بازدید 11324
۴

کابینه افغانستان به موضوع مهاجران در ایران پرداخت

کابینه دولت افغانستان نشستی را به منظور بررسی موارد مبتلابه مهاجران افغان در ایران و همچنین نحوه اعزام هیأت دولتی به جمهوری اسلامی ایران برگزار کرد.
کد خبر: ۹۸۴۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰ 15 June 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کاخ ریاست جمهوری افغانستان بامداد دوشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای نوشت که در این نشست، معاونان رئیس جمهوری، مشاور امنیت ملی و شماری دیگر از مقامات حضور داشتند.

اعضای دولت در خصوص زندگی مهاجران افغان در ایران و تقویت و فنی سازی هرچه بیشتر نیروی مرزی افغانستان، بحث و تبادل نظر کردند.

مقامات وزارت امور مهاجران و وزارت خارجه در خصوص آتش گرفتن خودرو مسافران غیرقانونی افغان در شهر یزد ایران که باعث کشته شدن چند تن از مهاجران شد و همچنین مشکلات مهاجران افغان در ایران، گزارش دادند.

کابینه افغانستان چنین مقرر کرد که در نخستین زمان ممکن، هیأتی برای حل همه جانبه مشکلات یاد شده ضمن سفر به ایران، با طرف ایرانی پیرامون این موارد بحث و تبادل نظر کند.

هدف این هیأت، چگونگی حل مشکلات مهاجران افغان در ایران عنوان شده است که پس از بررسی، دولت افغانستان مطابق نتایج حاصل از آن، برنامه لازم، عملی و تدابیر مؤثر را انجام دهد.

دولت همچنین تأکید کرد که مرزبانان افغان در تمام مناطق مرزی به منظور جلوگیری از قاچاق به گونه درست، وظایف خود را انجام دهند.

در حادثه اردیبهشت ماه در مرز استان هرات با ایران و همچنین رخداد یزد، شماری از مهاجران غیر قانونی افغانستان کشته و مصدوم شدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴
کاش برای ابادانی کشورشون هر چه زودتر بروند
به این توافق برسیم که مرز بین ایران و افغانستان را حذف کنیم! هردو از یک کشوریم, هردو از یک آب و خاکیم! چرا جدایی؟
افغان ها در ایران بسیار تحت فشارهای مختلف روحی هستند و دولت افغانستان باید سریعا مقدمات بازگشت این عزیزان به افغانستان را فراهم نمیاد
کشورافغانستان هم به مردم خود حتی اگر غیر قانونی به کشور دیگر رفته باشند پیگیری میکند .
مسئولین کشور ما ایکاش این حس را در خود میدیدند و فقط موبایل بدست منتظر توئیت های ترامپ نبودند که بلافاصله جواب بدهند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل