بازدید 16479

توضیح درباره آمار ابتلای ۲۵ میلیون ایرانی به کرونا

دبیر کمیته علمی ستاد کرونا با اشاره به ابتلای ۲۵ میلیونی به کرونا در کشور، گفت: این آمار نشان دهنده افرادی است که با بیماری کووید_۱۹ مواجهه داشته اند.
کد خبر: ۹۹۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ 18 July 2020

به گزارش تابناک، دکتر مصطفی قانعی در گفت و گو با ایسنا، درباره آمار ابتلای ۲۵ میلیونی ایرانیان به کرونا، گفت: ما کیتی به نام کیت الایزا، داریم که IGG و ایمونوگلوبولین M را اندازه گیری می کند. تست الایزا نشان می دهد که فرد در گذشته به کرونا مبتلا شده، بهبود یافته و در حال حاضر پادتن در بدنش موجود است، اما به هیچ وجه به این معنا نیست که این فرد اکنون بیمار است.

وی افزود: بنابراین تست الایزا نشان می دهد که فردی مبتلا شده، بهبود یافته و در حال حاضر پادتن در بدنش موجود است. این تست برای اقدامات اپیدمیولوژیک و تحقیقاتی مورد استفاده قرار می گیرد، اما در کار تشخیص استفاده نمی شود.

قانعی ادامه داد: وقتی تست الایزا را در جمعیت برده و یک جمعیت را با آن مورد تست قرار می دهند، به این نتیجه می رسد که چقدر از مردم به بیماری مبتلا شده اند و پادتن در بدنشان موجود است. از طرفی باید توجه کرد که بالای ۹۰ درصد کسانیکه به بیماری کووید_۱۹ مبتلا می شوند، آنقدر خفیف است که حتی به پزشک مراجعه نمی کنند. این ۹۰ درصد همان گروهی هستند که فقط از طریق تست الایزا یا پادتن می توانیم متوجه شویم که به بیماری مبتلا شده اند یا خیر و با تست دیگری نمی توان این موضوع را فهمید. زیرا اصلا علائم بیماری را نداشتند که به پزشک مراجعه کنند.

دبیر کمیته علمی ستاد کرونا تاکید کرد: بنابراین زمانیکه وزارت بهداشت اعلام می کند که ۲۵ میلیون نفر یا نزدیک به ۲۰ درصد جمعیت ایران، به کرونا مبتلا شده اند، به معنای همان گروه مبتلای خفیف هستند که مشکلی نداشتند که بخواهند به پزشک مراجعه کنند و تست مولکولی تشخیصی از آنها گرفته شود. بنابراین این آمار به معنای تعداد بیمار نیست، بلکه تعداد بیماران همان کسانی هستند که یا بستری می شوند و یا آنقدر علائم دارند که تست PCR برایشان انجام شده و بیماری شان تشخیص داده می شود.

وی با بیان اینکه این ۲۵ میلیون نفر با بیماری مواجهه داشتند و بر بیماری غلبه کرده و علامتی هم پیدا نکردند، گفت: آمار بستری و فوتی ها نیز بر اساس همان چیزی است که به صورت روزانه از سوی سخنگوی وزارت بهداشت اعلام می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
عزیز جان وقتی میگی 25 میلیون مبتلا شدن یعنی اگر 5 درصد هم علامت داشته باشن ما 1 میلیون 250 هزار بیمار بد حال باید داشته باشیم!!! پس یا 270 هزار مبتلای شناسایی شده غلطه و خیلی کم هست یا 25 میلیون مبتلا!
مگر اینکه بگیم در ایران 1 درصد از مبتلا ها علایم داشتن و از اونها هم عده خیلی کمی فوت شدن!!!
این آمارها با منطق ریاضی جور در نمیاد مگر اینکه کلا اطلاعات ما در خصوص این بیماری غلط باشه
خود این 25 میلیون نفر نمیدونن اونوقت شما از کجا میدونید؟! ))))
الهی نمکی قربونت بره با این توضیحاتی که دادی وما بیسوادا رو شیرفهم کردی..
جمعیت ایران ۱۲۵ میلیون نفره؟ اگر آمار رو ایشون اعلام کردن و نمیدونن ۲۰ درصد گرفتن یا ۲۵ میلیون، یعنی به آمارشون نمیشه اعتماد کرد و ترسناک هست وضعیت که آیا ذی صلاح هستن یا خیر. اگر هم اشتباه تایپی هست که هیچی، فقط معلوم کنن کدومه.
حالم از دروغ ها بهم میخوره
چطوری ۲۵ میلیون نفر میشه بیست درصد جامعه؟ کی شدیم ۱۲۵ میلیون نفر؟
هر كي فهميد ايشون چي ميگن بقيه را نيز توجيح كنن اخه چقدر مغلطه بالاخره يا كرونا گرفتن يا نگرفتن اگر كرفتن عدد ٢٥ ميليون درسته و اگر خير عدد واقعي را اعلام كنيد
درکشور ما علم و آمار هیچ جایگاهی ندارد.یک نفرحرفی میزندهزاران نفربایدحرفش راتوجیه وتفسیرکنند.این ارقام بایداز طرف یک موسسه مسئول وغیر وابسته اعلام شود.هرچیزی که به سیاست آلوده شد از دل جامعه نیز می رود
25 میلیون....20 درصد از جمعیت ایران است!!!!!!!!!!!!!!!!1
اخرش نگفتید ایا این امار درست است یا نه
اینا کی از ۲۵ میلیون نفر تست الایزا گرفتن؟ اصلا معلوم نیست چی نوشته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست