بازدید 10157

اعلام «وضعیت قرمز» شیوع کرونا در توکیو

فرماندار توکیو با اعلام وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در این شهر، گفت بحران این بیماری در حال شدیدتر شدن است.
کد خبر: ۹۹۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ 15 July 2020


به گزارش تابناک به نقل از فارس، با افزایش تصاعدی شمار ابتلای روزانه به ویروس «کوید۱۹» در پایتخت ژاپن و ثبت بالاترین رکورد از زمان آغاز همه‌گیری این ویروس در این شهر، فرماندار توکیو وضعیت قرمز اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، «کویکه یوریکو» فرماندار توکیو امروز (چهارشنبه) طی نشست خبری ضمن اعلام بالاترین سطح هشدار در این شهر، گفت: «ما در وضعیتی هستیم که باید به شهروندان و کسب‌وکارها هشدارهایی بدهیم».

بر این اساس، کویکه با اشاره به هشدار متخصصان درمانی مبنی بر عبور شمار ابتلای روزانه به کرونا در پایتخت ژاپن از نقطه اوج در موج اول شیوع این بیماری، توضیح داد: «نرخ بیماری در توکیو در مرحله قرمز است، که بالاترین سطح از چهار سطح سیستم این کلان‌شهر است».

وی با وعده افزایش میزان آزمایش‌های ابتلا به این ویروس در توکیو، اظهار داشت: «برداشت من این است که در وضعیت تقریبا خطرناکی قرار داریم».

به نوشته رویترز، تحلیلگران بر این باورند که رشد مجدد شمار مبتلایان در توکیو می‌تواند فشارها بر سیاستگذاران ژاپنی را جهت اعلام محدودیت‌های قرنطینه‌ای در این شهر - به عنوان سومین قدرت اقتصادی جهانی - بیشتر نماید و اقتصاد آن با بیشترین سرعت طی دهه‌های اخیر نزول پیدا کند.

متخصصان نیز هشدار می‌دهند اگر شهروندان ژاپنی به توصیه‌ها برای اجتناب از رفت‌وآمد غیرضرور عمل نکنند و سفرهای تابستانی نیز آغاز شود، بحران کرونا به «فاجعه‌ای ساخت دست انسان» تبدیل خواهد شد.

برآوردهای وبگاه «ورلدامتر» نشان می‌دهد تا کنون بیش از ۲۲ هزار نفر در ژاپن به ویروس کووید۱۹ مبتلا شده و نزدیک به ۱۰۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر