بازدید 149899

گام بزرگ چین برای کنار گذاشتن سوئیفت و فرصت آن برای ایران

اعتیاد آمریکا به تحریم‌ها علیه کشور‌ها و ملت ها، آن‌ها را به سمت تدابیر لازم برای مقابله با تحریم‌ها سوق داده است، به گونه‌ای که چینی‌ها اخیرا راهکار‌هایی برای کاهش آسیب پذیری خود در برابر تحریم‌های آمریکا در نظر گرفته اند. در این رابطه، بانک مرکزی چین اعلام کرد که این کشور باید با افزایش استفاده از سیستم پیام‌رسان بین بانکی داخلی خود، خود را برای تحریم‌های احتمالی آمریکا آماده کند.
کد خبر: ۹۹۳۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲ 31 July 2020

گام بزرگ چین برای کنار گذاشتن سوئیفت و فرصت آن برای ایران
بین الملل تابناک: اعتیاد آمریکا به تحریم‌ها علیه کشور‌ها و ملت ها، آن‌ها را به سمت تدابیر لازم برای مقابله با تحریم‌ها سوق داده است، به گونه‌ای که چینی‌ها اخیرا راهکار‌هایی برای کاهش آسیب پذیری خود در برابر تحریم‌های آمریکا در نظر گرفته اند. در این رابطه، بانک مرکزی چین اعلام کرد که این کشور باید با افزایش استفاده از سیستم پیام‌رسان بین بانکی داخلی خود، خود را برای تحریم‌های احتمالی آمریکا آماده کند.

روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست چین، روز پنجشنبه گزارش کرد: تحریم های آمریکا بویژه در ارتباط با تصویب قانون امنیت هنگ کنگ در پارلمان چین، باعث شده است تا بانک های چین اعلام نگرانی کرده و خواستار فاصله گرفتن از کاربرد سامانه های مالی مرتبط با آمریکا شوند.

در زمان حاضر بیش از ۹۶ کشور و منطقه عضو سامانه پرداختی بین المللی یوانی چین هستند آمار بانک مرکزی نشان می دهد که از طریق این سامانه در سال ۲۰۱۹ میلادی روزانه ۱۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یوان معادل ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار مبادلات بانکی انجام شده است.

طبق گزارش جدید بانک مرکزی چین، توسعه استفاده از سیستم پرداخت بین بانکی فرامرزی (کیپس) به جای سیستم سوئیفت مستقر در بلژیک، داده‌های پرداخت‌های جهانی چین را کمتر در معرض دید آمریکا قرار می‌دهد.

گزارش ها حاکی از آن است که بانک‌های چینی برای ارتباط داشتن با مقاماتی که در اجرای قانون امنیتی جدید هنگ‌کنگ نقش داشته‌اند، در معرض تحریم آمریکا قرار دارند و در حال حاضر خود را برای این تحریم‌های احتمالی آماده می‌کنند.

در گزارش بانک مرکزی به اقدامات احتمالی آمریکا ضد بانک‌های چینی اشاره شده است که از آن جمله می‌توان به احتمال قطع دسترسی این بانک‌ها به شبکه بین‌المللی سوئیفت اشاره کرد.

در این گزارش آمده است: زدن یک ضربه کاری به دشمن، شما را از آسیب وارده از صدها ضربه احتمالی او در امان نگاه می‌دارد. ما باید از لحاظ روانی و ذهنی کاملاً آماده باشیم.

بانک مرکزی چین اعلام کرد، در صورتی که آمریکا دسترسی برخی بانک‌های چین به شبکه سوئیفت را قطع کند، ما هم می‌توانیم استفاده از دلار در تمام معاملات خود را کنار بگذاریم.

سیستم پرداخت مستقل

چین خود دارای یک سامانه پرداختی بین بانکی مشابه سوئیفت است که «سی. آی. پی. اس» نام دارد و در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شده است تا به واسطه آن به انجام تبادلات و پرداخت‌های بانکی با یوان (ارز ملی چین) مساعدت شود.

هم اکنون بیش از ۹۶ کشور و منطقه عضو سامانه پرداختی بین المللی یوانی چین هستند. آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد که از طریق این سامانه در سال ۲۰۱۹ میلادی، روزانه ۱۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یوان، معادل ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار مبادلات بانکی انجام شده است.

چندی پیش نیز روسیه، هند و چین اعضای گروه تجاری بریکس، تصمیم گرفتند سیستم‌های پیام‌دهی مالی خود را به هم متصل کنند و سیستم مالی بین‌المللی سوئیفت را کنار بگذارند.

سیستم پیام‌دهی مالی روسیه، SPFS، به سیستم پرداخت بین بانکی چین متصل می‌شود. هند یک سیستم پیام‌دهی مالی داخلی ندارد، ولی قصد دارد به پلتفرم بانک مرکزی روسیه با یک سیستم خدمات داخلی که در حال ساخت است متصل شود.

روسیه از ۲۰۱۴ در بحبوحه تهدید‌های واشنگتن برای قطع ارتباط آن با سوئیفت، روی ساخت SPFD کار می‌کند. اولین انتقال مالی توسط این شبکه شامل یک نهاد غیر بانکی می‌شد و در دسامبر ۲۰۱۷ صورت گرفت.

آلا باکینا، مدیر سیستم پرداخت مالی بانک روسیه گفت: «ما فرصتی داریم تا بانک‌های خارجی و نهاد‌های قانونی خارجی را به SPFS متصل کنیم. امروز حدود ۴۰۰ کاربر در این سیستم مشارکت دارند و قرارداد‌هایی با ۸ بانک خارجی و ۳۴ نهاد قانونی بسته شده است».

باکینا توضیح داد که نقل و انتقال‌های انجام شده توسط این سیستم رو به رشد است و در حال حاضر ۱۵ درصد کل نقل و انتقال‌های داخلی را پوشش می‌دهد که نسبت به ۱۰ تا ۱۱ درصد سال گذشته افزایش داده است.

فرصتی برای ایران

به گفته بسیاری از ناظران و کارشناسان اقتصاد بین الملل، یک سیستم مالی جایگزین سوئیفت فرصت مناسبی برای ایران است و می‌تواند تحریم‌های مالی آمریکا علیه ایران را کم اثر کند. ایران که رسماً به منطقه آزاد تجاری به رهبری روسیه پیوسته به دنبال ایجاد جایگزینی برای سوئیفت است.

سال گذشته سوئیفت بسیاری از بانک‌های ایرانی را از سیستم پیام‌دهی خود حذف کرد. مقر سوئیفت در بلژیک قرار دارد، ولی هیات رئیسه آن شامل افرادی از بانک‌های آمریکایی می‌شوند و قانون فدرال آمریکا به این بانک اجازه می‌دهد علیه بانک‌ها و نهاد‌های سراسر جهان عمل کند.

موانع پیش روی

راه اندازی یک سیستم جایگزین بدون شک با موانعی مواجه است. ایجاد یک سیستم جایگزین نیازمند این است که بانک‌های متعددی از آن سیستم استفاده کنند و همان سیستم نیز ممکن است در معرض تحریم‌های آمریکا قرار گیرد.

چین به عنوان پیشتاز این اقدام برای این کار باید ارز خود را قابل تبدیل ساخته و کنترل‌های سرمایه گذاری را بردارد که این مستلزم به جان خریدن آشفتگی‌های ناخواسته در بازار‌های این کشور است.

به علاوه، فن آوری مورد نیاز ایجاد سیستم جدید، نباید به شرکت‌های آمریکایی وابسته باشد تا دولت آمریکا نتواند از طریق این شرکت‌ها به سیستم جدید فشار وارد کند. ضمنا، پکن ممکن است به جای دنبال کردن منافع استفاده کنندگان از این سیستم منافع خود را دنبال کند. اما اگر آمریکا به سوء استفاده خود از جایگاه خاص خود در سیستم مالی بین المللی ادامه دهد، هیچ یک از این موانع جلوی تشکیل یک سیستم پرداخت‌های جدید را نخواهد گرفت.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳۳
چین هیچوقت ابرقدرت نخواهد شد
بزرگترین مونتاژکار جهان نمیتواند ابرقدرت جهان شود
پاسخ ها
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
وبزرگترین متقلب وقلابی ساز جهان
که هرچی میخریم قلابی در میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
آرزویت را نوشته ای
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
عده ای فکر میکنند ابر قدرت شدن تنها در قدرت اقتصادی است در حالیکه یکی از مولفه های آن قدرت نظامی و داشتن پایگاههای نظامی در جهان است که چین فاقد آن است
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
صحت خواب. برنامه چین تا پانزده سال دیگر 2035 پیشرفته ترین از نظر تکنولوژی در جهان است و تا 2049 قویترین از نظر نظامی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
این واردکنندگان ایرانی هستند که فقط بنجلهای چین رو دستچین میکنند و اجناس مرغوب آن رو وارد نمیکنند
یک مقام چینی چند سال قبل میگفت کیفیت اجناس چین یک تا پنج اگر طبقه بندی شود تجار ایرانی دنبال طبقه پنج هستند همیشه
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
اول جواب بی سوادی چون تو که خبر نداری در حال حاضر موفقترین شهرسازی های جهان که از روم و یونان و مصر در کل تاریخ پیش افتادن همین چین است.چون هموطن ما بنجلشو وارد می‌کنه به من و تو خیانت می‌کنه چین شد مونتاژ کار؟ هشتاد درصد اقتصاد گردشگری آمریکا دست چینیاس میدونی یعنی چقدر؟.حالا جواب اون یکی بیسواد ناشناس که قدرت رو در پایگاه نظامی می‌دونه.آخه نابغه چهارتا تیر تخته که با یک لپ تاپ و هکر نابغه از مدار عملیاتی خارج و حتی سلاخی بر علیه امنیت خود پایگاه تبدیل میشه شد نشانه ابرقدرتی؟.اخوی جهان در جنگ جهانی دوم یه اشتباه کرد و اون اینکه آمریکای خصوصی رو بانک خودش کرد و مطمئن باش تا ده سال آینده این اشتباه اصلاح میشه و در این بانک رو تخته میکنم.بخاطر خیانت خودمون به خودمون واقعیت جهان رو نادیده نگیریم لطفاً.
محسن گلادیاتور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
آخی بهت برخورد
همین الان ابر قدرت جهانه
حالا سرتو بکن تو برف و انکار کن
افشا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
چه زیباست تقلای مگس هایی که به گمان خود می خواهند برپیکره تنومند انقلاب و وفاداران به آن بتازند ....مشکلات را نادیده گرفتن شرافت نیست اما اطمینان خاطری که همچون ریسمانی قلب میلونها ایرانی عاشق
نجیب و استوار را به هم پیوند میدهد همان نور امیدی ست که انشالله به زودی آه حسرت را بر دل وطن فروشان خواهد نشاند و چه زیباست این جمله از چه گوارا که : هر گاه توانستی به یک مگس بفهمانی که گل بهتر از زباله است به خائنین و وطن فروشان نیز می توانی بفهمانی .
کشور از ثروت بهتر است ما مرد میدانیم اگر هوس جانتان را کرده اید بسم الله
مجید
| United States of America |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
آمریکا در حال فروپاشیست
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
فعلا که داریم رشد اقتصادی خیر کنندهٔ چینی‌ها رو می‌بینیم. حالا شما برو داستان بباف.
یونس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
مردم ما هم یک چیزی میشنون تا آخر عمر تکرار میکنن.
ناشناس
| - |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
غرب پرستی یک عده تا به آن حد رسیده که واقعیت های ملموس جهانی را هم در نظر نمی گیرند و همینکه واقعیتی تلخ از غرب گفته میشود و یا از رقیب غرب تعریفی می شود درست یا غلط دست و پایشان شروع به لرزیدن می کند و فشار خونشان بالا میرود بجای این تعصب کمی مطالعاتتون را افزایش بدهید بهتر است خود امریکایی ها میدانند که در حال افول هستند و در مقابل چین شانسی ندارند
هیچ کشوری، حتی چین، توان حذف دلار جهت داد و ستد با کشورهای خارجی را نخواهد داشت. استفاده یوان بجای ارزهای معتبر بین المللی، معنایی بجز تجارت تهاتری ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
بگو حقوقت به دلار ندن
کدام کشور با یوهان معامله میکند این سوال مهمی هست ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
فقط خود چین
اردوان
| Canada |
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
ونزوئلا هم فک کنم یونان استفاده میکنه
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
یوآن درسته
اصلاً گامی در کار نیست، چه بزرگ و چه کوچک. گزارش شما با دستچین کردن چند واژه تصویری غیرواقعی از اقدامات چین و امید کاذب به مخاطب ایرانی می دهد. هر کس که به متن اصلی مقاله "ساوت چاینا مورنینگ پست" (South China Morning Post) مراجعه کند متوجه می شود که این گزینه فقط در سطح یک توصیه است که اقتصاددان "بانک چین" (Bank of China) کرده است. توجه شود، بر خلاف گزارش شما، "بانک چین" بانک مرکزی چین نیست و یکی از 4 بانک تجاری بزرگ چین است. بانک مرکزی چین "بانک خلق چین" (People's Bank of China) است.
مطابق همان گزارش، کارشناسان ارشد دیگری در چین این توصیه را غیرواقعی خوانده اند و گفته اند که بخت هر سیستم حواله جهانی که از سوئیفت جدا باشد بسیار محدود است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
با مزد و مواجب یا بی مزد و مواجب؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
چی چی نوشتی ، حالت خوبه ، طبق اخرین بررسیهای منابع غربی تا چند سال دیگه تولید ناخالص ملی امریکا از هند هم کمتر خواهد بود دنیا داره عوض میشه
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
همه ما سواد داریم پس فشار به خودت نیار همون ترموستات خودتم چینیه.اولا چین هرگز سویفت رو کنار نمی‌ذاره چون در حال حاضر هم بزرگترین ذخایر دلار و داره هم اینکه بزرگترین طلبکار امریکاس.دوما اگه چین دارای خودشو به بازار آمریکا با حربه ی واردات به اقتصاد آمریکا تزریق کنه ظرف سه سال همه ی آمریکا میشه دیترویت اما مگه چین دیوونه س برده های مصرف کنندشو بریزه دور؟ دوماطبق مطالعات فرانسه اگر چین دلار رو فقط از تجارت نفت کنار بگذاره ظرف یک ماه آمریکا به مرز فروپاشی کامل می‌ره اما چرا چین این کارو نمیکنه معلومه اما برای تو معلوم نیست که جوش میزنی که چرا چین میخواد یه سیستم دوم ارتباط مالی هم داشته باشه.بجای مچ گیری برو یکم تجارت بین المل بخون.
اشکان
| Germany |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
بسیار عالی و کارشناسی شده ممنون از اطلاعات جامع شما
اگر آمریکا به سوء استفاده خود از جایگاه خاص خود در سیستم مالی بین المللی ادامه دهد، هیچ کدام از این موانع جلوی تشکیل یک سیستم پرداخت های جدید را نخواهد گرفت.
اون زمان که امریکام در تدارک تحریم همه جانبه ایران بود از این حرفها میزدین.
حذف دلار از ارتباطات ایران و جهان کلید خورد
جایگزینی یورو و ... در معاملات با جهان و ....
نتیجه اش ۶ برابر شدن دلار و قیمت اجناس و فقر و بیچارگی کنونی ملت و کشور است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
دلار گران شد اما این درخت روزی بار میدهد و امریکا این را میداند به همین دلیل دنبال جنگ است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
بیچارگی ما بخاطر رای دادن به بدعمل ها و مفتخورهای دولتی است که پیرشدند و حوصله کار کردن ندارند و ور ور می کنند. و الا می شد با کشورهایی مثل چین و روسیه تبادل مالی غیر دلاری برقرار کرد... کما اینکه روسیه و چین این کار رو کردند.
حسن به امید برجام تمام کشور رو معطل کرد تمام کشور رو .الان هم به امید بایدن نشستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
بابا یکی اقلا از ایران دفاع کنه گیرم چین دلارو حذف کرد الان بانکای چینی با یوان هم با ما معامله میکنن
اگر هیچ راه دیگری برای مقابله استفاده ابزاری آمریکا وجود نداشته باشه، این پیشنهاد الان یک احتمال و در آینده یک ضرورت می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
در هر صورت برای معامله با دیگران باید از سوئیفت استفاده کند لطفا وقتی می خواهید این متون را بگدارید با یک متخصص مشورت نمائید
کشوری که fatf رو نپذیرفته حتی سیستم مالی کشورها نیز با او دادو ستدی نخواهند کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
Fatf چون داره ازش جاسوسی میشه چند وقت دیگه یک نهاد جایگزین خواهد داشت
ناشناس
| France |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
بسه دیگه، اگه مثل برجامتون میخواین واری انجام بدین همون بهتر انجام ندین!خجالت هم خوب چیزیه
نتیجه اینکه مرگ بر آمریکا
هر مطلبی و هر چیزی را دارید به مخاطبین خود ارائه مدهید.جهت امید واهی.لاغیر
خوبی چین اینه که هر چی حیوان موزی داریم بهشون میدیم بخورن گرفتاری شهرداری هم حل میشه
یکسری عادت کردنند کشور خود را بدبخت تصور کنند و غرب و امریکا را خوشبخت‌ ترین مردم دنیا (البته بیشتر کسانیکه چنین افکاری دارنند یا چیزی از غرب نمی دانند با در کل خدای ناکرده نادان هستند) و این غرب پرستی و ضعیف خود پنداری ایرانی ها تا چه زمانی از افکار مشوش آنها خارج خواهد شد خدا داند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
صاد
خود چین سالانه نهصد میلیارد دلار تبادل اقتصادی بامریکا دارد وبا عرب نیز همین مقدار .ادم ساده لوحی ماننداقای کوروش .فکر می کنند چین می خواهد با ان ها در افتدو طرف ایران رو بگیره ؟؟؟.؟
کسانی که فکر می کنند چین در راه ابرقدرت شدن است هیچ دید صحیحی به ارتباط چین و غرب ندارند. فقط کافی است غرب درب دانشگاه های خود را بروی چینی ها ببندد. این ببر کاغذی فروخواهد پاشید. غربی ها روندی را که در مورد ژاپن و کره جنوبی پیش گرفتند در مورد چین هم امتحان کردند. بدون دمکراسی هیچ کشوری پیشرفت نخواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
جدی میگی ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
دموکراسی غربی رو داریم میبینیم
آتش زدن پرچم آمریکا در کشور خودش اونم هر روز
خخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
امریکا و غرب به هیچ وجه نمی خواهند کشوری مستقل از انها کار کند. دانشجویان چینی هم در دانشگاه های خودشان درس می خوانند. بهترین دانشگاه های اسیا هم چینی هستند. مساله بی هویتی امثال شما هم در مقابل غرب، نیاز به توضیح ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
آخی نازی - بهت برخورد
بای بای آمریکای جنایتکار
اگه آمریکا مغز های دنیارو ندزده خیلی بدبخت میشه ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
بدبختی ما رو ببینید دارین به جای کشور خودمون از دیگران دفاع می کنیم
دلار نهایتا یک یا دو سال اینده در معاملات جهانی جایی نخواهد داشت.
خود امریکا دلارش رو میزارع کنار
یکی از دلایل اینه که خودش بدهکار ترین کشوره و برای خارج شدن از این بدهی حداقل اینکارو میکنه.
بزک نمیر بهار میاد
خربزه و خیار میاد
چین یک مته دریل با کیفیت نمیتونه بسازه و ازایران تو بندر خودش نفت نمیخره،امید الکی نداشته باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۰
یا دروغگویی یا اطلاعاتت و دانشت زیر صفره ، چین در سال بیشتر از 500 میلیلرد دلار فقط به امریکا صادرات داره دکتر
آینده ایران و چین مشابه آفرقا و سومالی خواهد بود بنشینید و ببینید خدایا گناه مردم ایران چیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
که به حسن رای دادند و حسن ما رو بدبخت و شما رو لابد خوشبخت کرد... مردم ایران دیگه این اشتباه رو که به رهبری مفتخورهای معاف از مالیات سلبریتی رقم خورد، تکرار نخواهند کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
نمایندگان ملت دولتمردان اصحاب رسانه وشورای نگهبان وخبرگان ومجمع تشخیص تدبیری بیندیشید که مبادا برجام نافرجامی این بار نه با آمریکا بلکه باچین تکرار شود شمارا به سوگندهایی
که هنگام خدمت میخورید قسم که اقتصادمملکت زخمخورده است بایک تصمیم اشتباه دوباره فرومی پاشد
خیلی عالیه
کاری ندارم که کی اول دلواپس برجام شد و برای شرکت های آمریکایی و حتی اروپایی بعد از برجام محدودیت گذاشت ولی چین کشور بزرگی شده مسئله اینه نباید به یک سمت غش کرد ما فقط با رژیم صهیونیستی مشکل داریم و مسئله دوم خرید نفت چین از عربستان در سکوت هست و بیشترین تجارتش هم با امارات هست و بحث مهمی هم که بین صنعتگران داخلی مطرح شده اینه چگونه می‌توانیم با کشوری که همچی صادر میکنه رقابت کنیم اگر منظور از تجارت دادن معاون و ذخایر خام کشور هست جواب فرزندانمان را چی بدیم از نظر مؤمنان این سؤال نیز مطرح هست دین چینی ها چیست و حرام و حلالشان در چه اندازه ای هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
میشه بفرمایید مشکل ما با اسراییل چیه؟ اختلاف مرزی داریم؟ بهمون هشت سال حمله کرده؟
امید واری به آینده خیلیم خوبه البته با توکل و پشتکار وزیرکی هر کاری میشه انجوم داد
چرا اینقدر به خارج از کشور فکر می کنید اگر واقعا به فکر ارتباط بین کشور ها هستید اولین قدم ارزش واقعی پول ملی خودمان را دریابیم اولین قدم به داشته های داخلی ارزش و بها داده و از توصیه های امام راحل و رهبر معظم انقلاب توجه داشته و هرکسی در هر مسولیت که دارد کمی احساس مسوولیت بیشتر نسبت به کار خودش داشته باشد قدرت ملی از هر لحاظ تغییر موضع داده و بهترین دفاع در مقابل دشمن می باشد به امید روز همبستگی ملی ایران
اکثر عقیده ها بوی تنفر میده.تا زمانی که واقع بین نباشیم.اوضاع کلیه مسائل مخصوصا معیشت بدتر میشه.بهتر نمیشه.در تا امیدی بسی امید است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
به واژه درستی اشاره کردی تنفر.
دلار واحد پول کجاست ؟ من که پاک گیج شدم
همه کشور ها با مونتاژ شروع کردند واهسته اهسته ان را تبدیل به صنعت بومی کردند مانند ژاپن .کره جنوبی .چین .ترکیه وهند و....اگر ما فکر کنیم چین روابط اقتصادیش را با امریکا قطع خواهد کرد .دچار ساده انگاری شدیم .که نتایج بدتر از این برای کشور ما خواهد داشت
چین یک کشور بسیار خطر ناک تر از آمریکا هست دلتون خوش نباش
خنده داره یه مشت اجنبی از کشورهای مختلف در مورد این تحلیل تابناک نظر دادن در مورد چین. آخه خود مسولان امریکایی فهمیدن چه بلایی داره بسرشون میاد . چین نابودشون کرده چرا نمیخاین بفهمین. مگه خبر از بیکاری وحشتناک تو امریکا ندارید . مگه خبر سخنرانی معاون ترامپ در مورد تاثیر چین بر آمریکا ندارید. خب به شما چه ربطی داره ما دوست داریم با چین معامله کنیم چرا شما آمریکایی ها میسوزید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
توهم نگاه به شرق در این نظر موج می زنه.
بد ذات تر از چینی ها خودشون هستند از همه کس و هر چیزی برای خودشون پله میسازند تا خودشون رو بالا بکشند زهی خیال باطل از دل خوش بودن به این جماعت چقدر ساده لوح باید باشیم که فکر کنیم از چینیها چیزی به ما برسه
بعد از چهل سال سختی و اینهمه شهید و شعار نه شرقی و نه غربی باید آویزون و وابسته بی دین و ایمانهای همه چیخواری بشیم که به هیچ کس و جنبنده ای رحم نمیکنند ما باید امید پیشرفت در تعامل با این آدمها داشته باشیم؟؟؟؟؟؟
فقط به خدا توکل باید کرد او مالک زمین وزمان است وامور بندگانش رامی داند اگر ایمان داری خداوند کفیل بندگان است امید به غیر خدا کفراست
این همه از آمریکا نترسیدآمریکا توکرونا مانده است
تنها راهکار موفقیت ایران در تحریم ها . جنگ با کشورهای عربی خلیج فارس و زدن تمامی پایگاه های امریکایی است .
تمامی کشورهای عربی خلیج فارس را تصرف کنیم و پول هایی که در این 40 سال از ملت ایران دزدیده شده برگردونیم .
سیستم رانتی دنیا تغییر بدیم
وگرنه فروپاشی داخلی به شدت و با سرعت اتفاق میافتد و کشور ما در الان فقط فقط باید حق ملتش را از دنیا بگیرد
اگر دلتون برای کشورهای عربی میسوزه اول به فکر ملت خودتون باشید
یک زمانی ایرانی قدرت دنیا بود الان چی ؟ یک سری ترسو و پیرمرد کشور را مدیریت میکند که ما را بدبخت کردند.
چین فقط از کشورهای دیگه برای خودش پله میسازه تو خودش رو بالا بکشه نهایت سا ه لوحیه که فکر کنیم بع نفع ما کاری رو بخوان انجام ب ن
وقتی توی لیست سیاه پولشویی هستید، اگر این سازوکار اتفاق بیافته، باز هم بیرون گود میتونید
بر فرض که این حرف صحیح از آب در بیاد ،فایدش چیه که موقعی عملی میشه که عمر ما تموم شده و ما خیری ازش نمیبینیم ،
بابا یه فکری واسه حال حاضر بکنید ،مردیم از گرسنگی
زیاد طول نمی‌کشد و این تحریم ها شکسته میشه
راهکاری برای حفظ منافع همه طرفها در این شبکه اینه که چین بجای اینکه اجازه بده پول ملیش در این شبکه قابل تبدیل بشه و دچار طوفانهای ناخسته بشه .. از تبدیل همه ارزها به طلا استفاده کنند .....نمیشه همه هم خرو بخوان هم خرما
شرافتا جمع کنید این بحث ها را چهار شب عمر با عشق به خدا و استفاده از نعماتش میگذره .دنیا متاعی بیش نیست .کره زمین و آسمان مال خداست گور بالای چین و آمریکا .و اروپا و عرب پولداراش .شما واسه بندگی خدا و رسد و کمال آمدید .ما که هر چه تحریم بیشتر بود خورد و خوراکمان بیشتر و سرحال تر .نه این که درآمد زیاد .دل خرج کردن زیاد کنی بازی بزارید کنار .دیگه فکر جمع کردن نیستیم و با ایمانمان زندگی یعنی خدا میرسانه .واقعا رسونده .خدا را شکر .به فکر آخرت تو بازی های دنیا غرق نشید .برید جلو با توکل بر خدا
آمریکا از نظر رشد اقتصادی و درآمد مالی در دنیا اول هست و اختلاف اون با کشور دوم بسیار زیاده اقتصاد چین رو به رشد هست ولی در زمینه تولید و به علت همین تولیدات زیاد و صادرات ان به کشورها توانسته درآمد مالی بالایی داشته باشد ولی در زمینه صنایع مادر و تکنولوژی های پیشرفته حرفی برا گفتن نداره چین و روسیه و امریکا و... هیچکدام بدرد ما نمیخورن ما باید راهکارهای خودمان را اصلاح کنیم و به فکر پیشرفت و توسعه باشیم با الگو گرفتن از کشورهای مثل ژاپن
آمریکا بزودی فرو خواهد پاشید.هیچ ابر قدرت زورگویی در جهان دوامی ندارد واین را خواهید دید.
چین کثیف ویروس کرونا رو به جان مردم ستمدیده انداختن وبا مردمان خود ظلم میکند مرگ بر چین
این حرفایی که گفته شده توهمی بیش نیست.چین گپی بیخودی میاد.سیستم مالی دنیا یکپارچه س که هر کی بخواد ازش خارج بشه خودش ضرر میکنه.
اصلا" سخت نیست به راحتی امریکا منزوی میشه ، ایران از چین یوان میگیره از لبنان لیره ، میبره تو بازار جهانی تبدیل به دلار میکنه و کالاهای مورد نیازش میخره به همین راحتی جالبش میدونید کجاست یورو و پوند هم بر اساس دلار ارزش گذاری می گردد ، پس شدنی است .
شما راست میگید،شما فکر کنید چین همون امریکاست فرقی نمیکنه فقط اون با حروف(ا م ر ی ک ا )تشکیل شده این (چ ی ن)،همین فرقی نداره به نظر شما فرقی بین این دوتا هست
خدا کنه دنیا دست کشور بی خرد نیفته که فاتحه انسانیت خوندس
مثل ما مثل دانش اموزی است که مردود یاتجدید شده میپرسند تجدید شدی میگه فلانیها هم تجدیدشدند کی میتواند چین جای امریکا باشد چه خوشمان بیاید یانه بشترکارخانه های چین بخصوص الکترونیکیی چین وابسته به امریکا واروپاست اگر امریکا واروپا کارخانه های خودرا ازچین خارج کنند چین نابودمیشودولی فعلا چاره ای نداریم
بابا ملت ناراحت نشید

چین یا امریکا
سوییفت یا کیپس
دلار با یوان

داستان یکی هست فقط جاشون عوض میشه
متعجبم از کسانیکه دم از اسلام ناب محمدی می‌زنند ولی از چین و روسیه کمو. نیست دفاع می کنند کشورهایی که حتی به وجود خداوند رحمان مشکوکند. بنده با غرب وآمریکا موافق نیستم اما اینو میدونم که چین وروسیه به مراتب از آمریکا وغرب کثیف تر و نامرد ترند. و غیر از منافع خودشون به هیچ کشور دیگری فکر نمی کنند. بهتر دوستان تاریخ رو مطالعه کنند تا بهتر به ماهیت این دو کشور پی ببرند.
بدون شک پیوستن به این سیستم برای ما فرصتی مغتنم است .گرچه چنانچه آمریکا از هر شیطان پیاده شود لازم نیست از سیستم قبلی غربی کاملا جدا شویم ومیتوانیم دران نیز شرکت داشته باشیم .هم غربی وهم شرقی عین سیاست نه غربی نه شرقی است .امیدوارم دوریال خرد باقی مانده باشد‌
یه عده اینقدر بیچاره هستند که آمریکا را مدینه فاضله میدونند
ولی بدبخت تر از مردم آمریکا در جهان وجود ندارد این ایرانی‌های عشق usA چشمان خودشونو از واقعیات در آمریکا میگذره را بستند جالبه سه نظریه پرداز بزرگ آمریکایی در جهان دو دهه قبل چکش افول آمریکا را بصدا در آوردن ولی باز یه عده ایرانی مفعول ضد وطن که کمترین حس ناسیونالیستی دارند باز آمریکا آمریکا میکنند ونمی بینند آمریکا اکثر پایگاهاشو در جهان دارهه تخلیه می‌کنه جانم فدای ایران زنده باد ایران زنده باد وطن پرستان واقعی ایرانی
قطعا ابن اتفاق میوفته، مثل روزی که برادران رایت رویای پرواز داشتند و کسی باور نمی‌کرد، حال شما هم باور نکنید
چین هرگز چه از نطر اقتصادی ون از نظر ابر قدرتی بجای نخواهد رسید چرا که هند دومین اقتصاد جهان ودومین ابر قدرت جهان در آینده خواهد شد چین کشوری کمونیستی وفاقد وجه بین المللی ست هرگز به چین بعنوان کشوری ایده آل نباید نگریست
آدمای ناامید همیشه انرژی منفی میدن والله هرکاری انسان اراده کنه شدنیه آمریکا رو به زواله .خدا حداقل بیست سال عمر به این ناامیدا بده ببینند پایان آمریکا را.انشاالله.
چز ترکرار کرد یک مطلب چیزی نفهمیدیم متن خبر کوتاه رو سه برابر کردین با تکرار
این آمریکا اینقدر تحریم؛ تحریم کرد که همه دنیا رو خسته کرده تا کوچکترین اختلافی با کشورهاپیدا میکنه تحریم رو حربه قرار میده همین باعث انزوای شدید آمریکا خواهد شد تمام کارشناسان این مسئله را پیش بینی کرده‌اند چین و روسیه تحمل فشارهای سیاسی و اقتصادی رو ندارند اینجا خیلی بنفع ایران میشه
وقتی اینقد آدم تو ایران داریم که از آمریکا بزدلانه حساب می برند چطور انتظار دارید آمریکا دست از سرما بردارد
از آمریکا خدا نسازید بزدلها
دلار روزی خواهد شکست..اهرم فشار روزی خواهد شکست..ملتها و دولتها در تفگر هستند و بلاخره روزی از زیر یوق سیطره دلار بیرون خواهند امد چرا که دلار که پایه ارز بین المللی بودو تحت سیطره آمریکا بود این روزها در خیلی از کشورها داره جان خودش رو تقریبا از دست میده و به خاطر همین دولتها در صدد راهکاری جدید هستند تا از سیطه آمریکا و دلار خارج شوند.پس از جنگ جهانی دوم کار گذاری دلار به این معنا نبود که روزی از دلار به عنوان اهرم فشار استفادهدشود ولی امروزه دلار یک ارم فشار بر جوامع بین الملل شده و دولتها بزودی خود را از این دام نجات خواهند داد و وقتی رتهکارهای جدید و نوین پایه گذاری شود دلار خود به خودفرو خواهد ریخت .و ارز ملی هر کشور با استناد به اقتصاد و زیر ساخت قوی تر هر کشور دیگر قطعا بنیان بهتری خواهد یافت و دلار ظرف ده سال آینده اررشش به نصف و شایدم کمتر از نصف خواهد رسید .البتهددلالان برای حفظ ثبات دلار تلاشهای بسیاری خواهند کرد ولی در کل مطلقا به نصف کاهش میابد و این اهرم فشار عمر خود را بهدنیمه خواهد رساند .میده
چین وایران بزودی امریکا روبزانو درخواهند اورد امریکا در درون پوسیده است که میبینید اینقدرتوهم امریکا امزیکا نداشته باشید خواهیم دید به زودی نابود خواهد شد.
ایران برای چین باتلاقی خواهد شد که منجر به نابودی اقتصاد به ظاهر قدرتمندش خواهند شد ودرنهایت به نابودی بقایایی کمونیست در جهان خواهد شد
اونی چشم بصیرت داره صدای کلنگ گور آمریکا رو سالهاست میشنوه، لعنت بر استکبار فرعونی آمریکا، آمریکا در حال فروپاشیست و داره دست و پا میزنه که از این مهلکه نجات پیدا کنه اما در سراشیبی سقوط قرار گرفته چه بخواد چه نخواد و سقوش حتمیست،
« انقلاب اسلامی ایران ظهور سغراست »
بزک نمیر بهار میاد
خربزه با خیار میاد
...
همونطور که زمانی ما قدرتمندترین امپراطورس جهان در زمان کوروش و... بودیم، و الان آن ها هستن د، زمانی هم باز ما قدرتمند خواهیم بود دوستان
...
ما دیگه باور کردیم که تحریمیم لااقل 100 لیتر بنزین بمون بدین یه سر بریم شمال حال کنیم یا اصلا همه چی تحریمه
استراتژی چین به دست آوردن کل بازار جنس های با کیفیت کمتر بود و از این راه تونست به قدرت برسه الآن به ماشیت های الکتریکی چین نگاه کنین مونتاژ کاری باعث انتقال فناوری می شود و پول تحقیقات و زمان کمتری صرف میشه مثل ما که با گرفتن یک پهپاد آمریکایی تونستیم تکنولوژی اش را کپی کنیم بعضی از مردم با کوته فکری این واقعیت ها را نمی بینند چین الآن استراتژیشو عوض کرده و به فکر تصخیر بازار های جنس های با کیفیت هست البته در کنار جنس های کم کیفیت
آخه یوان هم میشه پول حساب کرد چینی های یک خور همه چیز خور
درسته که در عرصه جهانی هرکشوری به منافع خودش می اندیشه ولی چین کشور نامردی نیست،ضمن اینکه در ابتدای ابرقدرتی شدن است وبه تجربه ی کشوری مثل ایران سخت نیازمنداست.درهرحال از غرب وآمریکا بهتراست.
جالب هست که چند روز یک گزارش از واردات نفت توسط چین پخش شد که اصلا از ایران نفت وارد نکرده ولی از عربستان و چن کشور دیگه نفت وارد کرده. پس معلوم هست ما در اولویت چین نیستیم
امیدوارم ایران بدرخشد و قوی بشه بلخره درخت که میوه داره حداقل چنتا خراب کرم زده هم داره ولی این دلیل نمیشه کل درخت مشکل داره. یه ایرانی واقعی در هیچ هیچ شرایطی کشورشو زمین نمیکوبه سرزمین مون که مشکل نداره این بعضی از ادما اون سرزمینن مشکل دارن. ایران سرفراز همیشه پایدار
تمام این صحبتا امروز به دلیل تا پختگی و عدم یه استراتژی مدت دار بر اساس منافع ملی در چند دهه گذشته حاصل شده .کسانیکه تصمیم غلط گرفتن امروز خودشون در رفاه مردم گرفتارند.اینکه کشورهای دیگه را جلوتر از منافع ملی ببینید میشه همین.امریکا و هزار مشکل و دردسر .اما آیا داشتن رابطه تجاری به به کشور که اول انقلاب زیر ساخت جنگ ما را تامین کرده بود ازجمله انواع بالگرد و جنگنده که اگه نبودن معلوم نبود چه میشد باید با یه کار نپخته و هیجانی چند تا جوون که هیچ درکی از آینده و مشکلات آینده و نفع ملی نداشتن بر باد برود؟ چرا فکر میکنید با رابطه با آمریکا نمی‌توانستیم حزب الله را امن نگه داریم؟چرا فکر میکنید با رابطه با آمریکا بهتر نمیشد آیا مسأله فلسطین پیش برد؟با رابطه با آمریکا اتفاقا کشور انقلاب محکم تر میشد همون‌طور که کشورهای غیر دموکراتیک به خاطر رابطه با آمریکا نه مشکل حقوق بشر دارم نه مشکل تحریم به خاطر اعدام چند تا آشوبگرو جانی .عزیز من ما که نمی‌توانیم با دنیا قهر باشیم که اونا بد ما خوبیم .کی گفته ما خوبیم ؟انفلاب با تعامل با دنیا استحکام پیدا می‌کنه نه دشمنی .چرا رابطه با آمریکا را بهانه میکنیم میگیم اینا میخوام کشور را نابود کنند گیرم که اینطور باشه از خود پرسیده اید چرا چون کسی دیپلمات را گروگان نمی گیره کسی هر روز ملت نمیریرن شعار مرگ بر فلانی سر بدن .چه دردی دوا کرد این شعار ها .بله ما قدرتمند شدیم و از اون طرف بام داریم می رفتیم موشک ساختیم اما با کلی نارضایتی اجتماعی....
اگه آویزون دلار و یورو و سیستم تبادل پولی سوییفت باشیم وضع موجود عوض نمیشه و مشکلات روز بروز بیشتر میشه بنابر این ایجاد شبکه جدید تبادل پولی یکی از راههای مقابله با انحصار و تحریم‌های امریکا و اروپا هست که مطمئن باشید اگه ایجاد بشه آمریکا و اروپا به غلط کردن میفتن.
خدا این چین وروسیه رو از رو زمین برداره.
چین هرگز غرب وامریکارو نمیگذاره بیاد با ایران کار کنه .هرچه دارد از همان ها دارد تا الان هم نشان داده که هر گاه سمبه از سوی امریکا پرزور است زیر قرار داداش با ایران زده .ساده گی است باور کنیم
فقط کشورایی که از ارتباط با امریکا مثل عربستان او چند تا از کشورای اروپایی سودمیبرن و از قدرت های نظامی او اقتصادی کشورای دیگه مثل روسیه او چین و کشور خودمان میترسن با امریکا ارتباط دارن ارتباط با امریکا باعث پیشرفت کشور ما نمیشه بلکه باعث میشه ماهم کشوری مثل عربستان شیم امریا خودش روبه نابودی پس بهتر است با کشورای ربه پیشرفت ارتبا داشته باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
اولا عربستان کنونی از کشورهای پیشرفته منطقه است و الان با استخدام دانشمندان دنیا و زیر سایه روابط با غرب تدارک یک کشور صنعتی و نظامی قوی را در یک دهه بعد میبیند.
خوبه چینی ها بیاین خوبه اقتصاد ما رشد میکنه ما کشاورز های ایرانی استخر ماهی قورباغه لاک پشت مار زیاد داریم ما اینارو میکشویم فقط حیف میل میشه داخل طبعیت تجزیه میشه حداقل بیاین بنده روزی ۵۰تا قورباغه با نرخ ۱۰۰۰تومنی میشه ۵۰تومن خوبه دیگه یک بسته تیر میخری ۱۰۰۰۰تومن حالا این زیر قیمت مصرف کننده بازار داغ شد قورباغه میکنم ۵تومن به امیدی یک روز کشور بهتر
فقط کشورای مثل عربستان او چند تا کشور اروپایی که از قدرت کشورای دیگه میترسن با امریکا متحدن امریکا خودش در حال نابودی پس به جای ارتباط با یک کشور استعمارگر در حال نابدوی بهتر با چند کشور در حال پیشرفت متحد شویم
شگفتا ! اکثریت مردم از بسکه مرعوب آمریکا شده اند حساب خدارا در ذهن خود مسدود کرده اند وتوجه ندارند که وقتی متناسب با شرایط و مقتضیات زمان طغیات به اوج خود رسیدو طغیانگر زمان با اعرام فیل سواران قصد انهدام خانه خدارا کرد خداوند ویروس آبله را فرستاد که مانند تیرهای جهنمی همه سرکشان را نابود کردند واینک نیز کرونا را که نوعی دیگر از تیرهای جهنمی است مامور کرده است تا سرکشان را به جای خود بنشانند مرچند در این فرمان دیگرانی نیز (برای اینکه تجربه بیاموزند)آسیب می بینند. آیا این قابل توجه نیست که مقتدران بیشتر از دیگران در معرض اسیب این موجودات بسیار بسیار ریز قرار گرفته اند وازابر قدرتیشان کاری ساخته نیست؟
بهتر نیست خدارا هم در حوادث موثر بدانیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
جعفر جون ساکن کدوم کاخی؟
حالا‌امریکا‌بعدش‌هم‌نوبت‌چین
درکشوری که خدا رو نمیشناسه اگه اختلاس بگیرن بدون چون و چرا اعدام ولی ما که مثلا مسلمان هستیم فقط جلسات دادگاه کلی هزینه برای کشور ببار میاره اخرشم هیچی دولت امار همه چیز ملت رو داره ولی امار هیچ مسئولی رو نداره ایا اسلام این هست؟
بقول دوستمون بزک نمیر بهار ........
ننگ برچین که مملکت مارابه خواری وذلت میکشاند....
جدا از اينكه چين براى سويفت چه جانشينى پيدا كند ايران بايد سياست خارجى خودش را متعادل بكند و به دشمنى با غرب پايان بدهد. اين خواسته اكثر مردم ايران است. مردم از تحريم و دشمنى هاى به پايان خسته شده اند. دولت به فكر اقتصاد باشد و آبادانى. حد اقل سياست خارجى ارام و بى تنش چين را الگو قرار بدهيد.
این همه کارشناس اینا چیه نوشتین
به امید چین ما بدبخت شدیم
همیه نظرات را مطالعه کردم .اظهار نظر اگر منطبق بر عقل ومنطق باشد حتی می تواند راه گشا باشداما اگراز روی تعصب یا خودباختگی باشدباعث مشکلات بدتری خواهد شد.بیاد داشته باشیم در تاریخ ابر قدرت هائی بودندکه درزمان خود از امروز آمریکا بسیار قوی تر بودند ولی اکنون جز درکتاب های تاریخ نامی از آن ها نیست.
من کاری به بازی های سیاسی ندارم ولی دنیایی که چین در آن ارباب و آقا بالاسر باشه دنیای فوق العاده وحشتناکیه آمریکا اگه به بقیه مردم دنیا اهمیت نده حداقل برای مردم خودش ارزش قائله برعکس چین کوچکترین ارزشی نه برای انسان و نه برای حیوان و نه حتی محیط زیست قائل نیست
چین کافر است و مسلمانان سینکیانگ را می کشد. لعنت به چین
با آمریکا هم با احتیاط روابط داشته باشیم.
با اهل کتاب بیخود دشمنی نکنید.
سوئیف کیپس یک نام است مهم هنزهمزیستی بهتر وتعامل بادیگران است امیداست مسولین دیپلماسی ما صاحب هنری باشدکه که هم ازدستاوردهایمان محافظت وهم بادیگران بتواند درمسیرپیشرفت حرکت کند
چاره ای نداریم درمقابل تحریم آمریکا باید به چین پناه ببریم
به عنوان یک کارشناس خدمتتون می گویم این سیستم پیام رسان فقط برای چین کاربرد خواهد داشت
مردم ایران تا بخواهند زبان چینی یاد بگیرند و زندگی به سبک این ابرقدرت جدید را یاد بگیرند و خودشونو باهاش هماهنگ کنن، دیگه چیزی از عمرشون باقی نمی مونه.
بعضی ها چنان از چین دفاع می کنند و به خیال خود نسخه ابرقدرتی آمریکا را می چیجند انگار با چینی ها پسر عمو هستند. گیرم چین ابرقدرت شد تو همه زمینه ها. خوب چیش به ما می رسه.
اینکه امریکا از دلار و تحریم درحال سو استفاده است شکی در آن نیست و این امر دیر یا زود زمینه های زوال دلار را فراهم خواهد آورد چه خوشایند یک عده امریکا پرست باشد و چه نباشد ضمنا پیشنهاد می کنم مفت و بی جیره و مواجب به امریکا خدمت نکنند چون مانند دستمال کاغذی شما را پس از مصرف دور خواهد انداخت نمونه اش هم همین صدام
دوستان عزیز دقت کنن که کالاهای چینی از نظر قیمت و کیفیت به چن دسته تقسیم میشن. یعنی صنعت چین برای هر قدرت خریدی کالا تولید میکنه ولی متاسفانه تاجران ایرانی که به چین میرن بنجل ترین کالاها رو میخرن و به مردم به گرون ترین قیمت میفروشن.
تولید کننده های داخلی هم که هم از کیفیت میزنن هم از وزن و کمیت میزنن و هم گرون تر میفروشن. جز اندکی از این دو گروه، بی انصاف تر و حریص تر از بازاری ها و تولید کننده های ایرانی وجود نداره. خدا آخر و عاقبت مارو به خیر کنه.
ای خدای مهربان
معبودا کمی بهداین هموطنان من آگاهی ببخش
بابا وقتی امریکای در حال افول از بهداشت جهانی و از سازمانهای بین المللی خارج میشه و در کشورش هم هر روز دمکراسی به لجن کشیده میشه
و از اینها بالاتر
سه نظریه پرداز بزرگ خودشون
ساموئل هانتینگتون..نوام چامسکی ..فرانسیس فوکویاما...که هر سه هم آمریکایی هم هستند دو دهه قبل اقرار کردن چکش افول آمریکا به صدا در آمده و ثروت وابرقدرتی از غرب میره به آسیا و آمریکا هر روز بدتر خواهد شد.بعد یک عده از هموطنان ما آگاه ما میان میگن چین کاغذی...و چین عقب افتاده فلان فلان بابا دنیا اقرار کرده آینده حرف اول در دنیا را چین خواهد زد ولی هنوز عده ایی از هموطنان عشق uSA هنوز در چهل و پنجاه سال قبل زندگی میکنند آمریکا آمریکا میکنند واقعا جای تامل و تعقل داره
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی