بازدید 7043
۴

کنکور در چه شرایطی حذف می‌شود؟

وزیر علوم در خصوص شرایط حذف کنکور گفت: برای حذف کنکور در سه سال گذشته، بحثمان در شوراهای مختلف و جلسات رسمی این بود که دانشگاه ها برای انتخاب دانشجویان خود نیاز به شاخص های استاندارد دارند؛ بنابراین اگر ما برای سه سال آخر آموزش و پرورش امکان برگزاری آزمون نهایی سراسری داشته باشیم شاید بتوانیم شاخص سه ساله ای برای ارزیابی دقیق تر داوطلبان ورود به دانشگاه ها عرضه کنیم.
کد خبر: ۹۹۸۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷ 24 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر منصور غلامی ضمن بیان این مطلب در گفت و گوی ویژه خبری، به مناسبت هفته دولت و با عنوان "وزارت علوم چالش ها و دستاوردها"، در خصوص پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها گفت: در حال حاضر ۹۰۰ هزار صندلی در دانشگاه ها بدون نیاز به آزمون، قابلیت ورود دارند و برخی از رشته ها از جمله پزشکی متقاضی زیادی دارند و برای اینکه کنکور برگزار نشود باید چارچوب ها، شاخص ها و استانداردهای پذیرش بدون کنکور مشخص شوند.

وی تاکید کرد: اگر پیشنهاد فوق به مرحله اجرا برسد، دانشگاه ها می توانند در یک آزمون عمومی که شامل اطلاعات عمومی، دانش زبان و برخی دروس است در کنار سوابق تحصیلی، دانشجویان خود را جذب کنند؛ بنابراین حذف کنکور نیاز به سیستم نمرات استاندارد دارد.

وی ضمن بیان اینکه طی ۴۰ سال گذشته تعداد زیادی دانشگاه در کشور ایجاد شد، گفت: در طول سه سال گذشته طرحی در وزارت علوم آماده شد تا دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی که فعالیت آنها ضروری نبود، ساماندهی شوند. به طوریکه در سال های گذشته تعداد دانشگاه های علمی و کابردی کشور ۱۲۰۰ دانشگاه بود، اما بر اساس این طرح ۵۰۰ دانشگاه علمی و کاربردی در کشور تعطیل شدند و مابقی همچنان تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص را بر عهده دارند.

وی در ادامه آموزش عالی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی را به سه دوره تقسیم بندی کرد و اظهار کرد: در دوره اول وزارت علوم در یک بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵ ساله نیازهای نیروی انسانی کشور را تامین کرد و در دوره دوم تا اواسط دهه ۸۰ توسعه تحقیقات در دستور کار قرار گرفت و ایران در این زمینه به رتبه قابل توجهی رسید.

وزیر علوم ضمن بیان اینکه با روند کاهش تعداد دانشجویان کشور ، وزارت علوم از سال ۹۲ مجوز ایجاد هیچ دانشگاه جدیدی را صادر نکرده است، تصریح کرد:. از اوایل دهه ۸۰ با توسعه فناورهای جدید،دوره سوم آغاز شد و با ایجاد پارک های علم وفناوری، شرکت های دانش بنیان شکل گرفت تا دانشجویان بیشتری برای ایجاد شرکت های دانش بنیان جذب مراکز آموزش عالی شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
دانشگاه های خاص را بگذارید برای اقا زاده ها وفک وفانیلتون بقیه را هم بدون ازمون کنید.چرا مطلب را اینقدر پیچیده می کنید؟حرف دلتونو را راحت بگید.خجالت نکشید .
کف معدل برای برگزاری آزمون 60درصد مشکل را حل می کند دیگران دو راه دارن یا بدون کنکور را انتخاب می کنند یا تکرار دیپلم کنند
"حذف کنکور نیاز به سیستم نمرات استاندارد دارد "
این موضوع که وزیر فرمودند به این معنی است که کنکور هیچ وقت حذف نخواهد شد .
جناب وزیر ، شما کا را به دانشگاهها بسپار موضوع حل میشه .
مگر دانشگاه برای ورودی آزمون و عنداللزوم مصاحبه برگزار نمیکنه ؟!
پس چه نیازی به نمرات استاندارد هست ؟!
ابتدا فرض بر صحت نمرات دانش آموز است و با آزمون دانشگاه و همچنین عنداللزوم مصاحبه ، نمرات دانش آموز راستی آزمایی میشود و مشکل حل میشود .
همچنین اگر نمرات پایین بود و نمره آزمون ورودی شخص بالا باشد ، باز هم امکان تطبیق و راستی آزمایی با مصاحبه و سایر روشها امکانپذیر است .
حذف کنکور اراده می خواهد نه بهانه !
لطفا با عنایت به برگزاری کنکور سال 99 آقای وزیر علوم و رئیس سازمان سنجش و زیر مجموعه های در این راستا و طراحان سئوال که همکاری داشتند را عزل نمایید ( زمانی که این یک میلیون نفر داوطلب عصبانی اند کارتان اشکال دارد و مدیونید).
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر