بازدید 5462
۱

آغاز نخستین روز بزرگترین رقابت علمی کشور

نخستین روز برگزاری آزمون سراسری با گشوده شدن درهای حوزه های امتحانی به روی ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ داوطلب گروه آزمایشی هنر و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی آغاز شد.
کد خبر: ۹۹۷۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۷ 19 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، فرآیند پذیرش و گشایش در‌های حوزه‌های امتحانی از ساعت ۶ و نیم صبح آغاز شد و رقابت داوطلبان ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود.

امسال براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا برای رعایت بیشتر تمهیدات بهداشتی، تعداد روز‌های برگزاری آزمون از دو روز به چهار روز افزایش یافت و طی روز‌های چهارشنبه ۲۹ مرداد تا روز شنبه اول شهریور برگزار خواهد شد که بر این اساس، گروه­‌های ریاضی و انسانی نیز صبح روز پنج‌شنبه با شرکت ۵۱۰ هزار و ۸۳۰ داوطلب رقابت می کنند ، صبح روز جمعه ۳۱ مرداد نیز تعداد ۵۹۴ هزار و ۲۵۹ داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی رقابت خواهند کرد و در نهایت آزمون زبان‌های خارجی روز شنبه اول شهریور با رقابت ۱۷۴ هزار و ۴۱۲ داوطلب برگزار خواهد شد و هفت هزار ناظر بهداشتی در مدت این چهار روز بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برگزاری آزمون سراسری نظارت دارند.

تعداد داوطلبان آزمون سراسری یک میلیون و ۳۹۹ هزار و ۲۳۳ نفر در پنج گروه آزمایشی است و نسبت به سال گذشته ۲۴ هزار نفر افزایش داشته است.

افزایش تعداد حوزه های آزمون

سال گذشته ۵۱۸ حوزه امتحانی اصلی در کشور داشتیم که امسال در ۳۹۲ شهر ۷۷۳ حوزه امتحانی اصلی برگزاری آزمون داریم و احتمال افزایش حوزه‌های امتحانی نیز همچنان وجود دارد.

به گفته سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور ، داوطلبانی که به کرونا مبتلا هستند ۲۲ و ۲۳ مرداد به سایت سازمان سنجش مراجعه و ابتلای قطعی خود را اعلام کرده اند که با هماهنگی وزارت بهداشت آزمون آن‌ها در مکان‌هایی مجزا از سایر داوطلبان و در بیمارستان‌ها برگزار می شود و در کارت ورود به جلسه اعلام می‌شود که کجا باید امتحان بدهند.

خانم زرین آمیزی گفت: اگر فردی بعد از این تاریخ مبتلا به کرونا یا مشکوک به آن بود به باجه‌های رفع نقص آزمون مراجعه و این مورد را اعلام کند که آزمون او در مکان‌های تعیین‌شده برگزار می‌شود و اگر فردی در روز برگزاری آزمون مبتلا به کرونا یا مشکوک به آن بود به مسئولان حوزه آزمون اعلام کند چراکه تمام حوزه‌ها محل‌های مجزا برای بیماران مشکوک دارند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور درباره وضعیت سلامت مسئولان برگزارکننده آزمون و حوزه‌های امتحانی نیز گفت: همه مراقبان و مسئولان حوزه‌های آزمون آزمایش سلامتی داده‌اند و از افرادی استفاده کردیم که بیماری زمینه‌ای هم نداشته باشند و افراد در سلامت کامل برای برگزاری آزمون حضور دارند. بازرسان بدنی و رابطان بررسی عکس مجهز به لباس مخصوص، ماسک، دستکش و محافظ صورت هستند و فاصله کافی را با داوطلبان رعایت می‌کنند.

وی از خانواده‌ها تقاضا کرد جلوی در حوزه‌ها تجمع نکنند و اگر فرزند خود را به حوزه امتحانی رساندند در خودرو شخصی منتظر باشند و به خاطر سلامتی خودشان و داوطلبان مقابل حوزه‌های امتحان تجمع نکنند.

خانم زرین‌آمیزی افزود: در این چهار روز ، درهای حوزه‌های امتحان از ساعت ۶.۳۰ صبح باز است و فاصله استانداردی که وزارت بهداشت برای صندلی‌ها اعلام کرده ۱۸۰ سانتی‌متر از هر طرف است و به نسبت آزمون دکتری و کارشناسی ارشد بیشتر شده است، همچنین ضدعفونی حوزه‌ها با نظارت ناظران وزارت بهداشت انجام می‌شود.

نتایج اولیه آزمون کارشناسی در هفته اول مهر اعلام خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آزمون علمی نیست .آزمون مهارت در تست زنی است .علم یادنمیدهند یادمیدهند چگونه با داشتن کمترین سواد بهترین جواب را علامت بزنیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل