بازدید 29847

واکسن روسی کرونا مورد تایید است؟

یک عضو کمیته کشوری مقابله با کرونا درباره واکسن روسی که اخیرا کشف شده است می گوید تا زمانی که این ویروس مورد تایید نهادهای بین المللی قرار نگیرد، در ایران استفاده نخواهد شد.
کد خبر: ۹۹۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 03 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین دکتر مینو محرز درباره واکسن روسی کرونا که قرار است از مهرماه مورد استفاده عمومی در روسیه قرار بگیرد، گفت: همه جای دنیا دارند روی واکسن کار می کنند. روسیه هم کار می کنند. ولی اشکالی درباره روسیه وجود دارد. روس‌ها مواد بیولوژیکی که تولید می کنند را فقط خودشان تایید می کند و در اختیار هیچ مرجع بین المللی برای تایید قرار نمی دهند.

این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی توضیح داد: ما واکسنی را قبول داریم که تایید سازمان غذا و داروی آمریکا FDA یا مرکز غذا و داروی اتحادیه اروپا یا تاییدیه سازمان بهداشت جهانی را داشته باشند. از نظر وزارت بهداشت ایران، صلاحیت تایید یک ماده بیولوژیک را تنها این سه مرجع در سطح جهانی دارند. اگر آنها بگویند داروهای روسیه یا واکسن روسیه مورد تایید است با کمال میل قبول می کنیم ولی روسیه می گوید ما فقط خودمان این واکنس را قبول می کنیم ، اگر فقط خودشان اعلام درمان یا اثربخشی واکسن کنند و برای تاییدیه گرفتن به مراجع جهانی ندهد ما نمی توانیم این واکسن را بپذیریم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۱۱
والا نیستتتتتتتتت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
عجبا ! حالا من نمیگم واکسنه حتما خوبه ولی اگه آمریکا و اروپا تایید کنن ایشون قبول داره ، باز اگه میگفت سازمان بهداشت جهانی تنها مرجع رسمی هست حرفی نیست ولی اینقدر غرب پرست هم خوب نیست
عجب کشور دوستی!!!
مگه دست شماست؟
کی جرات میکنه بگه محصولات کشور برادر روسیه و برادر چین مورد تایید نیست؟
یک ملت رو درگیر واکس کردن ... اون وقت شما هنوز منتظرید که سازمان هایی امریکایی تایید کنن ... جدا
ما کی از این توهم در میاییم؟! این قدر وابسته و گوش به فرمان غرب ...
پیشنهاد میکنم به جای واژه سازمانهای بین اللملی بفرمایید سازمان های امریکایی ...
اگر جواب بده، مجبورید بخرید
iهر ماده بیولوژیک از جمله واکسن باید حداقل 6فاز که شامل فاز صفر درحیوان مدل و پنج فاز دیگر روی انسان را باید بگذراند و کارایی و بی ضرر بودن و عدم تب زایی آن روشن شود.همه محافل علمی و دانشمندان این زمینه این را قبول دارند .هر کس شواهد خود را نشان دهد و کارایی و بی ضرر بودن آن برای انسان را ارایه دهد محافل علمی با بررسی آنرا تایید می کنند در غیر اینصورت کلاهبرداری و برای سلامت انسان ممکن است از کرونا هم خطرناک تر باشد.
روسها در علم پزشکی نه از امریکا چیزی کم دارند و نه از اروپا. چرا همه باید منتظر تایید نهادهای اروپایی و امریکایی باشند که در وهله اول در تولید هر دارو منافع اقتصادی و انحصاری خود را در نظر می گیرند. روسها واکسن ساخته اند و فعلا هم برای ملت روسیه استفاده می شود و دلیلی ندارد تا قبل از روشن شدن نتیجه عملی ان اینگونه اظهار نظرها صورت بگیرد. برخی فراموش می کنند که روسیه وارث همه امکانات اتحاد شوروی سابق به عنوان یکی از دو ابر قدرت قرن گدشته است. در روسیه روشهای درمانی خاص برای برخی بیماریها وجود دارد که در هیچ جای دیگر دنیا نظیر ندارد روشهایی که بر مبنای انواع علوم پزشکی مدرن و سنتی پایه گذاری شده است.
روسیه وچین مرکزتمدند حرف اول را درهمه زمینه هامیزنند ویروسشان نه تنهانمیکشد بلکه زندگی بخش هم هست.واکسنشان اگر بکشد آدمهای بدذات رامی کشد.
سلام .روسها هنوز به ما التماس نکردند بیایید بخرید اول به دنبال سلامت ملت خودشون هستند تا مسولان برند مجوز آمریکایی رو بگیرند که ما بدیم ملتمون!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر