بازدید 12703

بندپی: فعالیت ادارات برای مدت کوتاهی متوقف شود

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت که با توجه به شرایط فعلی شیوع کرونا باید فعالیت ادارات ولو برای مدت کوتاه متوقف شود.
کد خبر: ۹۹۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ 28 July 2020

به گزارش تابناک، محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هفته پیش استاندار تهران اعلام کرد که قرار گرفتن تهران در وضعیت هشدار همان وضعیت قرمز را تداعی می‌کند که این با توجه به نوع فعالیت و رفت و آمد در تهران است. اکنون که وضعیت وارد قرمز شده لازم است فعالیت ادارات حتی برای مدت کوتاه متوقف شود.

وی توضیح داد: طبق اعلام مسئولان، ادارات با ۳۰ درصد ظرفیت مشغول به کار هستند اما با وضعیت فعلی حداقل برای یک تا دو هفته باید از ظرفیت دورکاری استفاده کرد و دستگاه‌های مختلف را وادار نمود که به صورت کامل دورکار شوند، چون تردد به تهران و مسافران شهری و بین شهری زیاد است. در این شرایط امکان قرنطینه شدن کامل وجود ندارد به همین دلیل حداقل‌ترین کار دورکاری کامل ادارات است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین گفت: دو وزارتخانه بهداشت و کشور باید نسبت به توزیع رایگان ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده در مراکز با تردد جمعیت زیاد اقدام کنند چون ادامه این روند می‌تواند برای کشور بحران‌زا باشد. اگر اقدامات پیشگیری جدی صورت نگیرد روند ابتلایان و فوتی‌ها هم افزایش یافته و مردم ایمن نخواهند بود. کما اینکه متأسفانه در دو هفته گذشته شاهد افزایش آمار بودیم که این یک زنگ خطر است.

محسنی بندپی با اشاره به تجربه کشورها در اجباری کردن استفاده از ماسک گفت: کشورهایی که استفاده از ماسک را اجباری کرده‌اند توانسته‌اند آمار مبتلایان و فوتی‌ها را کاهش دهند. ما هم با این روند می‌توانیم به سمت کاهش آمار و کنترل کرونا حرکت کنیم. بارزترین نمونه در دو ایالت آمریکا است که در آریزونا کرونا را جدی نگرفته و مردم رها شدند به دنبالش تعداد فوتی‌ها و مبتلایان به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرد و در ایالت نیومکزیکو با جدی گرفتن کرونا توانستند آمار را کاهش دهند. در کشور ما می‌توان با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده محیط را برای زندگی مردم امن کرد. در این شرایط باید از برگزاری اجتماعات غیرضرور پرهیز کرد تا شاهد افزایش مبتلایان و فوتی‌ها به کرونا نباشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۴
من تازگی مادر گرفته از همکاران هم کلی گرفتن اقا تعطیل کن ی ماه کشورو هیچی نمیشه اینهمه تحریم شدیم پدرمون درامد اخرشم همه زنده ایم الانم اگر ی ماهتعطیل کنه سخت میگذره اما زنده میمونیم ....ما که تحریم جهانی هستیم اینم روش... یماه لااقل نون و تخم مرغ گوجه روغن بین مردم نیازمند توزیع کنن وووبخدا حل نمیشه
ادارات با 70 درصد ظرفیت مشغول کار هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۷
در اداره ما با 100 درصد مشغولند. نمیشه هم اعتراض کرد. خداییش با مترو تردد میکنم خیلی ترسناکه. خدا به ما مردم بی وسیله نقلیه رحم کنه.
به برگزاری تجمعاتی مثله کنکور معترض میشن در حالیکه مترو بازه، طرح ترافیکم لغو نمیکنن از بس آقایان نگران سلامتی ما هستن و نگران جیب خود نیستن ، امروزم وزارت بهداشت نامه زده استارت آپها تست کرونا در منزل نگیرن و مردم برن آزمایشگاه که خوده اونجا محل انتقاله و کسی نفهمید که دولت دوست داره هزینش بره تو جیب خودش
دورکاری بدون نظارت هیچ فایده ای ندارد. کارمندان مامور از شهرستانها تا دورکار می شوند سریع می روند شهرستان نزد خانواده هایشان و خطر را برای بقیه همکاران شان چند برابر می کنند.
از طرفی کارمندانی که در اتاق تک نفره هستند با کارمندانی که در یک اتاق چند نفر هستند تفاوتی در دورکاری ندارند.
مدیران پشت سر هم جلسه می گذارند و یک ماسک هم برای عکس انداختن می گذارند ولی موقع چای و میوه خوردن که می شود انگار نه انگار که کرونایی هست.
دولت باید ادارات را تعطیل کند هیچ اتفاقی هم نخواهد افتاد مملکت کلا تعطیله ... حداقل ادارات را تعطیل کنید بلکه جانمان را نجات دهیم.
ضمنا کارمندان که از دولت حقوق می گیرند دیگر مشکلی ندارند. تعطیلشان کنید و بگذارید مشاغل ازاد با رعایت پروتوکل های بهداشتی به فعالیت بپردازند.
سازمان بازرسی با صد در صد نیرو کار میکنه. مدیران به حرف مسئولان ارشد گوش نمیذهند
بالاخره یه مشکلیه که در کل دنیا پیش اومده باید سعی کرد که تا حد ممکن تلفات جانی رو کم کنیم . تعطیلی ادارات خیلی موثره . الان همه تو خیابونن. کارمندا جمعیت زیادی رو تشکیل میدن . وقتی بیرون میان همه فک میکنن پس مشکلی نیست ما هم بریم بیرون . جنبه روانی موضوع را هم در نظر بگیریم .
مهمترین مساله 1- جرات و شهامت آقای رئیس جمهور که در مردادماه 15 روز تعطیل رسمی نماید. 2- کلا ورود و خروج خودروها از شهرها ممنوع شود. وگرنه در پاییز منتظر فاجعه خواهیم بود.
جهت اطلاع باید عرض شود که وزارت نفت و شرکت های زیر مجموعه اش با 100 درصد نفرات مشغول خدمت رسانی هستند و در عین حال با تدابیر وزیر محترم نفت از کرونا هم در امان می باشند.
اداره ما کامل سر کارند متاسفانه اصلا براشون مهم نیست.
خدا پدرت را بيامرزه ، ما دور كار بوديم از هفته گذشته گفتند بياين سركار ودور كاري لغو شده اون هم در البرز كه وضعيت قرمز اعلام شده
خیلی از کارمندان برای خدمت رسانی و انجام وظیفه نیازی به حضورشون در محل کار نیست و میتونن از منزل کار کنند. حتی برای همیشه.
فول های فناوری مثل گوگل و آمازون به کارمندانشان این اختیار رو دادند که برای همیشه از منزل کار کنند. آیا ادارات ما از گوگل و آمازون بالاترند ؟!
دور کار یعنی چی الان تو اداره ما همه دارن میان سر کار واحد خودمون دوازده نفر تو یک اتاق نشستن مدیر عامل استناد میکنه به همین بند که گفته دور کاری باید کنید و چون بستر دور کاری نداریم همه باید بیان
اداره ما با 100 درصد توانش داره کاره میکنه همین روزاس که رکورد بزنیم و بریم واسه بالای 100 درصد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل