بازدید 12185

پیام سفیر ایران در فرانسه همزمان با پنجمین سالگرد برجام

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فرانسه طی اظهاراتی توییتری همزمان با پنجمین سالگرد انعقاد برجام با بیان این که ما هرگز آغازگر هیچ اقدام خلاف موازین بین المللی نخواهیم بود، گفت: تمامی کشور‌های عضو برجام، سایر مجامع بین‌المللی را به هوشمندی و هوشیاری در برابر اقدام خطرناک آمریکا فرا می‌خوانیم.
کد خبر: ۹۹۰۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۸ 14 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، بهرام قاسمی سفیر کشورمان در پاریس طی اظهاراتی توییتری اظهار کرد: در تاریخ ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۵، پس از سیزده سال مذاکرات پیچیده، سخت و به عبارتی بی نظیر، ایران با گروه کشور‌های ۵+۱ در خصوص مباحث هسته‌ای به تفاهمی تاریخی موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک - برجام دست یافت. توافقی در راستای تقویت و استحکام رژیم عدم اشاعه، با رعایت درک متقابل و منافع طرفین.

اما از آنجایی که رژیم مستبد و زیاده خواه آمریکا هرگز در حسن انجام تفاهمات و اجرای توافقات قابل اعتماد نبوده و نیست، از همان ابتدا ایالات متحده باقصور در انجام وظایف و تعهدات پذیرفته شده در برجام، در برابر حسن نیت ایران و یک آزمون تاریخی، کارشکنی‌های خود را آغاز نمود و سرانجام در ۸ ماه می ۲۰۱۸، ایالات متحده به رهبری ترامپ، به صورت یکجانبه و برخلاف تمامی موازین شناخته شده بین المللی از برجام خارج شد و با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ به عنوان یک عضو شورای امنیت، متحدین خود و سایر اعضاء را نیز به خروج از برجام تشویق نمود و سخت‌ترین تحریم‌ها در طول تاریخ بشریت را علیه ملت بزرگ و صاحب تمدن و متعهد به تمامی موازین بین المللی اعمال نمود و سایر اعضای جامعه بین المللی را به لزوم پیروی از قوانین فرامرزی آن کشور تهدید کرد.

دول اروپایی و به خصوص دیگر شرکای برجامی، ایران را تشویق به استمرار حضور در این توافق نموده و با وعده ایجاد یک سازو کار مالی برای تجارت با ایران، از آمریکای گریزان از تعهدات جهانی و بین المللی، انتقاد نمودند.
امروز پس از پنج سال از تفاهم بزرگ برجام به عنوان یک نقطه عطف تاریخی در معاهدات و توافقات جهانی مبتنی بر قطعنامه سازمان ملل و حمایت جهانی می‌گذرد و متاسفانه باید اذعان نمود که آمریکای زیاده خواه و افزون طلب را دیگر امیدی به بازگشت به این تفاهم چندجانبه و بین المللی نیست.

در این دوران شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و غیر انسانی علیه ایران به اجرا درآمد و کشور ما همچنان مقاومت حداکثری خود را در برابر فشار حداکثری با جدیت دنبال می‌نماید.
هیچ تفاهم و روابطی برای همیشه نمی‌تواند یک سویه و یکطرفه باقی بماند. ایران با تمام توان سعی دارد کشور متعهد به قوانین بین المللی و موازین شناخته شده جهانی باشد. اما گویند صبر و تحمل نیز حد و مرزی دارد.

ما هرگز آغازگر هیچ اقدام خلاف موازین بین المللی نخواهیم بود، اما در صورتی که شرکای برجامی ایران نتوانند به تعهدات خود عمل نمایند، ایران به تنهایی نمی‌تواند کشور عضو برجام باقی بماند. آمریکا می‌خواهد برجام را نابود سازد و دیگر کشور‌های طرف برجام را نیز از این معاهده به بهانه‌های واهی و استدلال‌های پوچ و پوسیده خارج نماید.
ما تمامی کشور‌های عضو برجام، سایر کشور‌های جهان و مجامع بین المللی را که سازمان ملل ملهم از نگاه و آراء آنهاست، به هوشمندی و هوشیاری در برابر اقدام خطرناک آمریکا فرا می‌خوانیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی