بازدید 11188
۲

تخلیه مواد شیمیایی از بندر حیفا از بیم انفجار

رژیم صهیونیستی از بیم انفجاری شبیه بیروت، بندر حیفا را از مواد شیمیایی تخلیه می‌کند.
کد خبر: ۹۹۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵ 05 August 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «گیلا گملیل» وزیر حفظ محیط زیست رژیم صهیونیستی، امروز (چهارشنبه) گفت که کار تخلیه بندر حیفا از مواد شیمیایی قابل انفجار همچون «نیترات آمونیوم» آغاز شده است.

به نوشته وبگاه مکان، به گفته این وزیر صهیونیست، به علت افزایش عمیق نگرانی‌ها پس از بروز انفجار مهیب بیروت، قرار است مواد شیمیایی و گارگاه‌های ساخت این مواد به مناطق غیر مسکونی منتقل شوند. او از همه صاحبان کارگاه‌ها نیز خواست تا فورا تعطیل کرده و به مکان دیگری منتقل شوند.

او در ادامه گفت: «ما باید مواد شیمیایی خطرناک را از بندر حیفا خارج کنیم. برنامه خارج کردن آن‌ها در عرض پنج سال و سپس پاکسازی منطقه در پنج سال بعد از آن است».

«میکی هیموویچ» رئیس کمیته امور داخلی و محیط زیست کنست نیز با بیان اینکه انفجار بیروت باید برای اسرائیلی‌ها بسیار وحشتناک باشد، خواستار تعطیلی صنایع پتروشیمی در قلب حیفا شد.

شرکت صنایع شیمیایی حیفا، یکی از بزرگترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی در جهان است که تاسیسات فرآوری و ذخیره‌سازی ۱۲ هزار تُنی آمونیاک را در نزدیکی بندر این شهر اداره می‌کند.

«یائیر لاپید» رئیس کنونی احزاب اپوزیسیون در کنست پیشتر طی یک سخنرانی در «نشست اضطراری بررسی خطرات مخازن آمونیاک» تاکید کرده بود که اگر این مخازن به هر طریقی منفجر شوند، نزدیک به ۱۷ هزار نفر از ساکنین این شهر جان خود را از دست خواهند داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اینو می گن درس عبرت گرفتن و ستاد بحران ! بعضی‌ها یاد بگیرند
اسراییل شبیه سازی واقعی را در لبنان از طریق خرابکاری کرد و حالا دارد اینکار را می کند تا دست حزب الله خالی باشد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر