بازدید 5848

نبیه بری: با نخست وزیری سعد حریری موافقم

رئیس پارلمان لبنان امروز (سه شنبه) اعلام کرد، از نخست وزیری مجدد سعد حریری حمایت می‌کند.
کد خبر: ۹۹۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ 18 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه لبنانی الاخبار، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان گفت، سعد حریری، رئیس جریان المستقبل و نخست وزیر سابق این کشور نامزد او و فراکسیونش "توسعه و آزادی" در پارلمان برای پست نخست وزیری است.

وی افزود، سایرین هم باید نامزد خود را معرفی کنند اما تا الان تنها نامزد جدی برای این پست حریری است.

بری گفت: حریری برای نخست وزیر شدن شروطی از جمله اینکه گفته شده وی خواستار اختیارات استثنائی است، تعیین نکرده است. این ابدا درست نیست اگر قرار به تعیین شرط و شروط باشد این شروط متعلق به لبنان خواهد بود و اولین و آخرین شروط انجام اصلاحات است‌.

وی گفت: حریری نامزد من برای این پست است و در رایزنی‌ها با هیئت‌های بین‌المللی و نیز با میشل عون، رئیس جمهوری این مساله را اعلام کرده‌ام.

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد، انجام اصلاحات نه تنها یک درخواست داخلی بلکه خواسته بین المللی هم هست. اصلاحات همان بابی است که به روی صندوق جهانی پول و کشورهای جهان باز می شود و محل اتحاد لبنانی هاست‌. همه مردم لبنان خواستار انجام اصلاحات و در راس آنها اصلاحات حوزه برق هستند زیرا نیمی از بدهی های عمومی به این حوزه مربوط می شود.

بری گفت، لبنان به یک دولت فراگیر نیاز دارد. هیچ کس برای تشکیل آن محدودیت نگذارد. دولتی که در آن که سیاستمداران و متخصصان حضور داشته و قادر به تصمیم گیری باشند و برای لبنان کار کنند.

وی افزود، باید هرچه سریعتر دولت جدید تشکیل شود زیرا دیگر تاخیر چندین ماهه برای انجام این امر میسر نیست‌.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان