بازدید 14530
۵

افزایش ۱۳۰ درصدی قیمت برنج خارجی

دبیرکل اتحادیه بنکداران موادغذایی از افزایش حدود ۱۳۰ درصدی قیمت برنج خارجی در بازار خبر داد و گفت: هر کیلوگرم برنج خارجی از ۷۲۰۰ تومان به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.
کد خبر: ۹۸۷۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ 02 July 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، قاسمعلی حسنی درباره وضعیت بازار موادغذایی اظهار کرد: بازار پس از افزایش قیمت‌های افسارگسیخته‌ای که پس از عید آغاز شد در اوایل ماه مبارک رمضان در برخی اقلام شاهد افزایش ۲۰ درصدی قیمت‌ها بودیم.

دبیرکل اتحادیه بنکداران موادغذایی افزود: قیمت برنج خارجی به شکل عجیبی افزایش یافته و از کیلویی ۷۲۰۰ تومان به ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان رسید حدود ۱۳۰ درصد داشته است.

وی همچنین از گرانفروشی شکر خبر داد و گفت: قیمت شکر از سوی دولت ۶ هزار و ۳۰۰ تومان تعیین شده، اما به صورت عمده با قیمت ۷ هزار و ۵۰۰ تومان در حال عرضه است و در هر کیلوگرم شکر ۱۲۰۰ تومان گرانفروشی صورت می‌گیرد.

حسنی بیان کرد: عرضه به اندازه کافی وجود ندارد به همین دلیل صنایع غذایی ناچار هستند با قیمت بالاتر آن را تهیه کنند.

دبیرکل اتحادیه بنکداران موادغذایی تاکید کرد: کمبودی در بازار وجود ندارد مشکلی که با آن مواجه هستیم گرانفروشی است که برخی در حال سوءاستفاده هستند.

وی با بیان اینکه در برخی از اقلام نیز با افزایش قیمت ۱۰ تا ۲۰ درصد مواجه بودیم، تصریح کرد: البته در برنج با گرانفروشی مواجه نیستیم بلکه افزایش قیمت به دلیل تغییر نرخ ارز اختصاصی به آن است که موجب افزایش قیمت شده است.

دبیرکل اتحادیه بنکداران موادغذایی درباره قیمت روغن نیز گفت: در روغن مایع با مخالفت سازمان حمایت افزایش قیمتی صورت نگرفت، اما شرکت ها تخفیف‌هایی که ارائه می‌کردند را حذف کردند.

حسنی با بیان اینکه در روغن حلبی ۱۶ کیلوگرمی که بیشتر صنایع از آن استفاده می‌کنند گرانفروشی زیادی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: قیمت این روغن‌ها ۱۱۲ هزار تومان درج شده، اما بسته به برند آن با قیمت‌های ۱۴۲ هزار تومان تا ۱۷۲ هزار تومان به صورت عمده در حال عرضه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
دلار 4200 ان حذف کردن
خوب این را هم به کارت یارانه بگیران واریز کنید
خدا رو شکر دیگه مردم سر شدن...
ان شاله تا اخر سال برنج کیلیویی 100 هزار تومن میخریم
آشکار شدن حاکمیت شعار
رو تون سفید !!
فعلا مردم حواسشون به قاضی منصوری و دادگاه های نمایشی دولت هم تا میتونه همه چی رو گرون میکنه و با شایعات کرونا کسی جرات بیرون امدن نداره پس می تازه و همه چی ده برابر شده
تابناک تو هم استاد سانسور
حداقل نظر من نمایش داده شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان