بازدید 8794

پلیس کرونا در میاندوآب تشکیل شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: فوریت‌های سلامت محیط و کار در قالب پلیس کرونا برای مقابله با کرونا در شهرستان میاندوآب تشکیل شد.
کد خبر: ۹۸۸۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ 07 July 2020

به گزارش تابناک، سهراب حیدری در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت: نظارت بر اجرای درست دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با بیماری کرونای کشور، استان و شهرستان و همچنین جلوگیری و برخورد با هرگونه تجمع و برگزاری مراسم‌ جشن یا ترحیم از جمله اهداف تشکیل پلیس کرونا است.

وی افزود: همچنین به منظور برخورد با آن دسته از بیماران مبتلا به کرونا که قرنطینه خانگی را رعایت نمی‌کنند، ‌پلیس سلامت با هماهنگی دستگاه قضایی و نهادهای مرتبط شهرستان تشکیل و راه‌اندازی شده ‌است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب ادامه داد: طبق دستورالعمل مربوط به کمیته پلیس کرونا، مسوولان بهداشتی به عنوان ضابط قضایی در صورت مشاهده تخلف در صنوف مختلف و برپایی هرگونه اجتماع از قبیل مراسم جشن، ترحیم و یا گردهمایی‌هایی که فاصله اجتماعی در آنها رعایت نشود، برخورد می‌کند.

وی گفت: همچنین افراد مبتلا که دستورالعمل‌های قرنطینه را رعایت نکنند، برای این موارد شکوائیه تنظیم و به دادستانی ارسال می‌شود تا با موارد فوق برخورد قضایی انجام گیرد که این برخورد می‌تواند جریمه نقدی و پلمب محل فعالیت است.

حیدری با تاکید بر اینکه بدون همکاری مردم کرونا در شهرستان ریشه‌کن نشده و یا سیر نزولی نمی‌یابد، افزود: فقط ۱۰ درصد اقدامات پیشگیرانه با دخالت دستگاه‌های دولتی قابل اجرا است و مابقی به نوع رفتار مردم و اجرای شیوه نامه های بهداشتی بر می گردد.

وی با بیان اینکه پلیس کرونا فعالیت خود را با ۲ دستگاه خودرو آرم‌دار توسط واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان میاندوآب و واحد بیماری‌ها شروع کرده، اظهار داشت: در ماموریت‌های پلیس کرونا، نماینده فرمانداری، فرماندهی انتظامی و اتاق اصناف دخیل هستند که ارزیابی عملکرد اداره‌ها و سازمان‌ها در خصوص اجرای پروتکل‌های بهداشتی و پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا و راستی‌آزمایی کارکنان اداره‌ها و همچنین مراجعان به این مکان‌ها در راستای کنترل بیماری کرونا، نظارت بر فاصله‌گذاری اجتماعی و جلوگیری از تجمع در اداره‌ها از، جمله اهداف تشکیل پلیس کرونا است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر