بازدید 21724
۵

هشدار چین درباره پیامد‌های قطعنامه شورای حکام

نمایندگی چین در سازمان‌های بین‌المللی در وین نسبت به پیامد‌های قابل توجه تصویب قطعنامه ضدایرانی شورای حکام آژانس بر آینده برجام هشدار داد.
کد خبر: ۹۸۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲ 19 June 2020

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگی دائم چین در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین نسبت به تصویب قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس ابراز تاسف کرد و نسبت به پیامد‌های آن بر آینده برجام هشدار داد.

نمایندگی دائم چین در سازمان‌های بین‌المللی در واکنش به قطعنامه شورای حکام علیه ایران در حساب شخصی خود در توئیتر اعلام کرد: چین با هشدار در خصوص پیامد‌های قابل توجه چنین اقدامی بر چشم انداز برجام، عمیقا نسبت به تصویب قطعنامه امروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ابراز تاسف می‌کند. چین و روسیه مخالف (تصویب) قطعنامه مذکور بودند.

شورای حکام آژانس روز جمعه قطعنامه‌ای را به تصویب رساندند که بر مبنای آن از ایران خواسته می‌شود تا با همکاری کامل با بازرسان آژانس، مانع دسترسی آن‌ها با دو سایت در این کشور نشود.

در متن قطعنامه ارائه شده از سوی تروئیکای اروپایی آمده است: شورای حکام از ایران می‌خواهد به طور کامل با آژانس همکاری کند و به درخواست‌های آژانس از جمله برای دسترسی به مکان‌های مشخص شده از سوی آژانس، بدون تاخیر پاسخ دهد. این اولین قطعنامه ضد ایرانی آژانس انرژی اتمی پس از ۸ سال است.

کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان روز سه‌شنبه بیانیه‌ای با موضوع آنچه «راستی‌آزمایی و نظارت بر ایران در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی» خوانده شده، منتشر کردند. در این بیانیه ادعا شده که فعال کردن سازوکار حل اختلاف برجام (مکانیزم ماشه) از روی حسن نیت صورت گرفته است.

رافائل گروسی، دبیر کل آژانس بین‌المللی اتمی در نشست اخیر شورای حکام طی گزارشی مدعی شد که ایران اجازه دسترسی به دو سایت هسته‌ای خود را به آژانس نمی‌دهد. با این حال اولیانوف پیشتر اعلام کرده بود ایران مانع از دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تاسیسات خود نشده است. بر اساس گزارش آژانس، ایران دسترسی بازرسان را رد نکرده بلکه تاکنون این امکان را مهیا نکرده است. ایران حق آژانس را رد نکرده و آماده مذاکره درباره این موضوع است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵
لعنت بر چین کومونیست که باعث پخش کرونا شد
چین و روسیه هم فیلم بازی میکنن، اگه راست میگن قطعنامه رو وتو میکردن
کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان برنامه ریزی نمایند جهت «راستی‌آزمایی و نظارت) مسئولین انرژی اتمی ما بتوانند برای این امر از سایتهای هسته ای این کشور بازدیر داشته باشند
دیدن اقتصاد ایران بدتر شده گفتن بزار ضربه اخر بزنیم این غربی ها بی شرفت ترین قوم روی زمین هستند
بدین ترتیب پیش‌بینی رهبر انقلاب محقق شد.
همان موقعی که برجام تصویب میشد هم مقام معظم رهبری فرمودند این مذاکرات فایده ای نخواهد داشت ولی به تجربه‌ی ملت ایران افزوده خواهد شد.
ایشان همچنین فرمودند شما ابتدا حد توقف دشمن را مشخص کنید و بعد بروید با آن ها مذاکره کنید دشمن هیچ حد توقفی نمی شناسد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان