بازدید 10973
۲

واکنش فرانسه به استعفای دولت لبنان

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای به تحولات اوضاع لبنان و استعفای دولت این کشور واکنش نشان داد.
کد خبر: ۹۹۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۷ 11 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از المیادین، وزارت امور خارجه فرانسه در واکنش به استعفای دولت لبنان، تشکلی هر چه سریع‌تر دولت جدید در این کوشر را خواستار شد.

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: اولویت تشکیل دولت جدید لبنان است که به مسئولیت‌های خود مقابل مردم عمل کند.

این بیانیه می‌افزاید: دولت آینده لبنان باید اصلاحات ضروری را جهت جلوگیری از فروپاشی سیاسی انجام دهد.

گفتنی است که نخست وزیر لبنان روز دوشنبه در سخنانی استعفای کابینه خود را اعلام کرد.

حسان دیاب گفت: فاجعه ای که لبنانی ها را هدف قرار داد در نتیجه فساد مزمن در کشور و دولت بود. منظومه فساد بزرگتر از کشور است و خطرات دیگری کشور را با وجود طبقه حاکم بر کشور تهدید می کند. فساد در همه بدنه کشور ریشه دوانیده است اما مشخص شد که فساد از کشور هم بزرگتر است و نمی توان از آن خلاصی یافت و یکی از نمونه های فساد در موضوع انفجار بندر بیروت نمایان شد و مشخص شد که حجم فاجعه بزرگتر از آن است که قابل توصیف باشد.

وی افزود: ما در برابر فاجعه بزرگی قرار داریم و انتظار می رفت که آنانی که حامی کشور هستند به احترام اندوه مردم همکاری کنند. برخی جز به پیروزی های سیاسی نمی اندیشند. آنان باید از خود خجالت می کشیدند زیرا فساد آنها فاجعه را رقم زد. آنها مشکل اصلی ملت لبنان هستند.

دیاب گفت: آنان تلاش کردند که دولت را مسئول فروپاشی و بدهی ها قلمداد کنند. تمام دغدغه ما نجات کشور است و ما به خاطر آنها بسیار تحمل کردیم اما صداهای ناهنجار قطع نشد. میان ما و تغییر دیوار بسیار بزرگی قرار دارد که طبقه ای که بر کشور حاکم است آنرا حمایت می کنند.

نخست وزیر لبنان بیان کرد: وقایع را تحریف کردند و حقایق را نادیده گرفتند زیرا آنها می دانند که موفقیت دولت یعنی تغییر این طبقه. طبقه سیاسی سپرده های مردم را بر باد داد و کشور را زیر بار بدهی برد.

وی گفت: امروز استعفای کابینه را اعلام می کنم و خداوند حامی لبنان باشد.

ماکرون با رئیس‌جمهور لبنان تلفنی گفتگو کرد

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز دوشنبه با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان تلفنی گفتگو کرد.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، در جریان تماس تلفنی مذکور رئیس‌جمهور فرانسه در خصوص نتایج کنفرانس مجازی دیروز در پاریس با موضوع کمک به لبنان پس از حادثه انفجار در بند بیروت با «میشل عون» به گفتگو پرداخت.

شبکه تلویزیونی المنار در این باره اعلام کرد که دو طرف در این گفتگوی تلفنی پیرامون ادامه ارتباطات با هدف پیگیری اجرای توافقات انجام شده در اجلاس پاریس و هماهنگی‌ها در زمینه موضع کشورهای شرکت‌کننده توافق کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
دولت لبنان بخاطر یه انفجار سقوط کرد...


اونوقت اینجا بخاطر دهها انفجار و سقوط و حادثه و اختلاس، حتی عذرخواهی هم نکردن...
تو مشکلات کشور خودت رو حل کن مکار
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر