بازدید 203219

تأثیر «نیش زنبور» بر درمان بیماری کرونا حقیقت دارد؟

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان این‌که هیچ داروی مؤثری برای کرونا وجود ندارد، توضیحاتی درباره ادعای تأثیر "نیش زنبور" بر درمان بیماری کرونا ارائه کرد.
کد خبر: ۹۹۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ 04 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، دکتر شاهین آخوندزاده درباره ادعای مطرح شده در رسانه ملی مبنی بر تأثیر نیش زنبور بر درمان بیماری کرونا اظهار کرد: هر چیزی که ادعا می‌شود ممکن است بر بیماری‌ها تأثیر داشته باشد باید از مسیر کارآزمایی بالینی بگذرد.

وی ادامه داد: اکثر ادعاهایی که می‌شود که البته امیدواریم این ادعاها مستنداتی داشته باشند تا مورد قبول واقع شوند، روی تعداد محدودی بیمار انجام شده است و باید توجه داشت که با آزمایش یک مورد روی تعداد محدودی از بیماران، بدون گروه کنترل، نمی‌شود ادعا کرد که یک روش یا داروی درمانی روی کرونا مؤثر است.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: علت این‌که می‌گوییم باید آزمایش روی تعداد مشخصی بیمار صورت گیرد، این است که از هر هزار بیمار مبتلا به کرونا، تعدادی به طور سرپایی و بدون نیاز به دارو و بستری درمان می‌شوند، تعدادی به بیماری با شدت زیاد دچار می‌شوند و تعداد محدودی نیز به ICU منتقل می‌شوند بنابراین اگر ادعا می‌شود یک روش یا دارو در درمانی بر کرونا مؤثر است باید مشخص شود روی کدام دسته از بیماران و چه تعداد بیمار مؤثر واقع می‌شود.

آخوندزاده یادآور شد: از نظر بنده هیچ داروی مؤثری برای کرونا وجود ندارد و آنچه باعث بهبودی بیماران می‌شود مراقبت‌های ویژه از بیماران است؛ تا این لحظه داروهایی که گفته شده بر کرونا تأثیر دارند نیز تأثیرشان قطعی نیست و باید یک داروی اختصاصی برای ویروس کرونا ساخته شود تا بتوان با قطعیت درباره تأثیر آن بر کرونا صحبت کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۵۰
اختیار رسانه ملی خصوصا در تهیه گزارشات علمی وبالاخص پزشکی در دست کیست؟ایا این رسانه فراگیر معاونتی در حوزه بهداشت ودرمان ندارد که در تهیه این نوع گزارشات با متخصصین وزارت بهداشت هماهنگ کند؟میدانید سیستم بدن بعضی افراد به نیش زنبور حساسیت شدید نشان میدهد تا جاییکه اگر به موقع به اورژانس نرسند خطر مرگ بیمار وجود دارد.استاد محترمی که با قاطعیت تجویز میفرمایند ایا نباید نظر خود را نه دررسانه که در یک مجمع تخصصی ابراز کنند تا با آزمایشات متعدد از نتیجه ان اطمینان حاصل کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
صداو سیمای میلی خودش به این بحثهای بی پایه و اساس که هیچ پشتوانه علمی ندارد دامن می زند و معلوم نیست پشت پرده چه خبر است
حصین
| Mauritius |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
تو هم اگه دیده باشی اون برنامه رو میبینی که اون یارو گفته هر کسی ک آلرژی دارع از نیش زنبور استفاده نکنع اول کامل مطلبو بخون بعد هر نظری میخای بدع
متین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
هفت ماه گذشته تنها توصیه بهداشت جهانی با این همه فخر علمی که در این 1-2 دهه بوجود آمد این بود:
ماسک بزنید - دستهایتان را با صابون بشویید!!!!!؟؟؟؟

و البته در داخل و خارج هم این ویروس شده محلی برای حمله به دین! وظیفه دین و خاصا اشاره افراد ضد دین در ایران به امامزاده‌ها، یک سوال در ذهن آدم بوجود می‌آید آیا وظیفه دین و امامزاده‌ها کشف واکسن بود یا علمی که در این 1-2 دهه اخیر بشدت همه زندگی انسان و بشریت را در انحصار خود گرفته!؟؟!
شما دیگه چرا؟؟ والا مسخرمون میکننا...خخخخخ
با این همه ادعا که پزکان به اصطلاح ایرانی که خدشان را بهترین متخصص های ویروس شناسی و فوق تخصص از بهترین

دانشگاهها میدانند و در ایران هم زیاد هستند اما انقدر عرضه ندارند که با گذشت 7 ماه از انتشار این ویروس یک دارویی

بسازند که حدالاقل 20 درصد اثر بخشی داشته باشد ........

ایران مدعی جوش هسته ای است ........مدعی پیوند عضلات است .........اما برای یک ویروس 5 گرمی عاجز شده است ....

و دست به دامن روسها و امریکائیها شده است که دارو را بخرند ..................
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
ببخشید آقا شهرام کجای دنیا داروش ساخته شده که ایران مونده؟؟؟؟؟؟کشورهای غربی با اون همه پیشرفت چه گلی به سرمون زدند
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
ویروس ۵ گرمی؟ !!!!!!! این که میشه شتر مرغ. اندازه این ویروس صدو بیست و پنجهزارم میکرون است یعنی ۸۰۰۰ واحد آن یک میلیمتر می شو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
وووویییروس 5 گرمی؟؟؟؟؟

یییااا یا خداااا....

خخخخ
محمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
ویروس ۵گرمی!!!!!!؟
پرفسور روازاده ۲ توسط سیمای میلی رونمایی شد
مواظب فریب علمی باشیم....این فرد در ویدئو حتی یک مقاله علمی درباره اثر ادعایی ندارد...صداوسیما باید محل نشر دانش باشد و نه نشر اکاذیب....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
از برنامه طبیب این حرفهای بی مبنا را شنیدم اینها تشویش افکار عمومی نیست ؟
زینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
سلام تاجایی که میدونم مقاله دارن
(تقاضا میشود سانسور نفرمایید ،)

اینجانب سوال اساسی دارم آنهم این است :

جناب دکتر ولایتی در تلویزیون در بحث خدمات مسلمین به جهان غرب و.......میفرمایند غرب مدیون دانشمندان اسلامی است .....

اینجانب سوال دارم از ایشان ،

پینسلین را کدام شخصیت علمی کشف کرد و اگر کشف نمیشد حلا جمعیت بشر نابود شده بود .

پینسلین اخل کدام کشور بود و در چه سالی بود ؟

پاستور اهل کدام کشور بود و چه چیزی را کشف کرد ؟

برق را کدام شخص کشف کرد و یا بوجود آورد؟ و اهل کدام کشور بود ؟


تلفن - ........بمب اتم را کدام دانشمند کشف کرد و اهل کدام کشور بود ؟

اورانیوم را کدام دانشمند لهستانی کشف کرد...........

مواد شوینده و تمیز کننده را کدام ساخت و به جهان هدیه داد ؟ بهداشت را کدام کشور برای مردم بوجود آورد؟

و صدها موارد دیگر ..........حقیقت همیشه تلخ است ..........
پاسخ ها
ناظر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
سلام جانم.دانشمندان اسلامی همچون (بیرونی-ابن سینا-رازی-حیان-خیام-خوارزمی و...از بزرگان علوم طبیعی اند.بنابراین نمی توان خدمات آنها را به علم نادیده گرفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
مبدا کشفیات بعضی از دانشمندان غربی منابع و متون اسلامی و ایرانی می باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
جتاب .... الان موثرترین روش نابودی ویروس کرونا ماده ای است بنام الکل که بدست دانشمند مسلمانی بنام زکریای راضی ساخته شده ، همون ویروسی که کل جهان از مقابله با آن عاجزند بوسیله کشف ماده ای که بدست دانشمند مسلمان کشف شده داره نابود میشه ، بجای غرب پرستی یکمی هم اطلاعات عمومی خودتو بالا ببر و صدها خدمات دیگر ، کاش از شنیدن کتاب دکتر ولایتی بجای اینکه عصبانی بشی و ... اون کتاب رو میخوندی و کمی هم از حقایق مطلع میشدی
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
خوب خیلی موارد رو ایرینیها کشف کردند اینکه چند مورد از کشفیات اونها بگی چیزی رو ثابت نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
حالا شما بگو ابوعلی سینا و ابو ریحان و رازی فارابی و جابر این حیان و صدها دانشمند ایرانی اسلامی را میشناسی و میدانی که کشفیات این افراد مال زمانی بوده که اروپا حمام هم نمیکردند و ریشه تمامی علوم غربی از تمدن ایرانی اسلامی به یغما رفته ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
کاش اندکی سواد تاریخی داشتی تا ااینطور تحلیل آبکی نمیکردی
نگو که نگفتی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
متاسفانه چند دهه هستش که اقایان مدعی هستند همه دنیا بد هستند و فقط ما خوبیم کسی هم حق تصور دیگه ایی ندارد تمام دنیا برای خرید واکسن اقدام کردن جز ایران و فقط خدا باید به دادمون برسه
این ویروس، 5 گرمی نیست. گفته می شود که کل ویروس هایی که برای ابتلای تمام افراد روی کره زمین لازم است، مجموعاً 5 گرم وزن دارند.
اولا کسی که این مساله تاثیر نیش زنبور را داده پروفسور مشهوری است که جامعه علمی ایشان را به خوبی میشناسند .
ثانیا قبل از پیدایش کرونا در خصوص بهبودی و کنترل بیماری MS و ... زنبور درمانی کارایی خوبی نشان داده است که قابل جستجو در گوگل هست ( البته درصد بسیار قلیلی هستند که بدن آنها نسبت به نیش زنبور حساسیت دارند)
ثالثا نیش و زهر حیوانات در طب نوین و جدید جایگاه ویژه ای دارد و مثلا زهر مار و رتیل و ... به قیمت بسیار بسیار زیاد به کارحانجات تولید دارو و واکسن فروخته میشوند و یکی از مشاغل پرسود ایجاد مزرعه تولید مار و عقرب و رتیل و ... جهت فرآوری زهر آنها و فروش به صنعت دارو سازی هست .
حال چون این پروفسور ایرانی و کمی لهجه داشت این طور مورد تردید و عتاب قرار میگیرد اما اگر این فرد اروپایی و یا آمرکایی بود همه آن را قبول داشتند !!!
با سلام.من نمیدونم چرا این پزشکان از پیدا شدن هر راه کاری برای جلوگیری از کرونا یا درمان آن می ترسند و زود عکس العمل نشان میدن.به نظر عزیزان بدشان نماد بیماری ادامه داشته یاشه.خدا همه را به راه راست هدایت کنه.
صحبتهاش کاملا منطقی است. سم حیوانات یکی از اساسی ترین پایه های دارویی است و سم زنبور عسل هم کاملا شناخته شده و در درمان خیلی از امراض کاربرد و حتی پزشک متخصص دارد و امیدواریم این موجود زیبا باز هم به کمک انسان بیاید.
شایدنیش زنبوربرای برخی بیماری هادرمان باشدامافرادی هستندکەبەان حساسیت دارندوبرایشان کشندەاست پس تجویز عمومی درست نیست اززبان هرکسی باشد
بابا حالا می خواهند این حیوانهای مفید را ازبین ببرند بعد بدترین شرایط از خارج وارد کنند گناه دارند حیوانات مقدس که به نام آنها سوره فرستاده
داروش که رمدزیویر هست، واکسن هم مدرنا و اکسفورد و روسیه و ... ساختن دارن تست میکنن، چطوریه که خیلی ها بیخبر هستن؟ از اطلاع رسانی ضعیف هست!
آقا شهرام حالا اگه طرف مسلمانان یا ایران نیستی حداقل منطقی باشین حالا چند سیاستمدار یادکتر درست عمل نمی کنند شما باید درستش کنین یا اگه بلدی یا دکتری دست بالا بزن پیداش کنیم فکر کن تو کار خودت کار درست انجام میدی یا فقط حرفشو میزنی همه درست کار کنن هیچ احتیاجی به جایی نیست ایران همه دینی هست کارو درستش کنیم اول از خودتون شروع کنین فقط حرف نزنیم
یک پیچ از یک اتومبیل هم نمی‌تونیم بسازیم
نسبتن نسبت به داروهای دیگر امتحانش راحتتر وعوارض آن کمترست
بسیار موارد رو دانشمندان این سرزمین و دیگران اثبات مردند .
تو برو ازمایش کن
به نظرم باید جلوی انتشار مطالب کاذب و دروغ گرفته شه هرگوشه ای از جهان ممکنه دانشمندانی وجود داشته باشه .هرانسانی چه کافر چه مسلمان .میتونه از لحاظ علمی پیشرفت کنه .این جهان مادی جهان اختیار است .فقط یه اشکال که وجود داره اینه درکشورمون البته در همه ی موارد نه دربعضی موارد پخمگان جای نخبگان را گرفتن .با مدارک جعلی با باند بازی و.....که حتی به شهرهای کوچک سرایت کرده امیدوارم .در مسیر بهتری قدم برداریم .تا شاهد پیشرفت کشورمون باشیم .
بابا این ادمی که بازنشسته انستیتو پاستور هست و خودشو پروفسور معرفی می کنه یک بیمار هست و سخنانش اصلا علمی نیست و اگر علمی بود باید از روشهای علمی منتشر می شد و اصلا ما رتبه و درجه پروفسوری در ایران نداریم و به نظر من باید با ایشان برخورد شود به اتهام نشر اکاذیب!!!!
چرادرروسیه وآمریکاوانگلیس واکسنهاآماده هست
چند مقاله علمی جهانی در این مورد وجود دارد ولی تاثیر زهر زنبور در هیچ کدام تایید نشده. آین آقا شاهین هم خیلی مطلع نیست متاسفانه
سلام به عزیزان بله درسته من خودم کرونا گرفتم از نوع شدید فقطفقط خودم با بره موم خوراکی زنبور عسل درمان کردم به خدای واحد راست میگم من خودم زنبور دارم وقتی به کرونا دچار شدم زنبورها منو نیش نزدن وقتی خودمو به بره موم بستم خوب شدم خدارو شکر زنبورها منو نیش میزدن
آقای ناشناس
وقتی یک معلم اول ابندائی یک دانشمند بزرگ می‌گوید این دانشمند بزرگ دانش آموز من بوده به این معنا نیست که آن معلم اورا دانشمند کرده بلکه منظورش این است که اگر آو اول ابتدائی را نمی خواند هرگز نمی توانست دانشمند شود
وفیزیک، شیمی، زیست و.... را ازمعلم های دیگر یاد گرفته
اگر مسلمان ها استارت علم را در اروپا نمی زدند هرگزاروپا وجهان به این پیشرفت ها نمی رسید.
این پرفسور زنبور تا حالا کجا بود هفت ماه گذشته تازه اومده تلویزیون و گفته زنبور داران کرونا نگرفته اند اگر علمی صحبت می کرد باید اول به مسئولان وزارت بهداشت اعلام می کرد بعد از انجام آزمایشات برای روی افراد مختلف آنرا اعلام میکردن
سلام. من از یه آشنا فهمیدم که دست و پاهایم شب درد داشتن زنبور عسل گرفت گذاشت نیش بزنن بعد شب ها راحت می خوابید. میگه هر چند ماه یه بار این کار انجام میده.
با سلام خدمت دوستان شاید خنده دار و احمقانه باشه شاید هم یک واقعیت محض پس بهتره ابتدا بررسی بشه بعد تایید یا رد بشه چون بسیار داشتیم شخصی یا مخترعی که ادعا کرده و بهش پشت پا زدیم و طرحش رو در کشورهای دیگه ثبت کرده . البته بگم ناگفته نمونه که اگر واقعا کارساز باشه شرکت های سازنده دارو و واکسن تلاش بر حذف این موضوع میکنند و باز این انسان هست که از بین میره و زیر چرخ سرمایه و سرمایه داری له میشه مثل ادعایی که همه ما بارها شنیدیم که کسانی که درمان قطعی سرطان رو کشف کردن توسط لابی سنگین شرکتهای معروف جهانی کشته شدند...
شاید درست باشه حالا چون یه ایرانی گفته زهر زنبور ویروس کرونا را از بین میبره دلیل نمیشه اشتباه و دروغ باشه که
ایران هم مثل همه دنیا دانشمندان بزرگی داشته و دارد اما ما ایرانی ها خود باوری نداریم و عاشق خارجی ها هستیم
هردفعه یه نظر دربارش میدن.روز اول ماسک نبود میگفتند زیاد مهم نیستش.بعد ک ماسک اومد میگفتن فقط ماسک.حالا هم زنبور رو بهونه کردن که اگه واکسن اومد کم نیاد. واقعا جای تاسف داره . دین خیلیا به گردنشونه
مهم این است که اکثرفرهیختگان جامعه ( نمی گویم تمام آنها ) تمایلی به حضوردررسانه میلی ندارند . بنابراین عرصه برای بی سوادان پرادعا وخرافه پرستان وبی هویتها باز میشود
سلام چرا این همه من من داریم استعداد های برتر مربوط به همه ی ملل جهان است وانسان ها همه به هم نیازمندند لطف بفرمایید اینقدر دنبال اینکه پدرانمان چکاره بودند نگردید وببینید شما چه کاری برای رشدهمه جانبه بشر کرده‌اید یا در جهت آن تلاش می کنید. با سپاس
در ایران همیشه مقابله و جبهه منفی گرفتن در مقابل طب سنتی و طب اسلامی بوده واین چیز جدیدی نیست.نیش زنبور را تاحالا برای درمان کرونا امتحان نکردم اما بوده اند افرادی که بانیش زنبور بیماری های دیگرشان را درمان کرده اند.
خوب ترامپ هم گفته از وايتكس استفاده كنيد
چرا جای مسخره کردن محیطی درست نمی کنین که تست شه . حتما باید بیمار تو ای سی یو انتظار مرگ بکشه و تهشم به احتمال بالایی بمیره فقط ؟ روزی 200 نفر می میرند سر این بیماری اگر این ایده باعث درمان یک نفرم بشه باز ارزش توجه داره . کسی نمی گه ماسک نزنین اتفاقا ماسک بزنین ، دستکشم بپوشین و این مواردم امتحان کنین . جای تقابل عقاید فکریتون دنبال راه حل باشین هر چند کوچیک . کشوری که دنبال درمان این بیماری باشه یه پله از اونایی که بی تحرک ایستاده تا دری براش گشوده شه جلوتره
دوستان بی تردید نیش زنبور در درمان کرونا بسیار موثراست اگر به فواید نیش زنبور پی برده باشید هیچ تردیدی دربین نیست فقط دربیمارانی موثر واقع میشود که درمراحل اولیه بیماری باشند وبدنشان نسبت به نیش زنبور الرژی نشان ندهد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی