسولان باهم فرق میکند
ازگارد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
تاریخ برای درس گرفتن عقلا است و نه برای کسانی که خود را عقل کل میدانند و حاضر به قبول حرف حق نیستند
40 سال با آمریکا قهریم. چه چیزی گیرمان اومد. در این مدت چند هزار میلیارد دلار خسارت دیدیم. می توانستیم مانند کشورهایی چون چین، اندونزی، مالزی، کره جنوبی و ژاپن و آلمان با آمریکا ارتباط برقرار کنیم عزتمان را هم حفظ کنیم.در این مدت میلیاردها دلار سرمایه های ما رفت آمریکا. قبول ترامپ آدم بدی است و درست نیست به او امتیاز داد. بهترین تحصیل کرده های ما همین الان هر ساله می رند آمریکا. بازنده این دوا ماییم و آمریکا هم به واسطه این دشمنی داره اسلحه می فروشه به عربها. مغزهای ما را قاپ می زنه. قدرت در دنیای امروز اقتصاد و ارتباط است. اگر این سیاست را پیش گرفته بودیم باور کنید الان قوی ترین اقتصاد منطقه بودیم و آمریکا هم هیچ غلطی نمی توانست بکند. کلک اسرائیل هم کنده می شد، چون می توانستیم با کمک ترکیه و سوریه و لبنان یک اتحاد اقتصادی قوی داشته باشیم که در آن اسرائیل عملا حذف می شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
به نظرم خوبه درست تحلیل کنیم! یعنی درسته که 40 ساله با آمریکا به قول شما قهریم ولی آیا علت وخامت اقتصادی ما این قهر بودن با آمریکاست یا چیز دیگه؟! کسایی که صرفا میگن علتش اینه خیلی به دور از واقعیت دارن حرف میزنن چون خیلی از کسایی که تو اقتصاد هستن کارخونه دارن یا دستی تو تجارت دارن میگن علتش داخلیه و تحریم تاثیرش کمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
ناشناس 21:58 اگه تحریمها تاثیرش کمه پس چرا مسئولین و اخبار صدا و سیما هر روز دارن گوش فلک رو کر میکنن که تحریمهای آمریکا ظالمانه است و تروریسم اقتصادی ملت ایران است و غیره!؟! ما کدوم رو باور کنیم!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
چهل ساله کشور پر باران پاکستان نوکری آمریکا را می کند

چه چیزی را به دست آورده است؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
ناشناس 22:35 منظور از کم یه صف نسبیه یعنی نسبت به چی کمه!
تحریم ها هم از نظر اونا که دستی تو کار تولید دارن نسبت به مدیریت و قوانین اثرش کم تره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
جواب ناشناس ۲۱:۵۸...علت وخامت اوضاع اقتصادی ما ،مافیای حمایت از قطع رابطه ایران وآمریکا هستند که هدفشان جلوگیری از ارتباط با دنیا و انحصارهای کلان اقتصادی و سیاسی است .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
ناشناس 22:35 اون از بی عرضگی پاکستان هست شما ایران رو با پاکستان مقایسه میکنی واقعا !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
اتفاقا از این قهر با آمریکا خیلی چیزها گیر بعضیها اومده!
تابناک عزیز لطفا یه دونه ازین نظر سنجی های باحالت رو هم کنار سایت بزار که مخاطبانت بتونن راجع به مذاکره با آمریکا یا عدم مذاکره رای بدن و فقط نظر خودت رو اعلام نکن لطفا.
از همین نظر سنجی ساده ها که برای فوتبالیست ها و سیاستمدارهای درجه سوم و چهارم میزاری برای موضوع به این مهمی تعجبه که نذاشتی و بعد روش تحلیل بنویسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
احسنت ،
در واقع سایت تابناک همان سایت مشرق که روی هم میشوند مشرق تابناک.
تابناکیهای عزیز الان دوره ارتباطات است ،همه آنچه در وسایل ارتباط جمعی گفته میشود هم مذاکره به حساب می آید.
ولی خدا کند که اگر روزی قبول کردید که مذاکره انجام شود وقتی نباشد که با نوشیدن زهر همراه شود.هر چند که میشود نوشیدن زهر را به کمک شما رسانه ایها ،شهامت و شجاعت جلوه داد
فقط کاش به قول دوستمان یک نظر سنجی مثل مواردی که تا به حال گذاشته اید بگذارید و همفکرانتان را هم بسیج کنید تا رای بدهند.
این احساس خود مردم پنداری شما ، ما مردم محو شده در نظر شما را کشته
ناشناس
| Russian Federation |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
احسنت
تابناک همان سایت مشرق است با ظاهری فریبنده تر که روی هم میشوید مشرق تابناک.
ولی از قدیم به کچل زلفی میگفتند لذا شماها همان غروب سیاهید و بس.مردم برای شما پشیزی ارزش ندارند.شماها فقط پول و منفعت میشناسید و بس.
وقتی مذاکره میکنید که ببینید موقعیت خودتان به خطر افتاده و نه کشور و مردم.
نظر سنجی واقعی کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
شماهایی که تابناک و مشرق رو یکی میدونید
خب از صبح تا شب توی این سایت ها چه کار دارید؟ بروید تو همون سایت های مورد علاقه خودتان.. تازه اونجا با سیب و گلابی های حاصل از برجام پذیرایی.. میشید.. کسی مجبورتا ن که نکرده تو تابناک اظهار فضل کنی
برای همیشه پاک شدی .فقط نمایش طرفداری از مردم را میدی ولی از اصولگرایان هفت آتیشه ای که اصلا سرنوشت مردم برایشان مهم نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
تو برو همون رسانه های مدعی اصلاح طلب که فقط نظرات موافق خودشون را منتشر میکنن تابناک واست حیفه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
شما اگر از سرنوشت میفهمیدی تاریخی که اول انقلاب بین ما و امریکا وضع شد را می خوندی که چجوری پا پس کشیدن از تعهد در برجام که بماند
سیدحسنی۳نیک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
یا یک رنگی و موندن ...
یا یکپارچگی محض....
.
.
یه روز مرد خدایی
یه روز اهل ریایی
.
یه روز اهل قناعت
یه روز حاتم طایی
مذاکره تابو نیست لولو خورخوره هم نیست که ملت رو از اون بترسونین. مذاکره وسیله هست که میتونه برای دست یابی به اهداف و منافع ملی کمک کننده باشه.
تا الان بیشتر کاسبان تحریم ار انجام مذاکره واهمه داشتن. شما چه منفعت و زیانی دارین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
میشه بفرمایید مذاکره با آمریکا چه نفعی برامون داشته؟! الان برجام نمونه واقعی و قابل تجربشه به نظرتون چه نفعی برامون داشته؟
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
دوست عزیز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
شما میفرمایید مذاکره هیچ سودی برای ما نداشته میشه لطف کنید بفرماییید که اگر هیچ سودی نداشته چرا تا 5 الی 6 ماه قبل داروهای کم یاب هم به قیمت معقول تو داروخونه ها موجود بودن اما الان نه ؟ صدای ساز و دهل از دور خوش هست شما میگی مذاکره تاثیری نداشته شاید برای شما که وضعیتت خوبه فرقی نداره اما برای یه بنده خدایی که سکته کرده و احتیاج به یه داروی ساده نورویید داره تا حالش بهتر بشه خیلی فرق داشته باشه و امثال این هزاران هزار بیمار که الان دارو ندارن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
بنده خدا22:43
من کی گفتم نفعی نداشته؟!
منظور اینه که نفعش در مقابل ضررش چقدر بوده؟!
وقتی میرن مذارکه می کنن ونمیتونن یا بلد نیستن جوری ببندن که طرف نزنه زیرش و نتونه بپیچونه آیا درسته که کشور این همه معطل بشه؟! شما میگی یه سری دارو وارد میشه ولی آیا کشور یعنی صرفا یه سری دارو؟! آدم باهوش اهم و مهم می کنه سبک سنگین می کنه ببینه نفعش در مقابل ضررش چقدره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
هنوز متوجه نشدی این شوک بوده که توسط خآد دولت ایجاد شد و چرا الان روال عادی تر شده؟
خطابه به بنده خدا
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
نفع در مقابل ضرر ؟ باز هم اگر اینطوری در نظر بگیریم نفعش بیشتر نباشه کمتر نبوده اما دلیل اینکه ما نفعش رو به جز چیز هایی که به ما مربوط میشه حس نمیکنیم اشکال جای دیگه اس من اصلا منظورم این نیست که مذاکره همه چیز رو حل میکنه و قرارم نیست که حل کنه دلیلش هم خیلی واضحه شاید 50 درصد مشکل ما مربوط به تحریم باشه اما 50 درصد مربوط به خود ما ومدیریت و قوانین ما هست ، شرمنده اما من این لحن شمارو قبول ندارم "صرفا یه سری دارو " یعنی کسی که حتی شما بزار یک میلیون در 70 که هم شما میدونی زیاده هم من دارو نداشته باشه چون تعدادش کمه عملا حقی نداره و باید به حال خودش رها بشه ؟ (بیشتر از این ادامه نمیدم و فکر میکنم منظورم روشن هست ) دارو فقط یک نمونه هست زیاد از این نمونه ها هست .اما در مورد نظر بالاتر که فرمودن شوک هست اولا اگر شوک هست که باید جوابشو به خدا بدن که احکم الحاکمین هست ولی تا جایی که من دارم میبینم شوک دولت نبوده ، شاید من درک درستی از این حرف شما ندارم .اما کلی اگر نظر بدم فقط میگم الان حتی اگه مذاکره بشه بازهم اگر قرار باشه ما مردم عادی اثری رو از این مذاکره حس کنیم باید تک تک هم مسئولین و هم مردم دست به دست هم بدن .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
آقای پروفسور ( بنده خدا اول)..حالا برند با هم حرف
بزنند.. ترامپ اوباما نیست ،ممکنه بشه یه توافق بهتری با اون بست ،اگه فایده نداشت میرسیم سر خونه اول ..دعوای شخصی نیست که بگی من زیر بار نمیرم ،سرنوشت یک ملته
با سلام
چرا مذاکره نکنیم.مذاکره به معنای وا دادگی نیست.مذاکره کنیم و حرف خود را به مسند بنشانیم وا دادگی نیست.اینکه مملکت را در بنبست سیاسی بگذاریم از نظر تابناک و تایید کنندگان سیاسی درست است.بر کدام اصول و سیاست مذاکره نکنیم..چرا مذاکره با آمریکا را به رفراندوم نگذاریم.اصولگرا و اصلاح طلب نداریم.چرا حرف مردم را نشنویم.بگذاریم مردم هر رایی دادن همان را به مسند اجرا بگذاریم.حرف اول و آخر را در هر کشوری مردم میزنند و نه اقلیت حاکم.بگذاریم برای یک بار هم که شده برای مردم و کشور خود ارزش گذاشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
مذاکره ای که بخشی از حق کشور داده شود برای گرفتن دیگر حق کشور مذاکره نیست و از قرارداد ترکمنچای هم پست تر است
دانش هسته ای دادن برای گرفتن پول نفت و فروش ان خیلی ذلیل اور است
هر وقت امریکا حاضر شد و امد حق هسته ای در کشورش را بدهد ان وقت می شود مذاکره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
ناشناس۲۳:۱۰
اگر خدایی نکرده کارت به دنبال دارو گشتن کشید تو داروخانه ها، اونوقت به کار بردن "آدم باهوش" رو یاد میگیری با دقت بیشتری بکار ببری....
شما هم اگر خیلی صادق هستید و جرات دارید نظر سنجی بذارید تو سایتتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
نظر سنجی بایدر سطح ملی و کل کشور انجام شود و نه در اینترنت و تلویزیون
در ضمن این مهم نییت چه کسی چه نظری دارد چون مسئله سیاست خارجی نظر سنج بردار نیست
تابناک عزیز، شما نفست از جای گرم بلند میشه. مگه همین چین و روسیه و عراق و عمان و لبنان و ........ صدها کشور دیگه با امریکا روابط اقتصادی و سیاسی ندارند؟ کدومشون از خط و مشی خودشون بخاطر امریکا تخطی کرده اند؟ چین و روسیه که دوستان به ظاهر صمیمی ما هستند ( که نیستند چون در دنیا دوستی معنی نمیده. محور و شاکله کار، منافع ملیه و بس ) آیا با امریکا رابطه ندارند؟ پس این 700 و خورده ای میلیارد دلار روابط اقتصادی چین و امریکا چیه؟ چرا امریکا برای همه منفعت داره الا ما ؟
. اون هم فقط و فقط منافع عده ای در ایران که منفعت آنها در عدم ارتباط با امریکاست.. عده ای که فرزندانشون خیلی هم با امریکا مشکلی ندارن با گرین کارتش با مزایاش با ویزاش با اقامتش و با زندگی در اونجا. تابناک جان، کلاهتو قاضی کن.
سپاس اگه درج کنی نظرم رو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
سوالات خوبی مطرح کردی ولی چجوری نتیجه گرفتی که صرفا دلیلش اینه که یه عده منافعشون در عدم ارتباط با آمریکاست؟! یعنی دلایل دیگه ای نداره؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
چه توجیه سطح پایینی کردی
هر وقت امریکا خواست کشورهایی که نامبردی تغییر نظام کند ان وقت می فهمی این کشور ها صد برابر بیشتر از ما علیه امریکا کار می کنند
مگر قرار است در مذاکره ، نماینده ایران را محکوم به اعدام کنند.برای طرفی که دلایل قانع کننده داشته باشد ،از مذاکره وگفتگو فرار کردن خود دلیل باخت است .عزیزان باید درک کنیم مصالح کشور فقط مسئله اتمی نیست .نگاهی به آمار چند روز قبل نماینده مجلس داشته باشید تا متوجه شوید وقتی می گویند از سن ازدواج دوازده میلیون ایرانی گذشته است باید درد را بفهمیم .وقتی جوانان تحصیل کرده ما نه شغل دارند ونه می توانند ازدواج کنند ، باید درک کنیم که اجتماع ما رو به بحران است.وقتی همه نگاهها معطوف به مسئله هسته ای است واز آنطرف چپاول سرمایه های کشور به دست عده ای اتفاق می افتد یک بحران است.وقتی قشر سالم وحقوق بگیر در هزینه زندگی روزانه خود شرمنده خانواده است .وقتی یک متخصص در رشته های صنعتی با عمری کار کردن قادر به تامین مسکن خویش نیست وشخص دیگر 2500 آپارتمان دارد یک بحران اجتماعی در تقسیم ثروت است .نگاهی بیندازید به آمار فقر ،خودکشی ،فحشا ،اعتیاد و... تا بدانید اجتماع ما رو به چه بحرانی پیش می رود .سهمیه های دانشگاهها ، عدم پرداخت مالیات توسط قشری خاص ،تعطیلی صنایع و.....دوستان تابناکی فقط می توانم بگویم نفستان از جای گرم بلند می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
از این نظر که برجام نمونه آزمایش شده و جلومونه میتونیم متوجه بشیم که مذاکره با آمریکا یعنی چی! چرا باید از یه سوراخ دوبار گزیده بشیم؟! چرا اصلا باید همچین ریسکی رو بکنیم؟! چرا جوری وانمود می کنید که انگار هیچ راهی نیست جز مذاکره و مذاکره دوای همه دردهای ماست؟!
الیاس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
آقای ناشناس اگه ف میکی برجام بد بوده الان دقیقا برگشتی به دوره ای که برجامی وجود نداره این وضعیت مردم راضی هستی ؟
خوبه یه چشمه کوچک از کار زشت این رسانه ها رو علیه خودتون دیدید

ب یاد بیارید که در ان ۸ سال دولت احمدی نژاد ..چطور شما رسانه های اصلاحات و اصول گرا چنگ ب صورت منتخب مردم می انداختید اونم در شرایطی که دولت امریکا غرب علیه مردم کمر ب نابودی کشور بسته بودن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
اسم اون دولت رو نیار که هر چی میکشیم از اون میکشیم.بسه دیگه همه دور و بریهاش یا رفتن زندان یا پرونده دارن شما هنوز دست برنداشتین؟این دولت اگه بدون پول با سیلی صورتش رو سرخ نگه داشته دلیل نمیشه یادمون بره زمان احمدی شما ۸۰۰ میلیارد در امد نفتی به باد رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
میشه یکی بگه چطور زمان احمدی نژاد 800 ملیارد توانست بدون رابطه با آمریکا بدست بیاره.و این دولت با برجام و همه کوتاه اومدن نتونست 500 ملیارد هم درآمد داشته باشه؟!
نکنه آمریکا و غرب با اصولگراها بیشتر رابطه دارن که تو اوج تحریمهای بعد انتخابات 88 بازم 1800000 بشکه در روز نفت می فروختن؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
طبق آمارهای رسمی بانک مرکزی درآمد نفتی در زمان احمدی نژاد 618 میلیارد دلار بوده که 150 میلیارد دلار ازاموال ایران عمدتا درآمدهای نفتی آن توسط آمریکا بلوکه شده و قرار بود توسط برجام برگردانده شود هرچند به گفته خود آقای روحانی از زمان اجرای برجام در دی 94تا خروج آمریکا از آن در اردیبهشت 97 ماهیانه یک
میلیارد دلار از اموال بلوکه شده آزاد شده . در مجموع
هرکی هرچی میندازی فوری برندار مشکل اصلی شماهایید که فقط حرف می زنید
براي هميشه منفور ملت ايران شدي تابناك
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
حداقل از ان رسانه ها پاک تر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
ناشناس ۲۲:۳۹
اون زمان آقا محمود احمدی نژاد تازه داشت زحمت میکشید و یکی یکی کاغذپاره ها رو میفرستاد شورای امنیت برامون تا قطعنامه دونشون رو پاره کنه و از طرفی قیمت نفت 120 دلاری رو تجربه میکرد. درواقع شما برای بررسی نتایج درخشان اون دوره باید سال 91 به بعد رو بررسی کنی که چشممون به جمال دسترنجهای ایشون داشت کم کم روشن میشد که از بد حادثه دولت عوض شد و نتونستیم کامل از زحمت های دولت ایشون در زمان خود ایشون بهره ببریم و قرعه به نام شیخ حسن روحانی افتاد.
چرا مخالف ارتباط با روسیه نیستی . چرا از گرسنگی مردم چیزی نمی گی. چرا از اختلاسها چیزی نمی گی . تابناک شما طرفدار کاسبان تحریمی نه مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
الان این شیوه استدلال شما رو میشه بر علیه حرف خودتون استفاده کرد و مثلا گفت شما طرفدار کاسبان مذاکره هستی!
تیم مخالف مذاکره با وحل مشکل بین ایران وآمریکا تیم الف است شامل 1_ اصول گرایان ایران 2_اسرایل3_اعراب اما آنها در دلیل مشترک نیستند هر کدام دلیل خودشان را دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
تیم الف را خوب آمدی. دمت گرم.
شما از وضع زندگی رقت بار مردم هم اصلا خبر ندارید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
و شما هم لابد میخوایید بگید مذاکره تنها راه حل ممکن برای برون رفت از این وضعیه و غیر این هم نیست؟!
در حالی که کارشناسان اقتصادی و در بدنه تولید میگن مشکل تحریم نیست و بیشتر قوانین دست و پاگیر و یا خلا قانونی و نظارت و مدریت نا صحیحه! خوب بود تابانک یه آمار از تولید کننده ها میگرفت که بیشترین مشکلشون پول و ثروت و سرمایه خارجیه که بیاد سرمایه گذاری کنه یا مشکل مدیریت و قوانین داخلیه!
تابناک طرفدار تحریم وقطعاً کاسب تحریم هستی. بدبختی و فلاکت مردم را نمی‌بینی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
شما هم به نظر میاد قطعا طرفدار تهمت هستی و میخوای ملت اینطوری فکر کنن که تنها راه حل مذاکرست و تحریمه که علت مشکله و بقیه چیزا اصلا مهم نیست یا درصد کمی از علت ایجاد مشکله؟!
تابناک جان شما خیلی اشتباه کردی که مخالف مذاکره هستی و داری راجع به کیفیت زندگی ما مردم تصمیم میگیری!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
نظر شخصیشو گفته!
یعنی نمیشه آزادی بیان داشت؟!
به نظر شخصی بنده اینا همش شوآفه. مردم رو چندین سال سر کار گذاشتن که مذاکره کنیم یا نکنیم.
مشکل اقتصادی ما نه آمریکاس و نه هیچ کشور دگه ای.
مشکل اقتصادی ما اینه که هر کسی به پست و مقامی میرسه بچش رو میفرسته همون آمریکایی که اعتقاد داره نباید باهاش مذاکره کرد. بعد هم خودش و آقا زاده هاش انقد از بیت المال میدزدن و فکر میکنن که حقشونه.
مشکل ما بانک هایی هستن که رباخواری رو به اسم اسلام بین مردم گسترش دادن و هر روز حجم نقدینگی رو بدن انجام هیچ کار مفیدی افزایش میدن.
مشکل ما اینه فرهیختگانمون مثل پزشکان فکر میکنن اگه مالیات ندن زرنگن
و هزارتا مشکل دگه که دولت هم یا حوصله رسیدگی بهشونو نداره یا شاید...
واسه همین آمریکا رو میکشه وسط و 80 میلیون آدمو سر کار میذاره که مذاکره کنم یا نکنم
به نظر من مذاکره با آمریکا دادن امتیاز فراوان و تمدید وضع موجود برای چند صباح بیشتراست. جوش نزن تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
نه داداش اصل حرف را نمیزنی ؟ به غنی سازی رسیدی ولی حالا حرف دیگری میزنی . بحث جای دیگری هست . که متاسفانه رو راست به مردم نمیگویید . چرا نمیگویید . مثل کشتی مثل جدو مثل راه ندادن زنان به ورزشگاه مثل کنسرت ها و منع کنسرت . مثل حجاب اجباری . مثل ازدواج دختران ۹ سال . مثل تعددزوجات . . مثل نابودی استکبار . چرا چرا
مذاکره در هر زمانی منطقی است حتی در زمان بدتر از این ! مثلاً فکر میکنید چه اتفاق خوبی میخواهد بیفته که وضعمون بهتر بشه
اصلا چرا با آمریکا مشکل داریمظ؟ لدفا به دنبال وضعیت مردم باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
شما هم لدفا دیکته کار کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
ما با آمریکا مشکل داریم؟؟
مثل اینکه فراموش کردی یک سال تمام مذاکره شد و آخرش اونها زدند زیر همه چی!
چی دارین میگین مردم؟! دیگه از این واضح تر که اینجا مرگ بر آمریکا! ولی فرزندانشان در آمریکا! با کدوم پول؟ با پول و نون حاصل از تحریم. چرا امریکا برن؟ مگه نمیگن مرگ بر آمریکا؟! چون این شعار ها فقط برای ما مردم ساده هست
فقط ادامه گرسنگی مردم مد نظر و رسالت اقا ها واقازاده ها یعنی ملت 4%باید باشد.نعجب میکنم اگر امریکا بد است اقازاده ها انجا چکار میکنند .به سرنوشت غم انگیز 96 %ملت متمدن ایران زمین متاثر شوید
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
تورا به خدا نگویید آقا و آقا زاده ، هر دو اینها حرمت دارند ،
بنده به عنوان یک ایرانی و با دانستن بد عهدی طرف مقابل مذاکره را می پسندم زیرا که مسوولان نیز مشابه این بد عهدی ها را به مردم انجام داده اند. در نهایت مردم تاوان عدم مذاکره را می دهند نه هیچ مسئولی در ایران
چرا دولت باید با تو کمپین درست کنه ؟؟... ریس جمهور شخص دوم مملکت و متخصص مسایل امنیت ملی هست، اگه تشخیص بده که باید مذاکره کرد ما تمام قد حمایت میکنیم.
مردم موافق مذاكره هستند
همانطور که امریکا از تحریم مذاکره نفعی نمی برد ما هم از تحریم گفتگو نفعی نمی بریم حتی مقام معظم رهبری هم گفته اند به اروپایی ها دل نبندید ولی مذاکره کنید
به خاطر همینه کامنتای طرفدار مذاکره رو سانسور می‌کنید؟ =)
تابناک با روسیه و چین همراه شدی ؟؟؟؟؟
تابناک ترسیدی ها !!!
روزی که بر جام امضا شد در برخی جا ها از جمله تهران تعدادی جشن گرفتند، فکرمی کردیم که دیگه مشکلات حل میشه و رونق اقتصادی در کشور اتفاق می افته اما از آنجا که خواست آمریکا تأمین نشد آنها زیر قولشان را زدند و اوضاع بدتر از قبل از برجام شد، اکنون هم اگر مهمترین خواست آمریکا که پذیرش اسرائیل است تأمین نشود نتیجه هر مذاکره همان خواهد شدکه دیدیم، بنابراین مذاکره با این منطق حاکم بر دو کشود ایران و آمریکا هیچ فایده ای برای ایران ندارد . البته مثل عربها اگر با اسرائیل کوتاه بیائیم اصلا نیازی به مذاکره نخواهیم داشت ولی این کار با مرام ایرانی در تضاد است لذا باید مرد و مردانه جلوی ظلم و استبداد بیستسیم که این الگو با گذز زمان به نفع ایران تمام خواهد شد.
تابناک هر نظری می تواند داشته باشد البته برای خودش،
ولی اگر نظر مردم را بخواهید می توانید به رییس جمهور مراجعه کنید چون ایشان منتخب مردم است نه تابناک و امامان محترم جمعه
تابناک و صراحت !! تابناک و رو راستی !! مواضع خود را درباره موضوعات مختلف و با توجه به جناحتان تغییر می دهید ما که بچه نیستیم ضمنا مذاکره به معنای وادادگی نیست اما پافشاری بدون عقلانیت و علم و آگاهی و موقع سنجی حماقت است زدن برچسب ناچسب وادادگی به رسانه های دولت عین تزویر است و قصد شما صرفا حمله بدولت برای بقدرت رسیدن جناح است تیم زرد نویس شما اطلاعاتش در حد این نیست که موضع قابل تاملی درباره مذاکره بتواند ارائه دهد دلیل من برای خواندن مطالب سایت شما صرفا خنثی کردن زهری است که به بدن بی رمق مردم سالاری از طریق مطالب جهت دار شما وارد می شود
تابناک جرات داری یه نظر سنجی مذاکره بذار.
تابناک نترس تو هم آره
نظر سنجی فقط
مستر تابناک؛ فک میکردم مطالبتون بدون جهت گیری به سمت طیف خاصیه و برای صلاح مردم مینویسی. من هر روز حداقل یبار خبرای شما رو چک میکردم و اتفاقا مطالب مربوط به تیتر مورد نظر رو که میخوندم این تصور بهم دست داد که تابناک نه مثل چپ میگه همین الان بدو بدو برید مذاکره کنید و نه مثل راست که مطلقا فلسفه مذاکره با امریکا رو نفی میکنه....
بلکه به صورت متعادل طرفدار یه #مذاکره_منطقیه. در جریان هستید که امریکا مشمول ۳۵۰ میلیون انسانه و شما نمیتونید همه اونا رو #گاو_فرض_کنید و بگید کلنا نمیشه با اون جماعت کنار اومد!. اونا هم مثل ما انسانن....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
وای از این تحلیلها مگر ما با مردم امریکا کاری داریم و مگر اینکه کسی گفته نباید با مردم امریکا و حتی نظام امریکا کاری داشت . تجربه امریکا در قبال ایران و حتی نظامهای مشابه نشان داده که امریکا هیچ تفکر انساندوستانه مبتنی بر منفعت عمومی جهان و دو طرفه نداره .
آیا با مذاکره با امریکا مخالف هستید یا موافق . موافق مثبت . مخالف منفی
احسنت به موضع شفاف و صادقانه تابناک . پس زنده و پاینده باد تابناک
در شرايط حساس كنوني اين نوع گفتمان به صلاح مملكت نيست لطفا از اين نوع گفتمان دست برداريد ، خطاب من به همه طرف هاي داخليست و مي دانيم كه وحدت كلمه رمز پيروزي اين ميدان در مبارزه با استكبار جهانيست و برنده اين نوع گفتمان فقط و فقط مخالفان و امريكا و صهيونيست ها هستند ، با احترام به همه دست اندر كاران سايت تابناك اين خواهش و توجه را دارم ،چون من فقط سايت تابناك را مي خوانم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
پس چطور در زمان برجام که وضع هم بهتر بعضیا ملت را به شورش علیه دولت دعوت میکردند و حرفی از وحدت نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
استاد میتونید یک روز رو نام ببرید که در شرایط حساس کنونی نبودیم؟
چرا اینقدر صغری کبری میکنید ؟مگه امام نفرمودن مردم ولی نعمت ما هستند.خب یه بارهم که شده صدای این ولی نعمتهارو گوش کنید .یه رفراندوم در مورد مذاکره بذارید نظر مردم رو بخواهید و هرچه مردم گفتن مردومردونه بپذیرید ..مراجعه به ارای عمومی درباره موضوعات مهم در قانون اساسی ما اومده.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
آقا یا خانم محترم !

شما که خواستار رفراندوم هستین ! مگه انتخاباتهای ۹۲ و ۹۶ بابت ریاست جمهوری و در پیرو آن ، انتخاب فرد مورد نظر شما بعنوان رئیس جمهور ، چه گُلی به سرمون زده ؟ غیر از تورم و گرانی و قرارداد ضعیف برجام و . . . !!! دیدین ؟! پس فکر نکنیم که انتخاب اکثریت ، حتما خیلی هم کارساز و سازنده
تابناک این موضعت مایه شرمندگیت باشه، مردم در رنج وعذابند، اتفاقا باید با آمریکا مذاکره کرد و به دشمنی الکی چندین ساله که حاصلش میلیاردها دلار خسارت به مردم بوده پایان داد
آخرین گزینه پس از آزمون تمام گزینه های ممکن ، میز مذاکره است . چرا اولین گزینه نباشد؟ اگر فرض را بر عقلانیت محالفان بگذاریم ، مخالفت تلاشی برای بقا در قدرت و حفظ رانت های اقتصادی و غیر اقتصادی فعلی آنان است . اگر فرض عقلایی بودن بازیگر را نداشته باشیم مخالفت با مذاکره نوعی هرز دادن منابع و مصالح ملی و نوعی خیانت به مردم است
موی گندیده امریکا شرف داره به چین و روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
واقعا از این تحلیل ها و نظرات ادم تعجب میکنه .
میشه پذیرفت افرادی بگویند بدلیل رفاه و پول و اقتصاد ( انهم خیالی) باید با امریکا کنار بیاییم و دستش را هم ببوسیم و هر چه گفت هم چشب بگوییم و بشویم المان و عربستان و ژاپن و ...و این برایمان خوب است ولی قطعا باید در دلمان به این بی عدالتی و گردنکلفتی و جنگ طلبی و زورگویی و دیکتاتوری نظام سرمایه داری و صهیونیسم و ..تنفر داشته باشیم و این نظام را خوب ندانیم .دقیقا همانند اظهار نظر قلبی در خصوص یک آدم لات چاقوکش و مردم آزار و زورگویی است که تشخیص داده اید بهتر است به او احترام گذاشته و باج بدهید و از شرش در امان باشید و یا منفعتی به شما برساند ، ولی در دلتان باور به خوب بودن او ندارید
سلام نه ما مردم چین هستیم نه ژاپن که مقایسه میکنید اگه ما تحت فشار و تحریم هستیم بخاطر ارمان و انقلابمون هست و امریکا و غرب هم تا کشور و مردم ما را زیر نکشند دست برنمی دارند
شما هم تمام مطالب خوانندگان را چاپ کنید نه ... و نه ....
اصلا فکر کردید چرا مردم نام و نام خانوادگی خود را نمی گویند؟
اول برادری خود را ثابت کنیدو بعد از مردم بخواهید نظر خود را در رابطه با آمریکا و... را بگویند
و....
من نمی دونم چرا یه عده فکر می کنند مذاکره یعنی اینکه برند بشینن با هم یه قهوه بخورند بعد همه چیز گل و بلبل می شه. بندگان خدا مذاکره یعنی یه چیز بدی یه چیز بگیری. حالا کار نداریم که در اثر ندانم کاری تاسیسات هسته ای اراک را خراب کردیم تحقیقات رو متوقف کردیم محققان هسته ای رو سرخورده کردیم و غیره و بعد هم زدن زیر همه چی و هیچ به هیچ. اگر ترامپ الان می گه مذاکره چون معتقده علاوه بر خرابی ها و تعهدات بی فایده ای که ایران داده و عملا صنعت هسته ای رو متوقف کرده دنبال چیزهای بیشتره مثلا موشکی ،منطقه ای و غیره. بعدشم فردا بعد از انتخابات دوباره میزنه زیر همه چی میگه این مذاکره هم بدرد نخورد حالا بریم سراغ یه چیز دیگه. من واقعا نمی دونم چرا آی کیو یه عده اینقدر پایینه؟
نه و هرگز
مرگ بر آریکا
سانسور چی تابناک . حرف ما چی شد؟
این چه مدلشه که تصمیمات کلان مملکت رو سایتهای خبری متعلق به این و اون بخوان بگیرن؟
من از مردمم ...ما مذاکره و صلح می خواهیم .چون‌چیزی برای از دست دادن دیگر نداریم .ته خطیم
اگه بده چرا هرکی می تونه فرار کنه میره اونجا چرا پولها را بچه هاتون میبرن اونجا خرج می کنن
آمریکا حتی از عراق یمن سوریه و لبنان هم خارج بشیم با ایران‌مذاکره نخواهد کرد اون با ما داره بازی میکند و وقت تلف میکن تا ایران نتواند نفت بفروشد و توسعه پیدا نکن و به جاش خودش و اعراب و روسیه نفت بفروشند ایران باید در امریکا لابی کند و بین جناحهای قدرت با خودش منافع مشترک ایجاد کن وگرنه رنگ آرامش و توسعه رو به خودمون نمی بینیم
یه سوال بزرگ. اصلا ما ملت ایران چه بر سرمون اومده که یک مسله ساده و کاملا عادی مثل مذاکره و دیپلماسی - کل زندگیمون و سرنوشتمون بهش گره خورده ؟؟ دوستانی که میگن( برای آرمانهای بزرگ انقلاب باید سختی ها رو تحمل کنیم البته بغییر از اقازاده ها ) یه مسله رو فراموش کردن - شما اول باید یه ملتی داشته باشی تا بتونی آرمانها رو به کمکشون اجرا و صادر کنی . آخه با این حجم عظیم فقر و فساد و طلاق و اعتیاد جوانان , اصولا امتی نمیمونه
امام حسین شهید شد که ما خوب زندگی کنیم
سرفراز باشیم ظلم ستیز باشیم اسلام ناب دچار بدعت و خرافات نشه عزت مومن حفظ بشه
شهدا شهید شدند که ظلم نابود بشه ریشه فساد و اشرافیت نابود بشه رفاه و پیشرفت و فرهنگ به بالاترین حد خود برسد و ما زبانزد شویم بین همه کشورها
سیستم و ساختار اداری , دولتی, آموزشی , فرهنگی اقتصادی و... معیوب و ناکارآمد است
آیا کی باید متحول شوند
باز نویسی و تغییر قوانین و ساختار های کهنه و قدیمی و ناکارآمد نباید انجام شود
نسل خلاق و مبتکر جوان امروز چرا باید از غصه بمیرد که مسئولان ما سواد روز ندارند
چرا مسئولان ما خود را علامه دهر می دانند
اكرنظر مردم مهمه رفرندوم بذارين
سلام.واقعا یک عده خوابن یا خودشان را به خواب می زنن، ایران که مذاکره کرد چند سال سرمایه و فکر و ذهن مدیران کشور مذاکره بود و امضاء هم شد (برجام) ولی چی شد خودشان امضاء کردند و خودشان هم از آن خارج شدند آیا اینها را ندیدید چرا همش باید تجربه کنیم ،کشورهای دیگه ،در شرق آسیا یا در اروپا اگر پیشرفت کردند دلیلش تنها مذاکره و ارتباط نبود کار کار کار بود تلاش تلاش تلاش بود و مقاومت مقاومت مقاومت بود و مبارزه همجانبه با فساد فساد فساد بود بیاید برای پیشرفت کشور برنامه عملیاتی بدهیم .
خجالت بکشید نصف کامنت منو سانسور کردید وبعد منتشر کردید شما که ادعاتون میشه سایتتون پربیننده ترین هست ولی عملا مثل صداوسیما رفتار میکنید.میدونم که منتشر نمی کنید ولی حداقل خودتون بخونید...
ملت این همه فشار تحمل می کنند بخاطر چی؟
ایران و آمریکا بالاخره باید رو در رو مذاکرده کنند! شما زیاد جوش نزن
اوه اوه اوه چه اوضاعی شده
دقیقا نظر کاسبان تحریم ، مذاکره نکردن با امریکا و دول غربی و عربی هستش-مشخص هست تو این چند سال تحریم چه افرادی از بغل تحریمها ثروت آن چنانی به جیب زدن -
سلطان مواضع زیگزاگی
یکی باید جلو دولت رو بگیره بقیه حله
چشم ها را باز کنید.
مذاکره، یک کلمه است اما در عمل و بسته به شرایط، هزار معنیمتفاوت دارد، در برخی شرایط، به معنی احمقانه ترین نوع تسلیم است!
اعراب و اسرائیل هم پنجاه سال است مذاکره میکنند،
چین و آمریکا هم مذاکره میکنند،
پس ببینید در پس کلمه مذاکره، چه حقیقتی هست.
به خدا سوگند اگر در شرایط فعلی، شخصی به امریکا جهت به اصطلاح مذاکره، روی خوش نشان دهد و آن را عملی کند، قاجار را روسفید کرده.
این کشور بر اساس آرائ مردم اداره میشه، خوب چرا مذاکره با امریکا را به رفراندوم نمی زارید؟ مگه نمی گید ملاک رأی مردم هست
با سلام واحترام
بیشتر نظرات را خواندم. نتیجه این است :
1- به نظرات موافقان ومخالفان مذاکره باید احترام گذاشت این شرط آزادی بیان است که یکی از اصول دموکراسی است وبخاطرش انقلاب کردیم.
2-درچنین شرایطی تنهاراه برون رفت، "برگزاری رفراندوم "وتن دادن به ارای عمومی جامعه است. درقانون اساسی ایران نیز این راه پیش بینی شده است.
شما نظرات شخص من رو هیچ وقت منتشر نکردید. لطفا صادق و شفاف باشید. تابناک جان مخالفت با مذاکره افتخار نیست ی کم از حال و هوای دوران جنگ سرد و چپگرایی افراطی و ... بیاید بیرون مردم نون دارن. به خدا ندارن. از پشت فرمون شاسی بلنداتون و تراس ویلاهاتون نظر ندین. لطفا بیرحم نباشید
مرسی تابناک
تابناک جان! اگر کمپین مخالفت با هر نوع مذاکره با آمریکا راه بیندازی ، آیا خودت شجاعت داری که نظر همه را بدون سانسور منتشر کنی یا باز هم نظر موافقان مذاکره و مخالفین کمپین ات را حذف میکنی؟
سلام: آقای موسویان مطمئن باش دونالد ترامپ فقط و فقط دنبال امتیار گرفتن و تاراج اکثر موئلفه های قدرت ایران است نه امتیاز دادن به ایران و اگر به احتمال ضعیف کمترین امتیازی هم به ایران بدهد براحتی از آن سرباز می زند و خارج می شود مسئولین چشم طمع به سراب اروپا و امریکا نداشته و دنبال اغفال و نیرنگ ماکرون و ترامپ نباشند
میزان رای ملت است
رفراندوم پاسخ شفاف ملت است به کسانی که به نمایندگی از ملت تربون ها را در دست دارند
خروج از ان پی تی برابر با جنگ و حمله به تاسیسات اتمی ایران با یک اجماع جهانی است. مگر، تولید سریع سلاح هسته ای جهت بازدارندگی قبل از اینکه غرب یا اسراییل بتوانند وارد فاز نظامی شوند. آیا موضع تابناک در این مورد هم شفاف است؟؟ آیا فکر میکنید با اجرای برجام ایران زمان گریز کافی جهت بازدارندگی قبل از انجام تدارکات جنگ توسط غرب را دارد؟؟؟ اگر دنبال خروج از ان پی تی بودید فکر میکنید اجرای آن قبل از اجرای برجام بهتر بود یا حالا که مفاد برجام در مورد تاسیسات هسته ای اجرا شده؟؟؟
بى جا كرد
من با مذاکره با هر کشوری کاملا موافقم و این هم اشتباه بزرگی بود که با امریکا قطع رابطه شد. منافع زیادی شامل حال بسیاری از کشورها و افرادی در داخل کشور شد از این قطع رابطه اما باید قبول کنیم که در این شرایط و با وجود شخصی مثل ترامپ، بدترین زمان برای مذاکره است کما اینکه مطمئنا با مذاکره با ترامپ چیزی دست ایران رو نمیگیره. ایران باید با رئیس جمهوری همچون اوباما وارد مذاکره شود و تابو رو از بین ببره.
ما با استکبار غربی مخالفیم، پس آرمان‌های انقلابمون چی میشه؟ با انقلاب کردیم که با طاغوت غربی مقابله کنیم. اگه مذاکره بشه من از چشم همه میبینم و نه فقط دولت، پس این همه نهاد غیر دولتی چی کاره‌ان؟
پاسخ ها
علی وند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
دنی جان اسمت که آمریکائیه نکنه ساکن همون امریکایی
رئیس جمهور منتخب ملته،، نه تابناک رئیس جمهور از جانب ملت حرف میزنه نه تابناک نظر ملت در مورد مذاکره مهمه نه تابناک کشور متعلق به ملته نه تابناک میزان ،رای ملت است نه رای تابناک . همانها که باصطلاح مخالف امریکا هستن در شعار بچه هاشون تو آمریکا تشریف دارن . اگه راست میگی تابناک چرا منفی مثبت در بسیاری از کامنتایی که مخالف نظر تو ان کار نمیکنه شجاع باش و مردمی
سلام. از موضع صریح ، شفاف و انقلابی تابناک تشکر می کنم. لیکن اگر رسانه های نزدیک به دولت را مهربانانه تر مورد خطاب قرار می دادید بهتر بود.آنها هم هموطن و برادر دینی و انقلابی من وشما هستند.
یک صحبت برادرانه با عزیزانی که مصر بر "مذاکره با آمریکا" هستند:
عزیزان تجربه برجام به تنهایی کافی نیست.
برادران فهرست بلند جنایت های آمریکا را به یاد آورید.
عزیزان ، ما دشمنی با آمریکا وقهر را شروع نکرده ایم که اصرار دارید دشمنی را کنار بگذاریم.
سخن آخر اینکه کلید حل مشکلات در داخل است. دولت ملت را باور کند و دل از بیگانگان بکند و با تلاش مضاعف و پشتیبانی ملت مشکلات را حل کند. از دشمن امید دوستی و حل کردن مشکلات نداشته باشید. از دشمن انتظار دشمنی می رود.
اینکه تابناک مخالف یا موافق چی هست یک موضوعه. اما آیا رسانه های دیگه که نظر مخالفی داشته باشند هم به همین صراحت و وضوح حق دارند که نظر خودشون رو بیان کنند؟
حتی دولتی که رای مردم را 2 سال پیش بدست آورده جرات اظهار نظری صریح در این زمینه نداره. چه برسه به رسانه ها و چه برسه به مردم. سالهاست که نظر مردم در تصمیمات مهم کشور هیچ نقشی نداشته.
پس آقای تابناک لطفاً اینطوری باد به غبغب ننداز و وقتی نظرت رو بیان می کنی فکر نکن خیلی صراحت داشتی و کار خاصی کردی. پشتت گرمه و حرفت در راستای مورد تایید. که اگر اینطور نبود نه تو و نه کس دیگری اینطوری جرات اظهار نظر کردن نداشت.
با اینکه وقت تمومه اما منظورتون از مذاکره مستقیم چیه ؟ یعنی مذاکره غیر مستقیم امکان داره ؟ بله که داره ! فقط با این تفاوت که هزینه مذاکره رو بالا میبرین , چرا ؟ برای اینکه فردا نگین که ما درخواست مذاکره کردیم ؛
سلام ، خدا قوت میگم ، کسانیکه اخباربرجام دا پیگیری کرده اند . بهتر میتونند عقلا و منطقا نظر خوبی بدهند بقول معروف" لایلسع العاقل من جحر مرتین " کل دنیا بغیر چندکشور عملکرد آمریکا را محکوم کرده اند چطور میتونیم بامریکا اعتماد بکنیم وقتی قرارداد بین المللی را علنا زیرپاگذاشت.
شما چکاره مردم هستید که کمپین راه انداختید. مبنای مذاکره یا عدم مذاککره مصلحت مردم هست نه مصلحت اونهایی که در این شرایط سخت راحت زندگی می کنند و نفسشاون از جای گرم در میاد.
اگر من هم ماهانه چندين ده ميليون تومان بدون حساب وكتاب بحسابم بيايد ودرد بي پولي ومشكلات عديده زندگي را لمس نكنم حتماٌ مخالف مذاكره هستم
البته انتظار بیشتر از این هم از شما نمیره تابناک جان... اما ما وظیفه امر به معروف داریم رو همین حساب هم بهت میگم که: شما همونطور که زیر لوگوتون زدین یک سایت حرفه ای اخبار هستین خب این یعنی چی؟ یعنی به صورت حرفه ای کار خبری میکنین...موضع تابناک یعنی چی اونوقت؟؟ مگه سایت خبری میتونه هم حرفه ای باشه و هم موضع داشته باشه؟؟ اونم موضع به این تابلو جهت داری؟ اگر خبری هستین حق ندارین موضع داشته باشین اگرم که مثل اکثر بیزنس های ایرانی همه فن حریف هستین که گویا حس میکنین هستین همین موضع متناقض رو داشته باشین
مذاکرات عزتمندانه به صلاح کشور و ملت است.
مذاکرات عزتمندانه به صلاح کشور و ملت است.
تابناک عزیز، من از خواننده های قدیمی سایت شما هستم هر روز و روزانه چند بار سایت شما را به می بینم. اما کاش سه چهار ماه حقوق کارمندان خود را پرداخت نمی کردید و بعد در مورد این موضوع مطلب می نوشتید. یقینا تصمیم بهتری می گرفتید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار