بازدید 157700
۹

چرا گربه‌ها از خیار می‌ترسند؟

چرا گربه‌ها از خیار می‌ترسند؟یکی از محبوب‌ترین توضیحات در مورد ترس گربه‌ها از خیار این است که خیار گربه را به یاد مار می‌اندازد.
کد خبر: ۹۹۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳ 02 August 2020

به گزارش تابناک، مدتی است که ویدیو‌هایی در مورد ترس گربه‌ها از خیار در فضای مجازی دست به دست می‌شود؛ در این ویدیو‌ها می‌بینیم که صاحبان گربه‌های نگون بخت در حالی که جانور پشتش به صاحبش اش است خیاری را پشت سرشان قرار می‌دهند و بعد وقتی گربه به پشت سرش نگاه می‌کند متوجه یک خیار می‌شود که قبلا در آنجا نبود و معمولا با پریدن به هوا و ترس زیاد به این اتفاق واکنش نشان می‌دهد. سوال اینجاست که چرا گربه‌ها از خیار می‌ترسند؟

خیار‌ها گربه را به یاد مار می‌اندازند


نظریه‌های مختلفی در این باره مطرح شده. اغلب کارشناسان روی این مساله اتفاق نظر دارند که خود خیار باعث ترس و وحشت گربه‌ها نمی‌شود. یکی از محبوب‌ترین توضیحات در مورد ترس گربه‌ها از خیار این است که خیار گربه را به یاد مار می‌اندازد. گربه‌ها به صورت غریزی از مار فراری هستند. Con Slobodchikoff رفتارشناس حیوانات و مولف کتابی به نام یادگیری زبان حیوانات در این باره به ABC گفته است:

خیار شباهت زیادی به مار دارد و از آنجا که گربه‌ها به صورت غریزی از مار‌ها فراری هستند بعد از دیدن خیار می‌ترسند.

نظریه دیگر در این باره آن است که پیدا شدن یکباره خیار پشت سر گربه باعث ترس و وحشت آن می‌شود. Mikel Delgado (رفتارشناس گربه که در دانشگاه برکلی روی روابط انسان و حیوانات خانگی مطالعه کرده) در این باره می‌گوید این کار بسیار شبیه به ترساندن انسان از پشت سر است. از آنجایی که ویدیو‌هایی در مورد ترسیدن گربه‌ها با میوه‌های دیگری نظیر سیب و موز هم در فضای مجازی وجود دارد این نظریه را تقویت می‌کند.

جیل گلدمن رفتارشناس حیوانات از کالیفرنیا نیز در توضیح این نظریه می‌گوید خیار باعث واکنش طبیعی گربه به ترس میشود. در واقع یک گربه با از جا پریدنش بعد از دیدن خیار تلاش می‌کند که به سریع‌ترین شکل ممکن از مخمصه رها شود و سپس از دور شرایط را ارزیابی کند؛ لذا توصیه می‌شود به جای ترساندن گربه‌ها با خیار تلاش کنید کار‌هایی که این حیوانات دوست دارند را در موردشان اجرا کنید.

چرا نباید گربه‌ها را با خیار ترساند


ویدیو‌هایی که ترس گربه‌ها از خیار و میوه‌های دیگر را نشان می‌دهند بسیار جالب و سرگرم کننده هستند با این حال کارشناسان توصیه می‌کنند که این کار را با گربه‌های خانگی تان انجام ندهید چراکه این کار ابدا برای سلامتی شان خوب نیست. وبسایت نشنال جئوگرافیک گزارش داده که ترساندن گربه‌ها با خیار آن‌ها را وادار می‌کند که به خودشان صدمه بزنند، یا باعث شکسته شدن اشیاء پیرامونشان شوند. ترس از خیار حتی استرس طولانی مدتی را در گربه شما ایجاد می‌کند.

منبع: روزیاتو

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۹
اللللللههههههههی من واسه جانشوون بمیرم
منم مخالف این کارم
در مورد انگل توکسوپلاسموز Toxoplasmosis هم اطلاع رسانی کنید.
کاشکی میشد اختلاس گران را هم با این روش ترساند
به نظر من باید گربه ها رو با کلید ترساند!!!
خوش به حالتان واقعا
خخخخخخخخ
خیار بوی مار می دهد ما یک گربه داشتیم مار می خورد و به بچه هایش می داد
حالا گربه خیلی خیارخوره؟
تازه خیلی ناراحتید که جرا گربه از خیار میترسه ....براش پوست بگیرید حلقه حلقه اش کنید تا نترسه !
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی