بازدید 37842

عدم تاثیر مصرف مکمل ویتامین دی در تقویت روحیه

محققان دریافتند که مصرف مکمل‌های ویتامین دی (D) باعث بهبود خلق‌وخوی یا جلوگیری از افسردگی و اختلالات دیگر روحی نمی‌شود.
کد خبر: ۹۹۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱ 06 August 2020

به گزارش تابناک، به نقل از سایکولوژی نیوز، ویتامین D، با عنوان ویتامین آفتاب در میان افراد شناخته می‌شود. بررسی‌های گذشته نشان داده است که عدم قرارگرفتن در معرض نور خورشید با کاهش سطح ویتامین دی در بدن مرتبط است و کمبود این ویتامین نیز با خطر بیشتر افسردگی در زندگی همراه است.

محققان دریافتند که نقش مکمل ویتامین D در پیشگیری و درمان افسردگی موردمطالعه قرار نگرفته است و باید زمینه مهمی برای تحقیقات آینده باشد.

اگر ورزش در فضای بیرون و قرارگرفتن در زیر نور آفتاب، خوردن غذاهای سرشار از ویتامین D و یا مصرف مکمل این ویتامین، منجر به بهبود وضعیت روحی افراد شود، برای بسیاری از افرادی که در معرض خطر افسردگی و سایر اختلالات روحی هستند، استفاده از این روش‌ها می‌تواند راه‌حلی ساده و مقرون‌به‌صرفه باشد.

برخی از افراد که بیشتر زمان خود را در مکان‌های بسته(خانه) می‌گذرانند و نمی‌توانند در معرض نور خورشید قرار گیرند، بر این باورند که مصرف مکمل‌های این ویتامین به‌جای قرارگرفتن در معرض نور خورشید، می‌تواند منجر به تقویت روحیه آفتابی شود و افسردگی را جبران کند.

اما تا این اواخر، هیچ بررسی در این زمینه انجام‌نشده است که مصرف مکمل ویتامین دی، می‌تواند خطر ابتلا به افسردگی را کاهش دهد.

آزمایش بر روی ۱۸۳ هزار و ۵۳ فرد میانسال و سالخورده با میانگین سنی ۶۷.۵ سال نشان داد که مصرف مکمل ویتامین D نمی‌تواند باعث کاهش خطر ابتلا به افسردگی شود و یا موثر در خلق‌وخوی افراد باشد. در زمان شروع این تحقیق، شرکت‌کنندگان علائم افسردگی نداشتند.

این مطالعه را محققان دانشگاه هاروارد در بوستون و بیمارستان زنان بریگام در ایالات‌متحده انجام دادند.

محققان اظهار کردند: هدف از این مطالعه، آزمایش تاثیر مکمل ویتامین D بر خطر افسردگی در اواخر عمر و تاثیر آن بر خلق‌وخوی بود.

این بررسی در سال ۲۰۱۲ شروع شد و بعد از هشت سال پیگیری نشان داد که مصرف مکمل ویتامین دی نمی‌تواند مانعی برای بروز افسردگی در بزرگسالان باشد.

البته محققان هنوز تاکید دارند که ویتامین دی در افزایش سلامت استخوان و سوخت‌وساز بدن موثر است و این تحقیق در زمینه مزایای احتمالی این ویتامین است که نیاز به تحقیق بیشتر دارد.

یافته‌های این بررسی در مجله JAMA منتشرشده است.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان