بازدید 29427
۲

رطب و خرما قبل از مصرف باید شسته شود

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا رطب و خرما قبل از مصرف باید شسته شود.
کد خبر: ۹۹۷۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳ 18 August 2020
رطب و خرما قبل از مصرف باید شسته شود

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، فریده نظری سه‌شنبه ۲۸ مرداد در خصوص نحوه خرید و نگهداری رطب و خرما در شرایط شیوع بیماری کرونا به رسانه‌ها اعلام کرد: رطب و خرما را دربسته‌بندی‌های بهداشتی و از مراکز معتبر، شناخته‌شده و بهداشتی خریداری و از خرید انواع فله‌ای و بدون بسته‌بندی خودداری کنید. به سالم بودن بسته‌بندی، دارا بودن مجوز سازمان غذا و دارو، تاریخ‌مصرف، تولید و انقضا توجه کنید.

مدیر گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: قبل از مصرف ابتدا دانه‌های خرما را به‌طور مجزا با آب سالم بشورید زیرا خرما ازجمله خوراکی‌هایی است که باید پیش از مصرف شسته شود تا از آلودگی‌های احتمالی در زمان برداشت، بسته‌بندی و عرضه پاک شود. البته از تماس مواد گندزدا مانند الکل و آب‌ژاول با خرما به‌صورت مستقیم باید خودداری شود.

نظری گفت: اگر از تمیز بودن خرما مطمئن نیستید بهتر است قبل از مصرف، خرماها را درون ما کروفر یا هر وسیله گرماساز دیگر حرارت داده و سپس میل کنید حرارت به میزان ۷۰ درجه سلسیوس و به مدت یک دقیقه باعث از بین رفتن ویروس می‌شود. حرارت دهی باید به‌گونه‌ای باشد که حرارت به همه نقاط خرما برسد درصورتی‌که دسترسی به ما کروفر یا وسایل گرماساز دیگر مقدور نباشد با گذاشتن خرما درون ظرف و حرارت دادن آن بر روی شعله ملایم از ایمن بودن خرما مطمئن شوید.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت‌: رطب باید در دمای یخچال و به‌دوراز گرمای محیط نگهداری شود اما نگهداری خرمای خشک بیرون از یخچال و درون ظرف دربسته اشکالی ندارد همچنین از مصرف زیاد خرما مثل سایر مواد قندی و شیرینی باید خودداری کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
چرا اینقدر مردمو آزار میدید؟ ابشون کارشناسن؟ فکر مردم رو خراب میکنن. خرمایی که داخل بسته بندی هست که مشکلی نداره. حداقل چندین روز مونده و اگر ویروسی هم روش بوده باشه از بین رفته. فقط بیرون بسته بندی رو تمیز کنید. وسواس بیجا خودش روح و روان مردم رو خراب میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
خوب گفتی-درود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار