بازدید 28735

تاثیر مثبت «دگزا متازون» در درمان کرونا

مدیر تحقیقات بالینی دانشگاه آکسفورد: داروی دگزامتازون در بین تمامی دارو‌هایی که بر روی آن‌ها تحقیق می‌کردیم، سبب هیجان ما شده است و ما نتایج مثبتی گرفته ایم.
کد خبر: ۹۸۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸ 17 June 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان، سرپاتریک والانس مشاور ارشد دولت انگلیس گفت داروی دگزامتازون (Dexamethasone) در درمان کرونا موثر است.

والانس در کنفرانسی خبری همراه بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت: "اولین مطلبی که می‌خواهم بگویم این است که دگزامتازون ارزان، بسیار در دسترس است و نکته جالب در مورد این تحقیق این است که می‌تواند در اینجا و در سرتاسر جهان موثر باشد. این یک تغییر در وضع موجود است. این دارو محدود به فرآیند تولید پیچیده‌ای که متعلق به یک شرکت باشد و آن را در مقیاس اندک تولید کند، نیست. این دارویی است که می‌تواند بلافاصله در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد و این یک مطلب مهم است و سوال شما این بود که آیا ما در اینجا این کار را انجام می‌دهیم؟ مسئول خدمات پزشکی کشور در این رابطه دستورالعملی را صادر خواهد کرد که بر اساس آن این دارو باید برای عمل بالینی مورد استفاده قرار گیرد و مطمئناً سعی می‌کنیم تا حد امکان این دارو در همه جای دنیا در دسترس باشد و این موضوعی هیجان انگیز است. من نمی‌دانم که آیا پیتر مطلبی به این موضوع اضافه می‌کند".

در ادامه پیتر هوربی (Peter Horby)، مدیر تحقیقات بالینی دانشگاه آکسفورد گفت: این دارو در بین تمامی دارو‌هایی که بر روی آن‌ها تحقیق می‌کردیم، سبب هیجان ما شده است. ما نتایج مثبتی گرفته ایم و این نتایج باثبات هستند. ما می‌دانیم که نتیجه بسیار خوب است. این دارو برای مدت ۶۰ سال است که استفاده شده است. این دارو در قفسه‌ها وجود دارد. پزشکان می‌توانند در مدت ۵ دقیقه بر روی قفسه به آن دسترسی داشته باشند. آن‌ها می‌توانند در مدت ۵ دقیقه آن را تجویز کنند. آن‌ها می‌دانند که این دارو چگونه عمل می‌کند و می‌دانند که کمک کننده است. این کار را می‌توانند از همین غروب شروع کنند. این بسیار جالب است.

گفتنی است تحقیقاتی که در دانشگاه آکسفورد انجام شد، نشان داد که یک داروی استروئیدی به نام دگزامتازون باعث کاهش مرگ و میر برای کسانی می‌شود که به علت کرونا در بیمارستان هستند و به اکسیژن یا در بخش آی سی یو (ICU) نیاز دارند.

سازمان جهانی بهداشت: درمان کرونا با دارو‌های استروئیدی «پیشرفتی علمی» است

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، سازمان جهانی بهداشت درمان کووید ۱۹ (ناشی از ویروس کرونا) با استفاده از دارو‌های استروئیدی را «پیشرفتی علمی» عنوان کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار