بازدید 20102

واردات تلفن همراه بالای ۳۰۰ یورو ممنوع شد

سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل گفت: واردات گوشی با ارزش بالای ٣٠٠ یورو ممنوع شده که این نوع کالا تنها ۱۰ تا ١٥ درصد نیاز کشور را شامل می‌شود.
کد خبر: ۹۸۸۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۶ 06 July 2020
به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ، رضا عالیان سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تلفن همراه و لوازم جانبی با اشاره به ممنوعیت واردات موبایل با قیمت بیشتر از ٣٠٠ یورو، گفت: مصوبه‌ای را کمیته ارزیابی تخصیص ارز که متشکل از اعضای بانک مرکزی است، اعلام کرده که به موبایل با نرخ بالای ٣٠٠ یورو ارز اختصاص نمی‌یابد.

او بیان کرد: این عدم تخصیص هم شامل واردات مسافری هم واردات تجاری می‌شود. دلیل این کار این است که به واردات موبایل ٢ میلیارد و ٤٠٠ میلیون یورو ارز تخصیص داده شده، اما امسال به دلیل شرایط ارزی کشور، کمبود ارز و برنگشتن ارز حاصل از صادرات با مشکل مواجه هستیم.

عالیان افزود: این مبلغ ٤٠ درصد کاهش پیدا کرد و به یک و نیم میلیارد یورو در سال رسیده است. در این شرایط بررسی و مشخص شد که کالایی که قیمت آن کمتر از ٣٠٠ یورو است، ٨٥ تا ٩٠ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند.

مدیر روابط عمومی انجمن واردکنندگان موبایل، تلفن همراه و لوازم جانبی تشریح کرد: گوشی تلفن همراه با ارزش بالای ٣٠٠ یورو تنها ١٠ تا ١٥ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند، اگر بخواهیم این یک و نیم میلیارد یورو را به کالای بالای ٣٠٠ یورو تخصیص دهیم منطقی نیست و به همین دلیل ارز را به کالای کمتر از ٣٠٠ یورو اختصاص دادند.

عالیان تصریح کرد: بنابراین تخصیص ارز به ٨٥ درصد نیاز بازار اختصاص یافته است و در حال حاضر تصمیم گرفته شده تا زمانی که شرایط ارزی کشور مناسب شود بر اساس این مصوبه عمل کنند و جلوی واردات موبایل بالای ٣٠٠ یورو گرفته شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۴
چكار به گوشى مسافر داره؟ ما كه ارز نميگيريم از دولت!يك گوشي مياريم،ميفروشيم،همونجا خرج ميكنيم. همينه كه خود تحريمي از تحريم بدتره
دمتون‌گرم
ماشین اشغال چینی
گوشی اشغال چینی
مگر جهت موبایل همراه مسافر ارزی داده می‌شود ؟ که آمار تخصیص ارز را بهانه ای برای ممنوعیت آوردن آن توسط مسافر شده ! به نظر می‌رسد شبکه بهره مندان از رانت‌های مملکت به قصد وارد کردن گوشی های بی دوام چینی اعمال نفوذ قاطعی در این جریان دارند .
مبارکه. دیگه وقتش هست که تولید فناوری گوشی بومی سازی شود.
کفگیر ته دیگه!
آقایون گوشی بالای 300یورو اوردن میخوان چند برابر بفروشن...دزدی در ملا عام دیگه حیا و خجالتی تو زدن جیب مردم ندارن
یعنی ریجستری نمی شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دلار و یورو نیست که گوشی وارد کنیممممممممم!
راه حل مسئولان ایران برای حل مساله = پاک کردن صورت مساله
اینکه نشد مملکت داری!!
اومدیمو ترامپ 4 سال دیگه هم رای آورد...تکلیف چیه؟ امروز موبایل خوب تخصیص ارز نمیشه فردا میگن لبتاپ خوب هم 85 درصد مردم نیاز ندارن! ماشین هم همینطور! لوازم خانگی و تلویزیون درجه 2 3 هم کار مردم رو راه میندازه! پس وارد کردنش ممنوع!!!
قراره کره شمالی دوم بشیم یا مستعمره چین؟؟؟ یعنی تمام اقتصاد مملکتمون بسته به اسم رییس جمهور آمریکا داره؟؟؟ از خودمون هیچ تدبیری نداریم؟؟؟
خخخخ مملکت رو نگاه !
پس 5G برای چی دارید راه می ندازید. گوش فایو جی زیر 300 یورو نداریم که
مسافر برا خودش تلفن خریده اورده به شما چه ربطی داره چند خریده که ممنوع میکنین اصلا چه تلفنی زیر ۳۰۰ یورو هست که ارزش خرید داشته باشه
اولین باج ایران به چین فقط گوشی چینی میشه خرید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل