بازدید 13273

آبرسانی سیار در چهارمحال و بختیاری به پایان رسید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری گفت: در دولت تدبیر و امید ، آبرسانی سیار به تعدادی از شهرهای استان متوقف شد و تمامی شهرها از آب لوله‌کشی سالم بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۹۸۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 10 July 2020

به گزارش «تابناک»، قدرت‌الله بیگلری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سالهای گذشته پس از آنکه ۱۳ روستای استان از روستا به شهر تبدیل شدند با چالش جدی تامین آب این شهرهای جدید مواجه بودیم که این موضوع با تلاش بسیار برطرف شد.

وی ادامه داد: شهرهایی نظیر سرخون، سردشت، کاج و منج در سال‌های گذشته با تانکر آبرسانی سیار می‌شدند اما در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان به آب لوله‌کشی سالم و بهداشتی دسترسی دارد.

بیگلری با بیان اینکه ۷۵ درصد آب شرب شهرهای استان از چاه‌ها تامین می‌شود، تصریح کرد: ۲۵ درصد دیگر نیز از چشمه‌ها تامین می‌شود و سهم استان از منابع آب سطحی بسیار ناچیز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری، تعداد حلقه‌ چاه‌های تامین کننده آب مناطق شهری استان را ۱۵۰ حلقه اعلام کرد و افزود: افت منابع آب زیرزمینی در سالهای اخیر که به دنبال وقوع یک دهه خشکسالی در استان شکل گرفته، چالش جدی فراروی تامین آب مناطق شهری استان ایجاد کرده است.

بیگلری خاطر نشان کرد: مصارف در فصل تابستان بین ۱۵ تا ۲۰ درصد بیشتر سایر فصل‌های سال است از همین رو از مردم استان تقاضا می‌شود تا با مدیریت صحیح مصرف خود مسئولان را در تامین آب یاری دهند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون در حدود ۲۱۷ هزار مشترک با جمعیتی افزون بر ۵۳۰ هزار نفر در ۴۲ شهر چهارمحال و بختیاری از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهر با جمعیتی افزون بر ۹۷۹هزار نفر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل