بازدید 164141

پاسخ ظریف به‌کمیسیون امنیت‌ملی درباره فروش کیش

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از بررسی موضوع توافق همکاری ۲۵ ساله ایران با چین با حضور وزیر خارجه در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت که در این جلسه وزیر خارجه شایعاتی همچون فروش جزیره کیش و نفت ارزان قیمت در سند همکاری ۲۵ ساله را رد کرد و آن را ناشی از غرض‌ورزی دشمنان توسعه روابط بین دو کشور دانست.
کد خبر: ۹۹۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶ 12 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: این جلسه با حضور وزیر خارجه و معاونانش برای ارائه آخرین اخبار و تحلیل‌ها درباره قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و توافق جامع همکاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین تشکیل شد.

وی افزود: آقای ظریف در این جلسه ضمن اشاره به روند تدوین پیش نویس توافق همکاری ۲۵ ساله با چین بیان داشت که روابط جمهوری اسلامی ایران با چین روابطی راهبردی بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل است.

عمویی ادامه داد: طبق توضیحات آقای ظریف روند تدوین این سند با سفر آقای شی جین پینگ به تهران در سال ۱۳۹۴ آغاز شد و دو کشور در این سفر تصمیم گرفتند که نقشه راه بلندمدت را طراحی کنند. این سند پس از تبادل نظر طرفین هنوز در حال مذاکره است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین توضیح داد: طبق توضیحات وزیر خارجه در تشریح ابعاد این سند بر لحاظ شدن منافع ملی در تدوین آن تاکید شده، آقای ظریف شایعاتی همچون فروش جزیره کیش و فروش نفت ارزان را رد کرد و آن را ناشی از غرض ورزی دشمنان توسعه روابط ایران و چین دانست.

به گفته عمویی در این نشست اعضای کمیسیون نظرات خود را درباره این سند و سایر تحولات سیاست خارجی بیان کردند. رئیس کمیسیون هم در جمع بندی ضمن استقبال از شکل گرفتن فضای تعامل جدی و سازنده کمیسیون با دستگاه دیپلماسی بر آمادگی کمیسیون برای بررسی بیشتر جزئیات سند همکاری جامع چین و ایران تاکید کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی