بازدید 98762

روایت شبکه تلویزیون جهانی چین از قرارداد همکاری ۲۵ ساله ایران و چین!

با نگاهی بلندمدت، ایران می‌تواند چین را از طریق ابتکار یک کمربند ـ یک جاده برای تجارت جهانی و شیوه‌های سرمایه گذاری به اروپا متصل کند. در مقابل پکن می‌تواند به توسعه میادین نفتی و گازی ایران که دارای دومین ذخایر گاز طبیعی و پنجمین ذخایر نفت خام در جهان هستند، کمک کند.
کد خبر: ۹۹۰۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 13 July 2020

روایت شبکه تلویزیون جهانی چین از قرارداد همکاری 25 ساله ایران و چین!

بین الملل تابناک: قرارداد ۲۵ ساله همکاری استراتژیک ایران و چین در روز‌های گذشته محل بحث زیادی در کشور بوده و در همین راستا، مخالفان و موافقان این قرارداد، استدلال ها، فرضیات و داوری‌هایی نهایی در مورد آن را مطرح کرده اند.

در همین راستا، شبکه تلویزیونی جهانی چین (CGTN) گزارشی پیرامون واکنش‌ها به این قرارداد و منافع آن برای دو طرف پرداخته و نوشته است:

طبق گزارش ها، ایران در حال مذاکره بر توافقنامه همکاری ۲۵ ساله با چین به نام «مشارکت جامع استراتژیک چین و ایران» است. پیش نویس این سند در بیانیه مشترک و در جریان سفر شی جینپینگ رئیس جمهور چین به تهران در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد.

 

طرفداران از چین به عنوان یک شریک قابل اعتماد در توسعه و تجارت یاد کرده و استدلال می کنند که ایران مانند سایر اقتصادهای اوراسیا، از این مشارکت بهره مند خواهد شد.

دولت ایران توافق اولیه را «نقشه راه شفاف و راهنمای اصولی برای روابط برد-برد بین دو کشور» توصیف کرده که بنا بر آن از یوان چینی در تراکنش های معاملاتی آینده استفاده می شود.

به اعتبار آن، این طرح مورد توجه قرار گرفته است. درست است که چشم انداز چند دهه روابط هنوز به امضا نرسیده است، اما قبلاً مناظرات و بحث های داغ در مورد آن را در سطح ایالتی، دولت محلی و فراتر از آن شاهد بوده ایم. هنوز مشخص نیست که دقیقاً چه چیزی طرفداران و منتقدین درباره جزئیات این توافق نامه می دانند، ولی فوایدی که برای هر دو طرف خواهد داشت، بسیار است.

تعداد معدودی از منتقدین و بدبینان به دروغ تبلیغ می كنند كه این توافق منافع ایران را برای یك دولت خارجی قربانی می كند. آنها ادعا می كنند كه براساس شرایط این توافقنامه، ایران جزایری را در خلیج فارس به جین واگذار می کند یا اینكه چین نیروهای نظامی خود را به ایران می فرستد و شركت های آن منابع طبیعی و انرژی کشور را غارت می کنند.

طرفداران با احساس امید و هیجان می گویند، توافق نامه همکاری طبق قوانین بین المللی قانونی است و باید نهایی و محترم شمرده شود که چشم اندازی همراه با دوراندیشی و صداقت دارد. ایران در شرایط اضطراب اقتصادی است و در صورت ادغام در ابتکار یک کمربند و یک جاده (BRI) و سازمان همکاری شانگهای، دستاورد بزرگی کسب خواهد کرد.

طرفداران از چین به عنوان یک شریک قابل اعتماد در توسعه و تجارت یاد کرده و استدلال می کنند که ایران مانند سایر اقتصادهای اوراسیا، از این مشارکت بهره مند خواهد شد.

به گفته آنها، این توافق نامه آنچه می تواند در مورد روابط عمیق و ریشه دار مفید باشد، در نظر می گیرد که شامل صدها پروژه عمرانی است و برای هر دو کشور یک هدف اقتصادی روشن دارد. چینی ها نیازهای فزاینده مالی و زیرساختی ایران را برطرف می کند و از سوی دیگر، به منافع تجاری شرکت های چینی و غول های فناوری توجه دارند.

فراتر از این، آنها این توافق نامه را تزریق سرمایه لازم می دانند که می تواند به پر کردن شکاف توسعه تکنولوژیکی ایران و همچنین فراهم کردن مسیر جدید رشد برای سیستم حمل و نقل، بخش های نفتی، گاز و پتروشیمی و بنادر و مناطق صنعتی در امتداد خلیج فارس و دریای خزر کمک کند.

علاوه بر این، مدافعان به درستی تأیید می کنند که وقتی پای سیاست بین الملل به میان آید، چین شریک سیاسی قابل اعتمادی است. آنها از چین به عنوان یک طرف در توافق هسته ای ایران در سال 2015 با قدرت های جهانی که عضوی از شورای امنیت سازمان ملل متحد است، یاد می کنند. آنها چین و روسیه را به دلیل ابراز مخالفت با تلاش های ایالات متحده برای تمدید تحریم تسلیحات سازمان ملل در مورد ایران، که قرار است در ماه اکتبر طبق توافق هسته ای منقضی شود، همراه با فشار برای شروع بازگشت تحریم های سازمان ملل، ستایش می کنند.

اما در یک تضاد تند و شدید، افسانه ها، تصورات غلط و اشتباهات و هیجان و تنش زیاد نیز در اینجا وجود دارند. تعداد معدودی از منتقدین و بدبینان به دروغ تبلیغ می كنند كه این توافق منافع ایران را برای یك دولت خارجی قربانی می كند. آنها ادعا می كنند كه براساس شرایط این توافقنامه، ایران جزایری را در خلیج فارس به جین واگذار می کند یا اینكه چین نیروهای نظامی خود را به ایران می فرستد و شركت های آن منابع طبیعی و انرژی کشور را غارت می کنند.

منتقدان ادعا می کنند که چین، ایران را به دام بدهی سوق خواهد داد زیرا این طرح شکل دیگری از استعمار است و اختلافات تاریخ، علاقه، جغرافیا، مذهب، قومیت، فرهنگ و غیره را نادیده می گیرد. آنها می گویند ایران از نظر اقتصادی بی ثبات است و به عنوان یک کشور گیرنده، با تعهد به چین خطرات ژئوپلیتیکی بزرگی را به جان می خرد.

به طور کلی، این توافق هنوز نهایی نشده است؛ اما یک توافقنامه همکاری جامع با چین می تواند شانس و خبر خوبی برای نجات اقتصاد ایران تلقی شود. واشنگتن تصمیمی برای خاتمه دادن به تحریم خود ندارد و تهران تا زمان برداشته شدن تحریم ها از شرکت در مذاکرات مستقیم با واشنگتن امتناع می ورزد.

 ایران نیازمند سرمایه گذاری و فناوری چینی است تا بتواند اقتصاد خود را ارتقا بخشد و تأثیر کمپین "فشار حداکثری" واشنگتن را به حداقل برساند؛ دقیقاً همانگونه که چین، بزرگترین شریک تجاری و مصرف کننده نفت ایران، به نفت، منابع طبیعی و بازار ایران احتیاج دارد. در این محیط، هر دو طرف برای ایجاد مشارکت قوی تر و تعادل ژئواستراتژیک منطقی مصمم هستند. آنها هم از نظر اقتصادی و هم از نظر مالی سود خواهند برد.

با نگاهی بلندمدت، ایران می‌تواند چین را از طریق ابتکار یک کمربند ـ یک جاده برای تجارت جهانی و شیوه‌های سرمایه گذاری به اروپا متصل کند. در مقابل پکن می‌تواند به توسعه میادین نفتی و گازی ایران که دارای دومین ذخایر گاز طبیعی و پنجمین ذخایر نفت خام در جهان هستند، کمک کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۴
در انتظار بررسی: ۹۶
انتشار یافته: ۱۵۸
ایران سالانه بیست میلیارد دلار فرار سرمایه داره ولی چین میخواد سالانه شانزده میلیارد دلار سرمایه گذاری کنه . شماها بجای اینکه بیاین مملکت و انرژی اون رو دو دستی بدید دست اونها که بیان مثلا کارخانه های مونتاژ خودشون رو بیارن ایران . ببینید این فرار سرمایه چرا صورت میگیره . تازه این چهارصد میلیارد دلار در طی بیست و پنج سال پیشنهاد ایرانه و هنوز چین اون رو تایید نکرده . شما مطمئن باشید کشور چین و روسیه هیچ وقت نمیاد تکنولوژی بیارن تو ایران . تازه اگر داشته باشند ایران نیاز داره به تکنولوژی غربی . این لج و لج بازی با غرب ما رو داره سوق میده به سمت چین خیلی بده . حداقل یک تعادل باید وجود داشته باشه که داستانی که سر بقیه کشورها میاد سر ما نیاد . اصل همکاری های راهبردی چیز خوبیه ولی نشه مثل کشورهای شمالی ما که الان بچه هاشون مکان تحصیل ندارند و مدرسه هاشون شده محل زندگی کارگر های چینی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
اقتصاد، اقتصاد است
هر طرف دنبال حداکثری کردن سود خودش است
و طرف قوی تر بیشترین نفع رو میبره
هیچ اعتدال و توازن و عدالتی در این قراردادها وجود نداره. در این مورد چین با آمریکا هیچ فرقی نداره
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
هرگونه قرارداد بين مسلمان و نا مسلمان طبق شرع اسلام بايد 51در صد به 49 درصد حداقل به نفع مسلامان باشد وگرنه موجب استعمار و استثمار و استحمار مسلمان ميگردد. آقايون علما چگونه اجازه اقدامي خلاف شرع ميدهند؟
م ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
من خودم توی شرکتمون با تکنولوژی چینی و کارگرای چینی کار میکنم. حقیقتش اینه از نظر کارگری و روحیه کاری و همکاری مثل چینیا توی دنیا وجود نداره، ولی از نظر داکیومنت کارشون فاجعه هست. برا خرید تجهیزات، نصب و استفاده اصلا داکیومنتی ندارن فقط یه چیزی سر هم بندی میکنن و با یه ترجمه افتضاح انگلیسی که ظاهرا از گوگل ترنسلیت استفاده شده تحویل میدن. کاراشون خیلی جاها سعی و خطاست. یعنی خیلی طرح های شبیه سازی شدشونو قبل از اجراء توی کشور خودشون توی کشورای دیگه آزمایش میکنن. اگه همگام با متخصصای خودمون و با مدیریت قوی اداره بشن خوبه، ولی خدا نکنه کل کار به خودشون سپرده شه. اون موقع هر چی آشغال دارن به طرف مقابلشون میندازن. غربیا هر چیشون بد باشه، توی مونتاژ، داکیومنت کارشون درسته.
شامیزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
این توافق از سال 94 کلید خورده و حالا بعد از 5 سال اون هم با افشاگری احمدی نژاد مردم متوجه شدند و این یعنی اینها برای مردم هیچ ارزشی قاءل نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
ما ، مثل تمام کشورهای عاقل و بالغ دنیا ، باید با کل دنیا روابط سالم و عادی و در چهار چوب فقط منافع ملی برقرار کنیم
بدون ورود عقاید مذهبی و ایده یولوزیکی و با برقرار کردن ، شرایط رقابتی بین کشورها
بهترین و ارزانترین قراردادها را منعقد کنیم
هر شاگرد کم تجربه بازاری هم که دو سال در یک دکان ساده کار کرده باشد
می داند که خرید و وابسته کردن خود به خرید فقط از یک بنکدار و وارد کننده خاص!!؟؟
و قهر کردن و جنگ و جدل با بقیه تجار ، قطعا شما را مجبور میکند
تا شرایط سخت و جنس با کیفیت بد و گران را از همان یک وارد کننده با شرایط سخت تهیه کنید
این دیگر چیز سختی نیست!!؟؟
و قطعا ، تجارت و حفظ منافع ملی با سرسختی بدست نخواهد آمد
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
فرهادجان پسرم زیاد بیدار میمونی و زیاد فیلم های امریکایی نگاه می کنی؟
وحید نادر شاگرد اتوبوس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
ببله یافتن علت فرار سرمایه مهمه؛ یکی از دلایل ؛ کارآفرین عزیزی که وام ده ساله با بهره 3 درصد با تنفس سه ساله در شرایطی گرفته که نرخ تورم سالانه بالای 22 درصد بوده ؛ (اختصاصی سازی بیت المال یا در واقع 100 تومن وام گرفته ولی ده تومن به ارزش روز اخذ وام برگردانده و 90 ومن زده به جیب) باز همان وام 3 درصد را میخواهد و مثال هم میاورد که در فلان کشور بهره وام فقط 2 درصد ولی نمیگوید که آنجا تورم سالانه حدود یک درصده ؛ بعبارتی وامی میخواهد ؛ دوم ایران دو تا شانس خوب دارد یکی ترانزیت با تمرکز کریدورهای شمال جنوب(دریای عمان؛ یا خلیج فارس به آسیای دریای مازندران و میانه و قفقاز و روسیه و افغانستان و عراق و ترکیه) و کریدور شرق به غرب (آسیا شرقی و مرکزی و چین و هند به اروپا و خاورمیانه و بلعکس) به غرب در ایران امکان سالانه 400 میلیارد دلار به ارزش امروز درامد مستقیم و غیر مستقیم میرود(مطالعات مربوط به یک دولت کشور پیشرفته در خصوص ایران در سی سال قبل که توسط مهندسان مشاور آن کشور انجام شده بود) حال چین که دارد 500 میلیارد دلار در عرض چند سال اخیر در شبکه راهها و کریدورهای ریلی و جاده ای و دریایی شرق به (یا همان جاده) ابریشم سرمایه گذاری میکند و بسرعت هم در حال ساخت و ساز در آسیای میانه هست تا به دریای مازندران و از انجا با رو رو به اذربایجان و ترکیه و... برسد هوشمندی ایران هست که هم در راه ابریشم دریایی و هم زمینی(ریلی و جاده ای)را سمت خودش بکشد حتی لازم شد پول سرمایه گذاری بکند چون مطلوب اینده ایران هست؛ برای مثال پولی که ایران در احداث جاده دوردوغان هرات حسب تعهدات بین المللی خرج کرد(البته سهم ارزی را دانمارک مشارکت کرد) در عرض دو سال برگشت و آلان کارخانه ها و اشتغال و تجار ایرانی از ان تا سالهای سال (تا وقتی که مسئله کشمیر حل شود) سود خواهند برد یعنی نه تنها ترانزیت بلکه موجب دامنه نفوذ کالای ایرانی هم شدهاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
ايران چه نيازي به تكنولوژي غربي داره كه آن را فرض گرفته ايد؟ زماني كه خود كشورهاي غربي هم بسياري از تكنولوژيهاي خود را از چين مي آورند ايران چرا بايد بر اين طبل غلطي كه ساليان سال دنبال مي كرده بكوبد؟
ناشناس
| Canada |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
متاسفانه فضای سیاسی کشور به گونه ای هست که تقریبا اکثر مردم به موضوع عایی که مورد توجه مسئولین قرار می گیره و یا مورد تایید مسئولین قرار می گیره با دیده شک و ابهام بهش نگاه می کنن!!!!! چون سابقه روشنی در این بین وجود نداره و تجربه مردم ایران این رو ثابت می کنه وقتی پنهان کاری میشهف وقتی شفافیتی وجود نداره و وقتی هم اکز مسئولین از این موضوع دفاع می کنند!!!باید نگران بود. اما در هر صورت اولا که هنوز قرارداد نشده، یعنی اینکه در سطح یه تفاهم نامه هست و هنوز خیلی خیلی کار داره تا تبدیل به یک قرارداد بشه. اما صرف نظر از اینکه تبدیل به قانون بشه یا نه یا قرارداد و یا مفاد اون چی باشه!!! نکته ای که خیلی خیلی مهم هست اینه که چرا 25 سال؟؟؟؟؟ در این هیچ شکی نیست که به دلیل تحریم های ظالمانه امریکا، به دلیل فشارهای همه جانبه امریکا به ایران و یا کشورهایی که با ایران معامله انجام دهند، مسئولین ما برای خروج از این دست بحران ها نیاز دارند تا با دیگر قدرت های جهانی وارد مذاکره بشن اما نکته ای که تقریبا همه روی اون نظر دارن همین موضوع 25 سال هست. جه تضمینی وجود داره که شرایط اقتصادی، سیاسی و نظامی فعلی تا 25 سال اینده یا به همین شکل ادامه داشته باشه و یا بدتر بشه؟؟؟ شاید 5 سال دیگه اتفاقاتی رخ داد و روابط اقتصادی و سیاسی ما با اروپا و حتی امریکا به بالاترین سطح رسید!!! اون وقت تکلیف این قرارداد با پین پی میشه؟ مخالفان 25 سال این نظر رو دارند که ممکنه الان به واسطه فشارهای امریکا، مجبور بشیم قراردادی رو با چین ببندیم که در شرایط عادی این کار رو نکنیم. فرض کنیم با اروپا و غرب مشکلمون رو حل کنیم و بتونیم با هر کشور و شرکتی قرارداد ببندیم، در اون صورت چرا باید همچنان به چین امتیاز دهیم.!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
کشور و مردم را به آمریکا بفروشید بیشتر پول میده بعد برای پیدا کردن فلسفه به ژاپن بگید شیطان بزرگ
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
لج لجبازی دیگه چه صیغه ایه. این حرف شما وقتی درست بود که برجامی وجود نداشت و ایران با کشورهای غربی توافق نمیکرد و بعد میرفت سراغ چینی ها. سابقه غربی ها بیش از یک قرن هست که خرابه ولی باز یه عده غرب پرست، چشم به گذشته میبندن و نازشون را میکشن.
بدبینانه و دروغ!!!!!!!!!چین و روسیه در مقابل آمریکا از ما حمایت کرده اما به چه قیمتی؟!!!!!!!!!!!چی دادیم و چی گرفتیم؟!!!!!!!!!!!به اون یکی دریای خزرو دادیم به این یکیم....!!!!!!!!همونطور که قراردادهای قبلی رو گذر زمان مشخص کرد که به چه صورت بسته شده این یکیم تاریخ قضاوت خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
فقط بگوئید که پرونده کشتی سانچی چه شد ؟
پروژه فاز ۱۱ پارس جنوبی چه شد ؟
پروژه نفتی آزادگان با چین چه شد ؟
در این وضعیت اقتصادی، ایران مجبور به قبول کردن شرایط چین است و چین هم دنبال چنین فرصتی بود
سرمایه گذاری هیلمن انگلیس در ایران نهایتا ختم به 40 سال تولید یکنواخت پیکان شد!
سرمایه گذاری پژوی فرانسه در ایران نهایتا تبدیل شد به تولید خودروهای مزخرف چند صد میلیونی
سرمایه گذاری کیاموتورز کره تبدیل شده به تولید بی وقفه ارابه مرگ
سرمایه گذاری ولوو در ایران تبدیل شد به تولید اتوبوس های آتش بی اختیار!

اصلا چین که هیچ،
کل اروپا و حتی آمریکا هم سرمایه گذاری کنند، تا این مدیران سفارشی وقدرتمند!! از صندلی به صندلی دیگه نقل مکان میکنند وضع مملکت تغییری نمیکنه
ما نفت خام بفروشیم که مثلا چیم تکنولوژی ریزپردازنده ها رو به ما بده که یاد بگیریم خودمون بسازیمش؟


باشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
بجز نرم افزاری سخت افزاری نیاز هست که چین تو زمینه هایی مثل خودرو ساخت قطعات های تک دستگاه ها و ماشین آلات پیشرفته و لوازم الکترونیکی و خانگی توی ایران سرمایه گذاری کنه نه اینکه چیزی به ما بفروشه . نیاز به اینه که بیاد اینجا کارخونه بسازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
چین تکنولوژی شو نداره، همه طراحی شده در امریکا و توسط
شرکت اینتل و آرم انجام میشه

فقط کارگر چینی روش کار میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
همین الانش کارخونه های ایران تولیدشون را در چین انجام می دن و بعد به اسم ایرانی می فروشند اونوقت دوستان توقع دارند که چین تکنولوژیش را به ایران منتقل کنه!؟
قبلا هم عرض کردم اگر قرار داد به شکلی تنظیم شود که با زمین خوردن ایران و عدم توانایی در بازپراخت بدهی، چین منافعی ببرد بیگمان ان کشور در مراحل حساس پشت ما را خالی خواهد کرد تا زمین بخوریم و منفعت خودش را ببرد.چینیها معامله گرانی بسیار زیرک هستند و بنده چند بار با انها مراوده داشته ام و بدون شک میتوانند با هوش بالاتری که دارند سر مان را کلاه بگذارند.منتقدان فقط نگران هستند و میشود با دقت بسیار روی کلمه به کلمه قرار داد به توافق خوبی دست یافت که تضمین کننده سود هر دو کشور باشد، اما کاش مثالی از یک کشور جهان سوم که با بستن قرار داد با این ابرقدرت به رفاه و پیشرفت اقتصادی رسیده ؛ وجود داشت که البته وجود ندارد.ایا ممکن است که ما اولین کشور جهان در این مورد باشیم؟تاریخ نشان خوهد داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
اگه قرارداد مثل قراردادهای مربیای خارجی
فدراسیونها و باشگاهها باشه که کلاهمون .پسه معرکس
ناشناس
| Uzbekistan |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
به مانند این قرارداد خیلی کشورها بستن، از جمله روسیه، ایتالیا، اسپانیا، همین هاند که بزرگترین مرکز تحقیقات استانداردی چین در این کشور تاسیس شده است ، پاکستان، عربستان و ...
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
۱۳.۱۹
سری اول کشورهایی که نام بردید جهان سوم نبودند و عربستان و پاکستان تنها کشوری که با ان رابطه دارند چین نبوده. در واقع انها چین را از بین ده ها کشوری که در مناقصه شرکت کردند انتخاب میکنند نه اینکه اولین و اخرین راه چاره شان چین باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
به 13.19
حتی پاکستان هم بخاطر شرایط خاصش و مسئله هند وابسته تر به چین هست تمام تخم مرغاش رو نمیزاره تو سبد چین و با آمریکا هم روابط خوبی داره!هر چند پاکستان بینوا میدونین در مقابل "قرارداد همه جانبه با چین!" چی به این نجاستخوارا داد؟بخشی از کشمیر رو!!!!! همونی که چن وقت پیش چین با هند سرش درگیری مرزی پیدا کردن.
قسمت تاسف برانگیز متن بالا اینه که تنها مزیت ایران داشتن منایع خدادادی نفت گاز است ، هیچ افتخاری در به اشتراک گذاری منابع خدادای و خام و جود نداره .
به عنوان کسی که در چین زندگی کرده و هم چینی ها و هم ایرانی ها رو خوب میشناسه میتونم با قطعیت بگم که چینی ها بیچارتون میکنن. خیلی سریع ازشون دور بشین. اینا آدمای عجیب، خصیص و خطرناکی هستن. گول ظاهر مظلوم و مودبشون رو نخورین تو رو خدا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
چین ما را سال هاست که بیچاره کرده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
من هم چنینی تجربه ای دارم. به هیچ وجه فریب لبخندهای ملیح و ظاهر معصوم نژاد زرد را نخورید، پشت این ماسک، یک اژدها در کمینه. نژاد زرد، حالا اینکه چه کشوری باشه، کلا بسیار بی رحم و نامرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
همچین مودب هم نیستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
بمیرم برات که اینقدر دلت می سوزه برا وطنت
ناشناس
| Uzbekistan |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
تعامل با همه کشورها نیاز است
به نظرم شما اصلا چینی ها را نمیشناسی... بنده در چین کلی تحقیق و درس نیز خواندم
ناشناس
| Australia |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
همه به دنبال سود هستند و غرب و شرق ندارد. مثلا کره جنوبی خوبه؟ به نظر من قرارداد با هند در چابهار نمونه خوبی است و به نفع کشور بوده
ناشناس
| Switzerland |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
من چند بار با چینی ها کار کرده ام هر کدام از آن یکی متقلب تر
دوشنبه ۲۳ تیر ساعت ۱۱:۴۲
دلار(اسکناس) ۲۳۱۰۰
دلار(حواله) ۲۳۴۰۰
سکه ۱۰۷۵۰۰۰۰
علی برکت الله !
ببینیم و تعریف کنیم .
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
اون موقعی که ما میخواهیم ببینیم و تعریف کنیم کدوم این امضا کنندگان قرارداد هستن مثلا امضا کنندگانه قرارداد ترکمنچای چه بازخواستی شدن
چینیها اصلا قابل اعتماد نیستن
ظاهرا سرمایه گذاری اونها حدود 600 میلیارد دلار هست
میخوام بدونم تراز تجاری چین و امریکا چقدر هست و اینکه آیا این تراز باعث میشه که چین فقط بخاطر 600 میلیارد دلار قید مبادلات با امریکارو بزنه ؟؟
قطعا جوابش منفی هست و مطمیئنا یه مسائلی تو این قرارداد هست که مردم ازش خبردار نیستن
دوم اینکه مگه ما احداث جاده تهران شمال رو به چینیها ندادیم ؟ اخرش چی شد
بعد کلی خوردن و بردن آخرش نصفه کاره ول کردن و رفتن
سوم اینکه ما اینهمه ماشین تو مملکت خودمون به مردم انداختیم از جنس همین بنجلهای چینی - با اولین اثرات تحریم ول کردن رفتن و حتی قطعه هم نمیدن برای ماشینهایی که موظف به تامین قطعه اونهاهستن
چهارم اینکه مگه ما خودمون نمیتونیم گردشگر بیاریم ؛ اگه قرار باشه چینیا بیان هتل بسازن و گردشگر بیارن اونم با شرایط ما ، خب خودمون میتونیم اینکارو بکنیم - ما اینهمه سلطان داریم یه سلطان هتلم روش - بیاد بسازه مگه اینکه چینیا بعد ساختن هتل بخوان شرایط جدیدی رو برای گردشگرا ایجاد کنن که اگه اون شرایط رو خودمون ایجاد کنیم پولش میره تو جیب خودمون نه این خفاش خورا
پس چی هست تو این قرارداد که داریم دوباره بهشون اعتماد میکنیم
مگه اینکه ناچار باشیم این قرارداد رو بپذیریم که اونم میشه مثل قراردادهایی که تا دیروز براشون فریاد وااسفا سر میدادیم
اعتماد به قول های توخالی چین حماقت محضه. اونا مرتب به همه وعده های توخالی میدن تا ازشون سواستفاده کنن. همین کنسل کردن ویزاهاشون و بستن مرزاشون رو ببینید که دانشجوهای ایرانی رو بیچاره کرده. حتی به ویزاهایی که خودشون میدن هم نمیشه اعتماد کرد به هیچ عنوان. به هیچ اصول اخلاقی جز منفعت خودشون پایبند نیستن. ایرانی ها رو به خاک سیاه میکشونن در این وضیعت.
پس سر کسانی که مخالف گلوبالیزاسیون بودن چی اومده / بالاخره فهمیدن نمیشه همه چی رو خودمون بسازیم ؟؟
دوستان یکی از بندهای این تفاهم نامه برداشتن عوارض گمرگی فیمابین برای دو کشور است.آیا شما بدت میاد انواع گوشی و لپ تاپ و تبلت بدون گمرکی بیاد توی کشور و شما بتونی با قیمت اصلی خرید کنی؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
خاکمون بدیم که سرکاربری تبلت چینی بخری؟
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
اگر چنین بندی وجود داشته باشه با توجه به پرداخت یارانه به صادر کنندگان در چین تمام تولید کنندگان داخلی بزودی ورشکسته خواهند شد چون هرگز توان رقابت نخواهند داشت
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
تبلت چینی !!! مدام هنگ میکنه و سه ماهه میسوزه . آشغالتر از کالای چینی در کره زمین داریم ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
کشور را بدی بره که گوشی چینی داشته باشی وطن فروش؟ خیلی نرخت پایین اومده
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
اره دیگه پشمک .همین چارتا تولیدی نصفه نیمه هم تعطیل بشه
نه غربی نه غربی جمهوری اسلامی
چین اقتصاد فلج و سرطانی ما را به مرگ خواهد کشاند
همین الان هم وابسته اش هستیم. الان چین کاری با این مملکت کرده که مهندس های برق و مکانیک به عنوان مادر و پدر صنعت شغل ندارند
به زودی با این قرارداد کاری خواهد کرد که حتی کارگر ایرانی هم بیکارر بشود
نفت و گاز را با خواهش به چین بدهید و در عوض کالاهای درجه سه و چهار چین را با منت دریافت کنید و بازار را پر کنید از کالای بنجل چینی

چه کسی سود خواهد کرد؟؟ دلال ایرانی و آقازاده ها
چه کسی ضرر خواهد کرد؟؟ مهندسان و قشر تحصیل کرده مملکت و در کل مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
چون اقتصاد ما اقتصاد دلالی است!
چون میگن قرار داد خوبی یقین داشته باشید ترکمنچای دیگری خواهد بود
اگر ایران تحریم نبود و مشکل صادرات و انتقال ارز نداشت با چین وارد معامله 25 ساله می شد
تابناک ترسو!
مخالفان این طرح چه کسانی هستند: مردم و قضر تحصیل کرده و دلسوز مملکت

موافقان این قرار داد چه کسی هستند: مسئولین و آقازاده ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
لطفا فقط از خودت مایه بزار و سخنگوی مردم نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
ناشناس 13:23 لایک های مردم کاملا نشان دهنده همین امر هست
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
دقیقا درسته
چین نفت از ما نمی خرد، از پارس جنوبی خارج شد، از صنهت خودرو خارج شد و .... کارخانه های ذوب آهن در همدان و کردستان و کرمانشاه و ... ساخت که هیچ کدام تولیدی ندارند یا زیانده هستند اب و انرژی مصرفی بالایی دارند
واقعا ک ی میگه چین قابل اعتماده.
الان چرا چین و روسیه تحریم های آمریکا را رعایت می کنند حتی بهتر از اروپایی ها.
یک توصیه به مهندسان و کسانی که رشته فنی می خوانند و خواهند خواند:

دیگه پیدا کردن شغل براتون آرزو خواهد شد

چین صنعت ایران را به جایی خواهد رساند که حتی یک ایرانی در آن مشغول به کار نخواهد شد
پاسخ ها
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
دقيقآ همين كار را در افريقا كرد و حتي كشاورز برد اونجا كه خودشون كشت كنند. چين دنبال جايي برا ي توليد و اشتغال خودش ميگرده
کارگر ایرانی را نابود خواهید کرد
شعار درب وزارت خارجه را به :

هم شرقی نه غربی تغییر دهید
چین فقط و فقط به دنبال بازار ایران است ولاغیر
بدبخت کردین ایران و با این مدیریتتان
امیدوارم کنسل شه
طرفداران از چین به عنوان یک شریک قابل اعتماد در توسعه و تجارت یاد کرده و استدلال می کنند که ایران مانند سایر اقتصادهای اوراسیا، از این مشارکت بهره مند خواهد شد.

جمله بالا يك دروغ بزرگ است.
بلافاصله بعد از خارج شدن امريكا از برجام شركت خودروسازي بريليانس و چانگان چين انتقال قطعه به شركت سايپا تهران و كاشان را قطع كردند.
طرفداران از چین به عنوان یک شریک قابل اعتماد در توسعه و تجارت یاد کرده و استدلال می کنند که ایران مانند سایر اقتصادهای اوراسیا، از این مشارکت بهره مند خواهد شد.

جمله بالا يك دروغ بزرگ است.
بلافاصله بعد از خارج شدن امريكا از برجام شركت خودروسازي بريليانس و چانگان چين انتقال قطعه به شركت سايپا تهران و كاشان را قطع كردند.
در تاریخ خواهند نوشت که چینی ها چند تا از جزیره های ایران را بالا کشیدند.
اگر یک درصد از این بدبینی رو به آمریکا داشتیم وضعمون اینقدر بد نبود
پاسخ ها
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
اينم شد منطق؟ چون با اين عهدنامه سرتاپا مشكل مخالفيم به آمريكا تمايل داريم. صحبت از اينه كه با هرجا قراره پيماني بسته بشه از ضعف نباشه از نقطه قوت باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
این بدبینی نیست واقع بینی است
چین اگه میخواست به کشوری کمک کنه، الان کره شمالی باید جای کره جنوبی رو می گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
عجب جمله طلایی.واقعا این جمله خیلی جای فکر داره.
دلار 23000 تومان!!!!

برید حرف از قرارداد با چین بزنید
اون روزی که دست چین بخواهد به ضورت نظامی و سیاسی به خلیج فارس برسه ببین آمریکا چه آشوبی راه بندازه
خوب کسانی که با این قرارداد مخالفند درشرایط فعلی چه پیشنهاد جایگزینی دارند؟البته در سطح کارشناسی بین المللی میتوان از اساتید فن مشاوره گرفت حتما در دنیا شرکتهای مشاوردر این گونه قرار دادهاموجوداست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
نیازی به جایگزین نیست اصلا! اگرم جایگزین میخوایم کی بهتر از خود آمریکا؟؟؟
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
قرارداد نبستن بهتر از قرارداد فاجعه بار هست
چین ابر قدرت نیست. چین رو با آمریکا مقایشه کنین.دلار آمریکا حتی در دورافتاده ترین جزایر دنیا هم خریدار داره ولی یوان چین چطور؟ بخش بزرگی از این کشور در فقر زندگی میکنن. حتی توانایی ساخت پردازنده رو هم ندارند که انحصارش کاملا نزد امریکاست و همینطور دانشگاههاشون و ...
اگر امکان دارد در مورد داستان پایان ناپذیر انرژی هسته ای با مقامات گفتگو نمایید.

مطمپن باشید اگر این موضوع را به طور مستمر پیگیری نمایید و با مقامات سیاسی و نظامی در این مورد گفتگو کنید مشخص می شود که سلاح اتمی یک تفنگ خالیست و فقط برای ایجاد ترس در دل مردم و..عنوان می شود.
براساس یافته های منجر به یک گذاره علمی و به طور کلی و مختصر میگم قرارداد 55 به 45 به نفع چین هست شک نکنید....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
اشتباه نکن
99 درصد محتوا به نفع چینه
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
خوب اینکه بد نیست!
ولی استقلال بی استقلا ،شاید این هم بد نباشد!!!!
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
صد در صد اشتباه حساب کردیی ۱۰۰ به صفر به نفع چین هست
اینکه مواردی چون واگذاری جزیره و ... رو دلیل مخالفت منتقدان تبلیغ می شود٬ بنظر عمدی می رسد
برای انکه با نشان دادن نبود چنیین مواردی در توافقنامه ٬ نقد آن از موضوعیت ساقط شود.
دلیل اصلی یرای مقابله با چنین توافق نامه های ( نسبتا) بلند مدت برای هر کشوری بویژه ایران همین است که بجز در دو فقره هیچ نمونه ای در دنیا ندارد:
۱- توافق نامه های استعماری ( مثلا بین بریتانیا و چین بر سر اجاره هنگ کنگ. یا ایران و کنسر سیوم بعد از کودتای 28 مرداد)
۲- توافق نامه بین قدرت بزرگ و متوازن و با ثبات در شرایط غیر اضطرار ( مثلا توافق نامه فرضی بین ایالات متحده و کانادا یا بین فرانسه و آلمان)

ایران بخصوص در شرایط حاضر که در وضعیت مضطری به سر می برد به هیچ وجه نباید با تن دادن به هر نوع قرار داد بلند مدت به دولت هایی که اگز چه مصداق دشمن دشمن من دوست من است باشند ٬ در گام اول قبح این نوع قرار دادها را به هزینه های بسیار زیاد تاریخی در کشور ما قبیح و مذموم ( و حتی خائنانه ) جا افتاده است از بین برده شود چون قطعا بعد از آن در آینده رایج شدن توافقنا مه های مهلک با دول استکباری را در پی خواهد داشت و همواره بااستناد با توافق نامه هایی نظیر همین مورد ظاهرالصلاح با چینی ها برای آنها توجیه تراشیده خواهد شد.
از آن گذشته آیا ممکن است بعد از این توافق ٬ روسیه کنار نشسته و ادامه همکاریش با ایران را موکول به توافق نا مه ای مشابه نکند؟ همه می دانیم پاسخ منفی است.
در واقع باید با فشار نهانی دولت چین در مجبور ساختن ایران به تن دادن به این توافق با ابزار اعتراضات و اعتصابات مردمی مواجه شد و در مذاکره بین دول با آنها نه در پشت در های بسته بلکه فاش و در مقابل افکار عمومی دنیا چنین بحث کرد که مواجهه هر دو دولت با آمریکا که بیشتر ار ایران خود چین را هدف قرار داده باندازه کافی تضمین کتتد راهبردی عمل به همه موادی که بصورت عادلانه و ( غیر استعماری) میتواند در هر نوع توافق بلند مدت بگنجد می باشد و نیازی به اعمال فشار ( که حتما از سوی چین اعمال می شود و متاسفانه وزارت خارجه خود را در مقابل آن دست بسته "وانمود" می کند) به ایران نمی باشد و خود به خود حاصل می شود.
قرار داده هایی نظیر حل مسيئله مرز دریایی با عمان و این مورد که اتفاقا تحت وزارت آقای ظریف دنبال شده و می شوند. همانطور که توافق نامه های مربوط به تقسیم دریای خزر در دولت های پیش از احمدی نژاد رقم خوردند و توافق نامه های بسیار ناشیانه ای از ایند دست با ترکیه در دوره احمدی نژاد کلید زده شد. تمام این موارد هزینه هایی است که به اعتبار مقابله با امپریالیسم آمریکا به ایرات تحمیل شده است که نمی تواند توجیحی در افتادن در چاله هایی باشد که مردم ایران برای دوری از نمونه تحمیل شده همان چاله ها از سوی آمریکا محسوب شوند.
از ترس مرگ که نباید خودکشی کرد!
هر بار این مطلب رو می نویسم منتشر نمی کنید. لطفا گزارش از عملکرد چینی ها در میدان نفتی آزادگان تهیه کنید. ببینید چه بلایی سر پروژه آوردن بعد بهاشون قرارداد امضا کنید.
این توافق دقیقا منو یاد فیلم جومونگ میندازه .
اونجاش که تسو میخواست با هانگ معامله کنه که اهنگرا رو بفرساه بویو بهشون ساخت شمشیر فولادی و یاد بده اونام اهنگراشونو فرستادن بویو تا واسشون جنس بونجول بسازن!!!!! اخرشم تسو سرش کلاه رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
خوبه ما اینقدر تاریخ میخونیم و سریال تماشا میکنیم و درس نمیگیریم.
قطعا همونجوری مثل فیلم جومونگ میشه. هیچ چیز به دست نمیاریم
کاش با تمام دنیا تعامل میکردیم
سلام. چرا هیچ نظر خواهی از مردم نمیشه.مردم بر اساس تاریخ میدونن که چینی ها قابل اعتماد نیستن. تو دنیا یکی از کشورهایی که با چین پیوند خورده کره شمالی هستش که خوب اوضاعش از همه کشورها بدتره. چه فایده ای داره ما به خاطر حفظ موشک و انرژی اتمی استقلالمون از بین بره. به فرض اینکه نظر مردم غلط هم باشه باید نظر مردم هم گرفته بشه چون قرارداد کوتاه مدت نیست.
اتفاقا نکته خیلی منفی این قرارداد تفاوت شدید فرهنگ، جمعیت و جغرافیای ایران و چینه. چین یک کشوری با دو میلیارد جمعیت اگه پاش به ایران باز بشه آیا هیچ چیز از ایران باقی میمونه. این قراداد باید کوتاه مدت باشه و برای آموزش نیرها باید ایرانی ها برن چین. ضمنا این قرارداد چرا بحث نظامی و منابع طبیعی توش باشه. این قراداد باید ارتقا ایران برای تکنولوژی مثلا خودرو باشه که هیچ چیزی تو رسانه ها ازش شنیده نشد.
نکته آخر اینکه فلسطین یک روزه فلسطین اشغالی نشد. خدای نکرده اتفاقی نیفته که مردم مجبور شن با سزبازها و مردم چین تو ایران بجنگن.
یکی یکی از شعارهامون فاصله گرفتیم، نه غربی ، ن شرقی....
از این به بعد باید بگم، نه غربی. به (بهتر) شرقی
فرقش یه نقطه است دیگه چیزی نشده که!!! اولشم نقطه پایین بود کسی دقت نمیکرد نمی دونم چرا فکر میکردید نقطه بالاست!!!
مهمترین سوال اینه که چرا در مورد این قرارداد شفاف سازی نمیشه ؟ چرا مسئولین به ابهامات فراوان این قرارداد پاسخی نمی دن؟ چرا اذهان عمومی رو روشن نمی کنن؟
به نظر من هم چینی ها سرمون کلاه خواهند گذاشت...غربی ها هم همینطور...اصلا همه دنیا کلاه بردار هستند...بهتره ما یه دیوار خودمون بکشیم...خودمون به خودمون صادرات کنیم و از خودمون تو خودمون واردات...نفت و گاز رو هم بذاریم تو بورس...هی بخریم و هی به همدیگه بفروشیم...طرح خوبیه نه؟؟؟؟
پاسخ ها
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
مغلطه نكن ايمان خان . صحبت منافع ملي در ميان هست
متن خبر به گونه ای بیان شده که خیلی محترمانه عمق بدبختی و فلاکت ما رو گوش زد میکنه و یادآور میشه که ما راهی جز چین نداریم، ضمنا ما رو متوجه تحریمهای جدید هم میکنه که خلاصه نیاز به حمایت چین داریم، ضمنا یادمون باشه کس دیگه ای هم نیست!!
توسعه میدان نفتی یادآوران ، آزادگان، فاز 11 پارس جنوبی ، آزادراه تهران شمال و .... نمونه ای از عملکرد چینی ها در شرایط تحریم هستند. سالها بازی میدن و هی امتیاز جدید میخوان. قاطعانه به عنوان یک ایرانی عرض می کنم بدون رفع تحریمها اینگونه قراردادها یا تفاهم نامه ها که 80 میلیون ایرانی رو بدهکار میکنه راه به جایی نمیبرند، از فردای قراداد بازی شروع میشه!!
پاسخ ها
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
در پاراگراف يكي به آخر واضح گفته شده قرار داد از روي اجبار هست
آنان که هم در چین و هم در ایران برایشان ذره ای خاک ارزش نداره، .... بله به این قرار داد افتخار می کنند
این قرارداد خیانت به کشور و نقض مرزهای ایران و نقض آزادی و استقلال سیاسی و اقتصادی کشور است کسانی که مدافع این قرارداد هستند مجرم اند
بهتر نیست مسولین ما یه بررسی از اتفاقاتی که سر بنادر سایر کشورها در بستن قراداد با چین افتاد داشته باشن. بنادر این کشورها که دست چین افتاد نابود شدن.
تو مردم عادی و تحصیلکرده کمتر کسی موافق این قراداد هستش. فقط آقازاده ها موافقن.
نویسنده گرامی کمی در رابطه با قراردادهای این چنینی چین با کشورهای آفریقایی یا سریلانکا مراجعه نمایید تا خرف مخالفان را بفهمید
هروقت این جناب ظریف تشریف ببرن یه قرارداد ببندن بدونید که اخرش هیچی واسه این مملکت نخواهد داشت نور به قبر دکتر مصدق بباره
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
ظریف الدوله است دیگر !!!
با عرض سلام و ادب.چینیها در طی توافقات مختلف در ایران در پروژه های مختلف از جمله ازاد راه شمال و فازهای مختلف پارس جنوبی و قرار داد صید ماهی در جنوب قدرت عملکرد بسیار ضعیف و خارج از چهارچوب توافق داشتن و به جای جذب نیروی کار بومی از افراد چینی برای کارهای خودشون استفاده کردن و در صورت تصویب این طرح ۲۵ ساله معلوم نیست چندین هزار چینی به ایرتن خواهند اومد و جای کارگر نیازمند هموطن مارو میگیرن و خدا میدونه چه بلایی سر منابع انسانی و طبیعی ما میارن .ایران اب و خاکش امانتی هست که برای اون خونها ریخته شده چه بسا جاهایی در ایران کشور عزیزمون وجب به وجبش خون بهترین عزیزان ما فدا شده که حفظ بشه .اگه به نیروی کار جوان کشور اعتماد بشه خیلی از مشکلات حل میشه و به جای اتکا به کشوری مثل چین که از نظر تکنولوژی خیلی از کشورها پایینتر هست باید به اراده ملی توجه بشی تا در دراز مدت از نظر مسایل مختلف دچار شکاف امنیت اقتصادی و اجتماعی و سیاسی نشیم.
سپاسگزارم
سلام ما که ۶ ساله ۴۰۰ هزار دلار دادیم دستگاه بخریم ازشون ارز رفت بالا نشد بقیشو بدیم الان نه ۴۰۰ تا رو میدم نه اندازش دستگاه دیگه میدن اصلا انگار نه انگار
ابتکار یک کمربند و یک جاده زمانی واقعا تحقق کامل می یابد که «ایرانرود» کانال کشتی رانی خزر به خلیج فارس کشیده شود علاوه بر این این پروژه راهبردی و ژءواستراتژیک راهگشای بسیاری از چالش های تاریخی ایران زمین از جمله خشکسالی، کمبود اب و کویری بودن دو سوم این سرزمین است که هیچ استفاده بهینه ای از این سرمایه با ارزش جغرافیایی نمی شود.
همیشه بدترین توافق برای یک طرف زمانی هست که در موضع ضعف هست، فقط یکم فکر کنید، تحریم های سنگین، بی ارزش شدن پول ملی، تورم بالا، از هر جهت فشار، حالا تو این وضعیت و در شرایط قدرت چین، و از طرف دیگر ضعف ایران قرارداد ببندی به مدت یک چهارم قرن، یعنی برای نسل آینده هم تعیین تکلیف کنی× افسوس.
فراتر از این، آنها این توافق نامه را تزریق سرمایه لازم می دانند که می تواند به پر کردن شکاف توسعه تکنولوژیکی ایران و همچنین فراهم کردن مسیر جدید رشد برای سیستم حمل و نقل، بخش های نفتی، گاز و پتروشیمی و بنادر و مناطق صنعتی در امتداد خلیج فارس و دریای خزر کمک کند
خوبه شعار 40 ساله انقلاب این بوده که رو پای خودمون باستیم!! اگر قرار بود تکنولوژی از خارج وارد کنیم و پسرفتمونو جبران کنیم چرا از آمریکا وارد نکنیم؟؟ چرا تکنولوژی کپی کاری شده چینی؟؟؟
و...
از چین و روس چراغی برای ملت ایران روشن نخواهد شد.
ای کاش بجای خزیدن در دام چین و روسیه با آغوش باز به استقبال تجارت آزاد با دیگر ملل جهان می رفتید.
بعد از 25 سال فرزندانمان خواهند دید که نه تنها نفت و گاز و ماهیان خلیج فارس ، بلکه خود خلیج فارس نیز نابود خواهد شد.
با آمریکا کنار بیایم بهتره که با چین و روسیه دوستی اجباری داشته باشیم.
اگر منفعتی در این قرارداد باشه مال عامه مردم نخواهد بود
چی شد چی شد؟ تحریم ها که کاغذ پاره بود و هیچ اثری قرار بود نداشته باشه!
پس چی شد از حول تحریم پریدیم تو بغل چینی های بنجول فروش؟؟؟
ایران می گه من با آمریکا صحبت نمی کنم چون در وضعیت ضعیف تر هستم!! خوب همین وضعیت هم با چین مصداق داره. اصل، مخالفت با هیچ کشور خارجی نیست. خلاصه دو طرف تعهداتی به هم می دهند و معاملاتی با هم می کنند و چیزی رد و بدل می کنند. مسئله اینه که اگر شما در صحنه بین الملل به اندازه کافی آلترناتیو نداشته باشید، امضای چنین قراردادی، کشور رو در معرض بردگی یک کشور دیگر و احتمال این که طرف پشت شما را خالی کنه هست. ای شماها که یک کشور ثروتمند رو به این روز نشاندید، در سال یک میلیون بار می گید که می خواهید اسرائیل رو نابود کنید و بین بیست و شش کشور عربی فقط با یک گروه کوچک فاسطینی که حتی در سرزمین خودش هم در اکثریت نیست، رابطه برقرار می کنید، یعنی اعلان جنگ به آمریکا و نادیده گرفتن آرای بیست و شش کشور عربی تثبیت شده....
مدیرانمان چینی میشود خدا کنه دینمان چینی نشود .!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
مگه دینی هم باقی مانده؟!!!!
به دو دليل اساسي نبايستي با چين ارتباط نزديك و اقتصادي داشته باشيم:
اول اينكه ماهيت حكومت چين كمونيستي از نوع ضد دين مي باشد كه به ارزشهاي شخصي انساني هيچ توجهي ندارد حتي در دورهاي مختلف زماني مردم خودش را نيز با بدترين روشها سركوب كرده است.
دوم اينكه اينكه اين بار ايران و چين خودشان را براي يك رابطه و قرداد... آماده مي كنند كه عملا براي مردم آشكار كنند- اين بخشي از توافق قبلي مي باشد كه خيلي وقته دارند اجرا مي كنند اين توافق اصولا از توافق قدرتهاي بزرگ ناشي مي شود كه ايران را بسوي چين سوق داده اند (يعني با اعمال تحريم ها و فشار ها بر ايران در جهت نزديك كردند وابسته كردن هر چه بيشتر ايران به چين و دورنمودن از جامعه جهاني و تضعيف ايران مي باشد ...كه با هماهنگي و توافق قدرتهاي بزرگ و درتله افتادن ايران در حال اتفاق افتادن مي باشد) چنانچه ايران داوطلبانه و مشتاقانه اين قرداد را قبول كند يعني لبيك گفتن به توافقات قدرتهاي بزرگ مي باشد.
این چه قراردادی است ملت ایران حق ندارند از جزئیات آن با خبر شوند
اگر قرار است چین منافعی به ایران داشته باشد و افشای مفاد آن خللی ایجاد شود و چین قادر به ادامه همکاری نباشد و از چنان قدرتی برخوردار نیست به قرارداد دو طرفه عمل نماید در صورت امضا قرارداد چه ضمانتی است
حجم نهایی قرار داد چه میزان است که چین از میلیاردها دلار مبادله با غرب و آمریکا در برابر این قرار داد در کنار ایران بایستد
چه تفاوتی به شرق و غرب وجود دارد که غرب را تبدیل به شیطان و کشور کمونیستی چین را به یک شریک راهبردی تبدیل کند
چرا کشور را باید محدود کنید
کاش اون زمانی که دولت داشت قرارداد برجام را امضا می کرد هم اینقدر مردم گلوپاره می کردن و اعتراض می کردن ، الان همه شدن کارشناس امور بین الملل.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
شما آن موقع برای جلوگیری از "نفوذ" گلو پاره کردی کافی است. حالا نوبت ملت ایران است که برای جلوگیری از مستعمره شدن کشور گلو پاره کند
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
دولت اا
ناشناس
| France |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
برجام بد نبود ۱۵۰ میلیارد دلار پول نصیب کشور کرد که یک دلارش خرج مردم ایران نشد برجام اگر بد بود چرا با خروج آمریکا از برجام ارزش ریال جمهوری اسلامی در برابر دلار ۸ برابر کم شد؟ برجام را با موشک پرانی به بن بست رساندید
نقض آشکار اصل 153 قانون اساسي ایران
به این دولت اعتماد نیست
همانطور که در برجام عمل کردند و هسته ای را به فنا دادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
دولت؟
چین برای متصل شدن به اروپا نیازی به شما ندارد. مرگ بر چین کمونیست
روایت شبکه تلویزیون چین کم بود فقط
اگر جنس بنجل چینی میاد ایران مقصر چینی ها نیستند مقصر بازرگانان طماع و حریص ما هستند که به خاطر سود بیشتر جنس اشغال میارن. تمام اجناس چینی چندین رقم هست که اروپایی دلشون برای مردم جنس با کیفیت میخره ولی تممیخرهاجر ایرانی نه. کارگر ایرانی اما و اگر زیاد داره ولی کارگر های افغانی با هر شرایطی کار میکنند. مقصر خودمون هستیم چون درس خوندیم باید بشینیم پشت میز،قبول داریم تحصیلکرده های ما کار ندارن از بی کفایتی دولتهای ما بوده و ریاست موروثی که داشتند. چین اختلاسگرش را گردن میزنه ولی ما اسمشون را برای احترام به مثلا حقوق متهم از الف ح و ج ب استفاده میکنیم.چین رویای احیای جاده ابریشم داره و تمام کشورهای اروپایی و روسیه ازش حمایت کردن و ایران بهترین موقعیت جغرافیایی را داره. اگر رهبر عزیزمون ا از این طرح حمایت کنه ما هم حمایت میکنیم اصلاح طلبهای همیشه کشور را به فنا داده اند از خزر گرفته تا خلیج فارس و حتی با تحمیل برجام
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
توجیه نکن وقتی چیزی نمی دونی اگر با چینی ها کار کنی می فهمی که این حرفت چرت محضه
ناشناس
| France |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
تو برو به بنز بگو یک بنز آشغال ارزان قیمت برات تولید کنه ببین تولید می کنه؟ تقلب در ذات نظام کمونیستی است الکی گردن بازرگان ایرانی نندازش
یک روز را در تقویم..... مرگ بر چین
تبليغ سريال آقازاده در اين صفحه حاوي عكس خانم بازيگر مشهور ايراني است كه بخش قابل ملاحظه اي از مو و گردن او پيداست و حدود شرع را رعايت نكرده است. از سايت تابناك كه حدود شرعي را رعايت مي كند ، انتظار تبليغ با اين وضعيت نمي رود. با تشكر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
شما تحریک می شی خیلی دقت نکن
اختیار چشم های خودتو که داری؟؟
انتظار نداشته باش دیگران مراعات کنن که حال شما خوب باشه ؟؟
ولی یه جوری حرف می زنی که اختیار مردم دست شماست !
ناشناس
| Germany |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
خیلی پرتی عمو
مجيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
بخواب .....صبح خواب نموني
همینکه قرارداد 25 ساله است نشان میده که عمق فاجعه تا چه حدیه، اصلا بقیه شرایط لازم به توضیح نیست،
25 سال؟ عمر چینی ها هم کفاف نمیده چه برسه به ما با این میانگین پایین
با عرض سلام .... تمامی بدبختی ایران در این چهل سال محاصره از سوی غرب

بود باز بعضی بفکر غرب هستند . این جای تاسف است .


8 سال دفاع مقدس . اگر غرب نبود صدام جرات جنک نداشت .

مردم انکلیس می گویند قدرت چین از امریکا بیشتر است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
عزیزم نظرت درباره غرب درسته
شما چون تجربه سلطه شرق رو نداری میخوای اونم تجربه کنی تا نسل بعدت همین جمله رو درباره شرق بگه
عاقل نیاز به تجربه کردن همه حالتها نداره
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
همه این چرت و پرت هایی که بافتی توجیه اینکه کشور مستعمره چین شود نیست
هیچ وقت یک کشور نمیاد بهت راز موفقیت وساخت چیزی جز ابزار بی مصرفش بگه هیچ جای دنیا نداریم چین دار نیروی کار برای هم وطناش درست میکنه وازهمه مهمتر بازار فروش خاورمیانه ایران دقیقا همین جاست قلب منتطقه که چین میتونه محصولاتش به سوریه لبنان بحرین قطر عراق والا اخر ازطریق ایران معرفی وبفروشه ازاینها گذشته مطمعنن چین ذخایرنفتی ایران درسال دوبرابر استخارج استاندارد بالا خواهد کشید
تابناك جان يه رونوشت از اين كامنت ها بفرست براي قوه قضاييه و مجلس و آقايون كه ميگن اين قرار داد خوبيه و به نفع ملت هست
با عرض سلام .. بنظرم این قرارداد با چین غربیها را مجبور می کند که با ایران

همکاری کنند . این یک برگ فشاراست علیه غربیها که چین وروسیه را به منطقه

افتابی وهوای گرم وسواحل استراتیژیکی خلیج همیشه فارس نزدیک شدند .

واین یک زنگ خطر برای غربیها است . چونکه اینها می دانند که این منطقه

حیات خلوت برای خود می دانند . لذا به هر نحوی شده است حتی از طریق

ستون پنجم خود در منطقه می خواهند این هدف را سرنگون کنند .
نه اروپاییا قابل اعتمادن نه امریکاییا این وسط فقط ملت ایران هستن که توی فشار اقتصادی هستن خب یکبار برا همیشه دور کشورهای غربی رو خط بکشن برن سراغ چین که با وجود کورونا همین امسال اقتصاد اول دنیا شد
اینده مال چین و هند و...
چیه همه مخالفین؟ هرکی مخالفه جم کنه بره
. همون بهتر کشور رو بدن به یه کشور خارجی صنعتی. اونوقت کشور پیشرفته میشه و وضع اقتصاد و مردم هم درست میشه. اینجوری، حداقل مردم از فقر و فلاکت در میان. مثل ورزشکارانی که تابعیت کشورهای دیگه رو انتخاب میکنن، یه دفعه کل مردم ایران دسته جمعی تابعیت یه کشور قوی و صنعتی رو انتخاب کنن. ایرانم بشه ایالت خودمختار اون کشور.
مردم رو به بدبینی و دروغ متهم نکنید!
تایوان قوانین بسیار سختی برای بیزینس های چین قرار داده(تاسیس شرکت فقط با مدیریت یک تایوانی مجازه)
هنک کنگ هنوز سر استقلال با پکن درگیره؛
چینی ها برای رفتن به این دو کشور تابعه باید ویزا بگیرن!!!!
یعینی شما فکر می کنین خیلی بیشتر از تایوان و هنگ کنگ، چین رو میشناسید؟!
اره به همین خیال باشین که این توافق اجرایی بشه. کار به کجا کشیده شده که چین برای ما حکم قایق نجات پیدا کرده. برادر این قایق سوراخه سوارش نشو.
مردم فلسطین روز استقلال اسرائیل رو به نام یوم النکبه ( روز نکبت)نامگذاری کردند.

به نظر شما روز انقعاد این قرارداد بین ایران و چین را چه بنامیم؟
کامنتها را که دیدم . فقط یک عده ادم غرغرو. مردمی که کار نمیکنند. فکری هم از خودشون ندارند ولی فقط غر میزنند.هر کار دیگری هم بخواهد این دولت بکند همین وضع هست.
میشیم ایالت بیست و سوم چین
با نام: یی لانگ ( ایران
اینم نوشته چینی اش
伊朗
شما اگه بعد از برجام یکدهم این امتیازات را به آمریکا می دادید الان به این شرایط نمی رسیدیم!
تا حالا کدوم قرارداد به نفع مملکت بوده بگید ما هم بدونیم عاقبت برجام چی شد جناب روحانی؟ مملکت مالتون نیس که اینجوری چوب حراج زدید بهش، این چین همون چینیه که تو قرارداد ماهی گیری خلیج فارسش خطر انقراض گونه هارو به ارمغان آورد اونوقت همچین کشوری بیاد به منابع ما رحم کنه ، چرا به شعور ملت توهین می کنید
قرارداد ۲۵ساله فروش ایران رو که بسته شده انشاءالله غرب اون به ترکیه جنوب غربی به کویت هم فروخته خواهدشد.یعنی همکاری خخخخخ بخدا خیلی خندیدم.
همین برجام کافیه که به سرانجام رسوندی مگه اولش نمی‌گفتند که خوبه توناز نعمت خواهی بود (بیام با آب صابون بشویمتان) کی هست که وقتی قرارداد بسته میشه به صورت حقیقی ضمانت کنه واگه به سرانجام نرسید پاسخگو باشه وبپذیره تبعات آن را وقتی نتونستند پیش ببرند می خوان رهاش کنند وخودش نو از زیرش بکشن کنار بجای پاسخ گویی (مثلا استیفا)
مرگ بر چین و روسیه
چرا لج می کنید، چین به کدامین کشور ،نام و نان داده ، ما دومی باشیم ،،کشورهای غربی شریف دارند به این کمونیست ها ..
درود به هموطنهای عزیزم
فقط فقط بیداری ایرانی
با درود خدمت همه هموطنان و ایران دوستان
اقا من موندم مگه امریکا مارو تحریم نکرده اولآ چطور چین میتونه با ما تجارت کنه و تحریم نشه دوما چرا باید با چین کارکرد اخه تولید کننده علم در دنیا و تکنولوژی اروپا و امریکاست چراباید تکنولوژی قدیمی چین داخل مملکت بیاد. سوما کرسنت
سلام.متاسفانه چین هم به ایران چیزی نمیده.مثل دروغی که گفتن کشتی های چینی در جنوب ماهی صید میکننددرحالی که کشتی های چینی کف خلیج دنبال مواد معدنی کم یاب از جمله طلا ونیکل که توسط آب در سالیان متوالی جمع شده بود وآماده استخراج بود ویا در موردتونل بهشت آباد وقتی مجبور به خروج از ایران شدند وبه صرف نبود دستگاههای کندن تونل را با خود ببرند آنها رو کاملا نابود کردن که ایرانیهای از اون استفاده نکنند ویا در موردجاده شمال و شرکتهای ماشین سازی وهزاران طر وبرنامه دیگه که در ایران رها کردن ورفتن.احتمال زیاد بعد از قرارداد نه در عرض ۲۵ سال بلکه کمتر تمام منابع ایران رو غارت بکنند وبروند
اقتصادچین را آمریکا ساخته آمریکا هزار مرتبه بهتر از چینیهای کثیف
از چینی پستر دردنیا وجودنداره بخاطر یک یوان ادم میخوره ادمای کثیف که هرچه گیرشون بیاد میخوره بازم اینقدربامسلمانان بعده چون کامونسته امریکای که خدارامیشناسه اماچنینها خداراقبول نداره
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی