بازدید 70368

پیکر ماه چهره خلیلی در لندن تشییع شد

پیکر هنرمند کشورمان ماه چهره خلیلی در میان حزن و اندوه خانواده و دوستداران آن مرحومه در لندن تشییع و در آرامستان هِندون واقع در شمال غرب لندن آرام گرفت.
کد خبر: ۹۹۶۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲ 12 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از لندن، ماهنده سلیمانی مادر مرحومه ماه چهره خلیلی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما ضمن قدردانی از ابراز همدردی گسترده مردم ایران و جامعه هنری کشورمان با خانواده مرحومه خلیلی اظهارداشت: ما هم ملت ایران را دوست داریم هر چند که از آنان دوریم.

وی افزود: درخواست‌های بسیاری مطرح شد که پیکر ماه چهره به ایران منتقل و خاکسپاری شود، اما از انجا که خانواده وی در انگلستان ساکن هستند، خواستیم اجازه دهند پیکرش در مکانی که خانواده حضور دارند به خاک سپرده شود.

مادر مرحومه ماه چهره خلیلی با تاکید بر اینکه روح ماه چهره، چون قلب ما با ایران و ایرانی خواهد بود درباره ویژگی‌های اخلاقی آن فقیده سعیده گفت: ماه چهره روز عید قربان متولد شد و روز عید غدیر جان به جان آفرین تسلیم کرد.

وی افزود: ماه چهره ارادتی خاص به امیر مومنان حضرت علی (ع) داشت و شاید بسیاری از مردم به علت اینکه ماه چهره به ائمه اطهار (ع) ارادت خاصی داشت بیشتر او را دوست داشتند.

ابراهیم اشرفی همسر مرحومه ماه چهره خلیلی هم با اشاره به عشق و ارادت ماه چهره به مولای متقیان و ائمه اطهار گفت: ارادت ماه چهره را می‌توان در امضاهایش مشاهده کرد که در همه آن‌ها عدد ۱۱۰ را درج می‌کرد که در حروف ابجد نام مبارک حضرت علی (ع) است.

وی افزود: من خیلی اهل فضای مجازی نیستم، اما پستی که درباره ماه چهره در حساب اینستاگرام قرار دادم صد و دهمین پستم شد.

همسر مرحومه ماه چهره خلیلی با تاکید بر اینکه وی به شدت علاقه‌مند به ایران بود به نمونه‌ای از آن اشاره کرد و گفت: ماه‌ها پیش از تولد فرزندمان تاکید داشت که حتما فرزندمان در ایران متولد شود و شناسنامه ایرانی داشته باشد و این در حالی است که ماه چهره بیش از سی سال در اروپا زندگی کرد و به راحتی می‌توانست فرزند خود را در انگلستان به دنیا اورد.

دکتر لیلا حمیدی منش که به گفته خانواده وی در اخرین لحظات در کنار مرحومه ماه چهره بود نیز درباره اخرین ساعت عمر این بانوی هنرمند ایران گفت: ماه چهره در لحظات اخر عمر از من خواست برایش صدای اذان پخش کنم و او با صدای اذان جان به جان آفرین تسلیم کرد و در آرامش به دیار باقی عزیمت کرد.

مرحومه ماه چهره خلیلی و خانواده وی سالهاست که در انگلستان ساکنند. این هنرمند فقید کشورمان هفدهم مرداد ماه ۱۳۹۹ پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان لوزالمعده بدرود حیات گفت.

مرحومه ماه چهره خلیلی نوه دختری هنرمند مشهور کشورمان مرحومه پروین سلیمانی است.

ماه چهره سال ۱۳۵۵ در تهران متولد شد و با اینکه مدرک فوق لیسانس معماری از دانشگاه آکسفورد انگلستان را کسب کرده بود به صنعت فیلم و سینما علاقه خاص داشت.

وی از سال ۱۳۸۲ فعالیت جدی خود را در عرصه فیلم و سریال‌های تلویزیونی آغاز کرد.

نقش آفرینی در چندین فیلم سینمایی و سریال‌های تلویزیونی از جمله مختارنامه، در چشم باد، کلاه پهلوی از آثار ماندگاری است که مرحومه ماه چهره خلیلی در آن نقش آفرینی کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱۲
سلام هموطنان
من که دیشب به یاد ماه چهره بودم و براش نماز لیلة الدفن خواندم و سوره تبارک . اون الان به دعاهای خیر ما نیاز داره . به یادش باشیم . فاتحة مع الاخلاص و الصلوات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۲
من افرادی را که در هر شرایطی ایمان راستینشان را حفظ می کنند بسیار تحسین می کنم.
روحش شاد و با اولیاء و ائمه اطهار محشور باشد
خدا بیامرزدش

جو برخی هنرمندان داخل و نداشت که درآمد و شهرتشون از ایران هست هزینه و سرمایه گذاری و بچه دنیا آوردنشون برای خارج از کشور باشه نمونه ش زیاده که طرف بچه ش و میبره خارج بدنیا بیاد و هی پست بذاره اینستا و..

خدارحمتش کنه
ایرانی اصیل و خالص (Pure)
روانش شاد
خدا ایشون رو رحمت کنه و امیر مؤمنان اجر فراوان برای بازی در سریال مختارنامه به ایشان عطا کند.
در جامعه و رسانه ها خصوصیات اخلاقی نیک بازیگران به خصوص خانم ها ذکر نمی شود. بسیار ممنونم از تابناک برای توضیح درباره اعتقادات ایشون. خدا بیامرزدش.
خدا بیامرزدشون حیف شد
خداوند رحمتش کند و شفاعت مولی متقیان بدرقه راهش، ژاله بر مژگان نشست
روحش شاد ویادش گرامی باد
خیلی دردناک بود شنیدن خبر مرگ این عزیز اما دربرابر پروردگار همه ماتسلیم هستیم به خانواده عزیزش تسلیت میگم الهی خداوند صبر به ایشان بدهد وبی نهایت برای پسرش ناراحتم ازخداوند بهترین هاروبرایش خواستارم خداوند این عزیز رحمت کند وان شالله سرسفره امیرلمومنین مهمان باشد روحش شاد ویادش گرامی
خدا بیامرزه. روحش شاد.
خدا بیامرزدش هنرمند مردم داری بودش.جایش بهشت
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی