بازدید 21731
سخنرانی سید حسن نصرالله در مورد تحولات لبنان

آنچه در بیروت رخ داد فاجعه بزرگ انسانی و ملی بود / قاطعانه همه دروغ‌ها در مورد نقش حزب الله در انفجار را رد می‌کنم

سید حسن نصرالله در آغاز سخنرانی خود گفت: قصد داشتم چهارشنبه گذشته درباره مسائل مختلفی صحبت کنم اما روز سه‌شنبه که این اتفاق فاجعه‌بار افتادT تصمیم گرفتم سخنرانی را به تاخیر بیندازم. امروز درباره تنها یک مسhله صحبت می‌کنم و آن حادثه بزرگی است که برای لبنان رخ داده است.
کد خبر: ۹۹۵۲۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱ 07 August 2020

آغاز سخنرانی سید حسن نصرالله در مورد تحولات لبنان

بین الملل تابناک: «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان روز جمعه (۱۷ مرداد) در خصوص تحولات منطقه و تحولات این کشور بعد از انفجار بندر بیروت از طریق ویدئو کنفرانس سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله در آغاز سخنرانی خود گفت: قصد داشتم چهارشنبه گذشته درباره مسائل مختلفی صحبت کنم اما روز سه‌شنبه که این اتفاق فاجعه‌بار افتاد تصمیم گرفتم سخنرانی را به تاخیر بیندازم. امروز درباره تنها یک مسئله صحبت می‌کنم و آن حادثه بزرگی است که برای لبنان رخ داده است.

سید حسن نصرالله گفت: آنچه در بیروت رخ داد فاجعه بزرگ انسانی و ملی بود. من به تمام خانواده‌های شهدا تسلیت می‌گویم. از خداوند برای زخمی شدگان شفا می‌طلبم. این انفجار یک انفجار فرامنطقه‌ای و فراطایفه‌ای بود. پیامدهای این فاجعه خطرناک و بسیار بزرگ است و نتایج اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی دارد. این فاجعه به برخورد و اقدام فوق العاده در تمام سطوح نیاز دارد. در این فاجعه حضور مردمی در کنار دولت و حضور سریع هیhت‌ها و نهادهای مدنی قابل توجه بود.

او گفت: «در برابر این گونه حوادث استثنائی در تاریخ لبنان، نیاز به تعامل استثنائی در سطوح روانی، سیاسی و رسانه‌ای وجود دارد». سید حسن نصرالله گفت، آنچه بعد از این حادثه جلب توجه کرد، همبستگی و همکاری جمعی از فراخوان برای جمع کردن کمک و .. تا پیام‌های همدردی و همبستگی به رغم همه بحران‌های لبنان بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت، این حزب و همه نیروها و کادر و تجهیزات آن در اختیار دولت است تا این بحران را پشت سر بگذارد. وی اظهار داشت که حزب‌الله آماده است در قضیه اسکان و پناه دادن به خانواده‌های بی‌پناه و تهیه مسکن جایگزین برای آن‌ها مشارکت و همکاری کند.

نصرالله اظهار داشت: نکته مطرح در تحولات اخیر، سفر رئیس جمهور فرانسه به لبنان بود، ما نگاه مثبتی به هر سفر و کمک در این ایام داریم.

سید حسن نصرالله ادامه داد: «این که برخی می‌گویند انفجار بیروت ناشی از مخارن و انبارهای موشکی حزب‌الله است، در حق ما بسیار ظلم می‌کنند. ما قاطعانه و با جدیت، هر گونه موشک یا مواد منفجره متعلق به ما در بندر بیروت ـ چه در گذشته و چه در حال حاضر ـ را تکذیب می‌کنیم».

وی ادعای برخی رسانه‌ها و جریان‌ها مبنی بر اینکه حزب‌الله بندر بیروت را مدیریت می‌کرد شدیداً رد کرد و گفت که ما همواره بر این موضع خودمان مبنی بر اینکه در این انفجار دخالتی نداشتیم، تأکید خواهیم کرد.

وی اظهار داشت که برخی به دنبال بهره‌برداری سیاسی از حادثه انفجار هستند ولی حزب‌الله مصر است که این شرایط و لحظات، زمان مناسبی برای حسابات سیاسی و حزبی نیست. سید حسن نصرالله از مردم لبنان خواست رسانه‌هایی را که اقدام به تحریم و تشویق و سوق دادن به جنگ داخلی در لبنان کرده‌اند، محاکمه کنند.

وی در پاسخ به یاوه‌گویی‌های رسانه‌های مخالف و اتهام‌زنی‌ها علیه حزب‌الله نیز گفت: «فعلا وقت تسکین درد  است، نه نمک بر زخم پاشیدن. ما در آینده پاسخ این‌ها را خواهیم داد و اثبات خواهیم کرد چه کسی در وهم و خیال زندگی می‌کند».

دبیرکل حزب‌الله لبنان خواستار انجام تحقیقات شفاف در حادثه پیش آمده و محاکمه کسانی شد که در مسئولیت خود کوتاهی کرده است. وی با بیان اینکه امکان مشارکت دادن ارتش در انجام تحقیقات وجود دارد، اظهار داشت که همه حتی ارتش و پارلمان نیز در برابر محاکمه عاملان مسئولیت دارند.

او گفت: «حادثه انفجار بندر بیروت، فاجعه‌ای نیست که درباره آن سیاسی‌کاری و فرقه‌گرایی کرد و اظهارات مبتنی بر وهم و خیال بر زبان آورد. باید حقیقت برملا شود؛ بدون اینکه در این ارتباط از کسی یا گروهی حمایت شود. در غیر این صورت، ما با بحرانی به نام بحران نظام و حتی بحران موجودیتی مواجه خواهیم شد».

سید حسن نصرالله از دولت لبنان به نخست‌وزیری «حسان دیاب» خواست با جدیت تمام و قاطعانه با طبقه سیاسی تعامل کند.

وی اظهار داشت: «به مردم حامی مقاومت می‌گویم که وضعیت منطقه‌ای،‌ بین‌المللی و وضعیت حزب الله کاملا متفاوت است و نباید تحت تاثیر دروغ‌ها و شایعات قرار بگیرند. این گونه افراد شایعه‌پراکن ناامید خواهند شد و به نتیجه نخواهند رسید».

سید مقاومت به مخالفان حزب‌الله و مقاومت در لبنان و خارج نیز گفت: «مقاومت با صداقت و اعتبار و قوت و موقعیت منطقه‌ای و ملی خود بزرگتر از آن است که برخی ظالمان کذاب دروغگو و تحریف‌کنندگان حقیقت و دامن‌زنندگان به جنگ داخلی صدمه‌ای به آن بزنند؛ اینها شکست خواهند خورد».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر