بازدید 45809

جریمه ۶۵۰ میلیون تومانی یک خانه ۱۰۰ متری خالی

براساس قانونی که روز چهارشنبه در مجلس تصویب شد مالک یک واحد مسکونی ۱۰۰ متری خالی در یک منطقه معمولی پایتخت باید در سال اول حدود ۶۵۰ میلیون تومان مالیات بپردازد.
کد خبر: ۹۹۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 06 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، روز چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی اصلاحیه ماده ۵۴ قانون مالیات های مستقیم را که مربوط به مالیات از خانه های خالی است به تصویب رساند. بر اساس این طرح اگر خانه ای در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر خالی بماند در سال اول شش برابر اجاره سالیانه، سال دوم ۱۲ برابر و سال سوم ۱۸ برابر مبلغ اجاره سالیانه مشمول مالیات می شود.

با وجود آنکه هنوز جزئیات و نحوه محاسبه مالیات خانه های خالی از سوی سازمان امور مالیاتی ارائه نشده، محاسبات سرانگشتی از جریمه‌های سنگین برای خانه های خالی از سکنه حکایت دارد.

مالیات یک میلیارد و ۹۴۴ میلیون تومانی خانه ۱۰۰ متری در سال سوم

به طور مثال نرخ رهن کامل یک واحد مسکونی ۱۰۰ متری نوساز در منطقه معمولی از شهر تهران حدود ۳ میلیون تومان است. اگر این عدد را به اجاره ماهیانه تبدیل کنیم اجاره بهای هر ماه ۹ میلیون تومان و اجاره هر سال ۱۰۸ میلیون تومان می‌شود و مالک واحد مسکونی مذکور به شرط خالی بودن باید در سال اول شش برابر این مبلغ یعنی ۶۴۸ میلیون تومان، سال دوم یک میلیارد و ۲۹۶ میلیون تومان و سال سوم یک میلیارد و ۹۴۴ میلیون تومان مالیات بپردازد.

بر اساس نرخ های روز بازار اجاره مسکن در شهر تهران، قیمت رهن کامل در محله تهرانپارس بین ۲ تا ۳.۵ میلیون تومان است. در غرب تهران نرخ رهن کامل حدود ۲.۵ تا ۴ میلیون تومان و در مناطق شمالی بین ۳.۵ تا ۵ میلیون تومان و بیشتر است.

حال تصور کنیم یک آپارتمان ۲۰۰ متری در شمال تهران خالی مانده است. بر اساس این قانون واحد مذکور در سال اول مشمول ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون، سال دوم مشمول ۴ میلیارد و ۳۲۰ میلیون و سال سوم مشمول ۶ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان جریمه مالیاتی خواهد شد.

طرح مالیات بر خانه های خالی در واقع اصلاحیه ماده ۵۴ مکرر قانون مالیاتهای مستقیم مصوب سوم اسفند سال ۱۳۶۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی آن است؛ قانونی که به دلیل نبود زیرساخت های لازم نه در سال ۱۳۶۶ و نه پس از اصلاح آن در سال ۱۳۹۴ اجرایی نشد. با این حال به دنبال رونمایی از سامانه املاک و اسکان در بهمن ماه ۱۳۹۸ از سوی وزارت راه و شهرسازی، دولت و مجلس مصمم شده‌اند تا اجرای مالیات خانه های خالی را عملیاتی کنند.

طبق آمار سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۲.۵ میلیون خانه خالی در ایران وجود دارد. این در حالی است که قیمت مسکن از توان متقاضیان مصرفی خارج شده و کارشناسان از جمله دلایل آن را وجود ۴.۷ میلیون مسکن مازاد می دانند که ۲.۵ میلیون خالی و ۲.۱ میلیون نیمه خالی است.

اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی در انتظار بارگذاری اطلاعات در سامانه املاک و اسکان است که باید با اتصال دستگاه های مرتبط تکمیل شود.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفته که اولین برگ های مالیاتی در تابستان جاری برای مالکان واحدهای خالی از سکنه صادر می شود.

راه فرار محتکران مسکن از مالیات خانه‌های خالی بسته می‌شود؟

یکی از نگرانی هایی که اخیراً در خصوص فرار از پرداخت مالیات واحدهای خالی از سکنه ایجاد شده، انعقاد قراردادهای صوری است که طبق صحبت نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی، راه های فرار برای این گروه از مالکان بسته خواهد شد.

اسماعیلی، نماینده مجلس یازدهم با اشاره به ابراز نگرانی کارشناسان درباره شکل گیری قراردادهای صوری اجاره می گوید: خوشبختانه مجلس یازدهم به صورت کارشناسی تمام خلاءهای قانون مالیات بر خانه‌های خالی را شناسایی و برای رفع آن برنامه‌ریزی کرده است، از این رو به طور قطع در زمان تدوین و تصویب قانون مربوطه تمام این موارد مد نظر قرار خواهد گرفت.

هر مشاور املاک، سقف تعداد قرارداد دارد

در خصوص نگرانی از انعقاد قراردادهای صوری نیز اتحادیه املاک سقف تعداد قرارداد در سامانه املاک و مستغلات برای مشاوران تعیین کرده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به این موضوع بیان می‌کند: اتحادیه مشاوران املاک با اداره آگاهی هماهنگ شده تا با مشاوران املاکی که در بازار مسکن اخلال ایجاد می‌کنند، مقابله کند.

خسروی تصریح کرد: برای هر دفتر مشاور املاک مشخص است که چه تعداد قرارداد می‌تواند منعقد کند. اگر زیاد نوشته باشد، او را به اداره آگاهی معرفی می‌کنیم؛ کما اینکه تا کنون اسامی تعدادی از مشاوران املاک را به پلیس آگاهی ارائه کرده‌ایم.

استفاده از تقاطع اطلاعاتی برای شناسایی خانه‌های خالی

یکی دیگر از ترفندهایی که ممکن است مالکان برای وانمود کردن اینکه خانه دارای سکنه است به کار بگیرند روشن کردن چراغ ها برای کار کردن کنتور است. در این زمینه پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، پیش از این به ایسنا گفته بود: برای شناسایی خانه های خالی از یک تقاطع اطلاعاتی بین دستگاه های مختلف استفاده می کنیم.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در توضیح این برنامه گفت: ما از دیتاهای دستگاههای مختلف بهره می گیریم و یک خروجی بدست می آوریم. به طور مثال متوجه می شویم که فردی دارای دو پلاک ثبتی است اما مطمئن نیستیم. به همین دلیل به فرد پیامک می دهیم آیا قبول داری این دو پلاک به نام شما است یا خیر؟ در هر دو صورت باید به سامانه مراجعه و اطلاعات خود را تصحیح کند.

اصلانی افزود: اگر فرد قبول دارد که دارای دو واحد مسکونی است یکی را به عنوان محل استقرار خودش در نظر می گیریم و برای دومی، باز هم اطلاعات می‌خواهیم لذا پیامک دوم را می فرستیم. ممکن است فرد بگوید که این واحد دارای مستاجر است بنابراین از او می‌خواهیم اطلاعات مستاجر را بدهد. این رفت و برگشت های اطلاعاتی انجام و مشخص می شود این خانه خالی است یا خیر، لذا مکانیزم های تشخیصی برای راستی‌آزمایی داریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۸
انتشار یافته: ۴۵
کاری نداره اجاره صوری میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
اشتباه حساب کردین- شما اجاره خونه رو در 6 ضرب کردین- درجالیکه 6 برابر مالیات خونه رو میگیرند نه 6 برابر اجاره رو-
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
برای اونم فکر کردن روی اجاره نامه ها برای مالکان مالیات سنگین میزارن بنظرم خوبه و به نفع مستاجران مظلوم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
باید بزنید تو سیسسم و سیستم هم خودکار کد ملی را شناسایی می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
یا اینکه دقیقا همین مبلغ مالیات رو قیمت ملکشون هر سال اضافه میشه . فرض کنید یک آپارتمان 3 میلیاردی سال بعد با احتساب 650 میلیون مالیات حدود 3.7 میلیارد قیمت خواهد داشت . مطمئن باشین اینهم مثل بقیه قانونهای هول هولکی و یهویی هیچ نتیجه ای نخواهد داد . یکسال بعد مشخص میشه ، بشینید و ببینید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
قانون مالیاتهای مستقیم مصوب سوم اسفند سال ۱۳۶۶ ....
خیلی از قانون های امروز ما به قبل از 40 تا 50 سال قبل بر می گردد و بعد دنبال این هسیتم که چرا وضعیتمان این چنین است !!!
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
این قیمت های اجاره کجاست؟؟؟ معرفی کنید ما و بچه ها بریم اجاره کنیم!! توهم زدی؟ وقتی خونه متری 25 تومن هستش یک 100 متری میشه 2 و نیم میلیارد. معمولا یک چهارمش رهن کامل میشه.یعنی 625 میلیون.625 رو ضربدر 30 هزار تومن بکنید... میشه 18 میلیون اجاره.حالا 18 میلیون نه 10 میلیون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
البته مردم از این اجاره ها ندارند بدن و شما مجبورید خونتون رو 4 میلیون اجاره بدین وگرنه خالی میمونه
کدام بیسوادی این گزارش را تهیه کرده و چرا سایت تابناک بدون بررسی این را منتشر کرده است؟
اولا قیمت ها کاملا اشتباه هستند و در ثانی قرار نیست با قیمت بنگاه مالیات مشخص شود.
هر سال سازمان مالیاتی قیمت اجاره مناطق شهری را منتشر می کند که در سایت سازمان وجود دارد و بر همان اساس مالیات اخذ خواهد شد.
اجاره همان 100 متری در سال اول بیش از 50 میلیون تومان نخواهد بود
تابناک دقت کن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
واقعا این گزارش غیر واقعی چیزی جز اطلاعات اشتباه به مخاطب خود نمی دهد و آنرا 10 برار بزرکتر از چیزی که هست نشان می دهد
آفرین خوب می کنید تا این مالکان از خدا بی خبر..ببند بر سر جوانان و مستاجرین جی آوردند...بالاتر از این جریمه کنید تا متری یک میلیون ساخته را به..۲۰ میلیون نفروشند خدا لعنتشان کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
تو ایران زندگی نمی کنی ؟ هر کاسب و مالکی در ایران مبلغ مالیات را همیشه روی جنس یا خدماتش می کشد . به هیچ عنوان حتی یک نفر یک ریال از سودش را مالیات نمی دهد . اگر مالیاتی هم تعیین شود همه آن را روی قیمت مصرف کننده نهایی سر ریز میکنند .
مالکان هم این مالیات که اجرایی شدن آن هم جای سئوال دارد را روی قیمت کلی ملک یا احیانا اجاره دیگر ملک هایشان سر ریز خواهند کرد . مصرف کننده و مستاجر همیشه ضرر کننده از قانون های یک شبه خواهد بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
این مالیات که از جیب مالکان پرداخت نخواهد شد . باعث گرانتر شدن ملک خواهد شد و صاحب خانه شدن همین جوانها دیگر یک رویای دست نیافتنی خواهد بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
تا حالا درگیر بنایی بودی ؟ میدونی همین مستاجران خوش نشین بعد از چهار پنج سال چه خسارتی را به ملک میزنن و مالک بیچاره هر چهار پنج سال یک بار باید ملک خودشو بازسازی کنه تا دوباره بتونه اجاره بده ؟؟؟ از قیمت مصالح و مزد کارگر و بنا خبر داری ؟؟؟ از باج های سرگردنه ای که عمران و شهرداری و نظام مهندسی و آب و برق و گاز و مخابرات تحت عنوان تعرفه های مختلف از مالک ها میگیرن خبر داری ؟؟؟؟ خونه را اجاره دادم طرف دو سال توش نشسته بعد توی فاضلاب ها را با پلاستیک پر کرده و رفته و بعد که خرش از پل گذشته واسه اینکه دل منو بسوزونه زنگ زده میگه من هر جا میرم اجاره میکنم به اندازه اجاره ای که میدم باید خسارت بزنم چون عدالت نیست و اگه عدالت بود من مستاجر نبودم تو مالک !!!! این شد انصاف آخه
این اعدادوارقام حکایت سنگ بزرگ علامت نزدن ه همانطورکه دربخش مالیات عملکرد وارزش افزوده شرکتها روش هایی وجوددارد با متنفع شدن عده ای یهو مالیات شرکتها اب می رود در این مورد با منتفع شده عده ای در اینم اب میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
خواستن بگن که نظاره گر تام نیستند و قانون هم تصویب میکنند . اجرای این مانند بیشتر قوانین به فراموشی سپرده خواهد شد .
دلالها بدبخت شدن خیلی قانون خوبیه توی منطقه صدرا شیراز خیلی از اپارتماها حتی ۱۰ سال خالی هستن ولی اجاره ندادن و نفرو.ختن تا گرانتر بفروشن ولی خدا رو شکر رو دست خوردن
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
خخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
خوب اونها هم مبلغ مالیات رو میکشن رو قیمت ملک ها . از همین امروز که خبر منتشر شده مطمئن باشین هر آپارتمان 100 متری 650 میلیون گرانتر خواهد شد . نتیجه قانون گذاری های غیر کارشناسی و الله بختکی همین میشه .
عزیز من 6 برابر اجاره نه . 6 برابر مالیات اجاره
چه مجلسي و چه طرحهاي نشدني. قحط ارجال و طرد و کنارزني ادمهاي بزرگ و متخصص اينجا خودش را نشان ميدهد. اين جور طرح ها مانند سنگ بزرگ است علامت نشدن و عدم امکان اجرايي شدن چنين طرحهايي است. خدا عاقبت ملت را با اين فرايندهاي انسداد و طردي که چنين مجالسي را رقم زده خير کند. اي کاش تفکري و طرحي وجود داشت باعث ازدياد ثروت و توليد بيشتر مسکن و توزيع متعادل از طريق بزار بدون نياز به سياستهاي قهري از قبل شکست خورده مي شد که بهتر جواب ميدهد والا نون کارچاق کنها و رشوه گيران برخي سازمانها در روغن خواهد بود.
سنگ بزرگ علامت نزدنه اگر یک نفر چنین ارقامی را پرداخت کرد من یکی خودم را حاجی فیروز میکنم میرم خیابان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
مالیات رو نمیدن - میگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
اتفاقا اینبار این سنگ بزرگ روی کفه ترازوی طرف مالکان گذاشته شد که سنگین تر شود . نتیجه ش فقط اضافه شدن قیمت مالیات روی قیمت کلی ملک خواهد شد . هیچ سقفی برای قیمت گذاری املاک تعیین نشده و تا جایی که بخواهند گرانتر میکنند .
در ثانی فروش یا رهن ملک خالی باعث خواهد شد که مالک با پول نقدی که بدست آورده بطرف بازارهای ارز و خودرو برود و این یک بحران دیگر در آنجا ایجاد خواهد کرد .
در ساختاری که فساد سیستماتیک ریشه دوانده این قانون چه کاری می کند؟ طرف میلیاردها دلار دزدی کرده بازداشت می شود بعد ناگهان می گویند فرار کرد!!!! به همین سادگی
حالا بیایند صدها ملک به نام بانک و نهاد و فلان ارگان و سازمان حکومتی است و خالی است را جریمه کنند؟ رهی خیال باطل این قانون فردا روزی فقط برای افراد عادی ممکن است اجرا شود که بخواهند پولی به جیب حکومت سرازیر کنند دقیقا عین قانون منع به کارگیری بازنشتسگان می شود که هر چه آدم متخصص و به درد بخور بود را بیکار کردند و هر چه نجومی بگیر دزد رانت خوار که پارتی و آشنا داشتند سر جایشان باقی ماندند این هم همان می شود.
برای اداره امور مالیاتی همه چیز ممکن است هم دریافت مالیات و هم فراری دادن مودی از پرداخت در صورت چرب کردن سبیل مبارکشان. در اوایل سالهای ۸۰ تعدادی آپارتمان نوساز در سعادت آباد بفروش گذاشته و مبایغه نامه هم تنظیم شده و خریداران هم ملکشان را تحویل و ساکن شده بودند اما کارهای پایانکار و دریافت سند و انتقال به طول انجامید. پس از انجام این امور مامور مربوطه در ازاء انجام وظیفه برای هر واحد مبلغی مطالبه نمود که بنده چون خلافی نداشتم از پرداخت رشوه سر باز زدم نهایتا کار به آنجا کشید که مبایعه نامه ها را بعنوان قراداد فروش نپذیرفت و تمام مدتی که خریداران ساکن بودند را اجاره فرض و مالیات اجاره از بنده دریافت کرد. خوشحالم که آلوده به رشوه نشدم و اگر پرداختی هم شد به نفع خزانه دولت بود.
فکر کنم انشالله یک راه کلاهبرداری جدید داره باز میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
ایرانی بیکار نمی نشیند . همیشه دنبال سوراخهای فرار از قانون می گردد .
انبوه سازان رو معاف کردند اصل کاری رو ول کردن
بحای تولید انبوه میخوان ازطریق نقره داع کردن مردم مشکل عدم عرضه مسکن راحل کنند
من یک مهندس ۵۴ ساله هستم همسرم هم پزشک فوق تخصص هست هردو اقامت دایم کانادا راداریم وبزودی برای همیشه به انجاخواهیم رفت
میدونم اونجا کارتخصصی نخواهیم داشت بااینحال ترجیح میدن توکانادا کارگری کنم ولی توی این مملکت که همه بجای پاسخگویی دنبال پاک کردن صورت مساله هستند زندگی نکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
اونجا رفتی میبینی قانونشون همینه-صاحبخونه هستی؟؟؟؟؟؟
این قانون ناپخته است.
شما که بلد نیستید لااقل از روی دست غربی ها کپی کنید همین کشورهای امپریالیستی و لیبرالیستی قوانین سوسیالیستی بمراتب بهتر از شما دارند!
به طور مثال نرخ رهن کامل یک واحد مسکونی ۱۰۰ متری نوساز در منطقه معمولی از شهر تهران حدود ۳ میلیون تومان????
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۶
منظورش حتما 3 میلیارد بوده چون با سیصد میلیون هم نمیشه رهن کرد . شاید هم متری 3 میلیون که غلط تایپی شده که اونهم از محالاته .
اولاً مالیات به اندازه 6 برابر اجاره نیست، بلکه قیمت ملک را بر اساس ارزش منطقه ای حساب می کنند و از روی آن میزان اجاره بدست می آید. مالیاتی که به درآمد اجاره 6 برابر آن عدد طبق قانون تعلق می گیرد، بعنوان مالیات خانه خالی اخذ می شود. عدد بزرگی نمی شود.
هر کاری که بشه باز هم دلالها و بسازبندازها یک راه فراری میگردن پیدا میکنند. حالا قرارداد صوری و روشن کردن چراغ یک راهشه ولی راههای دیگرش استفاده گهگاه از آب و گاز برای چرخش کنتور آب و گاز و بردن اقوام و فامیلهاشون به بنگاهی در نقش مستاجر صوری و به اسم زدن خانه ها به اسم اعضای خانوادشون هست که باید یک تصمیمی برای بسته شدن این راهها هم گرفته بشه
عوامفریبی بس است همه می دانند مسکن را کاهش ارزش پول ملی و گرانی دلار بخاطر ناتوانی دولت گران کرده و در واقع قیمت مسکن با دلار ارزش خود راحفظ کرده است. با مالیات بجای مسئولین، مردم جریمه می شوند و این کار فرار آنان از پاسخگویی است. لطفا شورای نگهبان این مصوبه را غیر شرعی اعلام کند. این کار پایانی بر مالکیت خصوصی است.داشتن دو خانه احتکار نیست .تعداد خانه ها باید واقعی در نظر گرفته شود .
با یه راه دیگه برا کلاه برداری پیدا میشه قیمت ها رو چند برابر میکنن علاوه برمالیات باید جریمه و حبس هم اضافه بشه تا کارگشا بشه
غارتگران رانتخوار محتکر و انحصارگر، بيت المال و جيب ملت را چپاول کردند حالا رسيده اند به خانه هاي خالي حالا اگر واقعا راست مي گوييد اين جريمه ها را به کسانيکه جوان دم بخت دارند و بخاطر اجاره بها و گراني مسکن نمي توانند ازدواج کنند پرداخت کنيد فقط بلدند چپاول کنند و مشخص نيست اين پولها کجا مي روند.
اینطوری به تولید کننده مسکن فشار میارید. ولی کسی به تولید کننده ماشین به وارد کننده کالاها و محتکران طلا و دلار فشار نمی آورد. تولید و بورس هم ضعیف است. همه سرمایه ها میره خارج کشور. شما باید بیاین امنیت سیاسی و اقتصادی رو قوی کنید.
اخه این چاره کار مشکل مسکن میباشد.هشت سال ضعف در رابطه تولید مسکن نتیجه ان بریدن گوش مردم است؟ بعد به دولت قبلی ایراد میگیرند که چرا مسکن مهر رابنا گذاشتند.خدا پدر ومادر احمدی نژاد رابیامرزد.طرح تصویب شده هم دردی جز ایجاد گرفتاری برای مردم کارایی دیگری ندارد وهمه مردم را درگیر مشکلات میکند
این قانون از روی تفکر و عقلانیت مصوب نشده و درونش کینه و غیض و بغض و عصبانیت مشهود است .
لذا چنین قانونی ناکارامد است.
بهتر نبود قوانین کشورهای موفق در اروپا و امریکا را بررسی و مرور می کردیند و از آن اقتباس مکردند؟
قانون یسیار ناکارامدی است و از روی کینه و عصبانیت مصوب شده است
كسي كه اين مقاله را نوشته و اعداد و ارقام را ارايه داده قطعا در شرايط نرمالي نبود ،فرض كنيم عدد ١٠٠ ميليون درست باشه اولا اجاره ماهيانه ميشود ٣ ميليون نه ٩ ميليون ،دوما اجاره ساليانه ميشو ٣٦ ميليون و ٢٥درصد ماليات متعلقه ميشود ٩ميليون و اگر ضربدر ٦ پيشنهادي اقايون برا سال اول كنيم ميشود ٧٢ميليون ،خوباين اعداد ٦٤٠ميلون و الي ماشاالله بقيه از كجا اومده خدا ميدونه و اگر نمايندگان با اين سواد و محاسبه افتضاح بقيه چيزها و بودجه را حساب كنند سرنوشتمان با كريم الكاتبين است ،ضمنا كاشكي چند اقتصاد خوانده ي با وجدان و باسواد را مشاور خود ميكردند تا اين طرحهاي مسخره و بي منطق ارايه نشود و ياد بگيرند مشكل مسكن را با عرضه متناسب حل كنند و قبل از همه دولت را وادار كنند براي كسري بودجه دلار را كه مادر همه ي گرانيهاست گران نكنند و اقتصاد را متلاشي ننمايند و در اخر در هيج جاي دنيا ماليات بر خانه خالي اخذ نميشود و فقط بر خريد و فروش است و انهم منطقي
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار