بازدید 20362

حسان دیاب نخست وزیر لبنان استعفا داد/ دیاب: سیستم فساد از کشور بزرگتر است!

حسان دیاب نخست وزیر لبنان، امشب طی نقطی تلویزیونی خطاب به ملت لبنان، رسما از مقام خود کناره گیری کرد. پیش از این اخبار ضدونقیضی درباره استعفای حسان دیاب از نخست وزیری مطرح شده بود.
کد خبر: ۹۹۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶ 10 August 2020

حسان دیاب نخست وزیر لبنان استعفا دادند/

بین الملل تابناک: حسان دیاب نخست وزیر لبنان امشب طی نقطی تلویزیونی خطاب به ملت لبنان رسما از مقام خود کناره گیری کرد. پیش از این، اخبار ضدونقیضی درباره استعفای حسان دیاب از نخست وزیری مطرح شده بود.

دیاب در ابتدای این سخنرانی گفت: بحران لبنان حاصل فساد اداری و دولتی است. ما با یک بحران بزرگ روبه رو هستیم و می بایست تمام نیروها برای پشت سر گذاشتن این بحران با یکدیگر همکاری کنند.

وی تاکید کرد، ساختار فساد در لبنان بزرگتر از دولت است. فاجعه انفجار بندر بیروت نیز به علت فساد گسترده در این کشور است.

وی افزود: حجم این بحران قابل توصیف نیست. اما برخی به جز به دست آوردن امتیاز و پیروزی سیاسی به مساله ای دیگر نمی اندیشند.

نخست وزیر لبنان گفت: ما هیج منفعت شخصی نداریم و آنچه برای ما مهم است، نجات دولت است. اتهامات بسیاری را تحمل کردیم اما از ورود به بحث و جدل ها و اختلافات خودداری کردیم.

وی با اعلام رسمی استعفای دولت لبنان گفت: امیدوارم خداوند همواره پشتیبان و حامی لبنان باشد و ما نیز با این تصمیم می خواهیم راه را به روی نجات ملی باز کنیم.

نخست وزیر لبنان با انتقاد از مخالفان دولت افزود: به سبب موانعی که برخی نیروها ایجاد کردند، میان ما و ایجاد تغییر در کشور دیوار محکمی به وجود آمد که الان هم وجود دارد.

دیاب تصریح کرد طبقه سیاسی، سپرده های مردم را هدر دادند و کشور را زیر بار سنگین بدهی بردند.

انفجار بندر بیروت در چهارم اوت دولت حسان دیاب را به ایستگاه آخر رساند. وزیر بهداشت لبنان بعد از جلسه امروز اعلام کرد، دولت حسان دیاب استعفا کرد.

سمیر جعجع، رهبر حزب القوات اللبنانیه نیز در کنفرانس خبری گفته بود: دولت کنونی باید به هر نحوی تغییر کند. این مساله باید انجام بگیرد. او بر برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی طبق قانون کنونی کشورش تاکید کرد.

در پی انفجار بندر بیروت وزیر محیط زیست و اطلاع‌رسانی استعفا کردند. دو وزیر دیگر یعنی وزیر دادگستری و دارایی نیز امروز استعفانامه‌هایشان را آماده اما تقدیم نکردند و منتظر شدند پس از جلسه کابینه، دولت دسته جمعی استعفا کند که این امر هم اتفاق افتاد.

دولت لبنان شامل ۲۰ وزیر بود که در پی انفجار بندر بیروت در روز سه‌شنبه چهار اوت که بیش از ۱۶۰ کشته و بیش از ۶۰۰۰ زخمی بر جای گذاشت، میزان استعفاها افزایش یافت.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۱۵
با یه بحران الفرار!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
وقتی توانای اداره کشور ندارن شغلها رو عوض کننن
۱۰ برابر این اتفاق اینجا بیوفته یکنفر هم استعفا نمیده
باید بجای استعفا برای بقای خودش و رفقا تلاش میکرد، سیاستمدار خوب نیست به مردم کشورش گوش کنه، باید مقابل مردم مقاومت کنه.
خب توی ایران کی استفعا میده؟
بهتره روحانی هم استعفا بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
فقط روحانی ؟؟؟ رئیس مجلس با طرح غیر کارشناسی مالیات بر منزل باید استعفا بده
نخست وزیر لبنان : سیستم فساد از کشور بزرگتر است
عجب ! !!!!!!!!!!
ایکاش فرهنگ استعفا درمملکت ماهم معنی داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
الان چند ساله همینجور نخست وزیرای لبنان استعفا می دن چه گلی به سر مملکت زدند که مثلا فرهنگ استعفا جا بیوفته. البته از هر کس باید به اندازه توقع داشت....
کشورها نباید فکر کنند تحریم فقط مستقیم روی کشورشان اثر می گذارد اثر مهمتری که اکثرا از آن قافل هستند تحریم ها باعث ایجاد فساد ساختار یافته در داخل آن کشور می شود و چون شفافیت به خاطر تحریم کم رنگ می شود فساد به خوبی گسترش پیدا خواهد کرد مگر اینکه شفافیت را برگردانند
سوریه و لبنان مانند قبل از استعمار فرانسه ادغام شود و بشار رییس جمهور سوریه بزرگ شود
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
بخواب بابا لحاف یخ کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
بشار نمیتونه کشور خودشو اداره کنه
در ایران اگه قیامت هم برپا بشه کسی استعفا نمیده.
نتیجه گیری با شما.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر