بازدید 10014
۴

توضیحات استاندار خوزستان درباره تلاقی آب و فاضلاب

استاندار خوزستان گفت: کیفیت آب آشامیدنی در تک تک شهرستان ها به صورت روزانه تحت کنترل و نظارت بهداشت و شرکت آب و فاضلاب است و به مردم خوزستان اطمینان می دهیم که هیچ مشکلی مبنی بر بهداشتی بودن آب آشامیدنی در استان نداریم و جای نگرانی نیست.
کد خبر: ۹۹۲۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸ 23 July 2020

به گزارش ایسنا، غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه با اشاره به موضوع مطرح شده در رابطه با تلاقی آب شرب و فاضلاب در برخی از نقاط استان خوزستان توضیح داد: این موضوع صحت ندارد و کیفیت بهداشتی آب هر روز در همه شهرستان ها توسط ادارات بهداشت و آب و فاضلاب بررسی می شود و این موضوع کاملا کذب است.

وی افزود: سیستم آب تحت فشار است و سیستم فاضلاب ثقلی است در نتیجه جریان آب از جای کم فشار به جای پرفشار حرکت نمی کند و این ادعا نادرست است.

شریعتی تصریح کرد: در سال های ۹۶ تا ۹۸ بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان در اصلاح شبکه آب هزینه کردیم و اقدامات صورت گرفته موجب شده است که پرتی شبکه آب از ۴۵ درصد به ۳۲ درصد کاهش یابد و به شاخص میانگین کشوری نزدیک شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: آب آشامیدنی شهرستان های ما بهداشتی و تحت مراقبت های شدید بهداشت و شرکت آب و فاضلاب است و مخلوط شدن آب و فاضلاب تکذیب می شود.

وی بیان کرد: من با مسئولی که این گفته از سوی ایشان نقل شده است صحبت کردم و ایشان گفتند چنین سخنی با منظور طرح شده بیان نکرده و در واقع آنچه بیان شده مبنی بر این بوده است که در برخی مناطق روستایی این اتفاق می افتد که بنده عرض کردم که ما در روستاها سیستم فاضلاب نداریم و به ایشان توضیح دادم حتی اگر در نقاطی فرسودگی شبکه باشد جریان آب از جای کم فشار به پرفشار حرکت نمی کند، این مسئول محترم بیان کرد که اگر زمانی برق قطع شود و پمپ ها از کار افتادند، آن زمان فاضلاب به شبکه آب رخنه می کند که در پاسخ گفتم ما حدود دو سال است در سیستم شبکه آب، دیزل ژنراتور نصب کرده ایم و در صورت قطعی، برق پمپ ها از طریق دیزل ژنراتور تامین برق میشود و مشکلی نخواهیم داشت؛ اگر چه قطعی برق استان خوزستان به نسبت سال های گذشته کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است که ایشان در این ارتباط اطلاعی نداشتند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: به مردم عزیز استان اطمینان می دهیم که هیچ مشکلی از این نظر نداریم و جای نگرانی نیست.

شریعتی گفت: در طول چند سال اخیر شرایط آب شرب خوزستان چه به لحاظ کمیت و چه به لحاظ کیفیت رو به بهبود بوده است. ما در سال ۹۵ تا ۹۷ در اهواز آب با ای سی ۱۷۰۰ و در آبادان و خرمشهر بالای ۲۱۰۰ ای سی تحویل مردم می دادیم اما امروز این شاخص در اهواز به حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ ای سی و در آبادان حدود ۱۷۰۰ رسیده است.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: طرحی در دست اجرا داریم و امیدواریم تا یک سال آینده به بهره برداری برسد مبنی بر اینکه آب دز را برای میان مدت به شهرستان های اهواز، کارون، آبادان، خرمشهر، شادگان، دشت آزادگان و حمیدیه برسانیم و ای سی آب را به حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ برسانیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۴
آقای استاندار شماوچرا اومدید وسط ومی خواهید مطلب را جمع کنید.همین دیشب آقای دکترحقیقی پور مدیر آبفا خوزستان در شبکه خوزستان گفت وقتی سیستم آب تحت فشار نباشد (مثلا قطعی برق باشد)وکسی پمپ خانگی گذاشته باشد که مستقیما از لوله در خیابان مکش نماید در اینصورت عمل اختلاط فاضلاب با آب باقیمانده در لوله اتفاق می افتد.حالا امشب هم به ایشون زنگ بزن.
هر کی پاش رو تو کوچه های اهواز گذاشته و وضعیت فاضلاب و جاری شدن اون تو کوچه ها و خیابان ها رو ببینه متوجه میشه حرف استاندار درست است یا حرف رئیس مرکز بهداشت اهواز
در یکی از بهترین مناطق اهواز از نظر وضعیت آب، میزان سختی آب با استفاده از دستگاه اندازه گیری، بالای 900 هست. این آبه آیا؟ چجور تصفیه ای روی این انجام شده؟؟
استاندار پر حاشیه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل