بازدید 43726
فوتو نیوز «تابناک»؛

راهکار عجیب قاضی‌پور برای حمایت از تولید هواپیمای ملی: افتاد که افتاد! /معاون قوه قضائیه: مجازات شلاق بسیار تاثیرگذارتر از حبس است

تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می‌خواهیم با بخش خبری «فوتونیوز»، مقامات با شما بی روتوش و رودررو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز با «فوتو نیوز» تابناک، حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش‌شان الصاق می‌کنیم، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.
کد خبر: ۸۰۴۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 30 May 2018
نادر قاضی‌پور در توجیه حمایت از تولید هواپیمای ایران ۱۴۰: تا هواپیمایی سقوط نکند که علتش را نمی‌توانند بررسی و پیدا کنند. الآن هواپیمای ۱۴۰ همه‌چیزش خوب است، جز موتورش که باید تغییرات اساسی روی آن انجام شود. ایران  هم می‌تواند هواپیما تولید کند و آنقدر خطا و آزمون کند، آنقدر بیفتد و سقوط کند تا بتواند هواپیمایی تولید کند که قابل صادرات هم باشد. افتاد هم افتاد. می‌توانیم هواپیمای جنگی بسازیم که خلبان‌های آن موقع سقوط از هواپیما بپرند پایین./ماه‌نامه حمل‌ونقل
نادر قاضی‌پور در توجیه حمایت از تولید هواپیمای ایران ۱۴۰: تا هواپیمایی سقوط نکند که علتش را نمی‌توانند بررسی و پیدا کنند. الآن هواپیمای ۱۴۰ همه‌چیزش خوب است، جز موتورش که باید تغییرات اساسی روی آن انجام شود. ایران  هم می‌تواند هواپیما تولید کند و آنقدر خطا و آزمون کند، آنقدر بیفتد و سقوط کند تا بتواند هواپیمایی تولید کند که قابل صادرات هم باشد. افتاد هم افتاد. می‌توانیم هواپیمای جنگی بسازیم که خلبان‌های آن موقع سقوط از هواپیما بپرند پایین./ماه‌نامه حمل‌ونقل
حجت السلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: مجازات های بدنی بسیار تاثیر گذار تر از حبس است و مجازات شلاق که در اسلام امده بسیار موثر تر است اما ستاد های حقوق بشری روی این موضوع نظر خوبی نداشتند.
حجت السلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: مجازات های بدنی بسیار تاثیر گذار تر از حبس است و مجازات شلاق که در اسلام امده بسیار موثر تر است اما ستاد های حقوق بشری روی این موضوع نظر خوبی نداشتند.
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، از اجرای طرح مقابله با عرضه کنندگان ابزارهای دور زدن فیلترینگ در داخل کشور خبر داد و گفت: پلیس، طی چندین مرحله عملیات، نسبت به شناسایی و برخورد قانونی با عوامل این گونه فعالیت ها، اقدام کرد.
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، از اجرای طرح مقابله با عرضه کنندگان ابزارهای دور زدن فیلترینگ در داخل کشور خبر داد و گفت: پلیس، طی چندین مرحله عملیات، نسبت به شناسایی و برخورد قانونی با عوامل این گونه فعالیت ها، اقدام کرد.
فدراسیون فوتبال مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد صلاح ستاره مصری می‌تواند تیم ملی این کشور را در جام جهانی همراهی کند.
فدراسیون فوتبال مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد صلاح ستاره مصری می‌تواند تیم ملی این کشور را در جام جهانی همراهی کند.
حسن روحانی: قبول دارم که فشار در زندگی مردم همچنان وجود دارد، اما این فشار کاسته شده و مثل گذشته نیست. در هر حال ملت ایران با کار، تلاش، وحدت و انسجام به نقطه مطلوب خواهد رسید و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای آن است که ببینیم چگونه می‌توانیم با مقاومت، ایستادگی و ترویج دوستی بر مشکلات غلبه کرده و به هدف‌مان برسیم.
حسن روحانی: قبول دارم که فشار در زندگی مردم همچنان وجود دارد، اما این فشار کاسته شده و مثل گذشته نیست. در هر حال ملت ایران با کار، تلاش، وحدت و انسجام به نقطه مطلوب خواهد رسید و ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای آن است که ببینیم چگونه می‌توانیم با مقاومت، ایستادگی و ترویج دوستی بر مشکلات غلبه کرده و به هدف‌مان برسیم.
علی‌اکبر ولایتی: روسیه نه می‌تواند و نه بنا دارد که به ایران زور بگوید. با این کشور در خصوص مسائل دفاعی در حال همکاری هستیم و تقریباً هرچه خواستیم کم و بیش به ما داده است. این رآکتوری که روسها درست کردند آلمانی ها قرار بود درست کردند که بعد از انقلاب رفتند و یک قدم کوچک برنداشتند. اما روسها رآکتور را درست کردند و چیزهایی به ما دادند که یک پیچش را اروپایی‌ها نمی‌دهند.
علی‌اکبر ولایتی: روسیه نه می‌تواند و نه بنا دارد که به ایران زور بگوید. با این کشور در خصوص مسائل دفاعی در حال همکاری هستیم و تقریباً هرچه خواستیم کم و بیش به ما داده است. این رآکتوری که روسها درست کردند آلمانی ها قرار بود درست کردند که بعد از انقلاب رفتند و یک قدم کوچک برنداشتند. اما روسها رآکتور را درست کردند و چیزهایی به ما دادند که یک پیچش را اروپایی‌ها نمی‌دهند.
دولت آبادی دادستان تهران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حادثه مدرسه‌ای در غرب تهران گفت: از روزی که خبر مربوط به این حادثه تلخ را شنیدیم موضوع را پیگیری کرده و پس از ارجاع پرونده به دادسرا، بلافاصله متهم توسط پلیس به دادسرا تحویل داده شد.وظیفه خودمان می‌دانیم که در کمترین وقت با رعایت مقررات به این پرونده رسیدگی کرده و زودتر آن را به دادگاه ارسال نماییم.
دولت آبادی دادستان تهران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حادثه مدرسه‌ای در غرب تهران گفت: از روزی که خبر مربوط به این حادثه تلخ را شنیدیم موضوع را پیگیری کرده و پس از ارجاع پرونده به دادسرا، بلافاصله متهم توسط پلیس به دادسرا تحویل داده شد.وظیفه خودمان می‌دانیم که در کمترین وقت با رعایت مقررات به این پرونده رسیدگی کرده و زودتر آن را به دادگاه ارسال نماییم.
رئیس ستاد مدیریت بحران تهران: با اشاره به طوفانی ک ساعتی پیش تهران را در نوردید، اظهار کرد: یک نفر در خیابان شهید رجایی منطقه ۱۶ بر اثر ریزش دیوار جان خود را از دست داد. رئیس ستاد مدیریت بحران تهران با اشاره به اینکه این دیوار بر اثر طوفان فروریخته است، گفت: علاوه بر این مورد تعدادی درخت شکسته و در نقاطی هم داربست های ساختمانی ریزش کرده اند.
رئیس ستاد مدیریت بحران تهران: با اشاره به طوفانی ک ساعتی پیش تهران را در نوردید، اظهار کرد: یک نفر در خیابان شهید رجایی منطقه ۱۶ بر اثر ریزش دیوار جان خود را از دست داد. رئیس ستاد مدیریت بحران تهران با اشاره به اینکه این دیوار بر اثر طوفان فروریخته است، گفت: علاوه بر این مورد تعدادی درخت شکسته و در نقاطی هم داربست های ساختمانی ریزش کرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۶
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۳۰۱
شماحساب کنیداینا دارن برای ایران تصمیم میگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
من واقعا" برای مردم متاسفم که اینگونه افراد باید نماینده آنان باشند!
ناشناس
| Germany |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
آخه شیرین زبان ......
کشورهای تولید کننده هواپیما پس از تولید هواپیما را با پر از مسافر امتحان نمیکنند تونل باد و امکانات و تجهیزات دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
مرسی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
دوست عزیز دوستان عزیز یکم با آرامش بیشتر بخونید بعد نظر بدید گفت انقدر بیافتد نگفت مسافر بریزید توش
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
شما حساب کنید اینها حرفهایشان در تابناک و جاهای دیگر قابل پخش است ولی من و شما خیلی شانس بیاریم در همینجا شاید دیده شویم!!!!
پیشنهاد من اینست که برای تست هواپیما از آقای قاضی پور استفاده شود. ایشان کمی خلبانی یاد بگیرند و بعد برای تست پرواز کنند. در آن صورت فکر کنم ما هم در صورت سقوط هوا پیما بگیم: افتاد که افتاد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
وای بر مردم ارومیه که ناسیونالیستی رای داده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
از همان اولش هم همین بود. نه اول انقلاب بعضی ها می گفتند تانک ها را ببریم سر زمین های کشاورزی با آنها زمین را شخم بزنیمف و افراد دیگری نمونه این آقا ولی خیلی پر ادعاتر قراردادهای نظامی ایران را یکجانبه به هم زدند و دست کم ده میلیارد دلار پول ایران را به جیب آمریکا ریختند. خیلی هم عجیب نیست. با گفته های شگفت آور مسئولان می توان کتاب قطوری تهیه کرد که بسیار بیش از کتاب گینس شگفت آور باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
اقاي ناشناس بي اطلاع شما برو ببين همين امريكا تو زمينه هاي ازمايشات علميش چه خساراتي كه به جامعه بشري نزده. فقط تو يك قلم ازمايش شاتل فضاييش 35 ميليارد دلار پولش دود شد رفت هوا. انها همين الان هم حتي يك دارو را مي خواهند ازمايش كنند بعد از مطمئن شدن حتي به كشورهاي فقير و دور افتاده ارسال مي كنند و در انجا روي ادم ها استفاده مي كنند و تا بحال بسيار بسياري از انسانها كشته راه ها و ازمايشات علمي آنها شده اند.
همين اينا كه دارن برا ايران تصميم ميگيرن ملاحظه مي فرماييد كه در ظرف 40 سال ، رتبه توسعه يافتگي ايران را از 183 به 17 ام جهان رسوندن و همين اينا در اين مدت انقلاب 20 سال افزايش طول عمر كه بالاترين نرخ افزايش هست را در دنيا به ايران اختصاص دادن و صد البته اين را هم ميدوني كه بايد در يك جامعه در زمينه هاي بهداشت تغذيه آموزش آرامش و امنيت وووو رشد پيدا كنه تا نهايتا منجر به افزايش طول عمر انسان بشه . 20 سال افزايش طول عمر بطور متوسط براي هر ايراني . ميدوني چقدر ارزش داره اصلا روش ميشه قيمت گذاشت؟ ميتوني تصور كني چقدر كار تو اين مملكت شده كه منجر به اين افزايش شاخص اميد به زندگي شده؟
خدايا به بعضي ها علم و اگاهي و به خيلي ها شكر گذاري و قدر شناسي را عطا فرما
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
یه مشت ایرانی عجول مملکت رو پر کرده یکم با صبر و حوصله بخون گفته هواپیما بیفته نگفته هواپیما رو پر از مسافر کنید بعد بندازید. منظورش کاملا واضحه که یه خلبان سوارش باشه اگه هم افتاد با چتر بپره بیرون یا اصلا کنترل از راه دورش کنن ولی بالاخره درست کنن نگن همش نمیتونیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
منظورشان هواپیمای مدل اسباب بازی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
غول های هواپیماسازی همه قطعات هواپیما رو نمیسازند خیلی از قطعات در کشورهای دیگه با کیفیت بسیار بالاتر ساخته میشه. اگه ایران با وجود تحریم ها بخواد همه چیز و خودش تولید کنه فکر کنم به عمر کره زمین قد نده...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
واقعا که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
محمد جان 60 سال است که داریم خودروهایی می سازیم که ارابه مرگ هستند آیا پیشرفت کردیم. اگر کردیم در مورد هواپیما هم می توانیم.
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
بدون مسافر؟ بازم معنی نمیده آخه. شرکت های هواپیماسازی تجربه ساخت رو در طول بیش از 100 سال بدست اوردن. یعنی ما باید چند دهه بسازیم و آزمایش کنبیم تازه برسیم جاییکه امروز غربیها هستن. در ضمن شرکت های طراح هواپیما همه چیز رو با آزمون و خطا نمیفهمن بلکه با ابر کامپیوتر قبلا خیلی نتایج رو با شبیه سازی و نرم‌افزار بدست میارن . گذشته از این ها هواپیما سازی مسافر بری صنعتی خاص هست که حتی ژاپن و چین و روسیه هم با اون همه سرمایه و تکنولوژی پیشرفتی در حد مثلا بوئینگ نداشتن و چون تحریم نیستن خیلی هم تقلا نمیکنن.
ناشناس
| Germany |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
در هواپیمای مسافربری پریدن با چتر برای خلبان امکان ندارد از این گذشته مگر خلبان و کمک خلبان و سایر کادر پروازی انسان نیستن خانواده ندارند شما هیچ میدانید برای تربیت یک خلبان و کمکی آن چقدر سرمایه ملی هزینه میشه کمی فکر بکن بعد نظر بده
اسدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
محمدجان! از هواپیما مسافربری نمیشه پرید بیرون. بیفته طرف مرده میخواد خلبان باشه یا هر کس دیگه ای. ...
ناشناس
| Germany |
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
تابناک تیتری که زدی و ادبیاتش مشخصه که اینجوری همه فکر می کنن، جمله اخر رو هم که کسی نخونده

می‌توانیم هواپیمای جنگی بسازیم که خلبان‌های آن موقع سقوط از هواپیما بپرند پایین

اما کلا من بعید می دونم ایران بتونه هواپیما بسازه ، وقتی ماشین نمی تونه اخه چطور هواپیما بسازه؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
پوست خودتون رو خراب نکنید.این آقا ی ناشناس که زده بعد از انقلاب20سال به طول عمر افزایش یافته خیلی باحاله .والله ما که داریم میبینیم پدربزرگا و مادر بزرگای ما همه بالای 80سال عمر داشتن ولی الان اگه به 50برسیم هنر کردیم
خیلی خوب ، فقط طرحی رو تصویب کنن که فعلا نماینده ها و مقامات با این هواپیما رفت و آمد کنن تا کل مشکلاتش در بیاد!!!
پاسخ ها
میثم
| Sweden |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
آقازاده ها و ژن های برترشان یادشان نرود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
آره اگر با اين شرط هواپيما بسازن در آينده حتي بدون آزمون و خطا هم ميتونيم هواپيما بسازيم.
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
خیلی هم عالی اول خوب امتحانش کنند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
اینجوری که نماینده باقی نمی مونه، بعد ما پای اظهارات کدوم بزرگواری باید کامنت بذاریم.
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
هرچقدر هم سقوط کنه میگن نمیتونیم تولید رو متوقف کنیم چو کلی کارگر بیکار میشن. چندهزار خانوار از نون خوردن میافتن. الا 25 ساله مردم با پراید میرن تو دل هم یا ته دره ، خوب نتیجه چی بوده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
ان شا الله نتیجه همون اول منفی باشه. خدا هم راضی بندش هم راضی
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
من حاضرم بسهم خود در ساخت این هواپیما سرمایه گذاری کنم بشرطی که برای ازمایش ان نمایندگان مجلس در ان سوار شوند.
مقصر این بنده خدا ننمیباشدچون توقعی بیش از این از ایشان نیست قاعدتا ضعف در انتخاب این گونه افراد است....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
حواستون باشه چه کسانی رو به مجلس می فرستید (( افتاد هم افتاد ))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
ضعف در انتخاب این افراد یا تایید صلاحیت این افراد و رد صلاحیت افراد دیگر؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
کسان دیگر هم اینکونه اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
این آقا و امثای ایشان را ما فرستادیم مجلس.از ماست که برماست.
باید به ایشان مدال داد و مردم ارومیه که به ایشان رای دادند
پیشنهاد من اینه که آقای قاضی پور در تمام پروازهای آزمایشی این هواپیما ، به عنوان سرنشین سوار شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
فقط باید تو پرواز ها گلابی سرو بشه حتما . چون هنگام سقوط هواپیما ، این فقط گلابیه که می تونه ایشون رو خالی از استرس کنه
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
افتادم که افتاد :)
مرتضی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
شانس من میفته رو سقف خونه ما
بگین برن جلو در خونشون هواپیما بازی کنن.
اگه بیفته حیاط ما چرخشو نمیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
!!!مگه چندتا از این قاضی پورها داریم ؟؟؟
پس لطفا میشه خودتون با خانواده سوارش بشین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
خانواده بخت برگشته این چه گناهی کردن که باید تاوان حرف ها ایشون رو بدن؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
حتا میشود به اقای قاضی پور و خوانواده پول هم داد برای اینکه این هواپیما را تست کنند. من موافق که اقای قاضی پور و خوانواده برای هر تست پرواز 10 ساعت با 140 ایران 10 میلیون بگیرد
همین دانشمندان این مملکت را به اینجا رساندند؟؟!!!!!!
عجب نابغه ای هستن ایشون !!!!! چرا ما اینو نفهمیدیم!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
ولی مردم ارومیه فهمیدن که هر دوره بهش رای میدن
آره میشه برای تست هر هواپیما یک نماینده رو تو هواپیما گذاشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
خدا کنه
پیشنهاد می کنم خود ایشان خلبان هواپیما باشند تا معنی افتاد که افتاد را بفهمند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
احسنت .
خنده خنده خنده و در آخر تاسف
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
!این داستان کمدی نیست، تراژدی است
قربونت برم عزیزمی چرا اینقدر ملوسی
آخه خورش قیمه نیست که وقتی بسوزه خسارتش ده هزار تومان باشه
آزمون و خطا مگه میشه هواپیما ساخت؟ بسوزه چندین میلیارد هزینه و چندین ماه و چندین سال وقت هدر رفته
درسته این پول ها از بیت المال میره و از جیب شخص شما نمیره ولی خداییش اولین باره می بینم یکی میگه آزمون و خطا هواپیما بسازیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
میگم تا دیر نشده براش اسفند دود کنیم چشم نخوره . هان ؟
مشکلمون همینه که همه در همه زمینه ها صاحب نظرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
احتمالاً مدرک دکترا هم دارن ایشون :)))))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
وقتی مجلس برای اسامی تیم ملی حساس!! میشه و نامه نگاری میکنه ولی مشکلات کامیون داران و معلمان و ....براشون مهم نیست چه انتظاری داری؟!
خخخخ
زیر هواپیما دریچه سقوط با چتر بگذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
ایر بگ بگین بذارن.
احسنت
خدایا به تو پناه میبرم.
ایشون رو بزارن واسه اولین پرواز ازمایشی و بقیه خانواده هم برای پروازهای ازمایشی بعدی ۴ تا بیخواسیت ازین مملکت کم شه بازم ۴ تاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
خوبه ، ولی ما از این شانس ا نداریم، بعید میدونم هواپیما از زمین بلند شه. میشه پراید بالدار. با همین اپشن میدن برای فروش .
هرچه قدر هم بکوبید دوستش داریم تنها نماینده مردمی ایران
پاسخ ها
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
مال شما
خوبه ایشون با خانواده این فداکاری رو انجام بدن
خخخخخ
کیا برا ما تصمیم میگیرن و قانون وضع میکنن؟افتاد که افتاد.راس میگه این همه با پراید میمیرن خوب چه اشکالی داری یه سری هم از اسمان بیفتن بمیرن.فرقش چیه خوب.جون پشیزی بیش نیس
:)))))))))))))
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
:)))))))))))))))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
(((((((((((((((((((((((((((((:
بسیار عالی . اما اگر شما عزیزان نماینده و ژن خوب ها و مدیران پیری که همیشه احساس تکلیف میکنن برای خدمت به نظام . یک دوره خلبانی بروند و اینجا ادای دین کنن خیلی دیگ عالی میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
آقا جان متنو خوب نخوندی ها . میگه افتاد که افتاد پس دیگه دوره خلبانی نمی خواد ایشون فقط همین قدر که بتونه هواپیما رو بلند کنه از زمین بعدش بی افته کافیت. کفایت مذاکرات
نمایهده مردم و امید به آینده کشور!!!!!!!!!
من فقط میخوام بدونم اون عزیزانی که به این گوهر نایاب رای دادن دقیقا دنبال چی بودن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
بقیه کاندیدا ها هم یکی مثل همین بودن
پیشنهاد خوبیه. در زمان تست و سعی و خطا تا رسیدن به نمونه قابل قبول هم لطف کنند مسافرین رو از همین خادمین کشور انتخاب کنند تا ثوابش بهشون برسه و آیندگان هم برای شادی روحشون فاتحه نثار روح بزرگشون کنند
بهتره خودت و خانوادت سوار این هواپیما بشین اول.
بیایم از ابتدا شروع کنیم بهتر نیست مثلا ماشین بخار اختراع کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
بهتره قبلش چرخ را اختراع کنیم
به نظرم بهتره اول نمایندگان مردم به نمایندگی از ملت سوار این هواپیما بشن تا حمایت کافی برای رشد داشته باشد اگر زنده ماندند باز هم ملت به نمایندگان اجازه بدهد برای رسیدگی به این امور فقط نمایندگان به حوزه مربوطه خودشان بروند تا چرخ مدیریت مملکت بچرخد مگر خدایی ناکرده مسیولان هواپیماشان بیفتد که در این صورت مردم پست های مدیریتی دوستان نماینده را بگیرند و این طرح ملغا شود هواپیما بخریم
صداقت گفتار و کردار قاضی پور در هیچ نماینده ای وجود ندارد.خوب تو تولید همه چی قبل از بهره برداری رسمی تست آزمون خطا انجام میشه .تعجب میکنم که جماعت عقده ای نظر دهنده چرا متعجی میشن؟؟؟
پاسخ ها
جواد
| Germany |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
جناب صداقت
تست آزمون خطا رو هوا انجام نمیشه
مراکزی برای تست هست که باید ساخته بشه
نه اینکه جوون چند نفر گرفته بشه
یا ضررهای بزرگی زده بشه
تا بشه پیشرفت کرد!
الان عصر عصره عقل و دانشه
روش تست جدید رو باید پیشرفت نه قدیم
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
اساسا هيچ صنعتي بدون آزمون و خطا به نتيجه نميرسه،يك عده هم هستند كه دائما ناله و نا اميدي و داد ناتواني سر ميدن كه بايد به اونها گفت شما نميتوانيد پس لطفا سکوت کنيد
ایکس
| United States of America |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
دوست دانشمند من ساخت هواپیما با آزمون و خطا هزینه های زیادی رو دوش مردم میذاره شما از جیب خودت اگه هزینه میدی اونوقت میتونی همچین نظری بدی نه از جیب مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
جناب صداقت بفرمائید جلو ! هواپیما معطل شما شده
فرمایش شما درسته آقای قاضی پور ولی اول باید خودت و زن و بچه ات سوار بشین که اگه افتاداول خطر برای شما ها باشه نه مردم مظلوم
بیچاره مردم که این نماینده و امثال ایشان بر مصند کار هستند !
وقتی 30 نماینده!!! میان نامه می نویسند که آقای کی روش باید لیست بازیکنان را تغییر بدهد ، وقتی نماینده ای مثل کودکان دبستان پرچم امریکا را در پارلمان این کشور آتش می زند و قیافه حق به جانب می گیرد گویا ترامپ را فیتیله پیچ کرده باید به مدیریت مجلس آفرین گفت .
خسته نباشی خلبان واقعی
خسته نباشی قهرمان
ای ابر طراح هواپیما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
ما چنین دلاور هایی داریم !!!
به آنهایی تبریک عرض می کنم که ایشان را به عنوان نماینده خودشان به مجلس فرستادند. اصلا فک نکرده که تو قرن 21 زندگی می کنیم و زمان آزمون خطا در مورد مسائلی که قبلا اختراع شده و روز بروز پیشرفت داشته، صحیح نیست. آقای نماینده این ضرب المثل را نشنیده ای : چو دانی و پرسی سوالت خطاست . ایشان فکر کرده داره با برادران رایت صحبت میکنه و داره دلداریشون میده که اشکال نداره بسازید افتاد یکی دیگه میسازید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
یعنی نماینده شهر شما خیلی بهتره؟
آقای قاضی پور نماینده مردمی شهر ارومیه هست نه تنها در ارومیه در تبریز هم محبوب هست قرار نیست با یه
حرفش بهش حمله کنید
به نظر بنده تیتر با غرض نوشته شده وگرنه ایشون حرف بدی نزده و اصلا هم نگفته حتما این هواپیما باید با مسافر تست بشه. گفته آزمون و خطا بدون مسافر و حتی به خلبان هم اشاره کرده که در شرایط تست آماده ریجکت باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
دوباره بخون !
از ایشان به عنوان مسافر آزمایشی ایران 140 استفاده کنید. دستشون هم درد نکند.
جز موتورش که باید تغییر اساسی کند یعنی چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
حتما راه حلشون اینه که اصلا رو هواپیما فعلا موتور نذاریم وهمینطوری بیاریمش تو ناوگان حمل ونقل کشور.
دست گل شورای نگهبان درد نکنه با این تایید صلاحیتش !!
کجاش عجیبه؟! گفته هواپیمای جنگی تولید کنیم که خلبان هم بتونه با چتر خودش را نجات دهد. برادران ویلبررایت که یادتون هست چند بار افتادن که حاصل آن شد بوئینگ و ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
شما و این آقای نماینده بهترین گزینه برای اولین پرواز هواپیمای ساخت داخل هستید.تبریک می گم
خدایار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
با شما باشه چرخ رو هم دوباره از اول میسازید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
چه اشکال دارد افرادی که دارای چنین افکار منوری هستند بار دیگر آتش، مفرغ، مس ، آهن، چرخ و سایر موارد را از نو کشف کنند تا مشت محکمی در دهان آمریکا و اروپا باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
آق ابرام.
دادا یه دور دیگه بخون جون بگیری.
خدابخش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
بابا تو دیگه از اینم باحال تری !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
الان هم چند بار بیوفتند که بشوند ایرانخودرو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
برادر عزیز طراح ایده بودند بردران رایت گذشته حالا را بیبین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
تو هم تو پروازاي آزمايشي سوار شو
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
ویلبر یک برادر داشت اقای قاضی پور ندارد این را چه کار کنیم . در سطح ایشان نماینده محترم مردم فهیم مشهد هستند جناب دکتر قدوسی باز ایشان برادر قاضی پور نیستند . هر جور حساب می کنم می بینم در ساخت هواپیما نمیشه راه غرب را رفت
واقعا نبوغ بیداد می کنه
خوب می شد ایشون سوار هین هواپیماها می‌شدن برای امتحان هواپیما / البته هر روز
بر احوالمان چنان زار بايد گريست كه از سنگ صدا درآيد...چهل سال از عمرمان با همين نوع درايت ها بر باد رفت.....
به روح اعتقاد داری؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
خوب گفتی . این سوال را هم مطرح کنید به خدا اعتقاددارید؟ به آخرت چطور؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
آره !
ایشان سوگلی مردم ارومیه هستند و باید طرح ایشان سالها فقط و فقط در ارومیه ازمایش شود
آقا قاضی پور

مگه این چهل سال چکار میکردیم داداشم
اتفاقا نظر خوبی است این هواپیماها به عنوان هواپیمای باری استفاده شوند و سیستم صندلی و کابین خلبان و کمک خلبان جوری طراحی شود که بتواند چتر نجات را پشتیبانی کند تا آسیب جانی احتمالی هم نباشد پس در این صنعت نیز بتوانیم در این تهدیدهای تحریمی که می شویم رشد مناسب را بتوانیم داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
تو هم سوار شو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
تو هم یکی هستی مثل همین قاضی پور
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
شما احتمالا نسبتی با آقای قاضی زاده ندارین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
ما بعد از 50 سال هنوز نمی تونیم یک موتور خودرو به اندازه پراید تولید کنیم چطور میتونیم هواپیمای مسافربری بسازیم که صندلی خلبان عمل ایجکت انجام بده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
بعد سرنوشت اون بارها چی میشه؟ مگه اینکه بار یونجه ببره وگرنه کدوم شرکت حاضره بیمه کنه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
شما برو بساز ! کسی جلوتو نگرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
اخه چند بار باید نظر عالمانه خودتونو تکرار کنید؟؟؟!!!
خدا خدا خدا
اگر ایشون این حرف رو جدی گفته باشن باید بهشون گفت که باید خودشون و اعضای خونوادش در همه این پروازای آزمایشی به عنوان مسافران افتخاری حضور داشته باشند.
برای تست این هواپیماها لطفاً از همین نماینده استفاده شود . بخدا موقع رای دادن یکم فکر کنیم به کی باید رای بدیم و آینده خودمون و آینده کشورمون رو نابود نکنیم.ممنون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
همیشه انتخاب میان بد و بدتر است به نظرتان ایا افراد باسواد تایید صلاحیت میشوند؟؟
یا خدااااااااااا
به نظرتون چند تا از نماینده های مجلس، سطح سوادشون در حد این نمایندس؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
همه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
تازه ایشون جزو متفکرینشونه.
ناشناس
| Ukraine |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
نود و نه درصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
!تقریبا اکثر قریب به اتفاقشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
این تازه باسوادشونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
این از بهترین هاست
من موافقم دریاچه ارومیه خشک شود ولی ایشان پی کشاورزی خودشان بروند
ایرانیهای مقیم خارج از کشور بخاطر ارق ملی تا حد امکان سعی می کنند از ایرلاین های ایرانی استفاده کنند، اما هم بطور قطع و یقین مطلع هستم که اکثر مقامات در حین ماموریت اللخصوص شرکت نفتی ها از ایرلاین های ایرانی استفاده نمی کنند.
حالا فکر ساخت داخل باشد دیگه بدتر.؟!
برای تست هواپیما از اشخاص محبوب القلوب مثل حاج حسین هم استفاده کنید تا هواپیما کاملاً انقلابی ساخته شود .
گرچه صحبت ایشون عامیانه است ولی اصل ماجرا صحیح است. نباید با سقوط 1 یا 2 فروند هواپیما انگیزه های خود را از دست می دادیم. باید اشکالات را برطرف می کردیم. کشور های غربی و شرقی هم همین کار را کرده اند.
این همه مهندس برای چه تربیت می شوند؟ اگر برایشان پروژه تعریف نشود برای کار به اروپا و آمریکا مهاجرت می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
پس با این حساب بفرمایید شرکت های بوئینگ و ایرباس که تولید کننده کل هواپیماهای قول پیکر هستند برای
تست اولیه در سال چند تا سقوط دارند، در ضمن شاید از فکر بکر و شیرین شما هم شاید استقبال و استفاده کنند یک تماسی باهاشون بگیری بعد نیست ها شانستو امتحان کن.؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
همون یکی و دوتا هم مال اوکراینی ها بود که تو لجبازی و مخملی بازی رفتند ایرانی کجا بود
دمت گرم تابی. چند وقت بود اینجوری از ته دل نخندیده بودم. شادم کردی.
مقصر این بنده خدا نیست.مقصر اونایین که این آقای را به عنوان وکیل خودشون انتخاب کردن که حقیقتا" باید به اونا تبریک خفنی گفت!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
راست گفتی منم خیلی دلم براش میسوزه
تازه اینا خوبهاشون هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
:))
حالا ديديد آن دختر که در حضور رهبري آن گله هاي سوزناک را از وضع کشور مي نمايد با اين حرفهاي قاضي پور حق داشته وچه خون دلهايي که مردم و کشور ايران از اين نامديران که نه برعکس مديران خورده و مي خورن.
خدایا آخر عاقبت مردم ایران را ختم بخیر کن
ارومیه چه خبره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا گفته " افتاد كه افتاد؟" احيانا دروغ 13 نيست؟ اگه راست باشه واي بحال ما با اين نماينده ها و تفكرشون
من تعجبم از مردم فهیم و روشنفکر ارومیه است ، آخه چرا ؟ ....
چی میگی
خواهشا مسخره نکنید .چون همه اینا همینطورن.کار ما خنده دار وتاسف باره که اینا را انتخاب کردیم که مشکلات ما را حل کنند.
من از مردم فهيم و خوب اروميه تعجب ميكنم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
نکن.؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
ما مردم ارومیه احتیاجی به مثلا تعجب امثال شما تداریمراستی اون .چی بود لوو ر. رلور.
تا وقتی که امثال این آقا در مجلس و جاهای دیگر باشند ،باید به حال کشور گریست
""ایران هم می‌تواند هواپیما تولید کند و آنقدر خطا و آزمون کند، آنقدر بیفتد و سقوط کند تا بتواند هواپیمایی تولید کند که قابل صادرات هم باشد."" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جناب قاضی پور قبل از اینکه مقادیر معتنابهی پول و تعداد زیادی جان در راه تئوری جنابعالی به فنا برود صنعت خودرو را که پنجاه سال است در این کشور پول و جان ملت را به هدر میدهد دریابید هواپیما پیشکشتان !
این تئوری پردازی نشاندهنده ای است که ایشان و امثال ایشان به چه میزان از اطلاعات صنعتی روز بدور هستند و هیچ اطلاعی از چگونگی تولید در دنیای امروز ندارند !
این حرفها از ایشان بعید نیست . بعید از مردم ارومیه است
ای جدی گفته یا برا ی خنده گفته!!!؟؟؟
هم اون کسانی که به این رای دادن و هم اون کسانی که توی شورای نگهبان هر کیو دلشون میخواد تایید صلاحیت میکنن خسته نباشید.خدا قوت.
خوب دارین تو مجلس حال میکنید.!!!!
خدمت دوستان محترم کلا منفی.
منظورش را همه فهمیدید. ولی جز مسخره کردن و کلاس گذاشتن که کاری دیگه ای بلد نیستید.
یادمان نرفته اوکراینی ها کی به کوه برخورد کردند.
اغلب نماینده ها و مسئولین همین قدر سواد دارند لطفا ً تورهای علمی -گردشی براشون بگذارید تا از مراکز هوافضا بازدید کرده و با تونل باد و شبیه سازها و تکنولوژی های نو آشنا بشوند چون کس دیگه ای غیر از این ها که نماینده نمی تونه بشه
پیشنهاد می کنم خود ایشون با زن و بچه اش سوار هواپیما بشن
تصور کنید یک همچین نماینده ای قرار است برای انرژی هسته ای، 2030، FATF، و هزاران چیز دیگه تصمیم گیری کنه.
به نظر شما الان امریکا باید ما را تحریم کنه؟..............................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
بیخودی وقتشون رو تلف می کنند
جناب تابناک تورک ستیز

بنده علیرضا عطاری، فوق لیسانس مهندس مواد از دانشگاه صنعتی شریف، کارآفرین برتر، متخصص طراحی و ساخت قطعات توربین (مثل موتور هواپیما)، دلم به حال این مملکت می سوزد، که رسانه اش تویی و مخاطبانشان؛ دیدگاه های سطحی دارند.

شما مطمینا و آن مجله حمل و نقل مشخصا، دنبال اهداف باندی و قومیتی هستید.

اگر واقعا دلتان به حال مملکت می سوزد، این نظر کارشناسی را از اهل فن و متخصص بپرسید نه نماینده مجلسی که دغدغه اش وطن پرستی، ساده زیستی و ... است.

آقای قاضی پور قابل احترام اند و انعکاس نظرات توهین آمیز مخاطبان گاها نژادپرست تان، جز تسهیل در تفرقه افکنی کاری جلو نمی برد.

دلیل عقب افتادگی ایران در یکصد سال اخیر هم، غلبه حس نژادپرستی و غلبه افکار انگلیسی و براندازی در ایران بوده است، که تداوم آن را الان تابناک و امثال روزنامه بی قانون دنبال می کنند.

نظر فنی آقای قاضی پور هم کاملا درست بوده و در دنیا هم پیشرفت با تست و آزمایش جلو رفته است نه مسخره کردن افکار ناب.

ولی حالا حیله روزنامه نگاران، سخنان وی را ابتر انعکاس داده اند، خود جای بحث دارد.

نژادپرستی 50 سال است که در امریکا از بین رفته است و جایش را به برابری داده است.
علیرضا عطاری
پاسخ ها
امین بدیعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
دوست عزیز محترم و متخصص ما ! اول تشکر میکنم از شما که نظر دهندگان را فقط سطحی نگر و نژاد پرست خواندید و از نوکری انگلیس معاف !
دوم شما بعنوان یک متخصص در همین تابناک بفرمایید که اولاً در این مقطع کنونی بدون توجه به مسایل و مشکلات مادی آیا شروع به کار ساخت و تولید هواپیما اصولاً لازم و به صرفه است یا خیر؟
سوم با توجه به تخصصتان بفرمایید چنانچه از نظر امکانات مالی و سیاسی و اقتصادی هیچ مشکلی در بین نباشد چند سال دیگر میتوانیم هواپیمایی مسافربری مثل بوئینگ و هواپیمای نظامی مثل فانتوم را بسازیم ( با احتساب همه دفعات آزمون و خطا و احتمالاً کشته های انسانی ) باشد که نظرهای تخصصی جنابعالی ما را از ابراز نظرهای سطحی دور کند إن شاءالله
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
به زودی تو هم با این افکارت جزو مقامات میشوی
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
دلیلش تابناک و نژاد پرستی نیست عزیز دلیلش کارافرینان برتری مثل شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
خدا به ما رحم کند با متخصصینی مثل شما.
تورج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
نماینده بعدی ارومیه مشخص شد. دکتر مهندس علیرضا عطاری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
فکر نمی کنی واقعا افکار خودت در این زمینه به شدت با قوم گرایی به صورت نادرستی عجین شده؟واقعا چیو به چی دقیقا ربط دادی؟به کجا چنین شتابان؟
سیاوش شریف
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
دوست عزیز بنده نیز کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار هستم اما برای پر شدن جیب خودم نمی گم خوب شد تلگرام فیلتر شد و حالا کار ما رونق میگیره یا بیشتر استخدام میشیم
شما خیلی هنر دارید برو بساز در حد نمونه خارجی بعدا بیا حرف بزن
واقعیت این هست میخواهید 30 سال بخورید و بخوابید به اسم تولید ملی و هیچ کار نکنید و گره بهتر میدونید وقتی هنوز در خودرو ساده که به خودکفایی نرسیدید چطور در صنعتی که بسیاری از موارد آلی آن را ندارید موفق می شوید از طرفی هنوز چین نتونسته هواپیمای مسافر بری تولید کنه و مشکلات خاص تا تکمیل دارند.
البته منظور این نیست ایران نمی تونه ،منظور این هست این ایران فعلی نمی تونه .
دلیل عقب بودن ما نیز به هیچ کشوری مربوط نیست و از ما مردم هست و انتخاب های اشتباه این مردم وگرنه ژاپن را بمب اتم هم بهش زدند اما سرانجام پیروز شدند و پیشرفت کردند.
مشکل ما امثال شماست با یک مدرک بی ارزش و کوچک میخواهید خود را برای مردم بزرگ و نظر خود را بولد نمایید و فکری به حال استخدام خود کنید.
بنده بی کار باشم بهتر است تا به مردم خیانت کنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
شما با این رزومه ات حتما می دانی شرکت پرتو چیست و تا حالا هیچ کاری هم نکرده غیر از هدر دادن بودجه های کلان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
جناب مهندس علیرضا عطاری .مصاحبه شما و سایت کارخانه تان را در اینترنت دیدم. برایم عجیب بود فقط بخاطر اینکه شما وآقای قاضی پور هردو اهل عجب شیر هستید مبانی علمی وتخصصی را زیر پا بگذارید وزمین و زمان را بهم ببافید تا از ایشان دفاع کرده باشید.مگر اینکه از لحاظی مدیون ایشان باشید.
ناشناس
| Germany |
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
با سلام
مهندس عزیز ، پیشرفت در هر صنعتی نیازمند اصول و چهار چوبی هست
با توجه به به تجارب گذشته (مثل صنایع خودرو سازی،صنایع لوازم خانگی،صنایع صنعت نفت و...) ما تنها وارد کننده و منتاژ کننده هستیم و نتونستیم بعد از سالها حمایت از این صنایع ادعای تولید یک وسیله پیشرفته مثل خودرو و لوازم خانگی به شکل ۱۰۰ در صد داخلی باشیم
با توجه به تجربه شخصی درباره خودرو در کشورهای صاحب دانش خودرویک سوم قیمت هر خودرو قیمت وسایل و مواد ان و یک سوم دیگر سود کارخانه و گارانتی و.. و یک سوم دیگر هزینه ار اند دی می باشد
حال ایران فاقد چنین اصولی بوده و تمام صنایع ان در مسیر شکست قرار خواهند گرفت
ناشناس
| Thailand |
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
هموطن گرامی از هواپیما واجب و راحتر همین واگن مترو است که هر روز روی کول هم سوار می شویم. سقوط هم ندارد. متاسفانه سرمایه گذااری روی هسته ای و موشک و می شود که هیچ استفاده قابل ملموسی برای مردم ندارد فقط سمبل کاری و هزینه می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
چی میگی تو، وات ذِ فاز سیدی
کی حرف از نژادپرستی زده.چرا همه چی رو قاطی می کنی.
همه ما برادر و خواهر و هموطن هستیم
این آقا حرف بی ربط میزنه. کی به این ادم رای داده ما مردم. پس اول خودمون رو نکوهش کنیم. در ثانی کسی که تخصصی در کاری نداره نباید در اون مورد صحبت کنه. این آدم ننگی برای ملت ایران هستش نه قوم خاص.
لاله
| United States of America |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
جناب آقای عطاری، برای خودتان بهتر می بود اگر با این حرف های غیر علمی سهمیه ای بودنتان را لو نمیدادید
واقعا ایده جالبی بود.
آقای قاضی پور در گذشته هم ایده های جالبی داده اند.
شما هر وقت تونستید دوچرخه بسازید بعد میشینیم در مورد تولید هواپیما صحبت میکنیم.
من با نظر ایشان بسیار موافق هستم فقط ایشون قبول کنند موقع امتحان هواپیما خودشون هم سوار هواپیما باشن هر دفعه که هواپیما رامیخواهند اامتحان کنند .
خودرو روی زمین سالی 16000 کشته میده. اونوقت هواپیمایی که اینا بسازن چندتا کشته میده؟
طرح خوبیه. خودش سوار بشن تا اینقدر سقوط کنه تا هواپیما ساز بشیم. 100 درصد موافقم.
مقصر کسانی هستند که فکر میکند بین بد وبدتر یکی را انتخاب کنند .در صورتی که چنین قرار ی نیست.
خلایق هر چه لایق...
از ماست که بر ماست
"مجلس عصاره فضائل ملت است" البته ....
باید قبول کرد که در حال حاضر و با توجه به این همه تحریم، بد نیست که مجدداً به توسعه و تست جدی‌تر هواپیمای کوچک‌مقیاس داخلی روی بیاریم. این همه دانشگاه و این همه شرکت‌های دانش‌بنیان داریم که نیاز به بودجه و عزم قوی مسئولان دارن که کارشون رو انجام بدن. البته ایشون قطعا منظورش این نبوده مردم رو بذاریم تو هواپیمای مسافربری و بعد تست کنیم.
اولين مسافرش خودش باشه و اسمش بزاريم پرواز بسوي ديار باقي
بزارین اول خودش سوار بشه واسه تست . اگر افتاد که افتاد .....
مثلا اومد از تولید و صنعت و مهندسی داخلی حمایت کنه! اگر اراده ای برای ساخت باشه شدنیه ولی ما میخواستیم پای حریفو توی تله قراداد سنگین نگه داریم غافل از اینکه ما شلوارشو دیدیم نفهمیدیم پاش فلزیه! تازه فقط پاش گیر کرده بود با دستاش داره تله رو باز میکنه میره سراغ یه طعمه دیگه!!
اون قسمت راجع به ایران 140 درست است. ایراد اون هواپیما موتور ضعیفش بود نه سازه آن ( بال و بدنه) که در اصفهان تولید شده بود. اگر اون روز گرم تابستان اون خلبان نظامی را بر خلاف دستورالعمل سازنده هواپیما مجبور نمی کردند که با بار و مسافر حداکثر take off کند، اون سقوط اتفاق نمی افتاد.
اما قسمت دوم صحبت ایشان راجع به تولید هواپیما و آزمودن آن با بار و مسافر و پذیرش سانحه برای آن ، بدور از عقل و منطق است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
چرا همه ایران ۱۴۰ ها سقوط کردن؟؟؟!!! همشون ایراد داشتن دیگه خودتو گول نزن
وای به روزی که بگندد نمک
از ارادت و انتظاری که تا حالا نسبت به مردم ارومیه داشتم متاسف شدم.
تا الان فقط خدا حفظمون کرده. در ایتالیا یا هند دمای هوا میرسه به 40 درجه صدها نفر میمرن. در خوزستان، ماهشهر و جنوب ایران دمای هوا به 70 درجه میرسه اونوقت اتوبوس ها و تاکسی ها کولر ندارن در حالی که تهران بی آر تی ها داره.
همه مسئولين كشور از اين طيف هستند. چون تعهد دارند
ازماست که برماست
غجب ؟؟!!!! برای روحیه ما یهتر یشه بیا نماینده ما هم بشین . بخدا داریم افسردگی می گیریم .
ما کجائیم ترکیه و مالزی و کجایند
برا خودش متاسف نیستم اما برا مردم محنرمی که ایشون زحمت نمایندگیشون رو میکشند خیلی متاسف شدم.
پیشنهاد خوبی دادند. بشرطی که در تمام پرواز ها خود ایشان حضور داشته باشند
تا اينقدر نخنديده بودم
پیشنهاد خوبیه ولی یک شرط داره مشافران اولین پرواز ان هواپیما باید خودشو باشن
به نظر من ايشون با اين حرفشون همين الان رد صلاحيت شدند
پاسخ ها
اصغر ندیم
| United States of America |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
اتفاقا ایشان و امثال ایشان با همین حرفها تعهدشان را ثابت کرده و دارای صلاحیت می شوند
ایده خوبیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
برای همه مسئولین.
یاد یه ظرب المثل معروف افتادم
ایشان چجور توانسته نماینده مجلس ایران بشه !در یک جمع کوچک هنگامی در مورد موضوعی بحثی شکل میگیرد اگر کسی بی ربط حرف بزند فورا مورد مخالفت سایرین قرار میگیرد اما در مجلس برای امثال این اقا هورا میکشند
فکر کنم همین الآن هم داره از همین روش در خیلی جاها استفاده میشه
خصوصا در رشته پزشکی هم خیلی کاربردیه...
صنایع خودرو و ...
آقای قاضی پور مشت نمونه خروار مسئولین کشور است! بیخود نیست که بعد از چهاردهه به اینجا رسیده ایم که ...!!!
واقعا جای تاسف داره. ایشون خانواده خودشم با ابران140 میبره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
درست گفته مثل آزمون و خطاهایی که پراید را به اوج قله تکنولوژی صنعت خودرو سازی جهان رساند.
فکر میکنید آمریکا و اروپا و روسیه و چین و برزیل و کانادا و .... از این تلفات ندادند ؟ اونها هم همین مسیر ساخت و آزمایش و خسارت رو طی کردند که الان هواپیما ساز شدند و اگه قرار بود مثل ما اینقدر ترسو باشند که الان هیچ چیزی اختراع نشده بود. ما هم بجای اینکه پول نفت رو صرف واردات دسته بیل کنیم، بهتره روی صنایع مدرن داخلی هزینه کنیم. اگر شرکتی با پونصد میلیون دلار سرمایه تاسیس بشه و هزار نفر مغزمتفکر رو استخدام کنه و هزینه هاش رو تامین کنه، فکر میکنید بالاخره بعد از ده سال نمیتونیم یک هواپیمای مدرن بسازیم ؟ پاکستان تونست بسازه. ما هم میتونیم بسازیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
یکی از آن مغز متفکرها باید شما باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
چشم بسته غیب میگی!!! مگه هواپیما یه پوسته حلبی مثل پرایده؟؟ از سیستم های الکترونیکی گرفته تا موتور و توربین و ... ایران هیچ حرفی برای گفتن نداره. البته اینو هم توی کله ات فرو کن که تحریمیم
بالاخره یک مرد در این مجلس پیدا شد
راست میگویند
مشکلی نیست.

به شرط اینکه، خودشان هم با همین هواپیمای تولید داخل و با همین ماشین تولید داخل مسافرت و تردد کنند.
افتاد که افتاد
شما هر وقت پراید درست کردی دسته بیا درست کردی سوزن درس کردی بیا
کجا نظرش عجیبه همین الان دارن پراید تولید می کنن بیشتر از سقوط هواپیما هم کشته داده تست شده که کشته میده ولی اصلاح نمیشه. دعا کنید بعد ساخت و سقوطش اصلاح کنند نکه مثل پراید که زح حذف کردند همون چرت برا کاهش هزینه تولید حذف نکنن
فکر کردین نمایندگان کنگره آمریکا چی هستن؟ اونا هم دست کمی از قاضی پور ندارن. همه جا اینجوریه تابی جون
کشوری که قادربه تولید تیغ اصلاح صورت وبیل وداس بادرجه فولاد وسختی وبرش بالا ویا ریل راه اهن ویک موتور ساده بنزینی ودیزلی با طراحی وتراش وسوراخ کاری های دخلیش بدون عیب ونقص باشد ویا قادر به برطرف کردن عیوبات خودروهای مزخرف مونتاژی با قطعات زوار در درفته چند ملیتی نمی باشد چگونه میتواند وارد صنعت تولید هواپیما ولوازم حساس الکترونیکی ومکانیکی بشود ،در تولید واستخراج وتوسعه منابع نفت وگاز نیاز به ادوات ودانش وتکنولوژی روزامد خارجی هاست چه برسد به هواپیما ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
. اینا یه چیزی شنیدن نمیدونن بخوای الان وارد هر صنعتی بشی باید سرمایه گذاری انتقال تکنولوژی و بهبود باشه نه ساختن چرخ از اول
شما همون پراید درست تولید کنید هواپیما پیشکش
ته حرفش درسته. نباید دست روی دست بگذاریم. منظور این نیست که تلفات انسانی مهم نیست. باید برای آن هم فکری کرد. مردم ما عادت کرده اند که همه چیز آماده و حاضر باشد. بهترین ماشینها و هواپیماها از خارج وارد شود. حتی برای پول آن هم از نفت خرج کنیم چه لزومی دارد به زحمت بیفتیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
همه هواپیماهای ایران ۱۴۰ سقوط کردند. آخریش هم مجوز پرواز دیگه نگرفت تکه تکه شد و راهی موزه.... اینه نتیجه صنعت هارت و پورت و توخالی
این گفتگو برای هفته نامه حمل و نقل بوده نه ماه نامه حمل و نقل
امان از پروفسورهای مدرسه ندیده
ایشون انتخاب مردم اورمیه نیست بلکه رای دهنده های حاشیه های مهاجرین اورمیه هستند لازم به ذکراست که اقای قاضی پور اصالتا اهل اورمیه نیستند ایشون اهل عجب شیر از استان اذربایجانشرقی می باشنذ
پاسخ ها
حمید
| United States of America |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
اولا ایشان بیشترین رای رو از خود شهر ارومیه اوردن.دوما ایشون انتخاب همه ترک ها هستن.نه فقط شهر ارومیه..یاشاسین حاج نادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
اتفاقن ایشون انتخاب اول ارومیه است و مهاجرین کوردها هستن که رای نمیدن
الان این صفحه خبری بود یا فرم جدید تلخند؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
هر دو
اين است كه اين مي شود!!!
اقا ممکنه منبع تحقیقتون در مورد شلاق را بفرمائید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
تو اسلام زندان به اون معنا نداریم الان زندان های ما دانشگاه اموزش تبهکاری هستند
آیا میدانید تا کنون خودروهای خودران چندبار تصادف کرده اند و چقدر تلفات داشته اند و با این حال همچنان مجاز به حرکت هستند؟ علت هر سانحه را بررسی میکنند و برای آن راه حل پیدا میکنند تا عاقبت به حد قابل قبول عمومی برسد. حال تصور کنید چند سال بعد همین خودروها به ایران بیایند. وضعیت آن زمان تا حدی شبیه وضعیت فعلی ما در هواپیما سازی است. بدون به خطر انداختن مردم باید آنقدر هواپیما بسازیم و رفع اشکال کنیم تا به جایی برسیم. تا تلاش و ریسک نباشد پیشرفتی روی نمیدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
آیا می دانی آنها اول خودرو ساختند و بعد علم و فن برنامه نویسی را بدست آوردند و ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
دیگه اون زمان گذشته که با پر مرغ و چوب وسیله پرنده میساختند. واقع بین باشید تا کی ها رو و پورت الکی؟؟؟
اینم یه نمونه از فرهنگ ضعیف مردم ایران اصلا نگاه نمیکنن طرف واقعا چی میگه و خدا بگم چیکار کنه یه عده خبرنگار رو که کلا دوست دارن جوری تیتر بزنن که خواننده جور دیگه بفهمه!!!
طرف منظورش اینه باید تو صنعت هواپیما سازی کار کنیم و اگه هم سقوطی بوده نباید بی خیال تولید بشیم مگه یه موقع ایرباس سقوط میکنه دیگه خط تولیدش بسته میشه؟!!! و تو ایرانم باید این اتفاق بیفته هواپیما ساخت بدون سرنشین فرستاد هوا تا بالاخره موفق شد
خب شما سوار هواپیما شو ،، افتاد که افتاد
واسه ما که علم و اگاهی شما نماینده عزیز قشنگ جا افتاد

افتاد که افتاد
باید این مغزها را تشویق به فرار کرد واقعا حیف است فقط مردم ایران از این همه نبوغ بهره بردتد و بقیه دنیا بی نصیب بمانند
بفرمایید شلاقمون بزنید تعارف نکنید .
ما در تمامی این حوزه هایی که قابل تحریم هستند باید وارد بشیم، هرچه زودتر بهتر..یکی از حوزه هایی که بسیار پردرامد و تکنولوژی زاست تولید موبایل و لپتاپ و لوازم الکترونیکیست...باید حداقل به اندازه خودرو به اینها اهمیت بدیم..وبرند سازی کنیم جهت رقابت..اشتغالزایی در این حوزهها هم کمتر از حوزه خودرو نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
داداش چی زدی؟
یا خدا.......
با شلاق و سقوط هواپیما میخواهد کشور درست بشه؟؟؟؟؟
با سلام . با وجود بعضیها به قول حضرت آقا از خود تحریمی رنج میبریم دیگر انصافا به هیچ تحریمی نیاز نیست
اگر با ازمون و خطا و كسب تجربه مي شد صاحب تكنولوژي شد و هواپيما و نظاير آن را ساخت ، با اين صنعت خودروسازي 50 ساله مان، حالا مي بايست بهترين خوروهاي دنيا را مي ساختيم نه پرايد و آريسان و ..... .با اين مديريت ضعيف ،هزار سال ديگر هم بادبادك هم نمي توانيم بسازيم . لطفاً با خودتان روراست باشيد.
آقاي قاضي پور
خيلي هم عاليست. شما به عنوان نماينده متعهد با اين هواپيما بيا و برو انشالا عيبش مشخص بشه.
امروز ٢نفر از خلبانان شجاع و غيور ارتشي در اثر سقوط سانحه هواپيما به شهادت رسيدند.اقاي پروفسور قاضي پور اين دو خلبان شهيد داراي خانواده وفرزند بودند.كمتر از يك دهم شما هم حقوق نمي گرفتند.از خودم متنفر شدم كه تو براي ما ايراني ها تصميم مي گيري
چرا از ظرفیت استعداد اقای قاضی پور بیشتر ار این استفاده نمی کنند باید ایشان در اسرع وقت کار خانه هواپیما سازی بزند
هروقت بتوانیم قطعات یدکی اتومبیلهای مرغوب را دراستاندارد خودشان بسازیم هواپیما هم می سازیم .
جناب قاضی پور مردم ایران موش آزمایشگاه نیستند.آدمند.
افتاد که افتاد ، ما که سوارش نمی شویم، این ملت بدبخت فلک زده سوارش میشند
معلومه که تابناک از وسط صحبت های اقای قاضی پور رو اینجا نوشته..مطمئنا منظور ایشان هواپیماهای سبک و بدون مسافر هست...همتونم خوب میدونید که منظور ایشون هواپیمای مسافربری نیس.
از امکانات هواپیمای چنگی طراحی قاضی پور اینه که سقوط میکنه ولی خلبان میتونه بیرون بپره!
اره مثل ایران خودرو وسایپا اینقدر ازمون وخطا کردن تا الان دیگه عیب کار دراوردن وخودرو بدون نقص تحویل میدن افتاااااد؟
چرا از مردم و بقیه مایه میگذارد ...
شما هنوز یه چهار چرخ درست نتونستید بعد چهل سال بسازید آنوقت می خواید هواپیما بسازین؟ بعد کجا دنیا کل هواپیما را خودشون می سازن که ما دومی باشیم؟ همین ایرباسها اگه همش مال فرانسه بود که در فروششان به ایران نیازمند مجوز خزانه داری آمریکا نبودند. اینا پروژه های بین کشورها هستند نه فقط یک کشور. در حال حاضر هم دستگیره ی در توالت هواپیما را هم به ما نمی فروشند.
جناب ولایتی صحبتهای شما آدم را به شک می اندازد که طرفدار مواضع روسیه هستید یا ایران .. یا از موضع دولت روسیه صحبت میکنید یا ایران . اون از دفعه قبل که روسها تا آخر تحریم ایران به نفع افزایش صادرات نفت و گاز خودشان پیش رفتند و اس سیصدشان را ندادند و بعد از برجام با کلی سر و صدا دادند و اس چهار صدش را به دشمنان ایران دادند و اون از نیروگاه اتمیشون که اگر طلا میسوختیم و برق تولید میکردیم به صرفه تر بود از این همه هزینه ای و پولی که روسها خوردند و خدا آخر و عاقبت مردم بوشهر را با این نیروگاه به خیر کند که همان بهتر در مدار نباشد و این بار هم از استفاده از ایران در سوریه بعنوان پیاده نظام جنگ و حالا که کارش تمام شده رفته با اسرائیل ساخته و امتیاز میگیره تا ایران را از سوریه بیرون بندازه تا بازسازی سوریه هم عوایدش گیر شرکتهای روسی بیاد و البته در تحریم های برجامی جدید ترامپ از همین حالا روسها علنا دنبال جذب سهمیه و مشتریان نفت ایران هستند و شرکتهای خودشان را از ایران خارج میکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
قطعا هر چاهی که به آب نرسد ، چاه کنش حتماً به نان میرسد
واقعا انسان حیرت میکند کشور را چه کسانی اداره میکنند.
اقای روحانی رئیس جمهور محترم لطفا به مردم صراحتا بفرمایید چگونه فشار از زندگیه این مردم کاسته شده .البته مطمینا از نظره حضرتعالی مردم شامل یه قشر خاص میشوند که مطمئنا نه تنها فشار از زندگیشان کاسته شده بلکه گردن کلفتر شده اند.
ظرف خونه به صاجبخونه میره این نماینده برای ما خیلی هم زیاد است اگر کمی فکر کنید
آقای رییس جمهور واقعا شما صدای خرد شدن استخوان مردم بیچاره را نمی شنوید
شرکت بوئینگ و ایرباس عاجزانه از ایران تقضا کردند تا این نماینده گرانقدر رو برای متحول سازی سیستم هواپیمائی شرکتشون به استخدام در آورند تا دریچه های نوینی بر روی علم هوانوردی و هواپیما سازی باز شود!!!!
نمیدونم چرا در اموری که سوادشو ندارن دخالت و اظهار نظر می کنن ؟؟ این اقا نمیدونه که پیشرفته ترین کشورها هنوز موتور و خیلی از قطعات را از امریکا می گیرند؟ و این حاصل ملیاردها دلار هزینه و تحقیق بوده حالا مثلا شما همین موتور را از کجا می خواهید تامین کنید ؟؟ حتما اهنگری سر کوچتون می سازه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
اگر قرار باشه به آنچه که گفتید ، دخالت نکنند و نظر ندهند باید ساکت و آرام روی صندلیشان بنشینند تا دوره شان تمام شود
شلاق، برخوردهای پلیسی، افتاد هم که افتاد. چه خوش خبری تابناک.
بعضي ها چقدر رگ گردنشون براي روسيه ورم ميکنه
رشد صنعت هوانوردی دنیا همراه با چالش و سقوط ها بوده است. همین الان هم F35 آمریکایی سقوط می کند، ATR هم که غربی بود سقوط می کند. حال ملتی که حاضر نباشد هزینه های رشد صنعت هوایی را بدهد، به تکنولوژی هوایی دست پیدا نمی کند و باید خفت های دیگر را بپذیرد و ذلیل ملت های دیگر باشد. اگر یک کودک تصمیم بگیرد بدون افتادن راه رفتن یاد بگیرد باید تا آخر عمر روی زمین خودش را بکشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
اون مال کودکی است که دو تا پای سالم داره
کودکی که مادر زادی پا ندارد نمی تواند با آزمون و خطا راه برود
همه هواپیماها زیر نظر سازمان هواپیمایی جهانی و با نمایندگی سازمان هواپیمایی ملی ساخته می شود. قوانین و تست ها و نظارت های سختی روی سر آنها استوار است. ولی با این حال هواپیماها سقوط می کنند، ATRسقوط می کند ،بوئینگ سقوط می کند و ایرباس هم سقوط میکند ولی هیچ کی به خاطر سقوط هواپیمایش صنعت هوایی خود را تعطیل نمی کند، بلکه اصلاح می کند و رشد می دهد.از تابناک عزیز گله مندم که نا آگاهانه سطح توقعات مردم را بالا می برد ولی سطح فرهنگ دسرسی به تکنولوژی را نمی فهمد. با چنین تربیتی نباید توقع دستیابی به تکنولوژی را داشته باشیم و نباید توقع از بین رفتن بی کاری فارغ التخصیلان دانشگاه هایمان را داشته باشیم و نباید بگوییم چرا نخبگان ما رفتند. چون به نخبگان در همین صنایع پیشرفته نیاز هست، نه در صنعت کارگری.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
سالها پیش موتور یک فروند ۷۴۷ در حین پرواز از جای خود کنده شد و باعث سقوط هم نشد ولی پرواز کلیه ۷۴۷ ها لغو شد و تا زمان پیدا کردن دلیل و نقص خط تولید آن هواپیما متوقف شد
افتاد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۰
مشکل اصلی ساخت موتور است . آلیاژ را هم نداریم و نمی شناسیم. شرکت متولی تحقیق و توسعه و ساخت آلیاژ هم تا الان بعد از نزدیک بیست سال هدر دادن هزینه ها هیچ کاری نکرده کسی هم موتور به ما نمیفروشه
افتاد ؟
جالبه یکسال زندان برابر باصد شلاق 2سال200 تازیانه 3 سال300 تازیانه4سال تازیانه تمام چرم با یک لایه مفتول فلزی 500 تازیانه
انقدر بحث در مورد هواپیما شد كه حرف ولایتی گم شد....اقای ولایتی مردم ایران از روسیه جز دورویی و تزویر و سركیسه شدن چیزی ندیدن.
متاسفانه عده ای فکر می کنند هر کس زیاد داد و قال کرد می تواند نماینده خوبی باشد با این تفکر رای دادن نتیجه اش میشود این
بهتره به جای بند کردن به ادم ساده ای مثل آقای قاضی پور یکی از دیپلمات کارکشته کشورمان اقای ولایتی بپرسه روس ها راکتور را ساختن ولی به چه بهایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینم از تحقق شعار امسال،حمایت از مخ و ایده داخلی
به چشم هام هم باور نکردم. مسئولی در مهمترین مجله حمل و نقل چیزهایی میگه که آدم شاخ در می یاره. آقای عزیز کیفیت هواپیما یا کیفیت موتور اون رو با سقوط و تلفات جانی باید پیدا کنید. این چه حرف غیر منطقی و غیر حرفه ای و غیر انسانی و ملی است. تمام کشورهایی که هواپیماهای مسافربری یا نظامی تولید میکنند مدت زیاد و هزینه زیادی رو برای آزمایشات و ایمن سازی صرف میکنند و برای این هدف از تکنولوژی لازم بهره می برند. آبروی ریزی از این بدتر وجود نداره. یا مسئول میگه شلاق بهتر تا زندان. فراموش نکنید عصر ارتباطات و پیشرفته حتی در دین هم باید عالمان از تنبیهات بدنی رو جایگزین کنند. در چهل سال گذشته آیا مجازات های قهری مثل اعدام و شلاق باعث کم شدن جرم شده. مهم نیست بعضی از شما تابناکی ها هم چاپ نکنید.
من تا الان فکر می کردم اقای ولایتی فردی روشن است ولی یعنی ایشان نمی داند که خیانتهای روسها در این مملکت چه بوده است؟ شما در سوریه پیاده نظام روسیه بودید و حالا که کار تمام است وقت خداحافظی است. چنان جایگاه نفت ایران را پر کنند که کیف کنید. دریای خزر را بالا کشیدند. به اندازه ده نیروگاه هزینه نیروگاه اتمی گرفتند و خدا اخر عاقبت ان را بخیر کند. اس سیصد را بعد از ده سال به ما دادند و پیشرفته تر را به دشمنان ایران دادند.
شرکتهای روسی هم یه دلیل خروج امریکا ازبرجام از ایران خارج میشوند اینطور که معلومه روسیه هم
صلاح مردم و مملکتش و درگرو همکاری با امریکا میدونه
کاش میشد این نماینده ی بزرگوار و وارسته با ترامپ یک مناظره ای داشته باشه بلکه باعث بشه بعد مناظره ترامپ کلا دنیای سیاست رو کنار بذاره و بفهمه که دست بالای دست بسیاره .
این از مردم مایه میزاره .البته فکر خوبیه ولی بشرطی خوبه که خودش در تست پرواز داخل هواپیما باشن .تو دنیا هر اختراعی وهر داروی ابداع شده اول خودش تست دهنده بوده.
آدم اين حجم دلسوزي مسئولاني مثل اقاي قا
جناب ولايتي ! انرژي هسته اي هنوز يه لامپ براي كشور روشن نكرده ، ! بس كنيد اين حرفها را
نظرات همه دوستان رو خوندم . فارغ از درست یا غلط بودن صحبت های نماینده محترم در مورد هواپیما . جبهه گیری دوستان کامنت دهنده در این مورد باید مورد تحلیل جدی روانشناسان و جامعه شناسان قرار بگیره. واقعیت اینه که ما داخل همه ادارات و ارگانها به نوعی با این کامنتهای نومید کننده و یاس آلود مواجه هستیم. نمیشه و نمیتونیم کلماتی هستند که به کرات به گوشمون میخوره. به همه چیز انتقاد داریم ولی برای اصلاح هیچ چیزی پیش قدم نمیشیم و اصولا حتی راه کار هم ارائه نمیدیم . اگر کسی هم حرکتی بکنه اگر موفق بشه با حسادت و کارشکنی از پا درش میاریم و اگر موفق نشه با نیشو کنایه و زخم زبان.تا حرف از کار میاد زبان انتقادمون دراز ولی دست عملمون کوتاه .بدون تعارف عرض میکنم ایرانی به خوردن پول مفت نفت عادت کرده و از رحمت کشیدن فراریه. ولی باید هواسمون باشه تو دنیا هیچ چیزی مجانی به دست نمیاد. خب حد اقل بفرمائید چی بسازیم تا با فروش اون حداقل از گرسنگی نمیریم؟
نفهمیدیم این آقا بالاخره پزشک اطفال است یا مهندس یا سیاستمدار یا کارشناس تاریخ یا ...........
از کرامات شیخ ما این است ...
تابناک شیطنت و خباثت و خیانت به مردم را بذار کنار. حرف این مرد از روی میهن دوستی است ولی تو طور دیگری تعبیر و مشغول یار گیری هستی. تو یک سایت خائنی و اصولا سازندگی رو تخطیه می کنی. ساخت هواپیمای مسافریری که از ساخت جنکنده و زیر دریائی مشکل تر نیست که ایران موفق به ساختش شده. چرا مثل بی بی سی شبهه و تردید ایجاد می کنی. اگر من کاره ای بودم تو رو به دادگاه می کشوندم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها